Fiat Punto debutoval před třemi dekádami a na výrobních linkách strávil celé čtvrtstoletí. Ve trojici různých podob. A byl více než úspěšný, nejen obchodně.
...a neomluvitelné, že si Fiat dobrovolně zařízl takovouto legendu v segmentu, ve kterém po mnoho desetiletí vládl Evropě. Nepřipravit za 13 let výroby třetí generace nástupce je pro Fiat prostě strašná ostuda a modelové harakiri.... :-O:-O:-O:no:
P.S.: Jako vždy velká pochvala autorovi článku za velmi precizní a čtivou práci o skvělých vozech! :-):yes:
Tak musím říct že Grande punto je dodnes nejhezčí malé auto. Hlavně 3D verze. Když vidím jakým peugeoťáckým paskvilem (600) punto nahradili tak je mi z dnešního fiat do breku. Vlastně už ta ani není fiat. . . .
Mne sa viac páči druhá generácia - podľa mňa by neznalý pokojne mohol druhú generáciu označiť za najnovšiu. Zväčšiť o dva palce kolesá, vyzerala by aktuálne aj dnes.
Ktore svojho casu v europskom predaji aj z golfu spravilo len statistu to je na ... pomlcim... no ale ved fiat ma co chcel... predaje dnes uz minimalne... gratulujem
Punto mi chybí. Měl jsem mk2a 1.2 8V jako první auto a bylo to dokonale prostorově řešené auto. Jen mě mrzelo, že jsem nešel do 1.2 80, protože 8V byl fakt pro klidné povahy. Díky dlouhým převodům ale nebyl problém jezdit 140 po dálnici, což jsem oceňoval.
Grande Punto byla designová bomba, která zachraňovala existenci Fiatu. Proč ho nakonec Fiat nechal "vyhnít" s čím dál ořezanější nabídkou motorizací a výbavy, než ukončil výrobu bez nástupce, je mi záhadou. I kdyby se teď vrátilo, nejspíš by to byla překapotovaná 208, mrňavá a s francouzskými motory, což prostě není Punto.