Elektromobilita
Nejsem zaslepeny, tro(t)lle.
Ani omezeny na jednu znacku nedej boze typ auta.
Fandim i hybridum, ale jen ve srovnani s dieselem. Ve srovnanni s EV jsou hybridy jednoznacne mene eko.
https😐/evtool.ucsusa.org/
Podporuji kazdou snahu o EV.
Average gasoline vehicle
25
MPG
Average hybrid vehicle
51
MPG-CO2e
Average electric vehicle
96 :yes: :yes: :yes:
MPG-CO2e
Jak malo eko jsou hybridy je jasne videt zde😒br />https😐/www.greenncap.com/…cross-2022-0100/
The quantities of emitted greenhouse ***s are not unusual for a vehicle of such configuration and cap the overall result, positioning the Toyota Yaris Cross Hybrid in the fair range of 3 Green stars with a weighted Overall Index of 5.2.
Hybrid ma krasne tri hvezdy green ncap. 😒]
Narozdil od petihvezdickovych EV...
Takto vypada odborne hodnoceni.
:yes:
Diametralne se lisi od (rohorovych nebo Ozzyho) dojmu.
PS Me nazory jsou podlozene fakty, ne emocemi. 😉
Ani omezeny na jednu znacku nedej boze typ auta.
Fandim i hybridum, ale jen ve srovnani s dieselem. Ve srovnanni s EV jsou hybridy jednoznacne mene eko.
https😐/evtool.ucsusa.org/
Podporuji kazdou snahu o EV.
Average gasoline vehicle
25
MPG
Average hybrid vehicle
51
MPG-CO2e
Average electric vehicle
96 :yes: :yes: :yes:
MPG-CO2e
Jak malo eko jsou hybridy je jasne videt zde😒br />https😐/www.greenncap.com/…cross-2022-0100/
The quantities of emitted greenhouse ***s are not unusual for a vehicle of such configuration and cap the overall result, positioning the Toyota Yaris Cross Hybrid in the fair range of 3 Green stars with a weighted Overall Index of 5.2.
Hybrid ma krasne tri hvezdy green ncap. 😒]
Narozdil od petihvezdickovych EV...
Takto vypada odborne hodnoceni.
:yes:
Diametralne se lisi od (rohorovych nebo Ozzyho) dojmu.
PS Me nazory jsou podlozene fakty, ne emocemi. 😉
Když spálím v normě Euro 6 3,8 litru benzínu na 100km tak jsem ekologičtější než ty se svým BEV, troubo dutá.
Až na to, ze diesel vydává emisi u brzd víc než elektrika. Kromě toho, ze je hlučnej, vibruje, vypouští nejvíce emisi ze všech pohonů a ještě k tomu jak je těžkej tak emituje víc prachu z brzd. EV je možná těžké stejně, ale na rozdíl od zaostalého dieselu má rekuperaci, která brzdam odlehcuje, takže ty se používají méně než i v autě s poloviční váhou.
Ale dunihlav rekuperaci asi nezná.
Ale dunihlav rekuperaci asi nezná.
Odpadní teplo v elektrárně se ve většině používá na centrální topení. Neboj, o to se ti myslící zajímají.
TM3 je dnes za 1.053.990Kc. Tvrdis, ze je nejmene dvakrat tak drahy nez slusny diesel.
Mohl bys mi prosim ukazat ten "slusny diesel" za 527.000Kc?
Nejlepe mi posli rovnou odkaz na tu super nabidku.
Mohl bys mi prosim ukazat ten "slusny diesel" za 527.000Kc?
Nejlepe mi posli rovnou odkaz na tu super nabidku.
Toyota neni uplne hloupa a jako kazda firma se snazi maximalizovat zisk.
Ten ji momentalne plyne z fosilu a hybridu.
