Bezpečnost
Rakouští experti navrhují výrazné snížení maximálních rychlostí. Na dálnici nejvýš stovkou!
88 komentářů
gil54
9
Já chci zpochybňovat, že 30 je úspornější než 50.
Přejít do diskuze
Ja by som sa nebál smelších plánov a navrhujem v Rakúsku zakázať automobily. Ušetrí sa tak dokonca celých 100% emisií cestnej dopravy.
V Rakousku ať je maximalka ve městě 30, mezimesto 80 a na dálnici 100. Když to nebude nikdo tahat k nám, nemám s tím nejmenší problém. Ještě bych to v Rakousku vylepšil na 20/60/90. To by zachránilo všechna polární koťátka a medvídky Koaly.
Přesně tak. Ať se Víto přestěhuje na nějaký web pro milovníky železnic! Tam má elektrifikace opravdu smysl! 😄
Předpokládám, že to budou progresivní a hlavně zelení "e😜erti", navíc toto bude nejudržitelnější způsob ze všech.. 😒] 😉 Prostě banda idi*otů ....
Elektrický rychlovak v podmínkách ČR, kde dodnes mezi vesnicema jezdí motoráček zvaný Šukafon z 80 let, se stojatým motrem LIAZ a to ješt třeba jezí 6-10:00 a pak třeba jede až 12😁0.
Měl bys někdy vyrazit kousek za velká města, aby ses setkal s realitou, zelený potěmkinovský lysenkisto 😄 😄 😄
Měl bys někdy vyrazit kousek za velká města, aby ses setkal s realitou, zelený potěmkinovský lysenkisto 😄 😄 😄
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
A ja bych k tomu navrhoval zakaz vyvozu elektriny do Rakouska. Temelin jim nebyl po chuti, tak at si ten EkoFasismus jdou slavit treba do Braunau.. Tuti spolecnost ovladaji lidi, kterym by mela byt odnata svepravnost... Pasivnich kuraku rocne zemre podstatne vic a to nikoho nezajima...
Pro ty co čumí do mobilu je i 30 moc, navíc snížením rychlosti z 50 na 30 či 20 stoupne počet čumilů do mobilu někde mezi 2000-15000% 😄 😄 😄 😄
A úplně nejvíc eko je ve městě úseky střídání rychlosti 15x během 2 km.
Ono se pak olej v převodovce místo 3 roky a 60 000 km musí měnit za 1 rok a 20 000 km, jinak jde ten automat totálně do řiti, když na cestě dlouhé 50 km musí 7900x řadit
Takže spotřeba ATF sotupne tak 70x vid
Ale to zeleným lysenkstickým utopistům nedochází, to sou tupani bez technického vzdělání 😄 😄 😄
A úplně nejvíc eko je ve městě úseky střídání rychlosti 15x během 2 km.
Ono se pak olej v převodovce místo 3 roky a 60 000 km musí měnit za 1 rok a 20 000 km, jinak jde ten automat totálně do řiti, když na cestě dlouhé 50 km musí 7900x řadit
Takže spotřeba ATF sotupne tak 70x vid
Ale to zeleným lysenkstickým utopistům nedochází, to sou tupani bez technického vzdělání 😄 😄 😄
Ty znáš moje blbé auto?
A i bych se možná vsadil, že když ten tvůj zázrak bude celý den jezdit 30, sežere víc než když bude celý den jezdit 50.
A i bych se možná vsadil, že když ten tvůj zázrak bude celý den jezdit 30, sežere víc než když bude celý den jezdit 50.
Na dálnici můžou jet 80 za kamionem a ušetřit ještě víc. Nedávno tam zkoušeli 160 na dálnici a přineslo to méně nehod, ale taky méně peněz z pokut.
