Rozhoduji se mezi koupí Corolla 1.8 a 308 1.2. Máte někdo srovnání? Jezdím cca 10.000 km za rok, z toho 4.000 km po dálnici během 4 dnů. Které převodovce byste dali přednost?
Určite radšej hybridnú Toyotu. To ani nie je porovnateľné. Skôr keby si sa pýtal na 308 s 1,2 PureTech a Corollu s 1,5 DynamicForce, tak to by bolo ako tak vyrovnané, že 130 vs. 125-koňový benzínový trojvalec. Ale teda stále si myslím že do auta C segmentu patrí štvorvalec, takže 1,8-ka hybrid bude fajn.
Nevím co by mě donutilo nedat 1,4M za 320i touring s Comfort a M paketem místo Peugeotu. Reálná spotřeba po většinu tras shodná, nesrovnatelné auto, podobná výbava i dynamika.
Ale ano, nemohl bych nabíjet ze solárů doma na kratší pojížďky. Ten kdo tu možnost nemá se současnými cenami elektrické energie moc neuspoří.
Na konci minulého roka som vyberal auto pre sestru a prekvapilo ma, ako blízko je súčasný Peugeot prémii - prevedením a asi môžeme povedať aj jazdou, preč sú mäkké francúzske podvozky. Súhlasím, cenovo sú si s trojkou veľmi blízko a asi by som ju tiež uprednostnil, na druhú stranu treba zobrať do úvahy, že tam kde cenník Peugeot končí, tam prémia iba začína, takže ak niekto loví v mainstreame a presadne do BMW, tak príplatkovú výbavu musí vyberať mimoriadne opatrne. A dtto platí pre servis.
Však jsem psal s dvěma pakety. Ty řeší jak vzhled, tak funkci. P308 bude v HB možná levnější alternativou k 1er (s podvozkem bych si nebyl tak jistý), ale u 3er je to jiná liga.
U jízdy nejde o houpavý, nehoupavý, spíš o tom, jak se chová na náročnější a třeba i rozbitější vozovce, tam obvykle v posledních dekádách Peugeoty nijak neoslňovaly.
S Peugeotom som prešiel doslova pár km a netrúfam si hlbšie posúdiť jazdné vlastnosti, len ma prekvapilo akou cestou sa vybrali, je to celkom iná značka ako bývala. Teraz sa profilujú do pozície "subprémia" a darí sa im odlíšiť nielen v rámci PSA, ale aj mainstreamu. Dokonca aj posed za volantom a to ako Ťa to obklopí palubka navodzuje pocit tej trojky, no mňa nepresvedčili. Celkom by som veril tomu čo nižšie píše prt078, že to dobre vyzerá v autosalóne, ale o 10 rokov to BMW bude stále k svetu, ale ten Peugeot bude zase len Francúz.
Mě se třeba P508 moc líbí, obecně s klasickými modely (ne SUV) nemám vůbec problém. Jediná výjimka je P308 a to ve všech generacích, kombík ještě vždy horší.
Tak pozor, pezot mozno vyzera ako premia, ale sam od nova mam pristup k 5008, 3008 a 508 a musim povedat, ze hlavne interier starne dost rychlo, plasty zacinaju dost rychlo vrzgat, stracaju povodny vzhlad, ozyvaju sa pukance vrzgot od podvozku, moja kozmeticka nadava na kvalitu laku a pochromovanych casti
Po 4och rokoch jazdenia s 5008 mi nevrzga ani nebucha nic. Materialy su oproti drvivej vecsine aut skoro luxusne. Vynimkou je volant - ten sa uz supe a na miestach kde ho clovek ani nedrzi, co beriem ako fail, ale je to jedina vec co ma na tom aute serie a ked sa mi bude chciet, tak ho dam precalunit. Ale inak nic z toho co pises. Mozno este zacinam pocut tycky stabilizatora (ked vypnem hudbu), ale to uz bude zrejme najazdom. "ekokoza" na sedadlach cajk, textil aj plasty tiez.
Lak samozrejme uz nie je co byval, ale to je napriec vsetkymi znackami, takze by som to pezotu nevycital.
Tohle by byl asi jen důvod k reklamaci. Daleko horší ale bude ta zásadní nekonzistentnost brzdného účinku. Nezvládnutí základní funkce auta zcela klíčové pro bezpečnost a plynulost provozu je podle mě rozhodující důvod proč takové auto nekoupit.
