Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Legenda Škoda Octavia Combi začala nevinně, dnes z ní zbylo jenom jméno. Každý ji chtěl

18 komentářů

DonVito
Kdyz dnes vidim TDI "legendu" pred sebou na silnici, vetsinou OI nebo OII, poustim vnitrni okruh.
:no: :no: :no😒br />
Legendy do muzea, ne na silnici!
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Přesně tak, ale na rovinu, jsou v daném ohledu ještě horší plečky daného stáří, typicky Ford/Volvo, Opel, dieseloví japonci a mnoho dalších. Koncern je ve své ničemnosti takový průměr.
XTad
Ja bych to zase tolik nedemonizoval. Naopak stara tdicka, pokud jsou nenacipovana a v dobrem stavu, tak vetsinou moc nesmrdi. Nejhorsi mi prijdou fordy TDCI.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
ano Fordy TDCI (a na nich postavená Volva) vidím taky jako nejhorší, příšerně smrdí naprosto všechny, tam vada = vlastnost a naopak.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je tim, ze TDCi točí šílené km, kdy už TDi nemá šanci smrdět, neb je na vrakovišti 😊
ryccardo
Pravdou je ze O1 s tema staryma Euro2 a 3 motorama cudej. O2 je ale proti tomu uplne jiny kafe. To jsou uz nesmrdici Euro4 a 5 motory, tam neni duvod se jich obavat pokud jsou v poradku a nenacipovany. To zase Donvito malinko prehani.
DonVito
neni duvod se jich obavat pokud jsou v poradku a nenacipovany
😁 😁 😁

Pobavils. Zvlast kdyz O2 je soucasti dieselgate, kdy auta v realu prekracovaly (a bohuzel dodnes prekracuji) normy az 38x!!!
:no: :no: Btw. prave timto se stal VW i spolu s Octavii "legendou"... :no:
https😐/www.businessinsider.com/…s-scandal-2016-2

Ale qeci😒br /> Za prve: O2 se prestala vyrabet pred deseti! lety. Realne emise tech motoru i kdyz byly nove byly tragicke.
Kolik z nich je napr. po dieselgate upravenych?

Za druhe: Jake procento toho co jezdi po silnici je v poradku?? :no: :no:
Cipovani uz radeji ani dal rozvadet nechci.

PS Je mi jasny, ze NOx ktery nevidis ti jiste nevadi. Pochopit skodlivost NOx, to bych po tobe chtel moc... Ale pochopit, ze nasobne prekracovani emisi je spatne bys snad mohl. Dieselgate udelala z "modernich clean" dieselu nejskodlivejsi auta vubec!!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenze taky uz nenajezdi to, co ty stary TDi - vetsina tech dvoulitru mela celou škálu smrtelných nemocí
Arese
Až na to, že zdaleka ne všechny Octy I. a II. generace, které dnes jezdí po našich silnicích, jsou nafťáky. 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je pravda. Ale to TDI poznáš ještě se k němu ani nepriblizis, protoze to smrdí už hodně z dálky.
Arese
Ano, smrdí hodně. To se nedá popřít.Ale ta poslední generace s dvojitým vstřikováním močoviny je emisně úplně v pohodě. Jen aby ale naše STK v budoucnu uhlídali jejich technický stav.
Petecoff
Příspěvek podléhá schvalování.
gil54
... tak ještě zbývá se vyhonit za kolik jezdím.
Johnn
Krásný příklad, do titulku😡egenda....., každý ji chtěl. Opravdu? Ale je to zaměřené na určitý okruh lidí, tak na ně to funguje.
Stanley1000
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Stejsn
Stejsn
"Úplně poprvé se Škoda Octavia Combi představila v září 1960 na výstavišti v Brně. Líbivý rodinný model tehdy nesl v názvu přídomek STW, vyjadřující zkratku označení station wagon. Kombíkům s logem Škody se tehdy lidově říkalo stejšny." - tak to skutečně není pravda. Kombíková oktávka od úplného začátku nesla označení "combi" v logu na zadních dvěřích, STW nikdy. Název STW a z něho vycházející lidové "stejšn" měly škodovky 1200, 1201 a 1202, které s oktávkou kromě (v některých verzích) motoru nemají společného téměř nic.
Arese
Přesně tak, "Stejšn" byl podstatně delší a měl větší užitečné zatížení, než Octavia Combi. A v neposlední řadě měl alespoň na straně spolujezdce druhé boční dveře, což jeho praktičnost posouvalo do úplně jiných dimenzí. 😄
bafunak
Příspěvek podléhá schvalování.