Elektromobilita
Dojezd 1100 km. To přece není nemožné ani dnes, stačí na to tak 150kWh baterie v lehkém autě, ale na co? Baterie bude vážit 1,5 tuny a ten kdo denně najede tak 30km, sebou bude pořád tahat tunu navíc, protože i s dojezdem 500km by nabíjel tak jednou za 14 dní, tak na co baterku s dojezdem 1100? A to samé bude platit u nových baterií, stejně tam dají kapacitu jen pro 500km a baterie bude lehčí, než ta současná, snad. Jinam mě udivilo, že Toyota coby známý odpůrce elektroaut na něčem takovém vůbec pracuje, zdá se, že odříkaného chleba největší krajíc a za pár let bude největším výrobcem elektrofár na světě...
Toyota neni uplne hloupa a jako kazda firma se snazi maximalizovat zisk.
Ten ji momentalne plyne z fosilu a hybridu.
Ale zaroven se Toyota pripravuje na elektrickou budoucnost, i kdyz se ji snazi oddalit. Neni na tom nic nepochopitelnyho. Jen je jeji greenwashing neeticky.
https😐/electrek.c👋2023/11/24/toyota-is-still-greenwashing-after-change-in-leadership/
Jinak diskuze jsou plne diskuteru, ktery potrebuji dojezd minimalne 1.000km...
Ten ji momentalne plyne z fosilu a hybridu.
Ale zaroven se Toyota pripravuje na elektrickou budoucnost, i kdyz se ji snazi oddalit. Neni na tom nic nepochopitelnyho. Jen je jeji greenwashing neeticky.
https😐/electrek.c👋2023/11/24/toyota-is-still-greenwashing-after-change-in-leadership/
Jinak diskuze jsou plne diskuteru, ktery potrebuji dojezd minimalne 1.000km...
Záleží na typu auta. Dneska je to tak, že v malých autech i kompaktech je elektro zatím nekonkurenceschopné a jeho doména je D segment, +-... a auta D segmentu se typicky nekupují na 30km denně.
Pokud budu vycházet z toho, jak evropský trh vypadal třeba ještě někdy před pěti lety... tak nejprodávanější auta byly přesně B a C segment, v tomto pořadí, s průměrnou cenou někde kolem 350t třeba. A dneska tam je Tesla Y. Myslím, že lidi ani tak nezměnili svoje požadavky... ale prostě málokdo si koupí Zoe za 800 když může mít Teslu za milion.
Až bude subkompakt s baterkou stát půl milionu, tak jistě nebude vadit, že ujede třeba jen 250... u Hondy E za 900 to holt vadí.
Pokud budu vycházet z toho, jak evropský trh vypadal třeba ještě někdy před pěti lety... tak nejprodávanější auta byly přesně B a C segment, v tomto pořadí, s průměrnou cenou někde kolem 350t třeba. A dneska tam je Tesla Y. Myslím, že lidi ani tak nezměnili svoje požadavky... ale prostě málokdo si koupí Zoe za 800 když může mít Teslu za milion.
Až bude subkompakt s baterkou stát půl milionu, tak jistě nebude vadit, že ujede třeba jen 250... u Hondy E za 900 to holt vadí.
Každý rok to o ďalší rok dva posunú. A sú veľmi opatrní vo vyjadreniach.
Zaujímala by ma energetická hustota.
Zaujímala by ma energetická hustota.
Prosim te, ty uz se k EV vubec nevyjadruj, ju?
Pises pitomosti jak o nakladech, tak o terminech. Bez jakychkoli podkladu!
Nebo te nase posledni diskuze, kde jsi tvrdil, ze naklady na provoz EV jsou vyssi nestacila?
😉
https😐/www.auto.cz/diskuse/91908/1#…
Lubo
18. 12. 2023 07:56
Re: Green deal je velká věc
Jazda na elektrinu je drahšia ako jazda so spaľovacím motorom.
😁 😁 😁
Nez zacnes zase neco placat o posunech, precti si toto😒br /> https😐/media.toyota.co.uk/toyota-sets-out-advanced-battery-technology-roadmap/
PS Ja netvrdim, ze se ten termin neposune. Ja tvrdim, ze ty mas nulovou kvalifikaci k tomu to posoudit. Vyjadrujes se k vecem, kterym vubec nerozumis. Sorry.
Pises pitomosti jak o nakladech, tak o terminech. Bez jakychkoli podkladu!
Nebo te nase posledni diskuze, kde jsi tvrdil, ze naklady na provoz EV jsou vyssi nestacila?