Za posledních 10 let úsilí Západu o zelenou tranzici pokleslo využití uhlí, ropy a zemního plynu na celé planetě o dvě procenta, protože jakoukoli dekarbonizační snahu Západu eliminuje výstavba nových uhelných elektráren v Číně, Indii, Vietnamu, Indonésii atd. Emisní paliva stále zajišťují stále 82 % světové energie; většinu zbývající energie zajišťují jaderné elektrárny, vodní elektrárny a biomasa a méně než 2 % energie pochází z větrných a solárních elektráren. Čínská vláda sice nebyla na konferenci v Egyptě zastoupena na nejvyšší úrovni, ale vzkázala, že když USA dají slíbené peníze do dohodnutého fondu, tak Čína přijme „nefinanční“ opatření pro splnění klimatických závazků. Jak známo, Čína mluví o své uhlíkové neutralitě jako o vizi pro rok 2060, Indie tento horizont posunula na rok 2070.
Zdroj: https😐/smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
Zdroj: https😐/smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
To ne, ale když jedeš rychleji, motor na ujetí stejné vzdálenosti sice žere o trochu víc, ale zase běží (tedy spaluje pálivo) kratší dobu. Takže vlastně nula od nuly pojde... 😄
To je jedno kde, ale má pravdu. 30 rozhodne nie je úspornejšia ako 50, ale práve naopak.
Tyhle demagogické studie "e😜ertů" co se opakovaně a s větší a větší intenzitou objevují, jsou morem dnešní Evropské unie.
Světe div se, kdyby tu rychlost skutečně snížili, tak přijde za rok další stude která zjistí a PROKÁŽE, že snížení rychlosti na dálnici na 50 kmh a ve městě na 5 kmh přinese výrazné sníženíýší emisí, snížení počtu mrtvých a zraněných, a výrazně zvýšení plynulosti provozu...
Tohle prostě je jen totální demagogie tyhle "vědecké" objevy... EU má řešit zda je skutečně nutné přepravovat lidi a zboží a má dávat emisní sankce na absurdní převážení jablek ze Španělska do Česka, na absurdní pohyb zboží na eshopech, na nesmyslné dojíždění za prací nad 30 km, na nesmyslné dovážení uhlí z Austrálie, na nesmyslné převážení odpadu z Německa do Česka, na nesmyslné jednodenni letecké výlety a eurovíkendy atp.
Ale ne, místo toho tady bude EU jen vymýšlet, jak zničit tuhle planetu co nejvíc ekologicky a šetrně!!!
Světe div se, kdyby tu rychlost skutečně snížili, tak přijde za rok další stude která zjistí a PROKÁŽE, že snížení rychlosti na dálnici na 50 kmh a ve městě na 5 kmh přinese výrazné sníženíýší emisí, snížení počtu mrtvých a zraněných, a výrazně zvýšení plynulosti provozu...
Tohle prostě je jen totální demagogie tyhle "vědecké" objevy... EU má řešit zda je skutečně nutné přepravovat lidi a zboží a má dávat emisní sankce na absurdní převážení jablek ze Španělska do Česka, na absurdní pohyb zboží na eshopech, na nesmyslné dojíždění za prací nad 30 km, na nesmyslné dovážení uhlí z Austrálie, na nesmyslné převážení odpadu z Německa do Česka, na nesmyslné jednodenni letecké výlety a eurovíkendy atp.
Ale ne, místo toho tady bude EU jen vymýšlet, jak zničit tuhle planetu co nejvíc ekologicky a šetrně!!!
Ano, chci. Delsi cas na silnici, pri nizsich otazkach v kopci musi ridici jednotka obohatit smes nebo podradit a tim zvysit otacky.. Takze vyssi spotřeba...
Presne tak, Travel asi nevie aká je parádna CZ D1 teraz (pokial není búračka).
145-150 nastavujem tempomat bežne, a emisie to je to posledné nad čím premýšlem počas jazdy (asi ako chlapci vyššie).
Rakúsko tak isto, 140+ v poho, akurát tie ich IG-L 😢
145-150 nastavujem tempomat bežne, a emisie to je to posledné nad čím premýšlem počas jazdy (asi ako chlapci vyššie).
