Konečně! Po dlouhých letech spekulací se představuje novodobá Alfa Romeo 33 Stradale, která je posledním čistě spalovacím supersportem značky a současně i prvním elektrickým.
Superšporty zvyknú mať dvojspojky, tu len som sa pýtal keďže V6 2,9 bola v sérii s 8st ZF.
Buďto tam maju teda nejakú prevodovku od F alebo niečo nové.
No, jedine do takovyho auta dava dvouspojka smysl.
Vznikla proto, ze redukuje cas, kdy na kola nejde vykon.
U rodinneho kombiku s dieselem je to fakt jedno, tam je hydromenic lepsi.
Nebo teda "elektromagneticky" menic, ale uplne to zmizelo. Popravde nevim proc.
...mám na svém hodnotovém žebříčku na nejvyšším stupínku od prvního dne co jí zveřejnili až dodnes. Ale mluvím o té se štěkající dvoulitrovou véosmičkou, co točila skoro 9000. Autentický zvuk ve filmu Nádherný listopad zde: https://www.youtube.com/watch?…
Neříkám, že tohle Stradale je na vyhození, ale voči u sebe z toho teda nemám. Techniku nechávám stranou, ta je nějak podřízena současným trendům. Jde mi čistě o design jak vnější, tak i interiéru. Můj pocit - další v řadě. Pokus zachovat nějaké linie nebo detaily originálu nemusí vždy znamenat úspěch a image původní 33 Stradale tím nezíská a po 55 letech to možná ani nejde a nezachrání to ani omezená výrobní série ani závratná cena.
Jak říkám, pro mě jen další v řadě, jako třeba 8C. Tyhle "Hommage" projekty jsou citlivá záležitost a ne vždy se zaručeným úspěchem. Internet je zahlcen počítačovými studiemi kosmických sporťáků, tisícovkama koní a některé jsou i z masa a kostí nebo se dokonce i nějak vyrábějí. Trh je, podle mě, v tomto segmentu docela nasycený a je o to obtížnější se trefit do černého, zvlášť když to černé má strašně malý průměr.
Nebo jsem už jen moc starej, ale 33 Stradale je pro mě jen jedna.