Pamatuju si, kdyz s ni poprve prisli. V krasnym aute. :yes: https://www.bimmertoday.de/…egs-v12-wird-30/
Ale V12 byla u BMW trochu nadbytecna vzdy.
Pochybuju, ze se jeji vyvoj vubec zaplatil.
V dnesni dobe neni divu, ze konci.
V8 ji bude brzy nasledovat.
C'est la vie
PS Vis v cem predevsim vynikala V12? V kulture chodu. :D
https://youtu.be/LwzCffpTMBU
V souvislosti se spalovacim motorem protimluv, ale ok. Dnes uz mame v autech nastesti kulturnejsi pohony. A bez skubani prevodovky.
Moje e65 750i žere dlouhodobě 13,7l používám ji převážně na trasu 25km do prahy a zpět, takže taková ideální kombinovaná doprava. kus okresky, kus dálnice, kus praha do centra. V praze žere cca 15,5l a při současné zimě mám poslední 1tkm za 13,9l
jinak ta spolehlivost N62 taky není neprůstřelná. spousta těch motorů posílala auta do bazaru - v autorizáku motorschaden, oprava nerentabilní. garážník přetěsnil hlavu válce ale zadarmo to taky nebylo. nicméně osmiválce v Fkách byly jiná pohroma. Touhle optikou ty Éčka byly skvělý :-)
U motoru N62 spotřebu příznivě ovlivňují systémy valvetronic a double vanos a to zejména ve spektru nižších a středních otáček. Nevím, jestli u třílitru v E 46 už byly, double vanos asi jo.
Samozřejmě že krátké jízdy a nedostatečně ohřátý motor jsou negativní vlivy vzhledem ke spotřebě.
Hodnoty, které jsem uvedl nejsou asi také úplně objektivní, všechny čerpány jen z údajů palubního měřáku, ale sledováno léta. 4.8 prý žerou víc o 1 -1.5 litru než 4.4, ale osobní zkušenost nemám, prý...
Ja nemam problem s prumerem, ani s tema 8L v ramci limitu, jen s tim zimnim mestem. Sam vim ze jsem se s r6 po Brne hybal kolem 15l. Kdyz jsem delal jen cukacky do 5-7km a byla echtzima (takze se vlastne motor ani nikdy uplne neohral), pak 15-17l prumer na nadarz po dotankovani. Znamej s V8 (650i) bejval v tomhle rezimu na 20l, spis nad.
Baterka Priusu ma 1kwh a zazije desetitisice cyklu.
Baterka iX ma 100kWh...
A na jeden cyklus najede 400km.
Kdyby mela (jen) tisic cyklu, tak je to 400.000km. ;-)
"even the best-known Tesla NCA battery can only maintain 70% of its capacity after 3000 cycles" https://poworks.com/…-and-lfp-battery
"Only" - jen 3.000 cyklu... :D
S baterkou 100kWh.
I kdybys najel jen 200km (na baterku) na cyklus, tak je to 600.000km. :-!
A baterka bude mit porad 70% kapacity (SoH).
https://www.auto.cz/…ni-rizeni-141407
Toyota:
"Automobilka také zdůrazňuje, že po 10 letech, respektive ujetí 240.000 km má kapacita akumulátorů klesnout maximálně o desetinu."
Takto vypada realita - zivotnost, ne zaruka... :yes:
Po 240.000km na 90% SoH (state of health) baterie. :-!
PS Kolik mel ten Prius najeto? Myslim, ze i u toho Priusu byla zivotnost vyrazne delsi nez zaruka...
No nepřesvědčíš mě asi, že životnost je teda dost smutná. Slovní spojení - baterka vydrží věčně mi přijde dost nadsazený. Kamarád servisuje jednoho Priuse a v něm je baterka už po 12 letech totál vyřízená. Prakticky už to není hybrid, ale čistý spalovák co s sebou tahá mrtvou baterku. V případě EV musíš ale baterku vyměnit u hybridu se na to můžeš vykašlat a auto dojezdit.
Motory se menily u prvni generace Tesel. Ted uz se meni velmi zridka. Z principu je motor Tesly temer nesmrtelny.
Baterie vydrzi 300.000km bez problemu.
Cestovanim bylo mysleno pomer mezi daily a trip.
K parametrum iX M60:
Tyto hodnoty znamenají, že iX M60 zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 3,8 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 250 km/h. Jedná se tak o nejrychlejší elektromobil z dílny BMW. Dojezd pak činí až 566 km podle metodiky WLTP. Využitelná kapacita baterií činí 105,2 kWh.
Tzn. iX M60 je pohonem lepsi ve VSECH neritelnych parametrech, krome dojezdu a doplnovani paliva.
