Technika
Je mozno fajn do kosacky... ale do normalneho auta sa nikdy nehodi ... a ze to mazde nedochadza ani po xy rokoch je fakt sila... ale asi maju dost prachov na vyhadzovanie... ocakavam teda aj dalsich 10 rokov clanky o stale dalsom a dalsom novom prevratnom wankeli aby nakoniec stejne presli komplet na elektro a prewanklovali takto dalsie desiatky melonov.. proste mazda no... pardon... dnes uz skoro japonske premiove bawo... stale skorokvitnuce ale uz premiove ...
Nové patenty Mazdy s motorem Wankel jsou slibné, ale je příliš brzy na to, aby se dalo říci, zda povedou k výrobě sériového motoru.
Souhlas. Wankel má přes své výhody několik zásadních nedostatků.
Zcela prioritní problém je relativně velký povrch spalovacího prostoru vzhledem k objemu, který logicky přináší vysoké tepelné ztráty a tím i mizernou účinnost. To je dané základní geometrií a moc s tím udělat nejde.
K tomu se pak přidávají vleklé problémy s utěsněním, nemožnost jednoduché změny časování sání a výfuku atd...
Zcela prioritní problém je relativně velký povrch spalovacího prostoru vzhledem k objemu, který logicky přináší vysoké tepelné ztráty a tím i mizernou účinnost. To je dané základní geometrií a moc s tím udělat nejde.
K tomu se pak přidávají vleklé problémy s utěsněním, nemožnost jednoduché změny časování sání a výfuku atd...
To mi došlo až později i díky vzdělání, zhruba v roce, kdy vyjelo první NSU Ro 80 a kdy jsem si už dokázal vyhodnotit klady versus zápory a reálnost a nereálnost odstranění nebo alespoň částečnou eliminaci záporů. I přes drobná zlepšení světlo na konci tunelu stále nevidím. A jak tak koukám na tento článek, tak se nic zásadního opět nezmění.
(A pro autora - pod výrazem "... nová koncepce rotorů..." si představuji něco úplně jiného, než vyobrazené "kosmetické" změny spalovacího prostoru.)