😉
https😐/www.auto.cz/diskuse/91908/1#…
Lubo
18. 12. 2023 07:56
Re: Green deal je velká věc
Jazda na elektrinu je drahšia ako jazda so spaľovacím motorom.
😁 😁 😁
Nez zacnes zase neco placat o posunech, precti si toto😒br /> https😐/media.toyota.co.uk/toyota-sets-out-advanced-battery-technology-roadmap/
PS Ja netvrdim, ze se ten termin neposune. Ja tvrdim, ze ty mas nulovou kvalifikaci k tomu to posoudit. Vyjadrujes se k vecem, kterym vubec nerozumis. Sorry.
Ono také bude rozhodovat cena. Slušný diesel se dá koupit za cca 750 000 Kč. Elektromobil bude nejméně dvakrát dražší.
TM3 je dnes za 1.053.990Kc. Tvrdis, ze je nejmene dvakrat tak drahy nez slusny diesel.
Mohl bys mi prosim ukazat ten "slusny diesel" za 527.000Kc?
Nejlepe mi posli rovnou odkaz na tu super nabidku.
Mohl bys mi prosim ukazat ten "slusny diesel" za 527.000Kc?
Nejlepe mi posli rovnou odkaz na tu super nabidku.
Ano, "slušné diesely" jsou kvůli ekoteroristické EU buď rušeny, nebo brutálně zdražovány. 😲 😒 :no:
No tak cena je vyššia o 25%, a to je stále dosť veľa na to, aby človek, ktorý dá 750 za auto s dieslom vôbec uvažoval o aute o 300 litrov drahšom. Aby vymenil diesel za elektrinu, cena by musela byť aspoň rovnaká, ak nie nižšia. Cenený benefit dojazdu tu je, bez ohľadu na to, či je dojazd skutočne takým dôležitým kritériom, podobne doba nabíjania. Podľa teba prkotiny, ale podľa užívateľa dieslu nutné ústupky a ešte za podstatne vyššiu cenu.
Konvalina Jaroslav
Příspěvek podléhá schvalování.
“ přeměnu stejnosměrného proudu na střídavý a jeho dlouhodobé využití.”
ale co. Prece nejde o kvalitu textu a informaci. Jde o kliknutí….zbytek pak roztleskaji trollove pod textem..
Obdivuji autora, ze ma na takovou praci žaludek. Delat v auto redakci muze byt sen viz treba TopGear atd. Proc to delat takhle nechapu…
ale co. Prece nejde o kvalitu textu a informaci. Jde o kliknutí….zbytek pak roztleskaji trollove pod textem..
Obdivuji autora, ze ma na takovou praci žaludek. Delat v auto redakci muze byt sen viz treba TopGear atd. Proc to delat takhle nechapu…
Co přesně jsi na tom nepochopil? Neboj se zeptat.
Klidne se rozepis (roztleske)j.
Ono nejde az tak o nepochopeni, jako formulaci ze ktere nemam pocit, ze by autor textu chápal.
Ono nejde az tak o nepochopeni, jako formulaci ze ktere nemam pocit, ze by autor textu chápal.
Autor to chápe evidentně lépe než ty. A co na to Jirka Tleskač?
To je zas kdo?
Ty neznáš Foglarovy Rychlé šípy?!! 😲 😲 😲
Ja prave ano.
Ale tam se psalo o Janu Tleskacovi...
Koukam, ze vam nedelaji problemy jen znalosti ze sveta EV.
Ale tam se psalo o Janu Tleskacovi...
Koukam, ze vam nedelaji problemy jen znalosti ze sveta EV.
I já se můžu zmýlit. Chybu přiznávám a omlouvám se.
Politikom a novinárom dávno neverím. Týmto fantasmagóriám verí len magor.
Iba bohatý človek, alebo blázon si teraz kúpi EV, my ostatní si počkám na zdokonalené EV, keď už to musí byť a dovtedy si v kľude budeme krochtať na benzíne/nafte.