To jsou asi extrémy ne? To se můžeme rovnou bavit o tom, kolik stála tvoje M5 a kolik stojí model S...
co mi dává smysl tak srovnat třeba iX M50 s M440i... a tam už je to bohužel dost jednoznačné, servisy, spotřeba atd při stejné nebo podobné pořizovací ceně... schválně nedávám do srovnání M3
Na pohonném médiu tedy ušetřeno cca 300 000 Kč + třeba 30 000 Kč na oleji.
To však nestačí ani na jednu výměnu baterie a motorů možná ani z poloviny. Promiň, ale nevěřím, že za 18 let a 300 000 km to Tesla zvládne s originální baterií a motory. https://tn.nova.cz/…le-poradne-draho
A na co si lidé kupují taková auta, především na cestování.
Model iX je v něčem lepší, ale v něčem i horší než V8. Záleží jaké parametry budou předmětem porovnávání. Třeba kromě toho tankování jede jen 200.
Kdepak. Baterka degraduje při takovým použití především cyklováním a přetěžováním na superchargeru. 8 let není žádný problém.
Na časovou degradaci se ještě skoro žádný moderní elektromobily nedostaly. Ani ten Leaf, ten degradoval především kvůli přehřátí (nedostatečnému termomanagementu - chlazení).
Naopak je z toho článku vidět, že životnost baterky je obrovská...
A porovnej si jí se zárukou BMW 160.000km, Tesla 8 let 192.000km.
Reálně bude životnost v kilometrech minimálně trojnásobná.
Záleží ale na způsobu používání - mnoha faktorech, především:
maximální obvyklý limit nabití (doporučeno 80% - před cestou není problém 100%)
hloubka cyklů (pokud možno co nejmenší, ideálně dobíjet každý den)
rychlost nabíjení (při vysokorychlostním nabíjení stárne rychleji, viz článek)
Když se budeš tímhle řídit, tak ti baterka vydrží věčně. :yes:
Záruku to splní s rezervou i při worst-case použití...
PS Teď jsem se přistihnul, že se mi začíná ta iX docela líbit. 8-s
Akorát (přestože) je nehorázně opulentní.
Ano to pochopím u motoru, který musel těch 1,5 milionu nakroutit, ale baterka degraduje hlavně časem. Pokud by tam byla pořád stejná baterka a měnil se jen 4x motor, tak bych to bral jako v pohodě, ale aby auto z roku 2013 mělo v roce 2021 už druhou baterku a to kdo ví v jakém stavu mi přijde dost bída.
Nevím. Moje auto má 320 tis, původní motor a stále vrčí a to se jedná o mizerný nespolehlivý 1,8 TSI.
Že se prodávají neznamená, že to není Černý Petr a takový nový majitel si bude rvát vlasy z hlavy co si to koupil za past na peníze.
Fakt u toho EV je, že krom baterky a elektromotoru se tam nemá co vysypat, protože tam nic jinýho není :D Takže až nebudou EV novinka a bude to běžná technologie a ceny náhradních motorů a baterek budou na přijatelnějších cenových hladinách díky druhovýrobě, tak to bude možná, tak za 10 let super druh pohonu ;-)
Ano, jak píšeš, za 8 let hodit do šrotu. Ale po 1,5 milionu kilometrů. :-) Resp. milion na jednu baterku, viz níže.
Vzhledem k tomu, že při takovém nájezdu jezdí (zdarma) jen po superchargerech, jsou dvě baterky? (v článku se píše o dvou výměnách...) velký úspěch.
Tady je to přesněji: https://elektrickevozy.cz/…-pomluvy-odpurcu
''Protože nemáme žádné informace o dalších výměnách, mohla by tato baterie být první, se kterou najela Tesla 1 milion kilometrů.'' :-!
Jakou máš záruku na své auto / motor?
Odpovídá to životnosti? ;-)
Tesla má na Superchargeru cenu 8.10Kč. Spotřeba (dálniční) 35kWh/100km.
To je 425.250Kč na 150.000Km.
Domácí cena energie (teď vysoká) tedy 4Kč/kWh.
To je 210.000Kč na 150.000km.
Celkem 635.250Kč na 300.000km.
S velmi, velmi nepříznivým výpočtem pro EV. S vysokými cenami, spotřebou a s velkým podílem cestování. S >50% cestování si zatím kupuje EV málokdo.
A nezapomeň, že tomu V8 jsem počítal spotřebu jen 10l.