Na druhé straně bych ale čekal, že se při zjištění takhle významných problémů redakce obrátí s dotazem na výrobce, zda se opravdu jedná o standardní projev auta. Tedy jestli skutečně jde o mizerně odvedenou práci konstruktérů i pracovníků odpovědných za připuštění takového výrobku do provozu, anebo jen redakce nedopatřením dostala k testu vadný výrobek.
Ono na druhou stranu, u spalováku ti taky píšou nějakou spotřebu v papírech a v reálu je to jiné a ještě víc jiné v zimním provozu. Jinak mi to ale podle v článku popsaných parametrů příjde jako otřesné auto za otřesnou cenu.
Já bych si nezvyknul ani po roce. Ten nástup brzdových destiček je brutální. Zlatej platinovej diamantovej 14 let starej Prius. A nejsem zaujatý. Miluju svoji 406ku
Za kombík C segmentu za 1.2, resp. 1.4 mio za testovaný kousek. S vlečkou. To je peklo a je vidět, že cenotvůrci zoufale tápou. Každopádně za tohle to koupí jen magor.
Ještě před pár lety - Opel Astra 1.6 Turbo, 205Hp - lehce přes 500 ceníkových. Spotřeba okolo 6.5, max do sedmi...
Ano, vím, jízda na elektřinu - těch sedmset se mi vrátí kdy?
A aktuálně z vlastní stáje Stellantis - AR Tonale PHEV, SUV C segment, sám Stellantis ji považuje za prémii. 280hp, AWD. Multilink, FSD tlumiče. Pod 1.3mio...
Uvádím to pouze jako přiklad toho, jak musí být ve Stellantisu mimo.
Tenhle Peugeot si dle mého neobhájí nic přes 800, o milionu nemluvě.
Plug-in hybridy fakt nedávajú zmysel. Za 1.3 miliona kombi tejto triedy je úlet. Ak nejazdím super dlhé trate po diaľniciach, za podobnú cenu mi lepšie poslúži elektromobil.
Ak potrebujem spaľovák, lebo často chodím cesty, kde by ma elektromobil otravoval dojazdom, lepšiu službu mi urobí HEV alebo nafta za nižšiu cenu v o triedu lepsom aute...
Toto nemá zmysel za tú cenu.
A to nehovorím, že ak človek jazdí v elektro rezime, ma podpriemerne dynamické auto...
Kdyz mas plugin hybrid, mas kompletni EV plus kompletni spalovak plus neco co to propoji.
Takze to logicky musi byt drazsi nez EV.
Ale zas jako bonus dostanes malou nadrz na spalovak, malou baterku na EV a taky se to pomalu nabiji.
A taky je to uplne nejkomplikovanejsi reseni, takze spolehlivost bude priserna.
Ja ti nevim, ale muj PHEV je v podstate hybrid od Toyoty, ktery myslim nema "prisernou spolehlivost". Zmeny jsou vlastne jen ve vetsi baterce a pridani nabijeci soustavy.
Mam vyjmenovavat co vsechno to oproti beznym spalovakum nema a co se tam nemuze pokazit? Uz by to tady bylo nosenim drivi do lesa...
A nejdrazsi na EV je baterka, ktera je u PVEV vyrazne mensi (snad krome Mercedesu). Jak uz bylo zmineno.
Tak co vám vy pablbové brání rozebrat si jeden Prius a kouknout, jak se to umělo dělat už před 20 roky? Aha, bylo by to nad vaše chápání. Tak to nedělejte, když to neumíte.
V 2019 som dal za fungl noveho Levorga kupeneho v Cesku 22tis EUR. Ked vidim tieto nove auta a ich ceny, tak budem s Levorgom jazdit dokym sa nerozpadne:))
...a to ještě u nafty je TDI Evo o dost lepší.
Jestli to dává smysl nebo nedává... PHEV má v ceně DCC a velkou navi, má o pár kW víc než nafta. Mimochodem, myslím, že před těma třema rokama tam ta velká navi v ceně nebyla (a příplatek byl 34). Za mě to pořád není špatná nabídka.
https://az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/fa1e934f-a657-4ae1-b017-455f8671e27c/superb-cenik.161a10a8de401460af5cbbd1044edc6e.pdf