Čína využila nedostatku nových aut na mezinárodními sankcemi ochromeném ruském trhu a vyváží tam rekordní počty aut. Meziročně se export nových čínských aut do Ruska téměř zdvojnásobil, což z něj dělá světově největšího odběratele.
Orkové už nedají dohromady ani koloběžku. SSSR byla sice říše zla, ale v oblasti technologií byla aspoň něčeho schopná (i když mnohdy díky průmyslové špionáži). Teď jim číňani dorazí automotive a hned po tom letecký průmysl, další na řadě bude zbrojní a těžební průmysl. A nakonec bude hranice Číny na Urale. Putin je geniální kus debila. Kdyby na Ukrajině nedělali, co dělají, tak mi jich bude i líto.
Nepleť. Je to otázka peňazí, nie schopností. V čase, keď si sa potil nad malou násobilkoou, lietali Rusi do vesmíru. To im určite vymysleli mimozemšťania, že.
GAZ, UAZ, Lada, Kamaz, Ural, BAZ, Aurus nebo Sollers přestali vyrábět konkrétně kdy?
A v letecké průmyslu mají rusové vlastní motory PD-8 a PD-14 a příští rok s nimi vyjedou nový Irkut MC-21, dometifikovaný Suchoj SuperJet 100 a vyrábí a vyvíjí se další letadla. Tady seš s čínany myslím hodně mimo mísu :-)
Jenže všechno, co zmiňuješ nezasahuje dál než do bývalého SSSR. Sestupná tendence Ruska a nástup Číny už je nezvratitelný. Vem si třeba, kolik mají Rusové vs. Číňani kosmických projektů (těch reálných, ne těch v šuplíku).
Rusko má v kosmické programu jiné cíle jak Čína a ano, bohužel má na to i méně peněz.
Hlavní priority ruského vesmírného programu budou asi tyto:
1) dokončit kosmodrom Vostočnyj, aktuálně se dostavuje druhá startovací rampa pro rakety Angara a celkově další infrastruktura kosmodromu
2) dokončit vývoj raket řady Angara a začít s nimi klasické komerční lety
3) program LUNA 25 (sonda)
4) start nová kosmické lodi Federace s raketou Angara
To sou asi tak hlavní cíle, na zbytek nejsou finance, kapacity a lidi
Jenže všechno, co zmiňuješ nezasahuje dál než do bývalého SSSR. Sestupná tendence Ruska a nástup Číny už je nezvratitelný. Vem si třeba, kolik mají Rusové vs. Číňani kosmických projektů (těch reálných, ne těch v šuplíku).
Těch pár aut co vyrobí nemá cenu řešit. Ruský automotive nestojí za řeč, ale oni v zásadě nepotřebují vyrábět auta. Čína jim prodá co budou potřebovat.
Lada je opravdu vrchol ruského automotive, jen co je pravda. Starý vergl bez ABS Granta, letitá Vesta, která by bez Renaultu nikdy nevznikla a kdoví, v jakém stavu je výroba, překapotovaný Logan, dlouhá Vesta, 40letá Niva a Niva Travel koupená od Chevroletu. Woooooooow.
Aurus snad nikdo kromě vlády nekupuje a kdoví, jestli jsou schopní to vyrábět.
Pak už jen trucky, gazely, buchanky a podobný vergl nenáročný na vývoj. Na letadla si nech zajít chuť, to tak leda opět s čínskými technologiemi.
Tu Nivu Travel původně vyvinul Avto Vaz a v ověřovací a malosériové výrobě jí vyráběl jako VAZ 2123 v letech 98-02. https://upload.wikimedia.org/…D0%B7_2123_1.JPG
Jelikož ale VAZ v této době neměl peníze na rojezd klasické sériové výroby, vzniklo joint-venture Avto VAZ-GM a od roku 2003 do roku 2020 se to vyrábělo jako Chevrolet Niva.
V roce 2020 Lada (Avto VAZ) odkoupilo zpět všechny práva a věci nudé k výrobě a po faceliftu se to začlo vyrábět opět jako Lada Travel.
Takže tolik k historii. Jde o vývoj VAZ, ne GM....
Granta má dávno ABS z číny, Vesta je po faceliftu s nový interiérem a běží ověřovací série pro zaměstance a pro státní správu, od 2024 se ta facelift verze má dodávat i obyčejným zákazníkům.
Largus se pokud vím akutálně nevyrábí, stejně tak Xray. jedou jen obě Nivy, obě dostanou nové motory 1,6 a 1,8 příští rok, s výrazně vyšším výkonem jak stará 1,7.
Dále jede Vesta a Granta.
Aurus se vyrábí a to jak modely Senat včetně prodloužené limuzíny, tak se vyrábí i SUV Komendant a pro potřeby vládních orgánů i MPV Arsenal. Výroba jede jak v NAMI (státní instituce) tak Jelabuze (komerční zákazníci). Několik aut se vyvezlo i do zemí bývalého sssr.
Letadla sou budto vyvinutá a dořešuje se avionika aby yla bez západních komponent nebo vývoj probíhá, zejména u malých vrtulových. A to bez číny.
Číňani jim žádný automotive určitě nedorazí, protože se v Rusku vlastně žádná auta nevyrábí. Rusko žilo z toho, že jim Evropa prodávala případně přímo na jejich území vyráběly auta evropské automobilky. Minulý rok Evropa udělala to nejhloupější co mohla a vyklidila komplet ruský trh, čímž celý evropský automotive zaznamenal velikou ztrátu. Čína využila naší hlouposti a ruský trh rychle obsadila. Myslím, že se kluci v Číně radostí ožrali, když zjistili co jsme tady v Evropě za pitomce. Vyklizené pozice už nikdy nezískáme zpět.
Nevím jestli si to postřehl, ale taky se tam odtud stáhla Škodovka a další. Těch výrobních závodů tam bylo víc. Rozhodně se tam neprodávala jen Pola a Logany. Prostě je to trh se 140 milionama lidí. Jestli ti to přijde jako zanedbatelný trh, tak ti tvůj názor samozřejmě neberu.
Nevím jestli nemáš trochu zkreslený představy o Rusku. Když se tam prodávala Pola a Logany, tak co tam teda vyráběl závod Škodovky? Jinak ročně se tam prodá cca 1,7 milionu nových aut. Jestli je to hodně nebo málo nechám na tobě.
Tak díky uvolnění velmi lukrativního trhu a díky sankcím se tam logicky nastěhovala Čína. To je logické a myslím, že nám Čína může poděkovat, protože tímto se příští rok stane největším vývozcem aut na světě. Lotos už překonala ve vývozu Japonsko, takže je nabíledni, co bude pokračovat....
Tam rusové prodávaj svoje buchaniky, patrioty, huntery, kamazy, uraly, budldozery a nakladače atd
to smaý peru, venzuela, kuba, sýrie, chile, některé africké země atd
V Austrálii se prodávaj i nákláčky od GAZu , dřív se tam prodávaly i Nivy.
Ty se mimochodem prodávaj i v Japonsku atd atd