Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Toyota na rok 2026 slibuje baterie s dojezdem až 1100 km. A to není konec

105 komentářů

DonVito
Ze vcerejsi diskuze prispevek petrofila😒br />
lyon667
20. 12. 2023 13:09

Re: G60 40i
Svůj čas a nervy považuju za nejvzácnější komodity, což dělá z baterky absolutně nejdražší alternativu ze všech. A na tom se ani v příštím desetiletí 😲 technologicky nic nezmění.


A realita 2026 - do tri! let podle tohoto clanku😒br /> "Podle nich takový akumulátor na jedno nabití zvládne až 1100 kilometrů, přičemž dobití z deseti na 80 procent kapacity by se díky podpoře velmi rychlého dobíjení mohlo vejít do 20 minut. To už představuje skutečně zajímavou alternativu k automobilům se spalovacími motory. Tohle řešení přitom není hudbou daleké budoucnosti, Toyota předpokládá jejich nasazení už po roce 2026." :yes:

😁 😁 😁

Tomu rikam ztrata casu. Ujedes 1.000km a pak musis 20!!! minut nabijet. A ke vsemu jjen do 80%, na ktere ujedes jen dalsich 500km.
WTF

Pro cestovani je EV uplne nepouzitelne. Ztratis 20minut na 1.500. Zatimco s uspornym dieselem bys to dal bez zastavky! A nemusel bys ani slozite planovat.
😁 😁

PS Chapes, ze kdyz pojedes do 1.000km, tak budes cas setrit, jelikoz nebudes muset tankovat vubec? Jen prijedes domu a rano budes mit zas plnou, samozrejme v pripade moznosti domaciho nabijeni.
rohor
Ještě nedávno jsi tady na Toyotu plival a teď nad jedním dementním PR onanuješ, chudáku.
DonVito
Nejsem zaslepeny, tro(t)lle.
Ani omezeny na jednu znacku nedej boze typ auta.
Fandim i hybridum, ale jen ve srovnani s dieselem. Ve srovnanni s EV jsou hybridy jednoznacne mene eko.
https😐/evtool.ucsusa.org/
Podporuji kazdou snahu o EV.

Average gasoline vehicle
25
MPG

Average hybrid vehicle
51
MPG-CO2e

Average electric vehicle
96 :yes: :yes: :yes:
MPG-CO2e

Jak malo eko jsou hybridy je jasne videt zde😒br />https😐/www.greenncap.com/…cross-2022-0100/
The quantities of emitted greenhouse ***s are not unusual for a vehicle of such configuration and cap the overall result, positioning the Toyota Yaris Cross Hybrid in the fair range of 3 Green stars with a weighted Overall Index of 5.2.
Hybrid ma krasne tri hvezdy green ncap. 😒]
Narozdil od petihvezdickovych EV...
Takto vypada odborne hodnoceni.
:yes:
Diametralne se lisi od (rohorovych nebo Ozzyho) dojmu.

PS Me nazory jsou podlozene fakty, ne emocemi. 😉
rohor
Když spálím v normě Euro 6 3,8 litru benzínu na 100km tak jsem ekologičtější než ty se svým BEV, troubo dutá.
Petr Andráš
To nebudeš, ani kdybys spálil jen litr na 100. Krom emisi vychrlíš taky obrovský množství odpadního tepla přes chladič a části motoru. Po 10000 vyměníš olej, kterej skončí někde v kanále, filtry v popelnici, pro těžbu ropy, rafinaci a její přepravu se spotřebuje obrovský množství energie, atd. Tak bych s tím troubou byl opatrnej.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jo a Péťo 😄 co ty emise z brzda a z otěru kol u těžkých BEV a PHEV? Nezapomněl jsi na to trochu?
A není trochu trapné, že tyto emise likvidují dieselová a benzínová auta svými DPF/BPF?
Takže opatrně, hochu.
kesumb
mas to spatne, je to presne naopak. Z tvyho tezkyho dizlu je emisi nejvic od vejfuku az po brzdy
Avatar - Mikesus
Mikesus
Až na to, ze diesel vydává emisi u brzd víc než elektrika. Kromě toho, ze je hlučnej, vibruje, vypouští nejvíce emisi ze všech pohonů a ještě k tomu jak je těžkej tak emituje víc prachu z brzd. EV je možná těžké stejně, ale na rozdíl od zaostalého dieselu má rekuperaci, která brzdam odlehcuje, takže ty se používají méně než i v autě s poloviční váhou.
Ale dunihlav rekuperaci asi nezná.
Avatar - Anonym
Anonym
Kterej diesel váží víc jak 1700-3300 kg co váží EV?

