Bezpečnost
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeRakouští experti navrhují výrazné snížení maximálních rychlostí. Na dálnici nejvýš stovkou!
88 komentářů
ACE.
tak je to určitě v pořádku, kdo by nevěřil expertům?
Předpokládám, že to budou progresivní a hlavně zelení "experti", navíc toto bude nejudržitelnější způsob ze všech.. :-[] ;-) Prostě banda idi*otů ....
Chces zpochybnovat, ze 100 je uspornejsi nez 120?
Wtf
Wtf
Já chci zpochybňovat, že 30 je úspornější než 50.
A to jsi cetl kde?
To je jedno kde, ale má pravdu. 30 rozhodne nie je úspornejšia ako 50, ale práve naopak.
Pokud vim, tak (hlavnim) argumentem pro 30 ve meste je bezpecnost.
Pro sto na dalnici uspora (vcetne e) paliva.
Pro sto na dalnici uspora (vcetne e) paliva.
Pro ty co čumí do mobilu je i 30 moc, navíc snížením rychlosti z 50 na 30 či 20 stoupne počet čumilů do mobilu někde mezi 2000-15000% :-):-):-):-)
A úplně nejvíc eko je ve městě úseky střídání rychlosti 15x během 2 km.
Ono se pak olej v převodovce místo 3 roky a 60 000 km musí měnit za 1 rok a 20 000 km, jinak jde ten automat totálně do řiti, když na cestě dlouhé 50 km musí 7900x řadit
Takže spotřeba ATF sotupne tak 70x vid
Ale to zeleným lysenkstickým utopistům nedochází, to sou tupani bez technického vzdělání :-):-):-)
A úplně nejvíc eko je ve městě úseky střídání rychlosti 15x během 2 km.
Ono se pak olej v převodovce místo 3 roky a 60 000 km musí měnit za 1 rok a 20 000 km, jinak jde ten automat totálně do řiti, když na cestě dlouhé 50 km musí 7900x řadit
Takže spotřeba ATF sotupne tak 70x vid
Ale to zeleným lysenkstickým utopistům nedochází, to sou tupani bez technického vzdělání :-):-):-)
To rozhodně není.
Ale je to tišší a fakt bezpečnější pro chodce kolem Tebe.
Chystají nás na hybridy. Tou 30 budeme jezdit na baterky... a mimo město a po dálnici se přidá spalovací motor.
A docela malej, i na tu 100 na dálnici Ti v pohodě stačí těch 40 kW.
Ještě dát pokoj s 4 tunovými SUV a fakt to může být ekologický způsob dopravy.
Ale je to tišší a fakt bezpečnější pro chodce kolem Tebe.
Chystají nás na hybridy. Tou 30 budeme jezdit na baterky... a mimo město a po dálnici se přidá spalovací motor.
A docela malej, i na tu 100 na dálnici Ti v pohodě stačí těch 40 kW.
Ještě dát pokoj s 4 tunovými SUV a fakt to může být ekologický způsob dopravy.
ano chci, stravis na ceste cas, kterej muzes neco delat a vydelat si penize. Takhle se pocita navratnost dopravnich staveb. To nevis? wtf
"Vedlo by to podle nich k výraznému poklesu množství škodlivých emisí"
Kde proboha experti pisou o penezich???
Wtf
Kdyz pisu o uspore, tak myslim usporu paliva potazmo emisi. Urcite ne nejake usle zisky nebo personalni naklady. :no:
Samozrejme ze na delsi cesty je optimalni elektricky (rychlo)vlak. :yes:
Jedes rychle, elektricky bez baterky a jeste muzes pracovat. Spousta lidi by takto jezdit mohla (znam jich ve svem okoli nekolik), ale je tam jedna prekazka. Lenost. :D
Kde proboha experti pisou o penezich???
Wtf
Kdyz pisu o uspore, tak myslim usporu paliva potazmo emisi. Urcite ne nejake usle zisky nebo personalni naklady. :no:
Samozrejme ze na delsi cesty je optimalni elektricky (rychlo)vlak. :yes:
Jedes rychle, elektricky bez baterky a jeste muzes pracovat. Spousta lidi by takto jezdit mohla (znam jich ve svem okoli nekolik), ale je tam jedna prekazka. Lenost. :D
Tvl proč ty sem vůbec chodíš? Běž si na nějaký web o udržitelnosti a neotravuj ;-)
Přesně tak. Ať se Víto přestěhuje na nějaký web pro milovníky železnic! Tam má elektrifikace opravdu smysl! :-)
Elektrický rychlovak v podmínkách ČR, kde dodnes mezi vesnicema jezdí motoráček zvaný Šukafon z 80 let, se stojatým motrem LIAZ a to ješt třeba jezí 6-10:00 a pak třeba jede až 12:30.
