Nedávno představená Škoda Enyaq Coupé RS iV má funkční konfigurátor, který tak veřejnosti umožňuje sestavit si vůbec nejdražší novou škodovku všech dob.
Zbytek auta vypadá u Škodovky líp než poněkud generické ID.5, ale stejně bych bral radši VW, protože Enyak je tím vypíčeným fejkovým čumákem totálně nepřijatelný a dalším kýčovým příslušenstvím verze RS už to nevylepšili, tím to dorazili. :no::-[]:D
Celý život jsem byl přesvědčen, že automobilky vyrábí auta, aby jich prodaly co nejvíc a vydělaly na tom.
Kolik kusů se asi tohoto modelu v ČR prodá a kolik na nich automobilka vydělá?
nemáš pravdu, už psali, že na normální auta dají takovou daň, že si firma bez dotací koupí elektro a vyjde to levněji, popisovali to v článku nějaký poradce vlády, že na spalovák nebude i odečet dph a jen počítají tu silniční daň.
Podstatné není prodat co nejvíce, ale to druhé, co nejvíce vydělat. Takové Porsche prodá daleko méně aut než Škodovka a vydělává daleko více. Kolik kusů se prodá je veřejná informace, vloni 738 kusů. https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n
Kolik na nich automobilka vydělala ti nikdo neřekne, to je interní informace automobilky, ale lze to hrubě odhadnout, u větších a dražších modelů je větší marže než na drobotině typu Fabia, Scala, Kamiq atp., řekl bych tak kolem 10-12%, při průměrné ceně 1,2 mega a 738 ks bude zisk nějakých 100 mio. czk plus mínus autobus. Vzhledem k tomu, že Škoda loni vydělala něco ke 30 mld. czk jsou české prodeje Enyaqu z hlediska zisku celkem pakatel.
Marže musí být výrazně vyšší. Pokud je možné u dealera dostat slevu například 21%, tak to pořád musí být pro zúčastněné ziskové, doplácet to nikdo nebude.
Já se nebavím o maržích a slevách u dealera, ale o marži automobilky, Škodovka (jako výrobce, nikoliv její dealerská síť) měla zisk cca 30 mld. czk a prodala cca 880 tis. aut, takže zisk v průměru cca 34 tisíc czk na jedno auto a celkové tržby byly cca 580 mld. czk. To dává v průměru marži cca 5%, u malých aut to bude 2-3% u velkých 10-12% víc těžko. Odhadovat marží automobilky ze slev proti ceníku je zcela mimo mísu, když si do ceníku namaluji cenovku 5 mega a budu auta prodávat se slevou 200%, tak to nic nevypovídá o marži automobilky.
Vždyť to je totální blbost, říká ti něco bod zvratu?? Aby nějaký výrobek začal být profitabilní, musí nejdříve umořit z hrubé marže (rozdíl variabilních nákladů a ceny) fixní náklady. A fixní náklady u EV jsou obří, hlavně kvůli vývoji, marketingu a distribuční síti, vše je tu téměř od nuly. U klasických osobních aut se plánují statisícové prodeje, aby vůbec dávalo smysl je vyvíjet a prodávat. Zde to musí být milionové počty. U aktuálních EV nejde ani tak o to, že by se na nich mělo hned vydělat, jedná se o investice do budoucna, de facto o výzkum a vývoj. Jako vedlejší ponechávám fakt, že ztrátovou produkci EV kryje zisk z klasických aut. Každopádně všechno tohle platíme nebo zaplatíme sami, a to buď v nesmyslných cenách aktuálních klasických aut nebo budoucích nesmyslných cenách EV.
Ale ten tvůj výpočet není hoden ani slovní úlohy pro 1. stupeň ZŠ
Ceska Republika pro Skodovku davno neni klicovej trh, rocne tu neprodaji ani 10% sve produkce, pritom Enyaq ma v soucasnosti stanovene vyrobni kapacity na 11% roku 2022, takze asi tak
a kolik na nich vydelaj? pri cene jakou Enyaq ma asi docela hodne, protoze ac meli kvoty flotili splnene, tak dal radsi uprednostnovali a uprednostnuji vyrobne modely na kterych maji nejvetsi marzi a Enyaq mezy ty modely patril a patri
:-[] Hele a přečetl sis to po sobě vůbec? Já ti ty tvé dvě věty přeložím. "Navzdory plebsu (ač nevím, co to je) budou Š Enyaq kupovat jen blázni." A já se ptám: Co budou kupovat normální lidi?