Sedmilitrovej nafták v Ramce 3500? Jenže ekvivalent toho RAMu v Evropě je nákladák MB Atego 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
rohor
Co ti je po mém odpadním teplu? Zajímej se i o to odpadní teplo u EV, ještě v elektrárně. Slušný člověk olej do kanálu neleje, nevím jak to děláš ty.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Odpadní teplo v elektrárně se ve většině používá na centrální topení. Neboj, o to se ti myslící zajímají.
Avatar - Anonym
Anonym
Já bych se zajímal spíš o to, kam leje čínan ty chemikálie a jedy z továren kde vyrábí nabíječky, baterky a komponenty pro OZE.

Není to náhodou do řeky, zelenej soudruhu? 😄 😄
Arese
1) Odpadní teplo z chladiče a motoru ekologii nijak nevadí
2) Olej v civilizovaných zemích dávno nekončí v kanále, servisy jej odevzdávají k recyklaci, olejové filtry rovněž
3) Energetické náklady pro přípravu ropných paliv jsou realitou, ale obrovské ztráty elektřiny při přepravě přenosovou elektrickou stoustavou rovněž.
Co tam máš dál, elektrofanatiku? 😄
P.S. Nějak jsi zapomněl na vrcholně neekologické doly v Africe s dětskými horníky, extrémně energeticky náročnou výrobu baterek a nevyřešenou potřebu jich v budoucnu každý rok miliony recyklovat. Proč asi? 😄
Hendly
“ obrovské ztráty elektřiny při přepravě přenosovou elektrickou stoustavou rovněž” ty ztraty nejsou daleko tak hrozné jako u spalovani fosilnich paliv

A recyklace baterii. Aktualne jsou vysloužila baterie z EV velice cenné zboží. Ostatne je k tom i tento spatne přeloženy clanek.
Hendly
Jak se recykluje olej a filtry?
Arese
Vyjetý olej končí v rafineriích jako surovina pro novou výrobu, použité olejové filtry jsou likvidovány jako nebezpečný odpad. 😄 :yes:
Hendly
Urcite? Podle veřejných informaci se drtivá vetsina vyjetých olejů spaluje.

https😐/www.trideniodpadu.cz/technicke-oleje

A filtry- likvidace neni recyklace.
Hendly
Mas neco k te recyklaci olejů?
Avatar - Mikesus
Mikesus
1) odpadní teplo nevadí i vadí. Čím víc je ho, tím je mensi efektivita pohonu.
2) já doufám že v civilizovaných nekončí někde v přírodě, ale i ta recyklace spotřebovává nějakou energii, zbytečně, kdzy se dá jezdit bez toho, nebo s méně častou výměnou
3.) Tak nám napiš, jak velké ztráty jsou při přepravě elektrické energie. Zatím jen tahas své dojmy bez faktů. Schválně, jaká je ztráta?
Ten bod 3 je jako napsat, že jsi nevzdelanej člověk, protoze jsem to řekl a nemusím k tomu dát žádné podklady. Přesně takhle tu argumentuješ
TT
Tie elektrické straty treba pripočítať aj fosilom, rafinérky spotrebujú kvantá elektriny, a samy si ju nevyrábajú. Ani ropa sa z miesta ťažby do rafinérky nedostane sama, treba ju tam prečerpať (kupodivu to ide tiež na elektrinu). Plus kritici elektromobility radi zabúdajú na emisie a devastáciu prírody pri ťažbe ropy a na emisie vyprodukované pri distribúcii palív...
EV samozrejme majú budúcnosť, na mieste je skôr kritika spôsobu, akým sa to deje.
DonVito
Ne nejsi.
Spotreba meho auta je nizsi nez ekvivalent dvou! litru.
:yes: :yes:

Tudiz ma spotreba je polovicni.

GAME OVER tro(t)lle

Nemas jediny argument.
Me auto ma 5 hvezd a tve tak 3.
:-!