Rakúsko tak isto, 140+ v poho, akurát tie ich IG-L 😢
Co to píšeš za kraviny o dálnici? Na dálnici se jezdí rychle, teda alespoň s Čechách. Stovkou jezdí maximálně důchodci v pravém pruhu následování elektrořidiči visící za kamiony, aby dojeli. Levý pruh v poho 140-160kmh 😉
Plošná "30" ve městě je na odvolání radních z funkce a jejich veřejné pranýřování...
Plošná "30" ve městě je na odvolání radních z funkce a jejich veřejné pranýřování...
Jáj, to som nevedel, že tá vaša panelka je až taká rýchla... A ty si ten hlavný rýchlojazdec, pre ktorého je stovka ponižujúca rýchlosť, pravda? Chlapče, niekedy fakt neviem, čo si mám o tebe myslieť. Mimochodom, odskoč si na tú rakúsku diaľnicu, tam fakt tá stovka extra prekážať nebude.
To je možné, ale panelka to ostane navždy, aj keď tam udeš jazdiť po magnetickom vankúši. Legendu len tak nezrušíš.
ano chci, stravis na ceste cas, kterej muzes neco delat a vydelat si penize. Takhle se pocita navratnost dopravnich staveb. To nevis? wtf
Tak neviem kade jazdíš ty, keď si dám tempomat na 135-140, predbieham väčšinu áut. Nie že by sa rýchlejšie jazdiace autá nenašli, ale je ich výrazne menej ako tých pomalších.
Počkaj, v tvojom prípade je spotreba pri rýchlosti 130km/h nižšia alebo rovnaká ako pri 100km/h? To máš nejaké magické auto...
Ty asi po diaľnici moc nejazdíš, čo? Možno tak do Trnavy.
Ja neviem minulý rok som prešiel 2x Rakúsko a stále Je na väčšine usekov 130...
Ja neviem minulý rok som prešiel 2x Rakúsko a stále Je na väčšine usekov 130...
Zní to hrozně, ale pořád lepší než elektromobily.
Mých 70kW bude nakonec ještě zbytečně moc.
😄
Mých 70kW bude nakonec ještě zbytečně moc.
😄
Však já to psal už dávno že směřuje Evropa kubánskou cestou. Jen místní spolek euroekohujerů to nebyl a není schopný pochopit.
Ty si taká istá trúbka jak ten Brmbalík. Spotreba sa počíta na prejdenú vzdialenosť, nie na čas. Myslite hlavou, chlapci, nie riťou.
Alebo ty jazdíš kosačkou a spotrebu počítaš v litroch na hodinu?
Alebo ty jazdíš kosačkou a spotrebu počítaš v litroch na hodinu?
Nechápem, čo všetci riešite diaľnicu. Beztak sa kvôli hustote premávky, emisným limitom aj kvôli cene palív a šetrnosti mnohých vodičov veľmi rýchlejšie ako stovkou nejazdí. Takže z týchto dvoch limitov by ma tento trápil menej.
E😜ortná kravina je tá tridsiatka v meste. Kto to navrhuje, asi nemá šajn o tom, ako sa v aute jazdí a aká je to rýchlosť. Vytočená dvojka alebo pridusená trojka, plyn - brzda, lebo plynulú tridsiatku asi nikto neudrží, jedno lepšie ako druhé - nech skúsi niekto dokázať, že spotreba bude menšia ako pri dnešnej päťdesiatke. Tridsiatka je v pár uliciach na okraji Braislavy, spolu s dementnou tabuľkou "rýchlo je hlasno" - to tiež vymyslel nejaký bezmozog. Samozrejme každý tam ide rýchlejšie lebo ťahať sa tridsiatkou, tak motor hučí v otáčkach a okrem naopak vyššej spotreby to lezie poriadne na nervy.
