Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Cupra Formentor VZ 4WD (228 kW) – V kopcích si mě získal

Formentor jsme v redakční garáži zaparkovali již několikrát, včetně testované druhé nejvyšší motorizace. Mě se však do rukou dostala vůbec poprvé a společnost mi dělala během cest po podzimních Krkonoších. A tady si mě španělský crossover získal.
Zpět na článek
8. 11. 2023 14:52
8. 11. 2023 19:45
8. 11. 2023 22:00
9. 11. 2023 08:09
9. 11. 2023 09:01
9. 11. 2023 11:42
9. 11. 2023 10:39
9. 11. 2023 10:30
10. 11. 2023 00:11
8. 11. 2023 14:52
Cena
Je dost přehnaná. Za stejné peníze tady máme stelvio veloce. Sice z 0 na 100km/h o 0.8S pomalejší a o 30 koní méně ale auto je to o třídu větší s prémiovou koncepcí. Motor podélně, vpředu lichobežníkově zavěšení, ZF převodovka a vzadu samosvorný dif. A konečně také matrix led.Za mě není co řešit.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
8. 11. 2023 19:45
Re: Cena
Jasne že cena 1.5M je mimo reality. Pozri tu, 228 kW verzie Formentoru idú od 38t eur, t.j. výrazne pod milión Kč: https://carvago.com/…/cupra/formentor?…
8. 11. 2023 22:00
Re: Cena
Zaujímavý odkaz a cenotvorba, díky.

PS: na Slovensku je aj cenníková cena oproti ČR nižšia, 55 560 Eur pre toto auto ~ 1,37 mil Kč, lacnejšie o cca 150-160 tis. Kč podľa kurzu, okolo 10%.
https://www.cupraofficial.sk/…-technicke-udaje

To sú niekedy “výhody” vlastnej meny. U japonských áut boli tie rozdiely aj 18-20% v neprospech českého trhu. Aktuálne sa to tiež pohybuje na cca 10% - Toyota, Mazda…
Avatar - Mikesus
9. 11. 2023 08:09
Re: Cena
A taky toyota dava o tech cca 15% větší slevy než na Slovensku
9. 11. 2023 09:01
Re: Cena
Predpokladám, že tie 25% zľavy v ČR neplatia pre každého.

Kamarát kupoval Mazdu v SR a zľava bola cca 10%, napriek tomu, že cenníková cena bola v tom čase asi o 15% nižšia ako v ČR. Žiaden firemný zákazník, bežný človek, prvá Mazda v živote.

Rozprávka o menšom trhu v ČR tu akosi pokulháva.

Nechce sa mi púšťať do debaty o korune, Eur, zľavách u vás vo firme, apod. Len sa mi páčil iudexov príspevok a zaujalo ma, že Cupra nielenže predáva v ČR o 50% drahšie ako na odkazoch čo poslal, ale aj o 10% drahšie ako na menšom slovenskom trhu. A nie je jediná.
9. 11. 2023 11:42
Re: Cena
Ano my už jsme zvyklí, že auta jsou výrazně levnější na západ i na východ :-D. Firmy to doženou fleetovými slevami, soukromý zákazník musí pro auto do zahraničí, už jsme si na to zvykli.
Avatar - iudex
9. 11. 2023 10:39
Re: Cena
Ty si v Toyote po kúpe x áut pečený varený, Tebe možno áno, ale silne pochybujem, že bežne v Toyote dajú takto veľkú zľavu. Hybridné Toyoty teraz idú na dračku, na nové modely sa čaká (napr. nový Prius bude extrém v čakacích dobách), symbolickú zľavu v jednotkách percent dostaneš, ale nemajú moc dôvod dávať 20 či viacpercentné zľavy.
Avatar - iudex
9. 11. 2023 10:30
Re: Cena
Stelvio v reále nie je cenová kategória Formentoru. Ako som dával vyššie odkaz, 310k Formentory sa predávajú reálne od 38t eur. Kdežto 280k Stelvio ide od 48t eur. To je 10000 eur rozdiel.
Avatar - xxc
8. 11. 2023 20:02
toto hovori za vsetko
Nejsem ten typ, který by potřeboval pálit gumy na každém rozjezdu, někdy jsem měl ale pocit, že mě auto nechává na výkon čekat zbytečně dlouho. To platilo jak při snaze o rychlé projetí křižovatky, tak při potřebě zrychlit z klidné jízdy.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
9. 11. 2023 10:32
Re: toto hovori za vsetko
Klasické emisné priškrtenie, zlo dnešnej doby špeciálne pri automatoch. Na normálne reakcie treba jazdiť v šport móde.
Avatar - xxc
9. 11. 2023 20:16
Re: toto hovori za vsetko
Otazka je, co je normalne :-) Ale ludom to nevadi, ked to kupuju, aj tu sa najde vela fanusikov spalovacich aut.
Avatar - iudex
10. 11. 2023 11:30
Re: toto hovori za vsetko
Normálne reakcie sú, ak sa ťa auto neopýta po stlačení plynového pedálu: *Skutočne chccete zrýchliť? Viete, že to zabíja ľadové medvede?" a až potom zrýchli. :-[]
9. 11. 2023 08:40
Proč nezmiňujete totálně nepovedenou řídící elektroniku v mí
Nejenže řídící elektronika motoru a převodovky pracuje totálně nevyladěně, ale také všechny asistenční systémy jsou s vysokou pravděpodobností ty nejhorší, jaké jsem kdy poznal.
Zatímco motor, podvozek, celý interiér a jeho materiály jsou opravdu výborné, elektronika celé auto nasměřuje k "nechci". Hovořím o 16-denní osobní zkušenosti.
Dotykové ovládání všeho mi nevadilo- displej pracuje dobře, rychle, zas až tak moc jsem nastavené parametry měnit nemusel.
DSG pracovalo velmi dobře, žádné škubnutí jsem za celou dobu nezaznamenal.
Formentor je ukázkou toho, jak VW a podřízené, pardon, spolupracující vývoje zaspaly dobu právě v řídící elektronice. Teď navíc dostaly finanční a personální přednost EV, takže benzíny a hybridy musí na odladění počkat.... Chyba, obrovská chyba. Formentor by se mi jinak moc líbil.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xxc
9. 11. 2023 18:57
Re: Proč nezmiňujete totálně nepovedenou řídící elektroniku
A čo je tam nevyladené?
10. 11. 2023 00:11
Zamknutí
Nevíte někdo, jestli jde na stálo vypnout to automatické zamknutí vozu při rozjezdu?
Rozbalit vlákno
0