Ale zaroven se Toyota pripravuje na elektrickou budoucnost, i kdyz se ji snazi oddalit. Neni na tom nic nepochopitelnyho. Jen je jeji greenwashing neeticky.
https😐/electrek.c👋2023/11/24/toyota-is-still-greenwashing-after-change-in-leadership/
Jinak diskuze jsou plne diskuteru, ktery potrebuji dojezd minimalne 1.000km...
Ten ji momentalne plyne z fosilu a hybridu.
Ale zaroven se Toyota pripravuje na elektrickou budoucnost, i kdyz se ji snazi oddalit. Neni na tom nic nepochopitelnyho. Jen je jeji greenwashing neeticky.
https😐/electrek.c👋2023/11/24/toyota-is-still-greenwashing-after-change-in-leadership/
Jinak diskuze jsou plne diskuteru, ktery potrebuji dojezd minimalne 1.000km...
S Toyotou to neni tak jednoduchy.
V mnoha ohledech je spickova.
Od vyrobniho systemu, pres kvalitu az po technologie vcetne hybridu.
Taky je patrne nejdal v SSB.
Jen ma strategii zamerenou na vydojeni Toyoti zlate kravy - fosilu a hybridu.
To ze Toyota neplni sliby je dane jen jejich nizkou prioritou - muj nazor.
V mnoha ohledech je spickova.
Od vyrobniho systemu, pres kvalitu az po technologie vcetne hybridu.
Taky je patrne nejdal v SSB.
Jen ma strategii zamerenou na vydojeni Toyoti zlate kravy - fosilu a hybridu.
To ze Toyota neplni sliby je dane jen jejich nizkou prioritou - muj nazor.
My ale žijeme v ČR, to sis nevšiml? 😄
P.S. V současné době má Německo rekordně veliké emise CO2 z pálení uhlí v tepelných elektrárnách, protože si ti zelní fanatici zavřeli všechny (dosud plně funkční a perspektivní) atomové elektrárny. Protože prý v Německu hrozí silná zemětřesení jako v Japonsku a prý by mohla případná tsunami z Baltu došplouchnout až někam k Norimberku! 😒] 😒] 😒] :no:
P.S. V současné době má Německo rekordně veliké emise CO2 z pálení uhlí v tepelných elektrárnách, protože si ti zelní fanatici zavřeli všechny (dosud plně funkční a perspektivní) atomové elektrárny. Protože prý v Německu hrozí silná zemětřesení jako v Japonsku a prý by mohla případná tsunami z Baltu došplouchnout až někam k Norimberku! 😒] 😒] 😒] :no:
Ono také bude rozhodovat cena. Slušný diesel se dá koupit za cca 750 000 Kč. Elektromobil bude nejméně dvakrát dražší.
Ja jen vidim situaci kdy rohor napise blbost, Arese ji vysvětluje a Roman se omlouvá. 😀
Jirku Tleskace proste zna jen Ares, rohor a roman😀
Jirku Tleskace proste zna jen Ares, rohor a roman😀
Ja prave ano.
Ale tam se psalo o Janu Tleskacovi...
Koukam, ze vam nedelaji problemy jen znalosti ze sveta EV.
Ale tam se psalo o Janu Tleskacovi...
Koukam, ze vam nedelaji problemy jen znalosti ze sveta EV.
Chces rozporovat udaj 551g/kWh?
Nebo co tim chces jako rict?
Ty tvy polovicaty vyjadreni.
Wtf
Zkus uvest nejaky rozumny cislo.
Ja jsem ti sva cisla uvedl.
Moje auto 110g/km
Tvoje auto 120g/km
Navic oduvodnena i s odkazy.
Navic green ncap i us data hovori zcela jednoznacne. Rikaji, ze jsi hnup.
😄
Howgh
Nebo co tim chces jako rict?
Ty tvy polovicaty vyjadreni.
Wtf
Zkus uvest nejaky rozumny cislo.
Ja jsem ti sva cisla uvedl.
Moje auto 110g/km
Tvoje auto 120g/km
Navic oduvodnena i s odkazy.
