Mazda pracuje na dalších inovacích kultovního Wankelova motoru a během jediného dne si zaregistrovali šest nových patentů. Ty nám ukazují trojici nových designů rotorů i emisní systém pro recirkulaci výfukových plynů.
...o tomto úplně novém a převratném vynálezu, tak by mě tenkrát ani ve snu nenapadlo, že se ho nepodaří doladit ani za 70 let tak, aby smáznul motory s vratnými písty.
To mi došlo až později i díky vzdělání, zhruba v roce, kdy vyjelo první NSU Ro 80 a kdy jsem si už dokázal vyhodnotit klady versus zápory a reálnost a nereálnost odstranění nebo alespoň částečnou eliminaci záporů. I přes drobná zlepšení světlo na konci tunelu stále nevidím. A jak tak koukám na tento článek, tak se nic zásadního opět nezmění.
(A pro autora - pod výrazem "... nová koncepce rotorů..." si představuji něco úplně jiného, než vyobrazené "kosmetické" změny spalovacího prostoru.)
Souhlas. Wankel má přes své výhody několik zásadních nedostatků.
Zcela prioritní problém je relativně velký povrch spalovacího prostoru vzhledem k objemu, který logicky přináší vysoké tepelné ztráty a tím i mizernou účinnost. To je dané základní geometrií a moc s tím udělat nejde.
K tomu se pak přidávají vleklé problémy s utěsněním, nemožnost jednoduché změny časování sání a výfuku atd...
Je mozno fajn do kosacky... ale do normalneho auta sa nikdy nehodi ... a ze to mazde nedochadza ani po xy rokoch je fakt sila... ale asi maju dost prachov na vyhadzovanie... ocakavam teda aj dalsich 10 rokov clanky o stale dalsom a dalsom novom prevratnom wankeli aby nakoniec stejne presli komplet na elektro a prewanklovali takto dalsie desiatky melonov.. proste mazda no... pardon... dnes uz skoro japonske premiove bawo... stale skorokvitnuce ale uz premiove ...