Měl bys někdy vyrazit kousek za velká města, aby ses setkal s realitou, zelený potěmkinovský lysenkisto :-):-):-)
Měl bys někdy vyrazit kousek za velká města, aby ses setkal s realitou, zelený potěmkinovský lysenkisto :-):-):-)
V tvém blbem autě jistě. V mém je to jedno.
Ty znáš moje blbé auto?
A i bych se možná vsadil, že když ten tvůj zázrak bude celý den jezdit 30, sežere víc než když bude celý den jezdit 50.
A i bych se možná vsadil, že když ten tvůj zázrak bude celý den jezdit 30, sežere víc než když bude celý den jezdit 50.
Ano, chci. Delsi cas na silnici, pri nizsich otazkach v kopci musi ridici jednotka obohatit smes nebo podradit a tim zvysit otacky.. Takze vyssi spotřeba...
Jak môže takéto koniny vôbec niekto napísať...
Presne.
Jeste mohl napsat, ze pri pomalejsi jizde jedes delsi dobu proti vetru a nepreletis mensi diry v silnici. :D
Jeste mohl napsat, ze pri pomalejsi jizde jedes delsi dobu proti vetru a nepreletis mensi diry v silnici. :D
To ne, ale když jedeš rychleji, motor na ujetí stejné vzdálenosti sice žere o trochu víc, ale zase běží (tedy spaluje pálivo) kratší dobu. Takže vlastně nula od nuly pojde... :-)
Ty si taká istá trúbka jak ten Brmbalík. Spotreba sa počíta na prejdenú vzdialenosť, nie na čas. Myslite hlavou, chlapci, nie riťou.
Alebo ty jazdíš kosačkou a spotrebu počítaš v litroch na hodinu?
Alebo ty jazdíš kosačkou a spotrebu počítaš v litroch na hodinu?
Není důležité, jak se to počítá, ale výsledek. :-)
Počkaj, v tvojom prípade je spotreba pri rýchlosti 130km/h nižšia alebo rovnaká ako pri 100km/h? To máš nejaké magické auto...
A rika ti neco optimalni spalování? To co dnes automobilky hodne resi? Optimalni otacky, kdy motor pomerove je nejuspornejsi? To nemuzes srovnavat s tim jak ti baran zere travu okolo salase kdesi kdesi v tramtarii...
Zkus 2h po dalnici podtacet motor a pak ukaz spotrebu..
Zkus 2h po dalnici podtacet motor a pak ukaz spotrebu..
lordlord
Na dálnici můžou jet 80 za kamionem a ušetřit ještě víc. Nedávno tam zkoušeli 160 na dálnici a přineslo to méně nehod, ale taky méně peněz z pokut.
110 je v Holandsku a Švýcarsku. A 110 v půlce Rakouska…
Ale chci k tomu autopilota, budu spát:)
Ale chci k tomu autopilota, budu spát:)
Ja Prvni 123
Zní to hrozně, ale pořád lepší než elektromobily.
Mých 70kW bude nakonec ještě zbytečně moc.
:-)
Mých 70kW bude nakonec ještě zbytečně moc.
:-)
traveldrive
Nechápem, čo všetci riešite diaľnicu. Beztak sa kvôli hustote premávky, emisným limitom aj kvôli cene palív a šetrnosti mnohých vodičov veľmi rýchlejšie ako stovkou nejazdí. Takže z týchto dvoch limitov by ma tento trápil menej.
Exportná kravina je tá tridsiatka v meste. Kto to navrhuje, asi nemá šajn o tom, ako sa v aute jazdí a aká je to rýchlosť. Vytočená dvojka alebo pridusená trojka, plyn - brzda, lebo plynulú tridsiatku asi nikto neudrží, jedno lepšie ako druhé - nech skúsi niekto dokázať, že spotreba bude menšia ako pri dnešnej päťdesiatke. Tridsiatka je v pár uliciach na okraji Braislavy, spolu s dementnou tabuľkou "rýchlo je hlasno" - to tiež vymyslel nejaký bezmozog. Samozrejme každý tam ide rýchlejšie lebo ťahať sa tridsiatkou, tak motor hučí v otáčkach a okrem naopak vyššej spotreby to lezie poriadne na nervy.