Cus
rohor
Ty nejezdíš za ekvivalent 2 litrů benzínu už to jednou pochop nevzdělanče.
Arese
No, v podmínkách ČR se jeho spotřeba EV dá přepočítat na pořádnou dávku spáleného uhlí! 😒] :no:
Hendly
Aktualne jede Nemecko ze 70% na vítr. Cas nabijet.
Arese
My ale žijeme v ČR, to sis nevšiml? 😄
P.S. V současné době má Německo rekordně veliké emise CO2 z pálení uhlí v tepelných elektrárnách, protože si ti zelní fanatici zavřeli všechny (dosud plně funkční a perspektivní) atomové elektrárny. Protože prý v Německu hrozí silná zemětřesení jako v Japonsku a prý by mohla případná tsunami z Baltu došplouchnout až někam k Norimberku! 😒] 😒] 😒] :no:
Hendly
Sice žijeme v ČR, ale spotove ceny energie se řídí podle DE a ostatnich velkych hráčů.
V soucasne dobe získává Nemecko v ročním součtu vice jak polovinu elektriny z OZE.

JE jsou zavřené na zaklade opakovaného rozhodnuti ve svobodnych volbach.

Aktualne tedy EV muzes nabijet ciste z OZE.
To samozrejme znamena, ze vsechny výpočty o tom kolik EV nepřímo produkuje CO2 muzes spláchnout do zachodu.
Avatar - Anonym
Anonym
95% lidí a firem nekupuje elektřinu za spotové ceny, drahý neostalinistický utopisto 😄
Filip Kaštánek
Pardon, to je mýtus. Německo je po odstavení jaderných elektráren druhý největší znečišťovatel hned za Polskem. A uhlí, které spaluje, dováží z Austrálie a Jižní Ameriky.
Avatar - Anonym
Anonym
To je super když je vichřice, až se nehne lístek na větvi, bude muset nahodit uhelky na plnej výkon 😄
Hendly
Ja taky doma topim jen kdyz je zima. Ty ne?
Proc palit uhli kdyz neni potreba?
Avatar - Anonym
Anonym
Bezvětří není jen v létě, ale PSST 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
A ty jseš takovej vseved, že víš jak a kde on nabíjí? Jestli má ekvivalent 2l benzinu, předpokládám že to je přepočet na CO2, což je cca 4800g CO2. To pokud nemá svoji elektrárnu, tak v našem mixu ( cca 410g co2 / kwh ) odpovídá cca 11.5 kwh/100km a to je bez problémů reálné.
Takze si své neznalosti nech pro svoje duchodcovske seance u piva ve 4.cenove
rohor
Tak já si ten tvůj výpočet vezmu od konce. Dejme tomu, že jezdí za 11,5kWh, ačkoli takovou úžasně nízkou spotřebu lze snadno napadnout a vyvrátit. Ale budiž tedy. V ČR se vyrobí 50 procent elektřiny spalováním něčeho uleželého. Takže podle tebe se 5,75 kWh muselo vyrobit z něčeho smrdutého. S účiností ať nežeru 50 procent. Takže se muselo vyrobit 11,5kWh tepelné energie. Musely se spálit cca 4kg toho smrdutého. Tak toho CO2 budou nejméně 4kg. Asi 10x víc, než uvádíš.
DonVito
Jen pro poradek 4kg CO2/100km jsou 40g/km.

Kolik ze ma tvuj Prius?
😁 😁

89g/km? PRIMYCH emisi.

Jinak moje spotreba je vyssi nez 11,5kWh obzvlast v zime a s nabijecimi ztratami bych pocital radeji 20kWh.

CO2 narocnost vyroby energie neni treba pocitat tubsi staci zjistit.
Momentalne to je v ČR 479g/kWh.
Za posledni rok 551g/kWh.

Z tohoto vyjde pro me nejhorsi mozna (zimni) hodnota CELKOVYCH emisi CO2 110g/km.

Kolik jsou tve CELKOVE emise?
rohor
Uf, to je proto, že ty údajně jezdíš za 2 litry benzínu (40g) a já jezdím skutečně za 4 (89g). Snažím se vynechat oslovení.
DonVito
Odpovim ti😒br />
https😐/innovationorigins.com/…than-we-thought/
Total CO2 emissions for gasoline and diesel
Gasoline 3140 grams per litre
Diesel 3310 grams per litre

3140g x 3,8l = 12.084g/100km

To je 121g/km CELKOVYCH emisi tveho Priusu. Vs 110g/100km meho auta.
Proto take tvrdim, ze moje EV je vic EKO nez nejaky hybrid.

