Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Peugeot 308 SW GT Pack Hybrid 225 – Elektrické dojíždění

53 komentářů

Mr.Murphy
.... zrovna teď řeším další auto a vidím, že před třemi lety stál PHEV Superb Combi STYLE 947.000 a TDI 4x4 stálo 995.000 v té samé výbavě.

Dnes vidím iV za 1.180.000 (+25😖 a TDI 4x4 za 1.156.000 (+16😖.

Už opět ty PHEV auta nedávají moc smysl.... jsem rád že jsem to koupil tehdy za solidní prachy (a ještě byla asi 6😖 sleva.

Každopádně i ten Sup iV za stávající cenu je LEVNĚJŠÍ než tento o třídu menší Pežot.... Hodně štěstí do Stellantisu přeju....
lukas13
Takže vlastně smysl vůbec nedává 😉
Mr.Murphy
hele u Superba iV ty brzdy taky nejsou nic extra ale zas bych to nehrotil... zvykneš si a v kolonách se dnes pojíždí na adaptivní tempomat ne? 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Co víc dodat?
1,5HDI 1475kg
1,2PT 1420kg
webpaja
Nevím co by mě donutilo nedat 1,4M za 320i touring s Comfort a M paketem místo Peugeotu. Reálná spotřeba po většinu tras shodná, nesrovnatelné auto, podobná výbava i dynamika.

Ale ano, nemohl bych nabíjet ze solárů doma na kratší pojížďky. Ten kdo tu možnost nemá se současnými cenami elektrické energie moc neuspoří.
Renoo
S tou cenou jim asi přeskočilo. Vždyť překonávají cenu elektromobilů.
PowerHouse
Lediglich 5% v Německu v únoru slavné číslo není.
U nás to díky slabší kupní síle to lepší nebude.

Únor SRN
Plug-in-Hybride, der mit knapp 12.000 Neuzulassungen lediglich 5,8 Prozent betrug.
Rasto
Plug-in hybridy fakt nedávajú zmysel. Za 1.3 miliona kombi tejto triedy je úlet. Ak nejazdím super dlhé trate po diaľniciach, za podobnú cenu mi lepšie poslúži elektromobil.
Ak potrebujem spaľovák, lebo často chodím cesty, kde by ma elektromobil otravoval dojazdom, lepšiu službu mi urobí HEV alebo nafta za nižšiu cenu v o triedu lepsom aute...

Toto nemá zmysel za tú cenu.

A to nehovorím, že ak človek jazdí v elektro rezime, ma podpriemerne dynamické auto...
Rezna
Za mě tohle auto dává smysl, akorát by to chtělo 2 x větší baterku a 2 x nádrž. A cenu kterou bych byl ochotný za auto dát.
Arese
Mrak1979
Za ty peníze nemám absolutně žádný smysl
traveldrive
To vieš, tunajšia aktuálna obchodnícka logika. Čím vyššia cena, tým menej kusov im stačí predať... 😒]
ptr078
A nehovoriac o tom, ze aj vybehova a4 s podladenym 2litrom sa da kupit tiez za prijatelne ceny.
lukas13
Za kombík C segmentu za 1.2, resp. 1.4 mio za testovaný kousek. S vlečkou. To je peklo a je vidět, že cenotvůrci zoufale tápou. Každopádně za tohle to koupí jen magor.
Ještě před pár lety - Opel Astra 1.6 Turbo, 205Hp - lehce přes 500 ceníkových. Spotřeba okolo 6.5, max do sedmi...
Ano, vím, jízda na elektřinu - těch sedmset se mi vrátí kdy?

A aktuálně z vlastní stáje Stellantis - AR Tonale PHEV, SUV C segment, sám Stellantis ji považuje za prémii. 280hp, AWD. Multilink, FSD tlumiče. Pod 1.3mio...
Uvádím to pouze jako přiklad toho, jak musí být ve Stellantisu mimo.

Tenhle Peugeot si dle mého neobhájí nic přes 800, o milionu nemluvě.
Othello
Tohle by byl asi jen důvod k reklamaci. Daleko horší ale bude ta zásadní nekonzistentnost brzdného účinku. Nezvládnutí základní funkce auta zcela klíčové pro bezpečnost a plynulost provozu je podle mě rozhodující důvod proč takové auto nekoupit.