Exportná kravina je tá tridsiatka v meste. Kto to navrhuje, asi nemá šajn o tom, ako sa v aute jazdí a aká je to rýchlosť. Vytočená dvojka alebo pridusená trojka, plyn - brzda, lebo plynulú tridsiatku asi nikto neudrží, jedno lepšie ako druhé - nech skúsi niekto dokázať, že spotreba bude menšia ako pri dnešnej päťdesiatke. Tridsiatka je v pár uliciach na okraji Braislavy, spolu s dementnou tabuľkou "rýchlo je hlasno" - to tiež vymyslel nejaký bezmozog. Samozrejme každý tam ide rýchlejšie lebo ťahať sa tridsiatkou, tak motor hučí v otáčkach a okrem naopak vyššej spotreby to lezie poriadne na nervy.
Co to píšeš za kraviny o dálnici? Na dálnici se jezdí rychle, teda alespoň s Čechách. Stovkou jezdí maximálně důchodci v pravém pruhu následování elektrořidiči visící za kamiony, aby dojeli. Levý pruh v poho 140-160kmh ;-)
Plošná "30" ve městě je na odvolání radních z funkce a jejich veřejné pranýřování...
Plošná "30" ve městě je na odvolání radních z funkce a jejich veřejné pranýřování...
Jáj, to som nevedel, že tá vaša panelka je až taká rýchla... A ty si ten hlavný rýchlojazdec, pre ktorého je stovka ponižujúca rýchlosť, pravda? Chlapče, niekedy fakt neviem, čo si mám o tebe myslieť. Mimochodom, odskoč si na tú rakúsku diaľnicu, tam fakt tá stovka extra prekážať nebude.
Ty asi po diaľnici moc nejazdíš, čo? Možno tak do Trnavy.
Ja neviem minulý rok som prešiel 2x Rakúsko a stále Je na väčšine usekov 130...
Ja neviem minulý rok som prešiel 2x Rakúsko a stále Je na väčšine usekov 130...
Přesně tak, na většině Rakouských dálnic je 130kmh, jen přes Alpy je omezena značkou 100 IG-L a je to opruz… :no:
Tak nevím, jestli si zaznamenal rekonstrukci D1, ale aktuálně je ten povrch slušný, k tomu máme dalších pár dálnic a všude se v pohodě dá jezdit 150kmh a i se tak děje. Jezdím po dálnicích 2-3x týdně, jak pracovně, tak soukromě. Jezdit 100kmh, nikam se nedostanu, rychlojezdče ;-)
Btw jestli chceš jezdit po dálnici jen 100kmh, nikdo ti v tom nebrání, v pravém pruhu ;-)
Btw jestli chceš jezdit po dálnici jen 100kmh, nikdo ti v tom nebrání, v pravém pruhu ;-)
Presne tak, Travel asi nevie aká je parádna CZ D1 teraz (pokial není búračka).
145-150 nastavujem tempomat bežne, a emisie to je to posledné nad čím premýšlem počas jazdy (asi ako chlapci vyššie).
Rakúsko tak isto, 140+ v poho, akurát tie ich IG-L :'-(
145-150 nastavujem tempomat bežne, a emisie to je to posledné nad čím premýšlem počas jazdy (asi ako chlapci vyššie).
Rakúsko tak isto, 140+ v poho, akurát tie ich IG-L :'-(
Než začneš třepat další nesmysly, tak se po té D1 u nás aspoň jednou svez.
Vím že to je k nevíře, ale dokázali jsme ji konečně spravit :D
Vím že to je k nevíře, ale dokázali jsme ji konečně spravit :D
To je možné, ale panelka to ostane navždy, aj keď tam udeš jazdiť po magnetickom vankúši. Legendu len tak nezrušíš.
Problémem D1 je jen podélný a příčný profil, který v některých úsecích je na 130 kmh nebojím se napsat až nebezpečný. Prostě vznikala za úplně jiné doby a současný provoz si sotva kdo dokázal v té době vůbec představit.
90% dálnice D1 je ale na pohodu a jedine co jí chybí a nechápu že ŘSD stále nezjistilo je dynamické řízení a dopravní značení. Třetí pruh budeme stavět dalších 30 let a je to na dlouho, ale to značení lze udělat za rok za dva.