PS Spotreba meho auta je behem roku nizsi. Stejne tak emise pro vyrobu energie v CR se budou jen snizovat. :-! Ty vazne jezdis v zime kratke trasy za 3,8l?? Znam jine majitele hybridu, ktery tvrdi neco jinyho...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ne, krátké trasy jsou v zimě tak o 2 litry víc. Ale parkuju v garáži, takže už nejsem schopen si přesně vzpomenout na přesná data.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja našel za loňský rok právě 410g
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja jsme bral energetický mix ČR. Ten je 410g co2 na kWh. Nechápu kde bereš ty čísla. 410 je oficiální údaj podle právě spálené uhli/ropy/plynu atd v našich elektrárnách. Tak nechápu, jak si ta čísla vymýšlíš. Zkus to víc rozvést.
A spotřeba 11.5kwh/100km klidně rozved jak vyvratis. Já s EV jezdil nějakou dobu a dá se takové spotřeby dosáhnout.
DonVito
https😐/app.electricitymaps.com/zone/CZ
Jsem ve svych vypoctech konzervativni.
😄
A i tak mi vychazi EV nejlip...

I kdyz CELKOVE emise fosilnich aut se dohledavaji tezko. Rafinerie ani ropovody se svoji energetickou narocnosti nevychloubaji. Misto toho vsude slysim o prenosovych ztratach elektriny. Wtf
Tak jako elektrina nevznika v zasuvce, benzin nevznika na pumpe... 😁
rohor
Jako příklad lze uvést, že spálením 1 kg černého uhlí vznikne 2,56 kg CO2,
https😐/dspace.cvut.cz/…slav-projekt.pdf?…

Z 1kg uhlí vyrobíš tak 2kWh když to dobře jde. Takže ať počítám jak počítám, je tam nejméně 1kg CO2 na 1 kWh energie. Mám někde chybu?
DonVito
Chces rozporovat udaj 551g/kWh?

Nebo co tim chces jako rict?
Ty tvy polovicaty vyjadreni.
Wtf

Zkus uvest nejaky rozumny cislo.
Ja jsem ti sva cisla uvedl.
Moje auto 110g/km
Tvoje auto 120g/km
Navic oduvodnena i s odkazy.

Navic green ncap i us data hovori zcela jednoznacne. Rikaji, ze jsi hnup.
😄

Howgh
kesumb
edit: uz nic
Avatar - Anonym
Anonym
podle zeleného utopistického neostalinisty jsou všichni trollové, úsměvné Borisove, fakt úsměvné 😄
Petr Andráš
Ujet 1000km bez zastávky, pak za 5 minut natankovat a jet dál, to je přece hloupost.
DonVito
Ano, ale je to mantra zdejsich dieselfilu.
😁
TT
Nepripisuj to len dieslu, aj benzín je fosil. 😉
Arese
Proč by měla být? Když se třeba vystřídají řidiči? 😄 :yes:
DonVito
Nejlip za jizdy.
A močí za jizdy do pytliku jako na Dakaru.
:yes😒br />
Tomu rikam radost z cestovani.
Avatar - Mikesus
Mikesus
I když jsme jezdili 2 ridici, stavěli jsme pravidelně po 2-3 hodinách na 10 minut na protažení, jídlo a pití.
Ty jsi nikdy nejel takovou dálku v autě co? Ani jako spolujezdec si pořádně neodpocines. Jezdili jsme pravidelně 2200km a dojezd fakt byl jedno, jestli byl 1000 nebo 600
Avatar - Emel
Emel
Jezdil jsem pravidelně Bulharsko... občas ve dvou řidičích, občas sám... někdy přes noc, ale většinou už pak přes den (ráno vyjet, kolem půlnoci v Plovdivu).
Jestli byl dojezd 1000 (s naftou) nebo 600 (s benzínem) fakt nebyl takovej rozdíl, no ale tankovací zastávka typicky byla na pět minut.
Pokud se dostaneme s rychlonabíjením na 10 až 20 minut na 80% z 1000km+, tak to už není velkej rozdíl oproti benzínu.
Avatar - Emel
Emel
Asi bych si měl najít originál... z věty "Tohle řešení přitom není hudbou daleké budoucnosti, Toyota předpokládá jejich nasazení už po roce 2026." nejsem úplně moudrý.