E😜ortná kravina je tá tridsiatka v meste. Kto to navrhuje, asi nemá šajn o tom, ako sa v aute jazdí a aká je to rýchlosť. Vytočená dvojka alebo pridusená trojka, plyn - brzda, lebo plynulú tridsiatku asi nikto neudrží, jedno lepšie ako druhé - nech skúsi niekto dokázať, že spotreba bude menšia ako pri dnešnej päťdesiatke. Tridsiatka je v pár uliciach na okraji Braislavy, spolu s dementnou tabuľkou "rýchlo je hlasno" - to tiež vymyslel nejaký bezmozog. Samozrejme každý tam ide rýchlejšie lebo ťahať sa tridsiatkou, tak motor hučí v otáčkach a okrem naopak vyššej spotreby to lezie poriadne na nervy.
To rozhodně není.
Ale je to tišší a fakt bezpečnější pro chodce kolem Tebe.
Chystají nás na hybridy. Tou 30 budeme jezdit na baterky... a mimo město a po dálnici se přidá spalovací motor.
A docela malej, i na tu 100 na dálnici Ti v pohodě stačí těch 40 kW.
Ještě dát pokoj s 4 tunovými SUV a fakt to může být ekologický způsob dopravy.
Ale je to tišší a fakt bezpečnější pro chodce kolem Tebe.
Chystají nás na hybridy. Tou 30 budeme jezdit na baterky... a mimo město a po dálnici se přidá spalovací motor.
A docela malej, i na tu 100 na dálnici Ti v pohodě stačí těch 40 kW.
Ještě dát pokoj s 4 tunovými SUV a fakt to může být ekologický způsob dopravy.
Presne.
Jeste mohl napsat, ze pri pomalejsi jizde jedes delsi dobu proti vetru a nepreletis mensi diry v silnici. 😁
Jeste mohl napsat, ze pri pomalejsi jizde jedes delsi dobu proti vetru a nepreletis mensi diry v silnici. 😁
Astmy, rakovinu pľúc, rakovinu dýchacích ciest, cirhózu a alergie od výfukových plynov nepočítaš?
Rozmýšľal si niekedy nad tým, koľko chorôb a zničených životov zapríčinili a zapríčiňujú tie tvoje nenahraditeľné spaľováky?
A rika ti neco optimalni spalování? To co dnes automobilky hodne resi? Optimalni otacky, kdy motor pomerove je nejuspornejsi? To nemuzes srovnavat s tim jak ti baran zere travu okolo salase kdesi kdesi v tramtarii...
Zkus 2h po dalnici podtacet motor a pak ukaz spotrebu..
Zkus 2h po dalnici podtacet motor a pak ukaz spotrebu..
Az se prestane prevazet nesmyslne zbozi napric evropou, tak se bic z toho nebude muset resit.. Zajimave je, ze polaci jezdi v EV s vysledkem 142 g CO2/km.. Navic po zruseni ČSN na potraviny zereme bordel misto kvalitnich potravin, takze to muze byt klidne z toho...
Omlouvám se, že otravuji, ale sháním respondenty k dotazníku pro mou diplomovou práci, která se zabývá jízdou po dálnici. Dotazník zabere maximálně 5 minut a je anonymní. Předem díky za vyplnění.
https😐/masaryk.eu.qualtrics.com/…_3O😁KPxKou0bSiq
https😐/masaryk.eu.qualtrics.com/…_3O😁KPxKou0bSiq
Zdravím, chtěla bych vás poprosit o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci, která se týká jízdy po dálnici. Dotazník je anonymní a zabere maximálně 5 minut.
Všem předem díky za vyplnění.
https😐/masaryk.eu.qualtrics.com/…_3O😁KPxKou0bSiq
Všem předem díky za vyplnění.
https😐/masaryk.eu.qualtrics.com/…_3O😁KPxKou0bSiq
Tuhle si mi psal, že nevíš co si o mě máš myslet. No z tvých příspěvků pod tímto článkem je nás evidentně víc, co neví, co si myslet o tvých myšlenkových pochodech 😉
Problémem D1 je jen podélný a příčný profil, který v některých úsecích je na 130 kmh nebojím se napsat až nebezpečný. Prostě vznikala za úplně jiné doby a současný provoz si sotva kdo dokázal v té době vůbec představit.
