Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW to se spalovacími motory nevzdává, vyvíjí i nový osmiválec

Ondřej Mára Ondřej Mára 17. 1. 2022 • 07:37
23
56
Zobrazit náhledy (23)
BMW 320e Luxury Line BMW 320e Luxury Line BMW 320e Luxury Line BMW 430d xDrive BMW 430d xDrive BMW X5 xDrive40d BMW M8 Competition Coupé BMW M8 Competition Coupé BMW M4 Coupé BMW M4 Coupé BMW iX5 Hydrogen BMW M5 CS BMW M5 CS BMW 530d xDrive BMW 530d xDrive BMW řady 7 (E32) (1988) BMW řady 7 (E32) (1988) BMW řady 7 (E32) (1988)

Zatímco svět elektrifikuje a odsuzuje spalovací motory k záhubě, BMW chystá nové šestiválce i osmiválce.

Prodeje elektromobilů pomalu stoupají a žádná automobilka už si nemůže dovolit tento trend ignorovat, ovšem zatímco někteří se rozhodli vsadit vše na elektrickou kartu a se spalovacími motory se chtějí v příštích letech rozloučit, BMW má s nimi stále velké plány.

To ostatně v rozhovoru pro německý magazín Auto Motor und Sport potvrdil Frank Weber, šéf vývojového oddělení mnichovské automobilky. Podle jeho slov se nyní v BMW pracuje na nové generaci spalovacích motorů - benzínových, naftových, šestiválcových i osmiválcových.

Lidé v automobilce totiž věří, že k efektivnímu omezení globálních emisí CO2 BMW bude značka potřebovat v příštích letech spalovací motory, které budou vlastně uměleckým dílem. Po technologické stránce by totiž nové motory měly být připraveny plnit i budoucí emisní standardy.

Jen u šestiválcových motorů omezujeme emise CO2 masivněji, než tomu kdy bývalo v případě generačních změn,“ naznačil změny Weber. Současně pak dodal, že úsilí automobilky pomáhá standardizace legislativ ohledně emisí ve světě.

Hlavní změna u nových motorů by přitom měla proběhnout v hlavě válců, díky čemuž se automobilce daří výrazně zvyšovat efektivitu motorů. Weber přitom dodal, že pro automobilku je důležité nejen omezení CO2, ale také plnění přání zákazníků. Budoucnost značky pak bude zřejmě o nalezení vyváženého přístupu mezi přáními zákazníků a povinnostmi vůči legislativě.

Související články

Témata
19. 1. 2022 08:12
Re: V12
Pamatuju si, kdyz s ni poprve prisli. V krasnym aute. :yes:
https://www.bimmertoday.de/…egs-v12-wird-30/
Ale V12 byla u BMW trochu nadbytecna vzdy.
Pochybuju, ze se jeji vyvoj vubec zaplatil.
V dnesni dobe neni divu, ze konci.

V8 ji bude brzy nasledovat.

C'est la vie

PS Vis v cem predevsim vynikala V12? V kulture chodu. :D
https://youtu.be/LwzCffpTMBU
V souvislosti se spalovacim motorem protimluv, ale ok. Dnes uz mame v autech nastesti kulturnejsi pohony. A bez skubani prevodovky.
Avatar - Machýrek
19. 1. 2022 07:21
V12
Jo a V12 končí :no:
18. 1. 2022 23:37
Re: Pobavilo
Od nastupu elektromobility vykon a zrychleni prestaly existovat. ;-)

A vse se dnes (v diskuzich) toci okolo dojezdu a rychlosti tankovani.

Zvlastni, kdyz je clanek o R6/V8.
18. 1. 2022 22:17
Re: Pobavilo
Asi srovnavat podle stejného vykonu, když to nesrovname počtem válců
18. 1. 2022 20:42
Re: Pobavilo
U EV se stira rozdil v cene predevsim v segmentu vetsich a vykonejsich vozu...

Stavet cenu 100kw spalovaku proti 200kw EV neni uplne fer.

I kdyz je fakt, ze nic levnejsiho v elektrice v tehle tride Mercedes nenabizi.
Články odjinud