Ale i tak je tam úspora minimálně (velmi pesimistický výpočet pro EV) cca 30% na palivu. https://www.tesla.com/…_CZ/supercharger
PS Když si porovnáš ty parametry s iX M60, tak si V8 despekt zaslouží. https://www.auto.cz/diskuse/83469/1#…
To, že benzínový auto rychle natankuješ samozřejmě nepopírám.
Ne narážím na článek o Tesle, kde se za 8 let protočily 2 baterky. Že odešly 4 motory bych ještě bral. Poukazuje to sice na strašnou nespolehlivost, ale budiž, ale že baterka nevydrží 8 let je dost smutný a to ještě není jasný v jakým stavu je ta druhé baterie.
Ja si sveho casu prubnul "jen mesto v zime" s blbym trilitrem v lehke e46a vysledek byl podle toho jak moc zima byla ta zima: od 15l nahoru. To zimni mesto s benzinovou V8 za 12,5l bude bud nejaka vetsi vesnice bez semaforu, provozu a zacp s trasama 15km+ atd. nebo prazskej okruh.
Tak o elektroniku bych až tak strach neměl. Ta je i v nových spalovacích autech. Nicméně to že si po 5 letech vyměníš baterku tě finančně asi dost zhuntuje.
Navíc v autech se nejvíce kazí elektronika a v EV je jí ještě více a navíc se to bude opravovat výměnou celých celků a na vrakáč zapomeň. Komunikovat součástky ze dvou aut spolu komunikovat nebudou. Stačí, že se auto ani někdy nebaví s nabíječkou.
Spíš bych řekl, že v dnešní době jsou daleko lépe zajištěni EV fandové, protože při těch cenách novýho auta a jejich reálné životnosti je to teda hodně drahý ježdění. Proti tomu jezdit s V8 je levný provoz :-D
Obecně fosil je o dost levnější, než srovnatelný EV. V tom tvém kontextu je tedy relevantní si spočítat, kolik km ujedu s fosilem, než ten rozdíl v pořizovací ceně srovnám.
Měl jsem 545i rv 2004. Moc dobrý auto. Kupoval jsem ho v Německu jako Jahreswagen, měl najeto 30tis km. Ja najel bez problémů 200tis km a užil si to. :yes:
Když tak rád počítáš, kontexte, tak si můžeš spočítat kolik korun sežere za 300 000 km EV, které umí Vmax. 250km/h nabíjené, dejme tomu, 50% na rychlonabíječkách a 50% za "levno" doma, se kterým se bude uvolněně jezdit. Odečti od 900 000 Kč a jsem zvědavý na kolik batterypacků a zničených elektromotorů zbude. Klidně k benzínu můžeš připočítat i výměny oleje.
Můj příspěvek byl primárně k motoru V8 o kterém se v textu článku píše a ke kterému jsi se s despektem vyjadřoval.
Chtel jsem dat do kontextu 300.000km s V8 a naklady na palivo.
Pri cene benzinu 30Kc a spotrebe 10l je to 900.000Kč.
Petrolhead neresi.
Normalni clovek vetsinou ano.
Myslel jsem, ze nemusis byt elektrofan, abys resil, zda das za palivo +- půl milionu Kc...
Ale jak pisu, petrolheadi jsou obvykle dobre financne zajisteni a mne nezbyva, nez jim to prat. :yes:
Jen se proboha nevyjadrujte k ekologii.
Tak jako se v tomto clanku pise o omezeni emisi. :-)
V souvislosti s V8 je to ponekud zavadejici.
Nebo k elektromobilite, ta je i o nakladech na palivo.
Piš si co chceš. Bav se, smajlíkuj jak divej, ale třeba mně V8 nezošklivíš.
I když je všech objektivních parametrech elektromotor lepší, jak píšeš, tak já si počkám, až bude existovat nějaký EV, který po 18 letech provozu a bezmála 300 tis. km bez jakékoliv významné investice do techniky dokáže dát Praha Brno Praha na jeden šťouch bez jediné kávičky v Humpolci s v max. 250km/h. Natankuji za 5-6 minut a klidně znovu, třeba 3x za den.
V kontextu k vyvoji V8 me uprimne pobavilo toto:
"Lidé v automobilce totiž věří, že k efektivnímu omezení :-O globálních emisí CO2 BMW bude značka potřebovat v příštích letech spalovací motory, které budou vlastně uměleckým dílem."
U BMW asi omezuji emise pomoci up-sizingu. :D:D
Proc jakakoliv zprava tykajici se pokracovani spalovaku nedava uplne smysl?
At si BMW pokracuje, ale at nevypousti tenhle PR bullshit... :no:
R6 jsou u BMW spicka. O V8 bych to netvrdil.
Jak chce V8 konkurovat elektromotorum, ktere jsou ve vsech objektivnich parametrech lepsi?