Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Rakouští experti navrhují výrazné snížení maximálních rychlostí. Na dálnici nejvýš stovkou!

88 komentářů

rohor
V Rakousku ať je maximalka ve městě 30, mezimesto 80 a na dálnici 100. Když to nebude nikdo tahat k nám, nemám s tím nejmenší problém. Ještě bych to v Rakousku vylepšil na 20/60/90. To by zachránilo všechna polární koťátka a medvídky Koaly.
Rasto
Ja by som sa nebál smelších plánov a navrhujem v Rakúsku zakázať automobily. Ušetrí sa tak dokonca celých 100% emisií cestnej dopravy.
Arese
A těch ušetřených lidských životů! :-[] :-[] :-[]
traveldrive
Rozmýšľal si niekedy nad tým, koľko chorôb a zničených životov zapríčinili a zapríčiňujú tie tvoje nenahraditeľné spaľováky?
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ptr078
Preco ty tu vlastne chodis na stranky smrtiacich plechoviek?
traveldrive
Nie si trošku na hlavičku? Skús nad tým, o čom píšem a komu to píšem, trochu pouvažovať.
ericn
Tuhle si mi psal, že nevíš co si o mě máš myslet. No z tvých příspěvků pod tímto článkem je nás evidentně víc, co neví, co si myslet o tvých myšlenkových pochodech ;-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
:-):-):-):-):-):-) už to nehul, nedělá ti to dobře
Avatar - kari.laz
kari.laz
A ještě ušetří za údržbu vozovky. Koňům ani kravským povozům nějaký ten výmol nevadí. :D
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Taky je mi z toho trochu smutno, ale je to asi osud nás všech.
:-(
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
A ja bych k tomu navrhoval zakaz vyvozu elektriny do Rakouska. Temelin jim nebyl po chuti, tak at si ten EkoFasismus jdou slavit treba do Braunau.. Tuti spolecnost ovladaji lidi, kterym by mela byt odnata svepravnost... Pasivnich kuraku rocne zemre podstatne vic a to nikoho nezajima...
traveldrive
Astmy, rakovinu pľúc, rakovinu dýchacích ciest, cirhózu a alergie od výfukových plynov nepočítaš?
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Az se prestane prevazet nesmyslne zbozi napric evropou, tak se bic z toho nebude muset resit.. Zajimave je, ze polaci jezdi v EV s vysledkem 142 g CO2/km.. Navic po zruseni ČSN na potraviny zereme bordel misto kvalitnich potravin, takze to muze byt klidne z toho...
traveldrive
Nech si v Rakúsku robia čo chcú. Sú to ich cesty.
Nikol Filipi
Omlouvám se, že otravuji, ale sháním respondenty k dotazníku pro mou diplomovou práci, která se zabývá jízdou po dálnici. Dotazník zabere maximálně 5 minut a je anonymní. Předem díky za vyplnění.

https://masaryk.eu.qualtrics.com/…_3O8DKPxKou0bSiq
ACE.
tak je to určitě v pořádku, kdo by nevěřil expertům?
ericn
Předpokládám, že to budou progresivní a hlavně zelení "experti", navíc toto bude nejudržitelnější způsob ze všech.. :-[] ;-) Prostě banda idi*otů ....
DonVito
Chces zpochybnovat, ze 100 je uspornejsi nez 120?
Wtf
gil54
Já chci zpochybňovat, že 30 je úspornější než 50.
DonVito
A to jsi cetl kde?
traveldrive
To je jedno kde, ale má pravdu. 30 rozhodne nie je úspornejšia ako 50, ale práve naopak.
DonVito
Pokud vim, tak (hlavnim) argumentem pro 30 ve meste je bezpecnost.

Pro sto na dalnici uspora (vcetne e) paliva.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Pro ty co čumí do mobilu je i 30 moc, navíc snížením rychlosti z 50 na 30 či 20 stoupne počet čumilů do mobilu někde mezi 2000-15000% :-):-):-):-)

A úplně nejvíc eko je ve městě úseky střídání rychlosti 15x během 2 km.