Navic green ncap i us data hovori zcela jednoznacne. Rikaji, ze jsi hnup.
😄
Howgh
Ne, krátké trasy jsou v zimě tak o 2 litry víc. Ale parkuju v garáži, takže už nejsem schopen si přesně vzpomenout na přesná data.
https😐/app.electricitymaps.com/zone/CZ
Jsem ve svych vypoctech konzervativni.
😄
A i tak mi vychazi EV nejlip...
I kdyz CELKOVE emise fosilnich aut se dohledavaji tezko. Rafinerie ani ropovody se svoji energetickou narocnosti nevychloubaji. Misto toho vsude slysim o prenosovych ztratach elektriny. Wtf
Tak jako elektrina nevznika v zasuvce, benzin nevznika na pumpe... 😁
Jsem ve svych vypoctech konzervativni.
😄
A i tak mi vychazi EV nejlip...
I kdyz CELKOVE emise fosilnich aut se dohledavaji tezko. Rafinerie ani ropovody se svoji energetickou narocnosti nevychloubaji. Misto toho vsude slysim o prenosovych ztratach elektriny. Wtf
Tak jako elektrina nevznika v zasuvce, benzin nevznika na pumpe... 😁
Ja jsme bral energetický mix ČR. Ten je 410g co2 na kWh. Nechápu kde bereš ty čísla. 410 je oficiální údaj podle právě spálené uhli/ropy/plynu atd v našich elektrárnách. Tak nechápu, jak si ta čísla vymýšlíš. Zkus to víc rozvést.
A spotřeba 11.5kwh/100km klidně rozved jak vyvratis. Já s EV jezdil nějakou dobu a dá se takové spotřeby dosáhnout.
A spotřeba 11.5kwh/100km klidně rozved jak vyvratis. Já s EV jezdil nějakou dobu a dá se takové spotřeby dosáhnout.
Odpovim ti😒br />
https😐/innovationorigins.com/…than-we-thought/
Total CO2 emissions for gasoline and diesel
Gasoline 3140 grams per litre
Diesel 3310 grams per litre
3140g x 3,8l = 12.084g/100km
To je 121g/km CELKOVYCH emisi tveho Priusu. Vs 110g/100km meho auta.
Proto take tvrdim, ze moje EV je vic EKO nez nejaky hybrid.
PS Spotreba meho auta je behem roku nizsi. Stejne tak emise pro vyrobu energie v CR se budou jen snizovat. :-! Ty vazne jezdis v zime kratke trasy za 3,8l?? Znam jine majitele hybridu, ktery tvrdi neco jinyho...
https😐/innovationorigins.com/…than-we-thought/
Total CO2 emissions for gasoline and diesel
Gasoline 3140 grams per litre
Diesel 3310 grams per litre
3140g x 3,8l = 12.084g/100km
To je 121g/km CELKOVYCH emisi tveho Priusu. Vs 110g/100km meho auta.
Proto take tvrdim, ze moje EV je vic EKO nez nejaky hybrid.
PS Spotreba meho auta je behem roku nizsi. Stejne tak emise pro vyrobu energie v CR se budou jen snizovat. :-! Ty vazne jezdis v zime kratke trasy za 3,8l?? Znam jine majitele hybridu, ktery tvrdi neco jinyho...
Jen pro poradek 4kg CO2/100km jsou 40g/km.
Kolik ze ma tvuj Prius?
😁 😁
89g/km? PRIMYCH emisi.
Jinak moje spotreba je vyssi nez 11,5kWh obzvlast v zime a s nabijecimi ztratami bych pocital radeji 20kWh.
CO2 narocnost vyroby energie neni treba pocitat tubsi staci zjistit.
Momentalne to je v ČR 479g/kWh.
Za posledni rok 551g/kWh.
Z tohoto vyjde pro me nejhorsi mozna (zimni) hodnota CELKOVYCH emisi CO2 110g/km.
