Modernizovaný Opel Corsa se novinářům představil ve stošestapadesátikoňové elektrické verzi, která dokáže jezdit s ohromující spotřebou energie a nabídne i působivé jízdní vlastnosti. Je ale malá a bude se prodávat za spoustu peněz.
nejlepší Peugeot je Opel, netrčí ani středový displej. Ta barva je tak akorát dobrá na základ na plot. Proč má Opel tak zapřený znak taky nepochopím, kdysi to mělo punc vyjímečnosti, ale teď už je to junior edition. Jinak to auto jak je se mi líbí, jen ta cena je ukrutná.
Bol som u dealera Opla na servis auta... nechci vediet, ako predavac nadaval na to, co predava :-) A vravel to, co bolo v diskusiach tuna spomenute uz niekolkokrat... preco mat napr. Astru 1.2 R3 ked mam lacnejsiu a vykonnejsiu Ceedku 1.5 R4 s lepsou vybavou...
Cakal som aj ja, ze unifikacia dielov prospeje cene ale akosi nie.
Ti hlavouni ve vedení automobilek hol přemýšlí jinak. Pojďme to auto ošidit, prodávat ho za stejnou cenu a tím si zvýšit marži. A výsledkem většinou je, že prodejci nemají co zákazníkům nabídnout. Opel má o to větší problém, že je to německá automobilka řízená Francouzi.
Opel už dávno nie je sám sebou. Či ho riadia Francúzi, alebo predtým Američania, zakaždým to stojí za veľké guľové. A to za starých čias šliapal na päty aj Mercedesu, v istej dobe bol dokonca cenený viac.
Asi to, že musí byť postavené ako tank, aby posádka pri stále debilnejších a neschopnejších šoféroch (česť výnimkám) neutrpela pri prípadnej nehode príliš veľký škrabanec...
Jenomže pro Corsu 1.2 (55kW) se uvádí hmotnost 1055 kg. Takže když to zjednoduším, moc nechápu, proč je elektromotorek s jednostupňovou převodovkou o 150 kg těžší než tříválec s pětistupňovým manuálem a výfukovým systémem....
Ono prostě nestačí jen mít elektromotor a baterii. Je potřeba třeba palubní nabíječka s měničem napětí. Je potřeba kabeláž s tlustými měděnými vodiči. Je potřea spousta dalších věcí. Tato přidaná hmotnost navíc způsobí, že auto musí dostat větší brzdy, větší hmotnostní index pneumatik apod., takže hmotnost dále roste.
Jenže ona třeba ta 55kW Corsa nemá ani klimu (podle ceníku ne, podle konfigurátoru ano, tak nevím). Je to prostě oholená výbava, takže ta hmotnost je nižší i kvůli tomu, že v tom autě nic moc není (chtělo by to vidět hmotnost výbavy Edition).
Podívej se na rozdíl hmotnosti 1.2/55kW a 1.2T/74kW. Zatímco to první váží 1055 kg, to druhé 1174 kg. To máš rozdíl 119 kg. Jsou tam sice i další detaily (nejen turbo, ale také S/S, 6kvalt, trochu větší nádrž), ale i tak to praští do očí. Kde se tam instalací turba vzalo skoro 120 kg navíc? Ta otázka není, proč je elektro tak těžké, ale spíš to, proč je základní 55kW Corsa tak lehká. 1.2T vs Elektro už tam máš 356kg rozdíl, který tak nějak moc nepřekvapí.
S tým sa dá súhlasiť. Podobne to platí v zákrutách, auto proti tebe na rovine ťa neoslní, ale v zákrute, keď je pod nejakým malým uhlom, to sú blesky do očí.
"Stačí jen troška snahy a nejedete-li po dálnici, dá se jezdit za necelých 11 kWh/100 km."
Jsem rad, ze to tady zaznelo.
Ja jezdim v lete bezne do 15kWh.
Resp. neni problem se dostat i s nabijecimi ztratami na 15kWh.
V zime je to spis okolo 20kWh.
Ale to je realita.
Pri cene 6Kc za kWh to dela maximalne okolo 1,20Kc/km. :-O
Hmm, lidovka, takže 11x7 = 77 Kw kdo si nabíjí doma a má to fixovaný za 7 kč a až pojedeš za tetičkou do Ostravy, tak 11x15= 165 Kč na rychlodobíjčce.
A ted pecka, kolik žere Fabia 1,4 na LPG? Prozdradím ti sladké tajemství, 7, takže 7x14,90=104 Kč.
Jedeš dráž jak s tou Fabou. Blbý co :-):-):-)
Takže nesmíš nikam jezdit , jen kolem komína a nabíjet výhradě ze zásuvky nebo z fotovoltaiky co v zimě nic nedává.