Ono se pak olej v převodovce místo 3 roky a 60 000 km musí měnit za 1 rok a 20 000 km, jinak jde ten automat totálně do řiti, když na cestě dlouhé 50 km musí 7900x řadit

Takže spotřeba ATF sotupne tak 70x vid

Ale to zeleným lysenkstickým utopistům nedochází, to sou tupani bez technického vzdělání :-):-):-)
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To rozhodně není.
Ale je to tišší a fakt bezpečnější pro chodce kolem Tebe.
Chystají nás na hybridy. Tou 30 budeme jezdit na baterky... a mimo město a po dálnici se přidá spalovací motor.
A docela malej, i na tu 100 na dálnici Ti v pohodě stačí těch 40 kW.
Ještě dát pokoj s 4 tunovými SUV a fakt to může být ekologický způsob dopravy.
Arese
Hele, mluv laskavě za sebe. Já hybridem NIKDY jezdit nebudu!!!
traveldrive
Tichšie to teda nie je.
kesumb
ano chci, stravis na ceste cas, kterej muzes neco delat a vydelat si penize. Takhle se pocita navratnost dopravnich staveb. To nevis? wtf
DonVito
"Vedlo by to podle nich k výraznému poklesu množství škodlivých emisí"

Kde proboha experti pisou o penezich???
Wtf

Kdyz pisu o uspore, tak myslim usporu paliva potazmo emisi. Urcite ne nejake usle zisky nebo personalni naklady. :no:

Samozrejme ze na delsi cesty je optimalni elektricky (rychlo)vlak. :yes:
Jedes rychle, elektricky bez baterky a jeste muzes pracovat. Spousta lidi by takto jezdit mohla (znam jich ve svem okoli nekolik), ale je tam jedna prekazka. Lenost. :D
ericn
Tvl proč ty sem vůbec chodíš? Běž si na nějaký web o udržitelnosti a neotravuj ;-)
Arese
Přesně tak. Ať se Víto přestěhuje na nějaký web pro milovníky železnic! Tam má elektrifikace opravdu smysl! :-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Elektrický rychlovak v podmínkách ČR, kde dodnes mezi vesnicema jezdí motoráček zvaný Šukafon z 80 let, se stojatým motrem LIAZ a to ješt třeba jezí 6-10:00 a pak třeba jede až 12:30.

Měl bys někdy vyrazit kousek za velká města, aby ses setkal s realitou, zelený potěmkinovský lysenkisto :-):-):-)
rohor
V tvém blbem autě jistě. V mém je to jedno.
gil54
Ty znáš moje blbé auto?