Kolik jsou tve CELKOVE emise?
Kolik ze ma tvuj Prius?
😁 😁
89g/km? PRIMYCH emisi.
Jinak moje spotreba je vyssi nez 11,5kWh obzvlast v zime a s nabijecimi ztratami bych pocital radeji 20kWh.
CO2 narocnost vyroby energie neni treba pocitat tubsi staci zjistit.
Momentalne to je v ČR 479g/kWh.
Za posledni rok 551g/kWh.
Z tohoto vyjde pro me nejhorsi mozna (zimni) hodnota CELKOVYCH emisi CO2 110g/km.
Kolik jsou tve CELKOVE emise?
I když jsme jezdili 2 ridici, stavěli jsme pravidelně po 2-3 hodinách na 10 minut na protažení, jídlo a pití.
Ty jsi nikdy nejel takovou dálku v autě co? Ani jako spolujezdec si pořádně neodpocines. Jezdili jsme pravidelně 2200km a dojezd fakt byl jedno, jestli byl 1000 nebo 600
Ty jsi nikdy nejel takovou dálku v autě co? Ani jako spolujezdec si pořádně neodpocines. Jezdili jsme pravidelně 2200km a dojezd fakt byl jedno, jestli byl 1000 nebo 600
Sice žijeme v ČR, ale spotove ceny energie se řídí podle DE a ostatnich velkych hráčů.
V soucasne dobe získává Nemecko v ročním součtu vice jak polovinu elektriny z OZE.
JE jsou zavřené na zaklade opakovaného rozhodnuti ve svobodnych volbach.
Aktualne tedy EV muzes nabijet ciste z OZE.
To samozrejme znamena, ze vsechny výpočty o tom kolik EV nepřímo produkuje CO2 muzes spláchnout do zachodu.
V soucasne dobe získává Nemecko v ročním součtu vice jak polovinu elektriny z OZE.
JE jsou zavřené na zaklade opakovaného rozhodnuti ve svobodnych volbach.
Aktualne tedy EV muzes nabijet ciste z OZE.
To samozrejme znamena, ze vsechny výpočty o tom kolik EV nepřímo produkuje CO2 muzes spláchnout do zachodu.
Nejlip za jizdy.
A močí za jizdy do pytliku jako na Dakaru.
:yes😒br />
Tomu rikam radost z cestovani.
A močí za jizdy do pytliku jako na Dakaru.
:yes😒br />
Tomu rikam radost z cestovani.
A ty jseš takovej vseved, že víš jak a kde on nabíjí? Jestli má ekvivalent 2l benzinu, předpokládám že to je přepočet na CO2, což je cca 4800g CO2. To pokud nemá svoji elektrárnu, tak v našem mixu ( cca 410g co2 / kwh ) odpovídá cca 11.5 kwh/100km a to je bez problémů reálné.
Takze si své neznalosti nech pro svoje duchodcovske seance u piva ve 4.cenove
Takze si své neznalosti nech pro svoje duchodcovske seance u piva ve 4.cenove
Urcite? Podle veřejných informaci se drtivá vetsina vyjetých olejů spaluje.
https😐/www.trideniodpadu.cz/technicke-oleje
A filtry- likvidace neni recyklace.
https😐/www.trideniodpadu.cz/technicke-oleje
A filtry- likvidace neni recyklace.
1) odpadní teplo nevadí i vadí. Čím víc je ho, tím je mensi efektivita pohonu.
2) já doufám že v civilizovaných nekončí někde v přírodě, ale i ta recyklace spotřebovává nějakou energii, zbytečně, kdzy se dá jezdit bez toho, nebo s méně častou výměnou
3.) Tak nám napiš, jak velké ztráty jsou při přepravě elektrické energie. Zatím jen tahas své dojmy bez faktů. Schválně, jaká je ztráta?
