Testy
iudex
4
Jasne že cena 1.5M je mimo reality. Pozri tu, 228 kW verzie Formentoru idú od 38t eur, t.j. výrazne pod milión Kč: https😐/carvago.com/…/cupra/formentor?…
Přejít do diskuze
Ty si v Toyote po kúpe x áut pečený varený, Tebe možno áno, ale silne pochybujem, že bežne v Toyote dajú takto veľkú zľavu. Hybridné Toyoty teraz idú na dračku, na nové modely sa čaká (napr. nový Prius bude extrém v čakacích dobách), symbolickú zľavu v jednotkách percent dostaneš, ale nemajú moc dôvod dávať 20 či viacpercentné zľavy.
Je dost přehnaná. Za stejné peníze tady máme stelvio veloce. Sice z 0 na 100km/h o 0.8S pomalejší a o 30 koní méně ale auto je to o třídu větší s prémiovou koncepcí. Motor podélně, vpředu lichobežníkově zavěšení, ZF převodovka a vzadu samosvorný dif. A konečně také matrix led.Za mě není co řešit.
Ano my už jsme zvyklí, že auta jsou výrazně levnější na západ i na východ 😁. Firmy to doženou fleetovými slevami, soukromý zákazník musí pro auto do zahraničí, už jsme si na to zvykli.
Klasické emisné priškrtenie, zlo dnešnej doby špeciálne pri automatoch. Na normálne reakcie treba jazdiť v šport móde.
Predpokladám, že tie 25% zľavy v ČR neplatia pre každého.
Kamarát kupoval Mazdu v SR a zľava bola cca 10%, napriek tomu, že cenníková cena bola v tom čase asi o 15% nižšia ako v ČR. Žiaden firemný zákazník, bežný človek, prvá Mazda v živote.
Rozprávka o menšom trhu v ČR tu akosi pokulháva.
Nechce sa mi púšťať do debaty o korune, Eur, zľavách u vás vo firme, apod. Len sa mi páčil iudexov príspevok a zaujalo ma, že Cupra nielenže predáva v ČR o 50% drahšie ako na odkazoch čo poslal, ale aj o 10% drahšie ako na menšom slovenskom trhu. A nie je jediná.
Kamarát kupoval Mazdu v SR a zľava bola cca 10%, napriek tomu, že cenníková cena bola v tom čase asi o 15% nižšia ako v ČR. Žiaden firemný zákazník, bežný človek, prvá Mazda v živote.
Rozprávka o menšom trhu v ČR tu akosi pokulháva.
Nechce sa mi púšťať do debaty o korune, Eur, zľavách u vás vo firme, apod. Len sa mi páčil iudexov príspevok a zaujalo ma, že Cupra nielenže predáva v ČR o 50% drahšie ako na odkazoch čo poslal, ale aj o 10% drahšie ako na menšom slovenskom trhu. A nie je jediná.
Nejenže řídící elektronika motoru a převodovky pracuje totálně nevyladěně, ale také všechny asistenční systémy jsou s vysokou pravděpodobností ty nejhorší, jaké jsem kdy poznal.
Zatímco motor, podvozek, celý interiér a jeho materiály jsou opravdu výborné, elektronika celé auto nasměřuje k "nechci". Hovořím o 16-denní osobní zkušenosti.
Dotykové ovládání všeho mi nevadilo- displej pracuje dobře, rychle, zas až tak moc jsem nastavené parametry měnit nemusel.
DSG pracovalo velmi dobře, žádné škubnutí jsem za celou dobu nezaznamenal.
Formentor je ukázkou toho, jak VW a podřízené, pardon, spolupracující vývoje zaspaly dobu právě v řídící elektronice. Teď navíc dostaly finanční a personální přednost EV, takže benzíny a hybridy musí na odladění počkat.... Chyba, obrovská chyba. Formentor by se mi jinak moc líbil.
Zatímco motor, podvozek, celý interiér a jeho materiály jsou opravdu výborné, elektronika celé auto nasměřuje k "nechci". Hovořím o 16-denní osobní zkušenosti.
Dotykové ovládání všeho mi nevadilo- displej pracuje dobře, rychle, zas až tak moc jsem nastavené parametry měnit nemusel.
DSG pracovalo velmi dobře, žádné škubnutí jsem za celou dobu nezaznamenal.
Formentor je ukázkou toho, jak VW a podřízené, pardon, spolupracující vývoje zaspaly dobu právě v řídící elektronice. Teď navíc dostaly finanční a personální přednost EV, takže benzíny a hybridy musí na odladění počkat.... Chyba, obrovská chyba. Formentor by se mi jinak moc líbil.
Zaujímavý odkaz a cenotvorba, díky.
PS: na Slovensku je aj cenníková cena oproti ČR nižšia, 55 560 Eur pre toto auto ~ 1,37 mil Kč, lacnejšie o cca 150-160 tis. Kč podľa kurzu, okolo 10%.
https😐/www.cupraofficial.sk/…-technicke-udaje
To sú niekedy “výhody” vlastnej meny. U japonských áut boli tie rozdiely aj 18-20% v neprospech českého trhu. Aktuálne sa to tiež pohybuje na cca 10% - Toyota, Mazda…
PS: na Slovensku je aj cenníková cena oproti ČR nižšia, 55 560 Eur pre toto auto ~ 1,37 mil Kč, lacnejšie o cca 150-160 tis. Kč podľa kurzu, okolo 10%.
https😐/www.cupraofficial.sk/…-technicke-udaje
To sú niekedy “výhody” vlastnej meny. U japonských áut boli tie rozdiely aj 18-20% v neprospech českého trhu. Aktuálne sa to tiež pohybuje na cca 10% - Toyota, Mazda…
Nejsem ten typ, který by potřeboval pálit gumy na každém rozjezdu, někdy jsem měl ale pocit, že mě auto nechává na výkon čekat zbytečně dlouho. To platilo jak při snaze o rychlé projetí křižovatky, tak při potřebě zrychlit z klidné jízdy.
Normálne reakcie sú, ak sa ťa auto neopýta po stlačení plynového pedálu: *Skutočne chccete zrýchliť? Viete, že to zabíja ľadové medvede?" a až potom zrýchli. 😒]
Otazka je, co je normalne 😄 Ale ludom to nevadi, ked to kupuju, aj tu sa najde vela fanusikov spalovacich aut.
Stelvio v reále nie je cenová kategória Formentoru. Ako som dával vyššie odkaz, 310k Formentory sa predávajú reálne od 38t eur. Kdežto 280k Stelvio ide od 48t eur. To je 10000 eur rozdiel.