Na druhé straně bych ale čekal, že se při zjištění takhle významných problémů redakce obrátí s dotazem na výrobce, zda se opravdu jedná o standardní projev auta. Tedy jestli skutečně jde o mizerně odvedenou práci konstruktérů i pracovníků odpovědných za připuštění takového výrobku do provozu, anebo jen redakce nedopatřením dostala k testu vadný výrobek.
rohor
Tak co vám vy pablbové brání rozebrat si jeden Prius a kouknout, jak se to umělo dělat už před 20 roky? Aha, bylo by to nad vaše chápání. Tak to nedělejte, když to neumíte.
Arese
😒] 😒] 😒]
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
připojíš k netu napůl kabelem i wifi.
Avatar - Ondore
Ondore
Na konci minulého roka som vyberal auto pre sestru a prekvapilo ma, ako blízko je súčasný Peugeot prémii - prevedením a asi môžeme povedať aj jazdou, preč sú mäkké francúzske podvozky. Súhlasím, cenovo sú si s trojkou veľmi blízko a asi by som ju tiež uprednostnil, na druhú stranu treba zobrať do úvahy, že tam kde cenník Peugeot končí, tam prémia iba začína, takže ak niekto loví v mainstreame a presadne do BMW, tak príplatkovú výbavu musí vyberať mimoriadne opatrne. A dtto platí pre servis.
hory144
V 2019 som dal za fungl noveho Levorga kupeneho v Cesku 22tis EUR. Ked vidim tieto nove auta a ich ceny, tak budem s Levorgom jazdit dokym sa nerozpadne😊)
ptr078
Tak pozor, pezot mozno vyzera ako premia, ale sam od nova mam pristup k 5008, 3008 a 508 a musim povedat, ze hlavne interier starne dost rychlo, plasty zacinaju dost rychlo vrzgat, stracaju povodny vzhlad, ozyvaju sa pukance vrzgot od podvozku, moja kozmeticka nadava na kvalitu laku a pochromovanych casti
xcrack
konečně recenze z praktické stránky a ne jen popis letáku :yes:
šofér
To bude prodejní hit Stellantisu 😊
Othello
Pan Kolman píše že si nezvykl ani po několika týdnech
webpaja
Však jsem psal s dvěma pakety. Ty řeší jak vzhled, tak funkci. P308 bude v HB možná levnější alternativou k 1er (s podvozkem bych si nebyl tak jistý), ale u 3er je to jiná liga.
U jízdy nejde o houpavý, nehoupavý, spíš o tom, jak se chová na náročnější a třeba i rozbitější vozovce, tam obvykle v posledních dekádách Peugeoty nijak neoslňovaly.
Avatar - Emel
Emel
Proč musí? Nejdražší na EV je právě ta velká baterka, ne?
Freddka
:-!
To je jak za bolsevika udelej si sam :-!

A priste si usijeme airbagy 😁
solo
Tak to je drsný dát za auto téměř tolik co jsem dal za Audi A4 All Road v benzínu.
hory144
V 2018 som kupil v Cesku nove Subaru Levorg v strednej vybave za 22tis EUR. Takze ako spravne pisete, 1,4 mega za PSA auto je cisty ulet.
rohor
Tak určitě, šlo by to i za 8 hodin. Ale více by se mi líbila ta cca 1 hodina, která by na to měla stačit.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Ono na druhou stranu, u spalováku ti taky píšou nějakou spotřebu v papírech a v reálu je to jiné a ještě víc jiné v zimním provozu. Jinak mi to ale podle v článku popsaných parametrů příjde jako otřesné auto za otřesnou cenu.
Avatar - puamík
puamík
Rozhoduji se mezi koupí Corolla 1.8 a 308 1.2. Máte někdo srovnání? Jezdím cca 10.000 km za rok, z toho 4.000 km po dálnici během 4 dnů. Které převodovce byste dali přednost?
rohor
Takhle se prostě PHEV Peugeoty chovají. Je to jejich standardní vlastnost. Zejména pojíždění ve zhuštěném provozu je peklo.
Avatar - Ondore
Ondore
S Peugeotom som prešiel doslova pár km a netrúfam si hlbšie posúdiť jazdné vlastnosti, len ma prekvapilo akou cestou sa vybrali, je to celkom iná značka ako bývala. Teraz sa profilujú do pozície "subprémia" a darí sa im odlíšiť nielen v rámci PSA, ale aj mainstreamu. Dokonca aj posed za volantom a to ako Ťa to obklopí palubka navodzuje pocit tej trojky, no mňa nepresvedčili. Celkom by som veril tomu čo nižšie píše prt078, že to dobre vyzerá v autosalóne, ale o 10 rokov to BMW bude stále k svetu, ale ten Peugeot bude zase len Francúz.
ptr078
Dialnice? Ved na dialnici budem mat nizsiu spotrebu s hocijakym benzinom, o dizly ani nehovoriac. A pri rychlostoach 150+ zvlast
ptr078
Moje auta maju, podarilo sa mi najst cloveka, co naozaj ma svoju pracu rad, sleduje trendy a auta vyzeraju ako nove.
webpaja
Mě se třeba P508 moc líbí, obecně s klasickými modely (ne SUV) nemám vůbec problém. Jediná výjimka je P308 a to ve všech generacích, kombík ještě vždy horší.
webpaja
Ty máš kosmetičku? :-!
Avantime
Ten Superb PHEV už reálne ani nekúpiš, resp. stopli zadanie do výroby a na 308 niektorí stále čakajú aj rok. ;-\
Avantime
A ešte čakačky ako keby si si objednal Ferrari.
Avantime
Určite radšej hybridnú Toyotu. To ani nie je porovnateľné. Skôr keby si sa pýtal na 308 s 1,2 PureTech a Corollu s 1,5 DynamicForce, tak to by bolo ako tak vyrovnané, že 130 vs. 125-koňový benzínový trojvalec. Ale teda stále si myslím že do auta C segmentu patrí štvorvalec, takže 1,8-ka hybrid bude fajn.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ja ti nevim, ale muj PHEV je v podstate hybrid od Toyoty, ktery myslim nema "prisernou spolehlivost". Zmeny jsou vlastne jen ve vetsi baterce a pridani nabijeci soustavy.