Každopádně... pokud bych si měl vsadit, jestli bude v roce 2026 v prodeji Toyota s dojezdem 1100km (a myslím tím normovaným dojezdem), pak bych se vsadil že ne...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jo předpokládají, to už tady bylo mnohokrát. Jakmile je datum o 3 roky dál než je to současné, je jasné, že je to jen zbožné přání, metoda jak na Toyotu přitáhnout pozornost a upozornit Toyota HEV hatery že je vlastně Toyota taky hodně elektrická :- 😒] 😒]
Lubo
Jasné, že nebude.
Plánuju ho predávať v rokoch 2027 až 2028, ale žiadna technológia nie je. Je to vízia pre vývojový tím. Je to ako vo farma firem: do 2027 spravte liek na toto a toto. Či bude je iná otázka.

Prezident Lexus International Takashi Watanabe: ... v rámci vývojového procesu si musíme stanoviť jeden druh cieľa, inak všetko ostatné nezapadne.
MajoX
Nuz ked v 50 rokoch mladi fanaticki komunisti presvedcovali "neofobov", ak nieco nenavideli, bola matematika a fyzika. Ta totiz ideologii nepodlieha a bola rovnaka od prvotnopospolnej, cez otrokarov, feudalov, kapitalistov a nezmenila sa ani za komunistov. A kedze malo byt vsetko lepsie, a ta matematika sa nie a nie ohnut pred nasou krasnou ideologiou, tak bola pre tychto zvazakov nepriatel cislo 1.

Tolko kratky uvod.

Takze co nam to ta Toyota tvrdi? Dajme tomu, ze dokazu udrzat 330kW 20minut. Takze to mame 110kWh => 70% baterie. Bateria ma teda celkovu 157kWh. A prejdu 1100km, co je spotreba cca 14,2kWh/100km. Zazrak! Auta s dnesnymi baterkami (cize polovicou kapacity) maju taketo "WLTP" (rozumej normalnou jazdou nedosiahnutelne) spotreby. Ako dokaze mat taku spotrebu Toyota o tri roky s 2x vacsou (teda aj tazsou baterkou). Alebo zvysia hustotu na kilo dvojnasobne? Asi tazko, kedze technologia je znama a s nou sa da dufat akurat v jednotky percent zlepsenia.

Takze kazdy normalne uvazujuci jedinec musi hned spoznat, ze Toyota nic take neslubuje, lebo😒br /> A/ "až 1100 kilometrů"
B/ "mohlo vejít do 20 minut"
C/ "Toyota předpokládá"
D/ "už po roce 2026"
4x proti klamstvu pozichrovane marketingove vyhlasenie.

Nie je ti ani trocha trapne navazat sa do skeptikov, ktori argumentuju sucasnou realitou, tak ze argumentujes slubmi, ktore su este k tomu take neurcite? "Predpokladame, ze mozno uz po, by se mohlo vejit a dojit az ... "

