Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sexy kráska z Itálie je tu: Nová Alfa Romeo 33 Stradale se oficiálně představuje

Lukáš Volšický
Diskuze (26)

Konečně! Po dlouhých letech spekulací se představuje novodobá Alfa Romeo 33 Stradale, která je posledním čistě spalovacím supersportem značky a současně i prvním elektrickým.

Italská kráska ze šedesátých let se vrací. O připravovaném novém supersportu Alfy Romeo jsme v předcházejících letech slyšeli až nekonečně spekulací a teď se konečně odhaluje světu. Turínská automobilka s charakteristickými sportovními kořeny nám oficiálně představuje novou Alfu Romeo 33 Stradale, kterou vzdává hold ikonickému supersportu z minulosti a oslavuje vše, co na značce máme rádi. A bude vzácnou raritou, protože ji prodala jen hrstce šťastlivců.

Nová Alfa Romeo 33 Stradale se inspiruje stejnojmenným historickým supersportem ze šedesátých let, jaký automobilka vyvinula ve spolupráci s inženýrem Francem Scaglionem, když chtěla vyrobit silniční derivát závodního prototypu. Originální Alfa Romeo 33 Stradale je dodnes oslavována jako jeden z nejkrásnějších sportovních vozů všech dob a novinka na tento titul hrdě navazuje. Má vše, co musí mít.

Charakteristické italské emoce

Jen se na ni podívejte, už na oficiálních fotografiích jsou typicky italské emoce. Italové výrazně modernizovali křivky původního supersportu a vytvořili jeden z nejkrásnějších sporťáků dneška. Novinka si dokonce zachovává charakteristické „motýlí“ dveře, jejichž koncepci umožňuje střecha z hliníku a karbonu. Koeficient odporu vzduchu pak dosahuje hodnoty 0,375 bez pomoci aktivní aerodynamiky.

V elegantní kabině nového supersportu se potkává retro s novými technologiemi a automobilka si pro budoucí majitele připravila dvojici specifikací. Mohli si vybrat mezi variantou Tributo, vzdávající hold historickému originálu, a Alfa Corse s modernějším a sportovnějším stylingem. Nejvýraznějšími rysy jsou nepochybně nádherná přístrojovka inspirovaná letectvím a minimalistická středová konzola s ovládacími prvky a italskou trikolórou.

Video se připravuje ...

Tradiční šestiválec i inovativní elektřina

Alfa Romeo uvádí, že s novou 33 Stradale chce poskytnout jízdní zážitek odpovídající závodním speciálům, ale současně chce dosáhnout každodenní použitelnosti. Nová Alfa Romeo 33 Stradale je pochopitelně schválená pro silniční provoz a všechny vyrobené exempláře budou vyrobeny, testovány a certifikovány týmem specializovaných inženýrů ve spolupráci s Valtterim Bottasem, jezdcem Formule 1.

Alfa Romeo 33 Stradale je posledním čistě spalovacím supersportem značky, ale současně také prvním elektrickým. Všichni zákazníci dostali na výběr mezi tradičním zážehovým třílitrovým vidlicovým šestiválcem twin-turbo se silou přes 620 koní a osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, nebo inovativním elektrickým pohonem s instantním výkonem přesahujícím 750 koní a odhadovaným dojezdem 450 kilometrů v cyklu WLTP. Technických informací k elektrickému modelu však zatím moc neznáme.

Automobilka bohužel neuvádí, kolik zákazníků se rozhodlo pro jakou motorizaci, ale uvádí, že celkem vyrobí jen velmi málo exemplářů. Ty s benzinovými šestiválcem slibují pohon zadních kol, zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 3 sekundy a maximální rychlost 333 km/h. Řidičům budou k dispozici dva jízdní režimy. Silniční „Strada“ má komfortnější podvozek, kultivovanější reakci na plyn a výfuk otevřený pouze v otáčkách nad pět tisíc. S okruhovou „Pistou“ si užijete adrenalin naplno.

Vznikne pouze 33 exemplářů

Zpočátku se spekulovalo, že nová Alfa Romeo 33 Stradale bude vycházet z italského supersportu Maserati MC20, ale Alfa Romeo se nakonec vydala svou cestou. Spalovací varianta tak má šestiválec originální konstrukce a nové je i šasi kombinující hliníkový rám ve tvaru písmene H s monokokem z uhlíkových vláken. Specifický podvozek s aktivními tlumiči je vybaven i výkonnými brzdami Brembo, díky nimž 33 Stradale zastaví ze stovky na pouhých 33 metrech.

A teď to nejdůležitější – novodobá Alfa Romeo 33 Stradale vznikne v omezeném počtu 33 exemplářů, přičemž všechny už jsou beznadějně vyprodané. Všichni zákazníci využili individualizaci z programu Alfa Romeo Bottega, což znamená, že nevzniknou dva úplně stejné supersporty. S výrobou pomůže slavná karosárna Carrozzeria Touring Superleggera a odhaduje se, že nová 33 Stradale stojí minimálně 25 milionů korun. Oficiální cenu však značka nezveřejnila.

Lukáš Volšický
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - Ja Prvni 123
2. 9. 2023 10:01
Re: Vypadá jako...
No, jedine do takovyho auta dava dvouspojka smysl.

Vznikla proto, ze redukuje cas, kdy na kola nejde vykon.

U rodinneho kombiku s dieselem je to fakt jedno, tam je hydromenic lepsi.
Nebo teda "elektromagneticky" menic, ale uplne to zmizelo. Popravde nevim proc.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 9. 2023 09:57
Re: Alfa Romeo
Jo, je to krasnej kousek.

S benzinem, pochopitelne.
Avatar - Lonestarstate
1. 9. 2023 09:40
Re: Re: Vypadá jako...
Pri pouhych 33 vyrobenych kusech podle mne automobilka nikomu 2 kusy neproda.
1. 9. 2023 06:00
Re: Re: Vypadá jako...
Přes všechna tvrzení AR bych řekl, že v lepším případě půjde o jídlo z polotovaru s vlastním doladěním (tedy částečným vývojem).
Avatar - Ozzman
31. 8. 2023 23:06
Re: Alfa Romeo
Máš pravdu, chceme Alfu s JTD! :-!