A i bych se možná vsadil, že když ten tvůj zázrak bude celý den jezdit 30, sežere víc než když bude celý den jezdit 50.
rohor
Vždyť jsem nereagoval na tebe.
gil54
Sorry, přijmi omluvu od nepozorného podrážděného starce. :-) A auto máš taky hezký. :-)
rohor
Samozřejmě to se může stát, v pohodě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V dieselové autě je úspornější tak 160
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Ano, chci. Delsi cas na silnici, pri nizsich otazkach v kopci musi ridici jednotka obohatit smes nebo podradit a tim zvysit otacky.. Takze vyssi spotřeba...
traveldrive
Jak môže takéto koniny vôbec niekto napísať...
DonVito
Presne.
Jeste mohl napsat, ze pri pomalejsi jizde jedes delsi dobu proti vetru a nepreletis mensi diry v silnici. :D
Arese
To ne, ale když jedeš rychleji, motor na ujetí stejné vzdálenosti sice žere o trochu víc, ale zase běží (tedy spaluje pálivo) kratší dobu. Takže vlastně nula od nuly pojde... :-)
traveldrive
Ty si taká istá trúbka jak ten Brmbalík. Spotreba sa počíta na prejdenú vzdialenosť, nie na čas. Myslite hlavou, chlapci, nie riťou.
Alebo ty jazdíš kosačkou a spotrebu počítaš v litroch na hodinu?
Arese
Není důležité, jak se to počítá, ale výsledek. :-)
kyklop
Počkaj, v tvojom prípade je spotreba pri rýchlosti 130km/h nižšia alebo rovnaká ako pri 100km/h? To máš nejaké magické auto...
traveldrive
Alebo u neho nejakým magickým spôsobom iank funguje fyzika a matematika.
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Aha takze 130km/h pri 2000ot/min zere vic jako 100km/h pri 4000ot/min? Tak to sotva...
traveldrive
Bože, prečo si dal dušu do barana,..
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
A rika ti neco optimalni spalování? To co dnes automobilky hodne resi? Optimalni otacky, kdy motor pomerove je nejuspornejsi? To nemuzes srovnavat s tim jak ti baran zere travu okolo salase kdesi kdesi v tramtarii...
Zkus 2h po dalnici podtacet motor a pak ukaz spotrebu..
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
a ještě úspornější by bylo 30 všude
Avatar - lordlord
lordlord
Na dálnici můžou jet 80 za kamionem a ušetřit ještě víc. Nedávno tam zkoušeli 160 na dálnici a přineslo to méně nehod, ale taky méně peněz z pokut.
Mig_35
110 je v Holandsku a Švýcarsku. A 110 v půlce Rakouska…
Ale chci k tomu autopilota, budu spát:)
kesumb
vubec spat, budu jezdit uplne naplech!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Holandsko má 130...pravda asi na 10ti kilometrech dálnice, ale má
Arese
A Švýcarsko 120, ne 110. :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tam jsem jezdil jen po okresce :D
ptr078
Nl ma cez den 100ku a v noci 120
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Zní to hrozně, ale pořád lepší než elektromobily.
Mých 70kW bude nakonec ještě zbytečně moc.
:-)
traveldrive
Koňa za elektromobil! :-[]
Arese
Všechno je lepší, než odporné zkratowozy! :-O :no:
Koumes
se rozhodli prodloužit dojezd elektromobilů 🤣🤣🤣
Othello
Snížil bych limity rovnou na šedesát ať to pára tlačí
traveldrive
Nechápem, čo všetci riešite diaľnicu. Beztak sa kvôli hustote premávky, emisným limitom aj kvôli cene palív a šetrnosti mnohých vodičov veľmi rýchlejšie ako stovkou nejazdí. Takže z týchto dvoch limitov by ma tento trápil menej.
Exportná kravina je tá tridsiatka v meste. Kto to navrhuje, asi nemá šajn o tom, ako sa v aute jazdí a aká je to rýchlosť. Vytočená dvojka alebo pridusená trojka, plyn - brzda, lebo plynulú tridsiatku asi nikto neudrží, jedno lepšie ako druhé - nech skúsi niekto dokázať, že spotreba bude menšia ako pri dnešnej päťdesiatke. Tridsiatka je v pár uliciach na okraji Braislavy, spolu s dementnou tabuľkou "rýchlo je hlasno" - to tiež vymyslel nejaký bezmozog. Samozrejme každý tam ide rýchlejšie lebo ťahať sa tridsiatkou, tak motor hučí v otáčkach a okrem naopak vyššej spotreby to lezie poriadne na nervy.
ericn
Co to píšeš za kraviny o dálnici? Na dálnici se jezdí rychle, teda alespoň s Čechách. Stovkou jezdí maximálně důchodci v pravém pruhu následování elektrořidiči visící za kamiony, aby dojeli. Levý pruh v poho 140-160kmh ;-)

Plošná "30" ve městě je na odvolání radních z funkce a jejich veřejné pranýřování...
traveldrive
Jáj, to som nevedel, že tá vaša panelka je až taká rýchla... A ty si ten hlavný rýchlojazdec, pre ktorého je stovka ponižujúca rýchlosť, pravda? Chlapče, niekedy fakt neviem, čo si mám o tebe myslieť. Mimochodom, odskoč si na tú rakúsku diaľnicu, tam fakt tá stovka extra prekážať nebude.
Rasto
Ty asi po diaľnici moc nejazdíš, čo? Možno tak do Trnavy.
Ja neviem minulý rok som prešiel 2x Rakúsko a stále Je na väčšine usekov 130...
ericn
Přesně tak, na většině Rakouských dálnic je 130kmh, jen přes Alpy je omezena značkou 100 IG-L a je to opruz… :no:
traveldrive
Tak neviem kade jazdíš ty, keď si dám tempomat na 135-140, predbieham väčšinu áut. Nie že by sa rýchlejšie jazdiace autá nenašli, ale je ich výrazne menej ako tých pomalších.
Avatar - speedfred
speedfred
Keď tak jazdiš na 90 tak je to možné 🤣
traveldrive
No jo, máš v tom už prax. ;-)
ericn
Tak nevím, jestli si zaznamenal rekonstrukci D1, ale aktuálně je ten povrch slušný, k tomu máme dalších pár dálnic a všude se v pohodě dá jezdit 150kmh a i se tak děje. Jezdím po dálnicích 2-3x týdně, jak pracovně, tak soukromě. Jezdit 100kmh, nikam se nedostanu, rychlojezdče ;-)

Btw jestli chceš jezdit po dálnici jen 100kmh, nikdo ti v tom nebrání, v pravém pruhu ;-)
Avatar - speedfred
speedfred
Presne tak, Travel asi nevie aká je parádna CZ D1 teraz (pokial není búračka).
145-150 nastavujem tempomat bežne, a emisie to je to posledné nad čím premýšlem počas jazdy (asi ako chlapci vyššie).
Rakúsko tak isto, 140+ v poho, akurát tie ich IG-L :'-(
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No jenže on ten tempomat 142 = reál 130 .... :-[]
Avatar - speedfred
speedfred
Nie na každom aute.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Na každém autě pokud nemá přímé propojení s GPS.
traveldrive
Tak ale ty si speed, ty nemôžeš jazdiť pomaly. ;-)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Než začneš třepat další nesmysly, tak se po té D1 u nás aspoň jednou svez.