Sebevražda v přímém přenosu
https😐/www.autoforum.cz/…ocent-zakazniku/
Pravda nakonec vždy vyjde na povrch
https😐/www.autoforum.cz/…umfalne-zavedli/
...a to se vyplatí! 😒]
https😐/www.autoforum.cz/…c-muze-byt-mal👋
Kde udělali němečtí soudruzi chybu?
https😐/www.autoforum.cz/…lo-jen-300-lidi/
Mají zdravý rozum
https😐/www.autoforum.cz/…n-elektromobily/
Elektrifikací k masové nezaměstnanosti!
https😐/www.autoforum.cz/…hnout-muze-i-cr/
"Zázrak" jménem Nikola 😒]
https://www.autoforum.cz/…h-elektromobilu/
https😐/www.autoforum.cz/…ocent-zakazniku/
Pravda nakonec vždy vyjde na povrch
https😐/www.autoforum.cz/…umfalne-zavedli/
...a to se vyplatí! 😒]
https😐/www.autoforum.cz/…c-muze-byt-mal👋
Kde udělali němečtí soudruzi chybu?
https😐/www.autoforum.cz/…lo-jen-300-lidi/
Mají zdravý rozum
https😐/www.autoforum.cz/…n-elektromobily/
Elektrifikací k masové nezaměstnanosti!
https😐/www.autoforum.cz/…hnout-muze-i-cr/
"Zázrak" jménem Nikola 😒]
https://www.autoforum.cz/…h-elektromobilu/
Stejne je to uzasne.
Davat sem clanky o tom, ze EV jsou jednodusi na vyrobu a tim potřebuji mene pracovníků a kritizovat tim EV…
Ano jsou jednodusi a prave proto prevalcuji slozite spalovaky. Resenim tehle situace, ale prece neni zůstávat u spalovaku.
Kdysi takhle dělníci rozbijeli stroje.
Davat sem clanky o tom, ze EV jsou jednodusi na vyrobu a tim potřebuji mene pracovníků a kritizovat tim EV…
Ano jsou jednodusi a prave proto prevalcuji slozite spalovaky. Resenim tehle situace, ale prece neni zůstávat u spalovaku.
Kdysi takhle dělníci rozbijeli stroje.
Tak tak a z 300 milionů propuštěných s IQ mezi 70-105 budou raketoví vědci, e😜erti na IT a eletroniku vid UTOPISTO Borisove.
Bohužel budou na sociálních dávkách a budeš je živit ty, dobré by bylo, kdyby ti zvedli 15x dan příjmu zelený kašpare šírící fantasmagorie 😄 😄 😄 Pak bys snad procitnul až bys chcípal hladem.
Jo nějak si nám tady zapomě napsat o masivních, obrovských protestech německých zemědělců proti zrušení dotací nafty. Tak kolik tam bylo traktorů a zemědělské techniky Borisove? 20? 50? 500? 3500? nebo 120 000? Povídej zelenej agente Číny 😄 😄 😄 😄
https😐/www.epochtimes.cz/…oustime-do-boje/
Bohužel budou na sociálních dávkách a budeš je živit ty, dobré by bylo, kdyby ti zvedli 15x dan příjmu zelený kašpare šírící fantasmagorie 😄 😄 😄 Pak bys snad procitnul až bys chcípal hladem.
Jo nějak si nám tady zapomě napsat o masivních, obrovských protestech německých zemědělců proti zrušení dotací nafty. Tak kolik tam bylo traktorů a zemědělské techniky Borisove? 20? 50? 500? 3500? nebo 120 000? Povídej zelenej agente Číny 😄 😄 😄 😄
https😐/www.epochtimes.cz/…oustime-do-boje/
slibem nezarmoutíš. Nejzaostalejší z velkých hráčů v oblasti BEV Toyota slibuje.... To už zde bylo x-krát a jediný rozdíl je, že se pouze posouvá datum nasazení "přelomové" technologie, dnes jsme již dávno měli jezdit s články s pevným elektrolytem, od roku 2017 se ten termín posouvá každý rok o dva dopředu....
https😐/www.just-auto.com/…-by-2022-report/
https😐/www.just-auto.com/…-by-2022-report/
Nejzaostalejší? Toyota vyrobila a prodala více než 15 milionů aut s elektromotorem a trakční baterií. Začala s tím v sériové výrobě už v roce 1997. Kdo se tímto může pochlubit?
Druhá věc je posouvání terminů zavedení "revoluční" baterie. Ale to dělají všechni.
Druhá věc je posouvání terminů zavedení "revoluční" baterie. Ale to dělají všechni.
Ano, v BEV nejzaostalejší, stačí se podívat na nekonkurenceschopnou nabídku baterkáčů Toyota/Lexus a není o čem. Trakční baterku a elektromotor dala do auta řada automobilek už v 19 stol. (ať už v podobě hybridů nebo čistě bateriových aut) na tom není nic objevného.