90% dálnice D1 je ale na pohodu a jedine co jí chybí a nechápu že ŘSD stále nezjistilo je dynamické řízení a dopravní značení. Třetí pruh budeme stavět dalších 30 let a je to na dlouho, ale to značení lze udělat za rok za dva.
rohYpnol
Tyhle demagogické studie "expertů" co se opakovaně a s větší a větší intenzitou objevují, jsou morem dnešní Evropské unie.
Světe div se, kdyby tu rychlost skutečně snížili, tak přijde za rok další stude která zjistí a PROKÁŽE, že snížení rychlosti na dálnici na 50 kmh a ve městě na 5 kmh přinese výrazné sníženíýší emisí, snížení počtu mrtvých a zraněných, a výrazně zvýšení plynulosti provozu...
Tohle prostě je jen totální demagogie tyhle "vědecké" objevy... EU má řešit zda je skutečně nutné přepravovat lidi a zboží a má dávat emisní sankce na absurdní převážení jablek ze Španělska do Česka, na absurdní pohyb zboží na eshopech, na nesmyslné dojíždění za prací nad 30 km, na nesmyslné dovážení uhlí z Austrálie, na nesmyslné převážení odpadu z Německa do Česka, na nesmyslné jednodenni letecké výlety a eurovíkendy atp.
Ale ne, místo toho tady bude EU jen vymýšlet, jak zničit tuhle planetu co nejvíc ekologicky a šetrně!!!
Světe div se, kdyby tu rychlost skutečně snížili, tak přijde za rok další stude která zjistí a PROKÁŽE, že snížení rychlosti na dálnici na 50 kmh a ve městě na 5 kmh přinese výrazné sníženíýší emisí, snížení počtu mrtvých a zraněných, a výrazně zvýšení plynulosti provozu...
Tohle prostě je jen totální demagogie tyhle "vědecké" objevy... EU má řešit zda je skutečně nutné přepravovat lidi a zboží a má dávat emisní sankce na absurdní převážení jablek ze Španělska do Česka, na absurdní pohyb zboží na eshopech, na nesmyslné dojíždění za prací nad 30 km, na nesmyslné dovážení uhlí z Austrálie, na nesmyslné převážení odpadu z Německa do Česka, na nesmyslné jednodenni letecké výlety a eurovíkendy atp.
Ale ne, místo toho tady bude EU jen vymýšlet, jak zničit tuhle planetu co nejvíc ekologicky a šetrně!!!
Logiku uz dnes nehladaj v nicom... ono paradoxne to eko sialenstvo na cestach nas privedie skor do zahuby ako keby tu dodnes jazdili stale feldy z 90 rokov...
Však já to psal už dávno že směřuje Evropa kubánskou cestou. Jen místní spolek euroekohujerů to nebyl a není schopný pochopit.
Za posledních 10 let úsilí Západu o zelenou tranzici pokleslo využití uhlí, ropy a zemního plynu na celé planetě o dvě procenta, protože jakoukoli dekarbonizační snahu Západu eliminuje výstavba nových uhelných elektráren v Číně, Indii, Vietnamu, Indonésii atd. Emisní paliva stále zajišťují stále 82 % světové energie; většinu zbývající energie zajišťují jaderné elektrárny, vodní elektrárny a biomasa a méně než 2 % energie pochází z větrných a solárních elektráren. Čínská vláda sice nebyla na konferenci v Egyptě zastoupena na nejvyšší úrovni, ale vzkázala, že když USA dají slíbené peníze do dohodnutého fondu, tak Čína přijme „nefinanční“ opatření pro splnění klimatických závazků. Jak známo, Čína mluví o své uhlíkové neutralitě jako o vizi pro rok 2060, Indie tento horizont posunula na rok 2070.
Zdroj: https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
Zdroj: https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
Nikol Filipi
Zdravím, chtěla bych vás poprosit o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci, která se týká jízdy po dálnici. Dotazník je anonymní a zabere maximálně 5 minut.
Všem předem díky za vyplnění.
https://masaryk.eu.qualtrics.com/…_3O8DKPxKou0bSiq
Všem předem díky za vyplnění.
https://masaryk.eu.qualtrics.com/…_3O8DKPxKou0bSiq
:-(
https://masaryk.eu.qualtrics.com/…_3O8DKPxKou0bSiq