90% dálnice D1 je ale na pohodu a jedine co jí chybí a nechápu že ŘSD stále nezjistilo je dynamické řízení a dopravní značení. Třetí pruh budeme stavět dalších 30 let a je to na dlouho, ale to značení lze udělat za rok za dva.
90% dálnice D1 je ale na pohodu a jedine co jí chybí a nechápu že ŘSD stále nezjistilo je dynamické řízení a dopravní značení. Třetí pruh budeme stavět dalších 30 let a je to na dlouho, ale to značení lze udělat za rok za dva.
Dokonce jsou studie, že způsobí vyšší nehodovost z důvodu že řidič tou nudou ztrácí pozornost mnohem víc než když jede rychleji.
Než začneš třepat další nesmysly, tak se po té D1 u nás aspoň jednou svez.
Vím že to je k nevíře, ale dokázali jsme ji konečně spravit 😁
Vím že to je k nevíře, ale dokázali jsme ji konečně spravit 😁
Přesně tak, na většině Rakouských dálnic je 130kmh, jen přes Alpy je omezena značkou 100 IG-L a je to opruz… :no:
Nie si trošku na hlavičku? Skús nad tým, o čom píšem a komu to píšem, trochu pouvažovať.
Logiku uz dnes nehladaj v nicom... ono paradoxne to eko sialenstvo na cestach nas privedie skor do zahuby ako keby tu dodnes jazdili stale feldy z 90 rokov...
Tak nevím, jestli si zaznamenal rekonstrukci D1, ale aktuálně je ten povrch slušný, k tomu máme dalších pár dálnic a všude se v pohodě dá jezdit 150kmh a i se tak děje. Jezdím po dálnicích 2-3x týdně, jak pracovně, tak soukromě. Jezdit 100kmh, nikam se nedostanu, rychlojezdče 😉
Btw jestli chceš jezdit po dálnici jen 100kmh, nikdo ti v tom nebrání, v pravém pruhu 😉
Btw jestli chceš jezdit po dálnici jen 100kmh, nikdo ti v tom nebrání, v pravém pruhu 😉
110 je v Holandsku a Švýcarsku. A 110 v půlce Rakouska…
Ale chci k tomu autopilota, budu spát😊
Ale chci k tomu autopilota, budu spát😊
Pokud vim, tak (hlavnim) argumentem pro 30 ve meste je bezpecnost.
Pro sto na dalnici uspora (vcetne e) paliva.
Pro sto na dalnici uspora (vcetne e) paliva.
"Vedlo by to podle nich k výraznému poklesu množství škodlivých emisí"
Kde proboha e😜erti pisou o penezich???
Wtf
Kdyz pisu o uspore, tak myslim usporu paliva potazmo emisi. Urcite ne nejake usle zisky nebo personalni naklady. :no😒br />
Samozrejme ze na delsi cesty je optimalni elektricky (rychlo)vlak. :yes😒br /> Jedes rychle, elektricky bez baterky a jeste muzes pracovat. Spousta lidi by takto jezdit mohla (znam jich ve svem okoli nekolik), ale je tam jedna prekazka. Lenost. 😁
Kde proboha e😜erti pisou o penezich???
Wtf
Kdyz pisu o uspore, tak myslim usporu paliva potazmo emisi. Urcite ne nejake usle zisky nebo personalni naklady. :no😒br />
Samozrejme ze na delsi cesty je optimalni elektricky (rychlo)vlak. :yes😒br /> Jedes rychle, elektricky bez baterky a jeste muzes pracovat. Spousta lidi by takto jezdit mohla (znam jich ve svem okoli nekolik), ale je tam jedna prekazka. Lenost. 😁