Dovod preco toto Toyota robi je zrejmy. Fakt, ze solid state bat su v nedohladne sa uz skryvat (vo svetle uz niekolko rocneho meskania a zaroven vyhlaseni dalsich aspirantov na technologiu) neda. Takze inu moznost, ako od toho otocit pozornost tym, ze da nejasny prislub niecoho skorsieho, nema.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To trochu nesedí. Technologie je známá. SSB mají mít 2x vetsi hustotu než lionky. Takze si odporuješ v jedné větě. Spotřeba 14.5kwh není vůbec problém, stačí to udělat v normální karoserii, ne ve velkém SUV. I s BZ4X jsem byl schopen jezdit za 14 a to pokládám za spíše podprůměrné suv.
Kdyz se trochu podíváš na aktuální trendy, nebudeš že sebe dělat blbce tím co napíšeš, že jsou údajně fakt, i když to jsou tvoje domněnky.
Tím ale nechci tvrdit, že ty baterky tu budou, můžeme v to doufat, ale dokud to není sériové, tak je to jen hudba budoucnosti.
TT
Na druhú stranu "technológia je známa" a "technológia je vyriešené" sú dve diametrálne odlišné tvrdenia. Správ o použiteľných batériách s pevným elektrolytom už bolo viacero ale vždy zostalo ticho, pretože vyriešené to v skutočnosti nie je.
Petr Andráš
Dojezd 1100 km. To přece není nemožné ani dnes, stačí na to tak 150kWh baterie v lehkém autě, ale na co? Baterie bude vážit 1,5 tuny a ten kdo denně najede tak 30km, sebou bude pořád tahat tunu navíc, protože i s dojezdem 500km by nabíjel tak jednou za 14 dní, tak na co baterku s dojezdem 1100? A to samé bude platit u nových baterií, stejně tam dají kapacitu jen pro 500km a baterie bude lehčí, než ta současná, snad. Jinam mě udivilo, že Toyota coby známý odpůrce elektroaut na něčem takovém vůbec pracuje, zdá se, že odříkaného chleba největší krajíc a za pár let bude největším výrobcem elektrofár na světě...
DonVito
Toyota neni uplne hloupa a jako kazda firma se snazi maximalizovat zisk.
Ten ji momentalne plyne z fosilu a hybridu.

Ale zaroven se Toyota pripravuje na elektrickou budoucnost, i kdyz se ji snazi oddalit. Neni na tom nic nepochopitelnyho. Jen je jeji greenwashing neeticky.
https😐/electrek.c👋2023/11/24/toyota-is-still-greenwashing-after-change-in-leadership/

Jinak diskuze jsou plne diskuteru, ktery potrebuji dojezd minimalne 1.000km...
Avatar - Emel
Emel
Záleží na typu auta. Dneska je to tak, že v malých autech i kompaktech je elektro zatím nekonkurenceschopné a jeho doména je D segment, +-... a auta D segmentu se typicky nekupují na 30km denně.
Pokud budu vycházet z toho, jak evropský trh vypadal třeba ještě někdy před pěti lety... tak nejprodávanější auta byly přesně B a C segment, v tomto pořadí, s průměrnou cenou někde kolem 350t třeba. A dneska tam je Tesla Y. Myslím, že lidi ani tak nezměnili svoje požadavky... ale prostě málokdo si koupí Zoe za 800 když může mít Teslu za milion.
Až bude subkompakt s baterkou stát půl milionu, tak jistě nebude vadit, že ujede třeba jen 250... u Hondy E za 900 to holt vadí.
Lubo
Každý rok to o ďalší rok dva posunú. A sú veľmi opatrní vo vyjadreniach.
Zaujímala by ma energetická hustota.
DonVito
Prosim te, ty uz se k EV vubec nevyjadruj, ju?

Pises pitomosti jak o nakladech, tak o terminech. Bez jakychkoli podkladu!

Nebo te nase posledni diskuze, kde jsi tvrdil, ze naklady na provoz EV jsou vyssi nestacila?
😉
https😐/www.auto.cz/diskuse/91908/1#…
Lubo
18. 12. 2023 07:56
Re: Green deal je velká věc
Jazda na elektrinu je drahšia ako jazda so spaľovacím motorom.
😁 😁 😁

Nez zacnes zase neco placat o posunech, precti si toto😒br /> https😐/media.toyota.co.uk/toyota-sets-out-advanced-battery-technology-roadmap/

PS Ja netvrdim, ze se ten termin neposune. Ja tvrdim, ze ty mas nulovou kvalifikaci k tomu to posoudit. Vyjadrujes se k vecem, kterym vubec nerozumis. Sorry.
Konvalina Jaroslav
Ono také bude rozhodovat cena. Slušný diesel se dá koupit za cca 750 000 Kč. Elektromobil bude nejméně dvakrát dražší.
DonVito
TM3 je dnes za 1.053.990Kc. Tvrdis, ze je nejmene dvakrat tak drahy nez slusny diesel.

Mohl bys mi prosim ukazat ten "slusny diesel" za 527.000Kc?