Objevného ne, elektrický pohon je starší technologie než pístové motory ... ale v moderní době je jedničkou právě Toyota a těžko ji někdo sesadí.
Jedničkou je v prodeji spalováků, v prodeji BEV není ani v první desítce.
https😐/canalys.com/…ev-sales-h1-2023
https😐/canalys.com/…ev-sales-h1-2023
S Toyotou to neni tak jednoduchy.
V mnoha ohledech je spickova.
Od vyrobniho systemu, pres kvalitu az po technologie vcetne hybridu.
Taky je patrne nejdal v SSB.
Jen ma strategii zamerenou na vydojeni Toyoti zlate kravy - fosilu a hybridu.
To ze Toyota neplni sliby je dane jen jejich nizkou prioritou - muj nazor.
V mnoha ohledech je spickova.
Od vyrobniho systemu, pres kvalitu az po technologie vcetne hybridu.
Taky je patrne nejdal v SSB.
Jen ma strategii zamerenou na vydojeni Toyoti zlate kravy - fosilu a hybridu.
To ze Toyota neplni sliby je dane jen jejich nizkou prioritou - muj nazor.
Skoro celý rok - každý týždeň čítam takýto článok v médiách.........a stále NIČ 🥴
Martin60kWh
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Martin60kWh
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Když někdo tak toyota je se schopna posunout něco dál. Pripustme si. Toyota už skoro končí s hibridem a vw teprve začíná. 😆 A ještě jim to jde blbě. Stačila ukázka wrc. 😆 Kolabs hibrid sistemu. Krom Toyoty. To jsem odpůrce Elektro stupidnosti. Začalo se moc brzo. EU zmetek je tu no 😆 nejlepší v 8 atmo.
lyon667
20. 12. 2023 13:09
Re: G60 40i
Svůj čas a nervy považuju za nejvzácnější komodity, což dělá z baterky absolutně nejdražší alternativu ze všech. A na tom se ani v příštím desetiletí 😲 technologicky nic nezmění.
A realita 2026 - do tri! let podle tohoto clanku😒br /> "Podle nich takový akumulátor na jedno nabití zvládne až 1100 kilometrů, přičemž dobití z deseti na 80 procent kapacity by se díky podpoře velmi rychlého dobíjení mohlo vejít do 20 minut. To už představuje skutečně zajímavou alternativu k automobilům se spalovacími motory. Tohle řešení přitom není hudbou daleké budoucnosti, Toyota předpokládá jejich nasazení už po roce 2026." :yes:
😁 😁 😁
Tomu rikam ztrata casu. Ujedes 1.000km a pak musis 20!!! minut nabijet. A ke vsemu jjen do 80%, na ktere ujedes jen dalsich 500km.
WTF
Pro cestovani je EV uplne nepouzitelne. Ztratis 20minut na 1.500. Zatimco s uspornym dieselem bys to dal bez zastavky! A nemusel bys ani slozite planovat.
😁 😁
PS Chapes, ze kdyz pojedes do 1.000km, tak budes cas setrit, jelikoz nebudes muset tankovat vubec? Jen prijedes domu a rano budes mit zas plnou, samozrejme v pripade moznosti domaciho nabijeni.
Ani omezeny na jednu znacku nedej boze typ auta.
Fandim i hybridum, ale jen ve srovnani s dieselem. Ve srovnanni s EV jsou hybridy jednoznacne mene eko.
https😐/evtool.ucsusa.org/
Podporuji kazdou snahu o EV.
Average gasoline vehicle
25
MPG
Average hybrid vehicle
51
MPG-CO2e
Average electric vehicle
96 :yes: :yes: :yes:
MPG-CO2e
Jak malo eko jsou hybridy je jasne videt zde😒br />https😐/www.greenncap.com/…cross-2022-0100/
The quantities of emitted greenhouse ***s are not unusual for a vehicle of such configuration and cap the overall result, positioning the Toyota Yaris Cross Hybrid in the fair range of 3 Green stars with a weighted Overall Index of 5.2.
Hybrid ma krasne tri hvezdy green ncap. 😒]
Narozdil od petihvezdickovych EV...
Takto vypada odborne hodnoceni.
:yes:
Diametralne se lisi od (rohorovych nebo Ozzyho) dojmu.
PS Me nazory jsou podlozene fakty, ne emocemi. 😉
A není trochu trapné, že tyto emise likvidují dieselová a benzínová auta svými DPF/BPF?
Takže opatrně, hochu.
Ale dunihlav rekuperaci asi nezná.