Tomu se říká výhra a neomezená svoboda. A ted ještě cenovej rozdíl v pořizovačkách :-):-):-):-)
u nas v zapadakove 3 verejny nabijecky v dostrelu 4km, prvni pochybna lpg 10km, dalsi nepochybna 15km
a kazdej ma doma hafo zasuvek
moje dcerka jen v pokojicku asi 10
vse stylove v keramice
16,74kWh v průměru 30 uživatelů, takže pokud říkáš cca 7Kč/kWh, tak je 1km = 1.12Kč, to není špatný. I když já jezdím za cca 4kg CNG/100km, teď jsem tankoval za 29.3Kč/kg, takže za 1,17Kč/km ;-)
Za tu cenu muzes koupit Volvo EX30, ktery ma 200kW, zadni pohon a je to crossover!!! https://www.volvocars.com/…s/ex30-electric/
Volvo EX30. Výkonný elektrický vůz v malém provedení.
Prodejní cena od
869 000 Kč
Nikdy, ale elektrofans ti vysvětlí že to nevadí, je to eko a další pozitiva. Bohužel v CZ s věkovým průměrem aut 16 let to žádný trhák nebude. V mém okolí, momentálně lidi řeší cenu elektřiny po skončení fixací + úroky po skončení fixace u hypoték. Takže auto ano, ale nad elektrem zatím nikdo nepřemýšlí.
Asi takto, já proti elektroautům nic nemám ale nemám na něj. Je jasné že postupně budou přibývat. Zatím jsem opravdu od známých neslyšel - hele uvažuju o elektru. Pokud se pohybuješ ve skupině která bere dvojnásobný průměrný plat v CZ tak je to asi o něčem jiném. Přeju vám to. Nezávidím
Treba tuhle zanovni Corsu mas za 550.000Kc. https://www.sauto.cz/…/corsa/197267782
Opel Corsa, -E- GS Line 100kW/136k
Ojeté, 2021, 14 770 km
549 900 Kč
Bez DPH:
454 463 Kč
A teď babo raď...
Kdyby to původní majitel koupil za ceníkovku, tak by ho jeden km vyšel na hezkých 21Kč ztráty hodnoty... pak už ani nemá smysl počítat náklady na palivo.
Nebo to znamená, že jsou ceníkové ceny jen na ozdobu a reálně se prodává o dost níž.
Nebo je tohle nějakým způsobem výjimka (třeba s tím je něco špatně - bazar má hodnocení 2,5*).
Nebo kombinace všeho uvedeného.
PS: Opel má na Opelihned podobně starou předváděčku s mírně vyšším nájezdem za 700... https://www.opel-ihned.cz/…/Corsa/kfn2gre4/ - tady je mimochodem původní cena uváděná 1 020 990,-
Na predajni som ju uz videl takto po facelifte v bordovo ciernej kombinacii v turbo benzine.. akurat ze je uz len v automate a za 20 tisic ... to radsej faceliftovanu scalu za podobnu cenu ktora z pohladu cestujucich vzadu je o 2 triedy vacsim autom... kufrom takisto... ale nadalej sa mi aj corsa paci... ale uz prestava byt lacna... nevadi... stale je z coho vyberat do 20 tisic
Corsa je dobré tak pro single, druhé auto do rodiny, důchodce apod. My jako národ stěhováků potřebujeme kombíky. Že je Corsa drahá ? Fabie, Polo, P 208, Clio stojí podobně. Kolega ji koupil asi před 2 lety ještě za 320 000 než ji stihli zdražit na 360 000.
nemají už být baterie za 100 USD/kWh? To máme s rezervou nějakých 150 000 Kč za baterii. K tomu už jen levný elektromotor, jednostupňová převodovka a pár kabelů. Ušetří se za složitý spalovací motor, vícestupňovou převodovku, megasložitý a drahý (jak říkají výrobci) systém redukce emisí, výfukový systém, nádrž na PHM atd... Tak proč to sakra pořád stojí jako dvě auta se spalovákem? Nemůže za to sice robotizovaná, ale pořád spíš polomanufakturní výroba EV?
Zajímavé, že takové BMW i4 a 4 stojí prakticky stejně.
Že BMW i4 a 4 stojí stejně, neznamená, že mají stejné výrobní náklady. V rámci evropských regulací emisí CO2 můžou nepřímé dotace mezi těmito dvěma dosáhnout řádu statisíců.
No neviem. Teraz som cital, ze vlade v kongu je luto, ako kazdy zaraba na ich kobalte, len oni nie. Planuju nejaku moralnu dan, s ktorej tie deti co pobehuju po tom sajrajte samozrejme neuvidia ani cent. A to nas caka v blizkej buducnosti. S nastupom ev sa bude pridavat postupne taky poplatok onaka dan a to sa odrazi na cene ev
Ty veteráni vydrží jezit těch 30-40-50-60-70-80-90-100 let narozdíl od dneších okradených šidítek s plaubkou z rycklovaný PET flašky s megatebleteem a kusem fake dřeva narýsovanýho úhelníkem :-):-):-)
Jinak včera sem viděl v Praze Saab 99 z 80. let a Opel Monza, doufám že si nebyl nablízku, mohl bys zemřít na otravu z výfuku :-):-):-):-)