Nejlepe mi posli rovnou odkaz na tu super nabidku.
Arese
Ano, "slušné diesely" jsou kvůli ekoteroristické EU buď rušeny, nebo brutálně zdražovány. 😲 😒 :no:
DonVito
Cimz jsi vyvratil puvodni tvrzeni o dvojnasobne cene... 😄

Diky
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdy existoval slušný diesel? Možná v ceně nad 2M, ale rozhodně v této cenové nikdy nebyl, jen výrobník jedů, rámusu a smradu
TT
No tak cena je vyššia o 25%, a to je stále dosť veľa na to, aby človek, ktorý dá 750 za auto s dieslom vôbec uvažoval o aute o 300 litrov drahšom. Aby vymenil diesel za elektrinu, cena by musela byť aspoň rovnaká, ak nie nižšia. Cenený benefit dojazdu tu je, bez ohľadu na to, či je dojazd skutočne takým dôležitým kritériom, podobne doba nabíjania. Podľa teba prkotiny, ale podľa užívateľa dieslu nutné ústupky a ešte za podstatne vyššiu cenu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Slušný diesel, obzvlast takový traktor za 700tis, je fakt výhra jak pro posádku tak i pro celé okolí.
Konvalina Jaroslav
Příspěvek podléhá schvalování.
Hendly
“ přeměnu stejnosměrného proudu na střídavý a jeho dlouhodobé využití.”
ale co. Prece nejde o kvalitu textu a informaci. Jde o kliknutí….zbytek pak roztleskaji trollove pod textem..

Obdivuji autora, ze ma na takovou praci žaludek. Delat v auto redakci muze byt sen viz treba TopGear atd. Proc to delat takhle nechapu…
rohor
Co přesně jsi na tom nepochopil? Neboj se zeptat.
Hendly
Klidne se rozepis (roztleske)j.
Ono nejde az tak o nepochopeni, jako formulaci ze ktere nemam pocit, ze by autor textu chápal.
rohor
Autor to chápe evidentně lépe než ty. A co na to Jirka Tleskač?
DonVito
To je zas kdo?
Arese
Ty neznáš Foglarovy Rychlé šípy?!! 😲 😲 😲
DonVito
Ja prave ano.
Ale tam se psalo o Janu Tleskacovi...

Koukam, ze vam nedelaji problemy jen znalosti ze sveta EV.
Avatar - Anonym
Anonym
I já se můžu zmýlit. Chybu přiznávám a omlouvám se.
Hendly
Roman Horký =rohor - to se vi, ale takze ted uz se vi i ze rohor= Arese
DonVito
No to by musel byt slusny schizofrenik.
😁
Automat v Priusu vs manual v Karoqu...
Avatar - Anonym
Anonym
Taky trpíš schízou jako Hammuna? 😄 😄
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Arese
A ty fakt nevíš, že Jan Tleskač je kultovní postava z dobrodružných románů s Rychlými šípy, Záhada hlavolamu s Stínadla se bouří? 😒] 😒] 😒] :no:
Hendly
Ja jen vidim situaci kdy rohor napise blbost, Arese ji vysvětluje a Roman se omlouvá. 😀
Jirku Tleskace proste zna jen Ares, rohor a roman😀
laco tralala
Politikom a novinárom dávno neverím. Týmto fantasmagóriám verí len magor.
Arese
Víš, co se říká: Slibem nezarmoutíš... 😒] :no:
TT
Alebo: Nikto ti nedá toľko, koľko ti ja sľúbim. 😄
Avatar - sorpersa
sorpersa
Iba bohatý človek, alebo blázon si teraz kúpi EV, my ostatní si počkám na zdokonalené EV, keď už to musí byť a dovtedy si v kľude budeme krochtať na benzíne/nafte.
Arese
Sebevražda v přímém přenosu
https😐/www.autoforum.cz/…ocent-zakazniku/
Pravda nakonec vždy vyjde na povrch
https😐/www.autoforum.cz/…umfalne-zavedli/
...a to se vyplatí! 😒]
https😐/www.autoforum.cz/…c-muze-byt-mal👋
Kde udělali němečtí soudruzi chybu?
https😐/www.autoforum.cz/…lo-jen-300-lidi/
Mají zdravý rozum
https😐/www.autoforum.cz/…n-elektromobily/
Elektrifikací k masové nezaměstnanosti!
https😐/www.autoforum.cz/…hnout-muze-i-cr/
"Zázrak" jménem Nikola 😒]
https://www.autoforum.cz/…h-elektromobilu/
Hendly
Stejne je to uzasne.
Davat sem clanky o tom, ze EV jsou jednodusi na vyrobu a tim potřebuji mene pracovníků a kritizovat tim EV…

Ano jsou jednodusi a prave proto prevalcuji slozite spalovaky. Resenim tehle situace, ale prece neni zůstávat u spalovaku.