Mam vyjmenovavat co vsechno to oproti beznym spalovakum nema a co se tam nemuze pokazit? Uz by to tady bylo nosenim drivi do lesa...

A nejdrazsi na EV je baterka, ktera je u PVEV vyrazne mensi (snad krome Mercedesu). Jak uz bylo zmineno.
Avatar - Emel
Emel
...a to ještě u nafty je TDI Evo o dost lepší.
Jestli to dává smysl nebo nedává... PHEV má v ceně DCC a velkou navi, má o pár kW víc než nafta. Mimochodem, myslím, že před těma třema rokama tam ta velká navi v ceně nebyla (a příplatek byl 34). Za mě to pořád není špatná nabídka.
https😐/az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/fa1e934f-a657-4ae1-b017-455f8671e27c/superb-cenik.161a10a8de401460af5cbbd1044edc6e.pdf
ryccardo
O tom nema cenu uvazovat. Ber Toyotu.
Freddka
Kdyz mas plugin hybrid, mas kompletni EV plus kompletni spalovak plus neco co to propoji.

Takze to logicky musi byt drazsi nez EV.

Ale zas jako bonus dostanes malou nadrz na spalovak, malou baterku na EV a taky se to pomalu nabiji.
A taky je to uplne nejkomplikovanejsi reseni, takze spolehlivost bude priserna.

No neber to 😁
Freddka
Za 1.3 mega kombi teto tridy je v pohode, treba Golf R s 320 konema mi prijde fajn.

Nejaky plugin peugeot za tuhle cenu je ovsem uplne mimo.
Freddka
To mas jedno, ja bych z tech dvou bral radsi Toyotu, ty jejich hybridy jsou tak trochu neznicitelny.
Avatar - puamík
puamík
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - puamík
puamík
Příspěvek podléhá schvalování.
webpaja
:yes:
rohor
Volant Peugeotu jsem si ocalounil novou koženkou podle YouTube. Dvě zahnuté jehly a jde to. Volant jako nový.
Reco
Po 4och rokoch jazdenia s 5008 mi nevrzga ani nebucha nic. Materialy su oproti drvivej vecsine aut skoro luxusne. Vynimkou je volant - ten sa uz supe a na miestach kde ho clovek ani nedrzi, co beriem ako fail, ale je to jedina vec co ma na tom aute serie a ked sa mi bude chciet, tak ho dam precalunit. Ale inak nic z toho co pises. Mozno este zacinam pocut tycky stabilizatora (ked vypnem hudbu), ale to uz bude zrejme najazdom. "ekokoza" na sedadlach cajk, textil aj plasty tiez.
Lak samozrejme uz nie je co byval, ale to je napriec vsetkymi znackami, takze by som to pezotu nevycital.
rohor
Já bych si nezvyknul ani po roce. Ten nástup brzdových destiček je brutální. Zlatej platinovej diamantovej 14 let starej Prius. A nejsem zaujatý. Miluju svoji 406ku