Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Co nabídne nejdražší Škoda všech dob? Enyaq Coupé RS vs. konfigurátor

25 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Zbytek auta vypadá u Škodovky líp než poněkud generické ID.5, ale stejně bych bral radši VW, protože Enyak je tím vypíčeným fejkovým čumákem totálně nepřijatelný a dalším kýčovým příslušenstvím verze RS už to nevylepšili, tím to dorazili. :no: 😒] 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jednoznačně Enyaq > id.cokoli. Už kvůli interiéru.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
radši trpět v trabantoidním interiéru ID než tohle 😁
DonVito
Mne se Enyaq Coupe libi.
Ale ja bych nerekl bud a nebo.
Jeste je tu EV6 a Ioniq 5...
topten
dnes sem tohle zeleny "kupatko" predjizdel na okresce nekde u podebrad.
nelibi se mi tenhle typ povozu
Avatar - SKAY
SKAY
Dle Norů slabší v zimě.Proč nejdražší ti ji mají za půlku 😁
Dyzajn ujde :yes:
Avatar - kaa
kaa
Celý život jsem byl přesvědčen, že automobilky vyrábí auta, aby jich prodaly co nejvíc a vydělaly na tom.
Kolik kusů se asi tohoto modelu v ČR prodá a kolik na nich automobilka vydělá?
Avatar - SKAY
SKAY
ČR trh je nějak moc asi netrápí.
jam2015
Akurát, že nástup e-vozidiel sa začína rozsypávať!!
A keď na ne okrešú dotácie, tak to bude ešte horšie 😒
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
nemáš pravdu, už psali, že na normální auta dají takovou daň, že si firma bez dotací koupí elektro a vyjde to levněji, popisovali to v článku nějaký poradce vlády, že na spalovák nebude i odečet dph a jen počítají tu silniční daň.
Šimpanz
Podstatné není prodat co nejvíce, ale to druhé, co nejvíce vydělat. Takové Porsche prodá daleko méně aut než Škodovka a vydělává daleko více. Kolik kusů se prodá je veřejná informace, vloni 738 kusů.
https😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?n
Kolik na nich automobilka vydělala ti nikdo neřekne, to je interní informace automobilky, ale lze to hrubě odhadnout, u větších a dražších modelů je větší marže než na drobotině typu Fabia, Scala, Kamiq atp., řekl bych tak kolem 10-12%, při průměrné ceně 1,2 mega a 738 ks bude zisk nějakých 100 mio. czk plus mínus autobus. Vzhledem k tomu, že Škoda loni vydělala něco ke 30 mld. czk jsou české prodeje Enyaqu z hlediska zisku celkem pakatel.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Marže musí být výrazně vyšší. Pokud je možné u dealera dostat slevu například 21%, tak to pořád musí být pro zúčastněné ziskové, doplácet to nikdo nebude.
Šimpanz
Já se nebavím o maržích a slevách u dealera, ale o marži automobilky, Škodovka (jako výrobce, nikoliv její dealerská síť) měla zisk cca 30 mld. czk a prodala cca 880 tis. aut, takže zisk v průměru cca 34 tisíc czk na jedno auto a celkové tržby byly cca 580 mld. czk. To dává v průměru marži cca 5%, u malých aut to bude 2-3% u velkých 10-12% víc těžko. Odhadovat marží automobilky ze slev proti ceníku je zcela mimo mísu, když si do ceníku namaluji cenovku 5 mega a budu auta prodávat se slevou 200%, tak to nic nevypovídá o marži automobilky.
Elsin_p
Vždyť to je totální blbost, říká ti něco bod zvratu?? Aby nějaký výrobek začal být profitabilní, musí nejdříve umořit z hrubé marže (rozdíl variabilních nákladů a ceny) fixní náklady. A fixní náklady u EV jsou obří, hlavně kvůli vývoji, marketingu a distribuční síti, vše je tu téměř od nuly. U klasických osobních aut se plánují statisícové prodeje, aby vůbec dávalo smysl je vyvíjet a prodávat. Zde to musí být milionové počty. U aktuálních EV nejde ani tak o to, že by se na nich mělo hned vydělat, jedná se o investice do budoucna, de facto o výzkum a vývoj. Jako vedlejší ponechávám fakt, že ztrátovou produkci EV kryje zisk z klasických aut. Každopádně všechno tohle platíme nebo zaplatíme sami, a to buď v nesmyslných cenách aktuálních klasických aut nebo budoucích nesmyslných cenách EV.

Ale ten tvůj výpočet není hoden ani slovní úlohy pro 1. stupeň ZŠ
Vojtulee M.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
IPace
Ceska Republika pro Skodovku davno neni klicovej trh, rocne tu neprodaji ani 10% sve produkce, pritom Enyaq ma v soucasnosti stanovene vyrobni kapacity na 11% roku 2022, takze asi tak

a kolik na nich vydelaj? pri cene jakou Enyaq ma asi docela hodne, protoze ac meli kvoty flotili splnene, tak dal radsi uprednostnovali a uprednostnuji vyrobne modely na kterych maji nejvetsi marzi a Enyaq mezy ty modely patril a patri
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
A plné dobití z prázdna za pět minut. Jinak tam můžou dát třeba vodotrysk a stejně to bude auto na ho*no.
Avatar - Anonym
Anonym
V rozporu s očekáváním zdejšího plebsu, lhostejno na co si ten plebs hraje. Bláznu, kteří mají na to penize, je vždy dost.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
😒] Hele a přečetl sis to po sobě vůbec? Já ti ty tvé dvě věty přeložím. "Navzdory plebsu (ač nevím, co to je) budou Š Enyaq kupovat jen blázni." A já se ptám: Co budou kupovat normální lidi?
DonVito
https😐/electrek.c👋2022/01/17/next-fiat-panda-aims-for-most-affordable-ev-title-will-slot-below-500e/

Ptas se takto i pod informacemi o Kodiaqu?
davek2
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Anonym
Anonym
Durango 5,7 V8 360 HP
https😐/www.sauto.cz/…urang👋147159247

Jeep Gladiator 3,6 V6 295 HP
https😐/www.sauto.cz/…adiator/18673767

Jeep Wrangler Rubicon 3,6 V6
https😐/www.sauto.cz/…rangler/19133892

skladovka Lincoln Aviator 3,0 TT 405 HP
https😐/www.sauto.cz/…aviator/18751249

Jaguar F-Pace 366 HP
https😐/www.sauto.cz/…f-pace/163837038

Alfa Romeo Stelvio 280 HP
https😐/www.sauto.cz/…telvi👋156069346


Všechno lepší jak eletrovergl od šáde 😄
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Máš tam toho jaguara a nikdo s odborníků nechápe, proč je v prodeji takovéj propadák?
Avatar - Anonym
Anonym
největší propadák je elektrickej I-Pace, F-Pace se prodává ještě docela slušně...
Adamantium
Za 2 mega i M440i xdrive viz test na tomto serveru.. Škoda vs BMW, není co řešit..