Sedmilitrovej nafták v Ramce 3500? Jenže ekvivalent toho RAMu v Evropě je nákladák MB Atego 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Není to náhodou do řeky, zelenej soudruhu? 😄 😄
2) Olej v civilizovaných zemích dávno nekončí v kanále, servisy jej odevzdávají k recyklaci, olejové filtry rovněž
3) Energetické náklady pro přípravu ropných paliv jsou realitou, ale obrovské ztráty elektřiny při přepravě přenosovou elektrickou stoustavou rovněž.
Co tam máš dál, elektrofanatiku? 😄
P.S. Nějak jsi zapomněl na vrcholně neekologické doly v Africe s dětskými horníky, extrémně energeticky náročnou výrobu baterek a nevyřešenou potřebu jich v budoucnu každý rok miliony recyklovat. Proč asi? 😄
A recyklace baterii. Aktualne jsou vysloužila baterie z EV velice cenné zboží. Ostatne je k tom i tento spatne přeloženy clanek.
https😐/www.trideniodpadu.cz/technicke-oleje
A filtry- likvidace neni recyklace.
2) já doufám že v civilizovaných nekončí někde v přírodě, ale i ta recyklace spotřebovává nějakou energii, zbytečně, kdzy se dá jezdit bez toho, nebo s méně častou výměnou
3.) Tak nám napiš, jak velké ztráty jsou při přepravě elektrické energie. Zatím jen tahas své dojmy bez faktů. Schválně, jaká je ztráta?
Ten bod 3 je jako napsat, že jsi nevzdelanej člověk, protoze jsem to řekl a nemusím k tomu dát žádné podklady. Přesně takhle tu argumentuješ
EV samozrejme majú budúcnosť, na mieste je skôr kritika spôsobu, akým sa to deje.
Spotreba meho auta je nizsi nez ekvivalent dvou! litru.
:yes: :yes:
Tudiz ma spotreba je polovicni.
GAME OVER tro(t)lle
Nemas jediny argument.
Me auto ma 5 hvezd a tve tak 3.
:-!
Cus
P.S. V současné době má Německo rekordně veliké emise CO2 z pálení uhlí v tepelných elektrárnách, protože si ti zelní fanatici zavřeli všechny (dosud plně funkční a perspektivní) atomové elektrárny. Protože prý v Německu hrozí silná zemětřesení jako v Japonsku a prý by mohla případná tsunami z Baltu došplouchnout až někam k Norimberku! 😒] 😒] 😒] :no:
V soucasne dobe získává Nemecko v ročním součtu vice jak polovinu elektriny z OZE.
JE jsou zavřené na zaklade opakovaného rozhodnuti ve svobodnych volbach.
Aktualne tedy EV muzes nabijet ciste z OZE.
To samozrejme znamena, ze vsechny výpočty o tom kolik EV nepřímo produkuje CO2 muzes spláchnout do zachodu.
Proc palit uhli kdyz neni potreba?
Takze si své neznalosti nech pro svoje duchodcovske seance u piva ve 4.cenove
Kolik ze ma tvuj Prius?
😁 😁
89g/km? PRIMYCH emisi.
Jinak moje spotreba je vyssi nez 11,5kWh obzvlast v zime a s nabijecimi ztratami bych pocital radeji 20kWh.
CO2 narocnost vyroby energie neni treba pocitat tubsi staci zjistit.
Momentalne to je v ČR 479g/kWh.
Za posledni rok 551g/kWh.
Z tohoto vyjde pro me nejhorsi mozna (zimni) hodnota CELKOVYCH emisi CO2 110g/km.
Kolik jsou tve CELKOVE emise?
https😐/innovationorigins.com/…than-we-thought/
Total CO2 emissions for gasoline and diesel
Gasoline 3140 grams per litre
Diesel 3310 grams per litre
3140g x 3,8l = 12.084g/100km
To je 121g/km CELKOVYCH emisi tveho Priusu. Vs 110g/100km meho auta.
Proto take tvrdim, ze moje EV je vic EKO nez nejaky hybrid.
PS Spotreba meho auta je behem roku nizsi. Stejne tak emise pro vyrobu energie v CR se budou jen snizovat. :-! Ty vazne jezdis v zime kratke trasy za 3,8l?? Znam jine majitele hybridu, ktery tvrdi neco jinyho...
A spotřeba 11.5kwh/100km klidně rozved jak vyvratis. Já s EV jezdil nějakou dobu a dá se takové spotřeby dosáhnout.
Jsem ve svych vypoctech konzervativni.