Vím že to je k nevíře, ale dokázali jsme ji konečně spravit :D
traveldrive
To je možné, ale panelka to ostane navždy, aj keď tam udeš jazdiť po magnetickom vankúši. Legendu len tak nezrušíš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Problémem D1 je jen podélný a příčný profil, který v některých úsecích je na 130 kmh nebojím se napsat až nebezpečný. Prostě vznikala za úplně jiné doby a současný provoz si sotva kdo dokázal v té době vůbec představit.
90% dálnice D1 je ale na pohodu a jedine co jí chybí a nechápu že ŘSD stále nezjistilo je dynamické řízení a dopravní značení. Třetí pruh budeme stavět dalších 30 let a je to na dlouho, ale to značení lze udělat za rok za dva.
traveldrive
Nemusíš to rozoberať z pragmatickéo pohľadu, o ten mi nešlo ani trochu. ;-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Stovka na dálnici je nudná, otravná a unavující. Ty si jezdi, kolik chceš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dokonce jsou studie, že způsobí vyšší nehodovost z důvodu že řidič tou nudou ztrácí pozornost mnohem víc než když jede rychleji.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tyhle demagogické studie "expertů" co se opakovaně a s větší a větší intenzitou objevují, jsou morem dnešní Evropské unie.

Světe div se, kdyby tu rychlost skutečně snížili, tak přijde za rok další stude která zjistí a PROKÁŽE, že snížení rychlosti na dálnici na 50 kmh a ve městě na 5 kmh přinese výrazné sníženíýší emisí, snížení počtu mrtvých a zraněných, a výrazně zvýšení plynulosti provozu...

Tohle prostě je jen totální demagogie tyhle "vědecké" objevy... EU má řešit zda je skutečně nutné přepravovat lidi a zboží a má dávat emisní sankce na absurdní převážení jablek ze Španělska do Česka, na absurdní pohyb zboží na eshopech, na nesmyslné dojíždění za prací nad 30 km, na nesmyslné dovážení uhlí z Austrálie, na nesmyslné převážení odpadu z Německa do Česka, na nesmyslné jednodenni letecké výlety a eurovíkendy atp.

Ale ne, místo toho tady bude EU jen vymýšlet, jak zničit tuhle planetu co nejvíc ekologicky a šetrně!!!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Logiku uz dnes nehladaj v nicom... ono paradoxne to eko sialenstvo na cestach nas privedie skor do zahuby ako keby tu dodnes jazdili stale feldy z 90 rokov...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Však já to psal už dávno že směřuje Evropa kubánskou cestou. Jen místní spolek euroekohujerů to nebyl a není schopný pochopit.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Za posledních 10 let úsilí Západu o zelenou tranzici pokleslo využití uhlí, ropy a zemního plynu na celé planetě o dvě procenta, protože jakoukoli dekarbonizační snahu Západu eliminuje výstavba nových uhelných elektráren v Číně, Indii, Vietnamu, Indonésii atd. Emisní paliva stále zajišťují stále 82 % světové energie; většinu zbývající energie zajišťují jaderné elektrárny, vodní elektrárny a biomasa a méně než 2 % energie pochází z větrných a solárních elektráren. Čínská vláda sice nebyla na konferenci v Egyptě zastoupena na nejvyšší úrovni, ale vzkázala, že když USA dají slíbené peníze do dohodnutého fondu, tak Čína přijme „nefinanční“ opatření pro splnění klimatických závazků. Jak známo, Čína mluví o své uhlíkové neutralitě jako o vizi pro rok 2060, Indie tento horizont posunula na rok 2070.

Zdroj: https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Rakušáci jsou na to blbí dost. Hlavně, ať nešíří dobro u nás.
Nikol Filipi
Zdravím, chtěla bych vás poprosit o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci, která se týká jízdy po dálnici. Dotazník je anonymní a zabere maximálně 5 minut.
Všem předem díky za vyplnění.

https://masaryk.eu.qualtrics.com/…_3O8DKPxKou0bSiq