Kdysi takhle dělníci rozbijeli stroje.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak tak a z 300 milionů propuštěných s IQ mezi 70-105 budou raketoví vědci, e😜erti na IT a eletroniku vid UTOPISTO Borisove.

Bohužel budou na sociálních dávkách a budeš je živit ty, dobré by bylo, kdyby ti zvedli 15x dan příjmu zelený kašpare šírící fantasmagorie 😄 😄 😄 Pak bys snad procitnul až bys chcípal hladem.

Jo nějak si nám tady zapomě napsat o masivních, obrovských protestech německých zemědělců proti zrušení dotací nafty. Tak kolik tam bylo traktorů a zemědělské techniky Borisove? 20? 50? 500? 3500? nebo 120 000? Povídej zelenej agente Číny 😄 😄 😄 😄
https😐/www.epochtimes.cz/…oustime-do-boje/
Avatar - Mikesus
Mikesus
Koukam další výblitky z bulváru. Zkusil jsi někdy zjistit fakta?
TT
Už to Autofórum nešňupaj. Pokropec je známy pacient.
Avatar - Ham.
Ham.
slibem nezarmoutíš. Nejzaostalejší z velkých hráčů v oblasti BEV Toyota slibuje.... To už zde bylo x-krát a jediný rozdíl je, že se pouze posouvá datum nasazení "přelomové" technologie, dnes jsme již dávno měli jezdit s články s pevným elektrolytem, od roku 2017 se ten termín posouvá každý rok o dva dopředu....
https😐/www.just-auto.com/…-by-2022-report/
Avatar - Anonym
Anonym
Nejzaostalejší? Toyota vyrobila a prodala více než 15 milionů aut s elektromotorem a trakční baterií. Začala s tím v sériové výrobě už v roce 1997. Kdo se tímto může pochlubit?
Druhá věc je posouvání terminů zavedení "revoluční" baterie. Ale to dělají všechni.
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, v BEV nejzaostalejší, stačí se podívat na nekonkurenceschopnou nabídku baterkáčů Toyota/Lexus a není o čem. Trakční baterku a elektromotor dala do auta řada automobilek už v 19 stol. (ať už v podobě hybridů nebo čistě bateriových aut) na tom není nic objevného.
Avatar - Anonym
Anonym
Objevného ne, elektrický pohon je starší technologie než pístové motory ... ale v moderní době je jedničkou právě Toyota a těžko ji někdo sesadí.
Avatar - Ham.
Ham.
Jedničkou je v prodeji spalováků, v prodeji BEV není ani v první desítce.
https😐/canalys.com/…ev-sales-h1-2023
Avatar - Anonym
Anonym
Já jsem nemluvil o tzv. BEV, ale o autech, které mají elektrický pohon a trakční baterii. Což je třeba Toyota Prius.
DonVito
S Toyotou to neni tak jednoduchy.

V mnoha ohledech je spickova.
Od vyrobniho systemu, pres kvalitu az po technologie vcetne hybridu.

Taky je patrne nejdal v SSB.

Jen ma strategii zamerenou na vydojeni Toyoti zlate kravy - fosilu a hybridu.

To ze Toyota neplni sliby je dane jen jejich nizkou prioritou - muj nazor.
Jozinwk
Skoro celý rok - každý týždeň čítam takýto článok v médiách.........a stále NIČ 🥴
TT
Tak hoď nejaké odkazy, nech sa tiež poučíme.
Martin60kWh
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Martin60kWh
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Michal Horák
Když někdo tak toyota je se schopna posunout něco dál. Pripustme si. Toyota už skoro končí s hibridem a vw teprve začíná. 😆 A ještě jim to jde blbě. Stačila ukázka wrc. 😆 Kolabs hibrid sistemu. Krom Toyoty. To jsem odpůrce Elektro stupidnosti. Začalo se moc brzo. EU zmetek je tu no 😆 nejlepší v 8 atmo.