😄
A i tak mi vychazi EV nejlip...
I kdyz CELKOVE emise fosilnich aut se dohledavaji tezko. Rafinerie ani ropovody se svoji energetickou narocnosti nevychloubaji. Misto toho vsude slysim o prenosovych ztratach elektriny. Wtf
Tak jako elektrina nevznika v zasuvce, benzin nevznika na pumpe... 😁
https😐/dspace.cvut.cz/…slav-projekt.pdf?…
Z 1kg uhlí vyrobíš tak 2kWh když to dobře jde. Takže ať počítám jak počítám, je tam nejméně 1kg CO2 na 1 kWh energie. Mám někde chybu?
Nebo co tim chces jako rict?
Ty tvy polovicaty vyjadreni.
Wtf
Zkus uvest nejaky rozumny cislo.
Ja jsem ti sva cisla uvedl.
Moje auto 110g/km
Tvoje auto 120g/km
Navic oduvodnena i s odkazy.
Navic green ncap i us data hovori zcela jednoznacne. Rikaji, ze jsi hnup.
😄
Howgh
😁
A močí za jizdy do pytliku jako na Dakaru.
:yes😒br />
Tomu rikam radost z cestovani.
Ty jsi nikdy nejel takovou dálku v autě co? Ani jako spolujezdec si pořádně neodpocines. Jezdili jsme pravidelně 2200km a dojezd fakt byl jedno, jestli byl 1000 nebo 600
Jestli byl dojezd 1000 (s naftou) nebo 600 (s benzínem) fakt nebyl takovej rozdíl, no ale tankovací zastávka typicky byla na pět minut.
Pokud se dostaneme s rychlonabíjením na 10 až 20 minut na 80% z 1000km+, tak to už není velkej rozdíl oproti benzínu.
Každopádně... pokud bych si měl vsadit, jestli bude v roce 2026 v prodeji Toyota s dojezdem 1100km (a myslím tím normovaným dojezdem), pak bych se vsadil že ne...
Plánuju ho predávať v rokoch 2027 až 2028, ale žiadna technológia nie je. Je to vízia pre vývojový tím. Je to ako vo farma firem: do 2027 spravte liek na toto a toto. Či bude je iná otázka.
Prezident Lexus International Takashi Watanabe: ... v rámci vývojového procesu si musíme stanoviť jeden druh cieľa, inak všetko ostatné nezapadne.
Tolko kratky uvod.
Takze co nam to ta Toyota tvrdi? Dajme tomu, ze dokazu udrzat 330kW 20minut. Takze to mame 110kWh => 70% baterie. Bateria ma teda celkovu 157kWh. A prejdu 1100km, co je spotreba cca 14,2kWh/100km. Zazrak! Auta s dnesnymi baterkami (cize polovicou kapacity) maju taketo "WLTP" (rozumej normalnou jazdou nedosiahnutelne) spotreby. Ako dokaze mat taku spotrebu Toyota o tri roky s 2x vacsou (teda aj tazsou baterkou). Alebo zvysia hustotu na kilo dvojnasobne? Asi tazko, kedze technologia je znama a s nou sa da dufat akurat v jednotky percent zlepsenia.
Takze kazdy normalne uvazujuci jedinec musi hned spoznat, ze Toyota nic take neslubuje, lebo😒br /> A/ "až 1100 kilometrů"
B/ "mohlo vejít do 20 minut"
C/ "Toyota předpokládá"
D/ "už po roce 2026"
4x proti klamstvu pozichrovane marketingove vyhlasenie.
Nie je ti ani trocha trapne navazat sa do skeptikov, ktori argumentuju sucasnou realitou, tak ze argumentujes slubmi, ktore su este k tomu take neurcite? "Predpokladame, ze mozno uz po, by se mohlo vejit a dojit az ... "
Dovod preco toto Toyota robi je zrejmy. Fakt, ze solid state bat su v nedohladne sa uz skryvat (vo svetle uz niekolko rocneho meskania a zaroven vyhlaseni dalsich aspirantov na technologiu) neda. Takze inu moznost, ako od toho otocit pozornost tym, ze da nejasny prislub niecoho skorsieho, nema.
Kdyz se trochu podíváš na aktuální trendy, nebudeš že sebe dělat blbce tím co napíšeš, že jsou údajně fakt, i když to jsou tvoje domněnky.
Tím ale nechci tvrdit, že ty baterky tu budou, můžeme v to doufat, ale dokud to není sériové, tak je to jen hudba budoucnosti.