Ten bod 3 je jako napsat, že jsi nevzdelanej člověk, protoze jsem to řekl a nemusím k tomu dát žádné podklady. Přesně takhle tu argumentuješ
2) já doufám že v civilizovaných nekončí někde v přírodě, ale i ta recyklace spotřebovává nějakou energii, zbytečně, kdzy se dá jezdit bez toho, nebo s méně častou výměnou
3.) Tak nám napiš, jak velké ztráty jsou při přepravě elektrické energie. Zatím jen tahas své dojmy bez faktů. Schválně, jaká je ztráta?
Ten bod 3 je jako napsat, že jsi nevzdelanej člověk, protoze jsem to řekl a nemusím k tomu dát žádné podklady. Přesně takhle tu argumentuješ
“ obrovské ztráty elektřiny při přepravě přenosovou elektrickou stoustavou rovněž” ty ztraty nejsou daleko tak hrozné jako u spalovani fosilnich paliv
A recyklace baterii. Aktualne jsou vysloužila baterie z EV velice cenné zboží. Ostatne je k tom i tento spatne přeloženy clanek.
A recyklace baterii. Aktualne jsou vysloužila baterie z EV velice cenné zboží. Ostatne je k tom i tento spatne přeloženy clanek.
1) Odpadní teplo z chladiče a motoru ekologii nijak nevadí
2) Olej v civilizovaných zemích dávno nekončí v kanále, servisy jej odevzdávají k recyklaci, olejové filtry rovněž
3) Energetické náklady pro přípravu ropných paliv jsou realitou, ale obrovské ztráty elektřiny při přepravě přenosovou elektrickou stoustavou rovněž.
Co tam máš dál, elektrofanatiku? 😄
P.S. Nějak jsi zapomněl na vrcholně neekologické doly v Africe s dětskými horníky, extrémně energeticky náročnou výrobu baterek a nevyřešenou potřebu jich v budoucnu každý rok miliony recyklovat. Proč asi? 😄
2) Olej v civilizovaných zemích dávno nekončí v kanále, servisy jej odevzdávají k recyklaci, olejové filtry rovněž
3) Energetické náklady pro přípravu ropných paliv jsou realitou, ale obrovské ztráty elektřiny při přepravě přenosovou elektrickou stoustavou rovněž.
Co tam máš dál, elektrofanatiku? 😄
P.S. Nějak jsi zapomněl na vrcholně neekologické doly v Africe s dětskými horníky, extrémně energeticky náročnou výrobu baterek a nevyřešenou potřebu jich v budoucnu každý rok miliony recyklovat. Proč asi? 😄
Jo a Péťo 😄 co ty emise z brzda a z otěru kol u těžkých BEV a PHEV? Nezapomněl jsi na to trochu?
A není trochu trapné, že tyto emise likvidují dieselová a benzínová auta svými DPF/BPF?
Takže opatrně, hochu.
A není trochu trapné, že tyto emise likvidují dieselová a benzínová auta svými DPF/BPF?
Takže opatrně, hochu.
Záleží na typu auta. Dneska je to tak, že v malých autech i kompaktech je elektro zatím nekonkurenceschopné a jeho doména je D segment, +-... a auta D segmentu se typicky nekupují na 30km denně.
Pokud budu vycházet z toho, jak evropský trh vypadal třeba ještě někdy před pěti lety... tak nejprodávanější auta byly přesně B a C segment, v tomto pořadí, s průměrnou cenou někde kolem 350t třeba. A dneska tam je Tesla Y. Myslím, že lidi ani tak nezměnili svoje požadavky... ale prostě málokdo si koupí Zoe za 800 když může mít Teslu za milion.
Až bude subkompakt s baterkou stát půl milionu, tak jistě nebude vadit, že ujede třeba jen 250... u Hondy E za 900 to holt vadí.
Pokud budu vycházet z toho, jak evropský trh vypadal třeba ještě někdy před pěti lety... tak nejprodávanější auta byly přesně B a C segment, v tomto pořadí, s průměrnou cenou někde kolem 350t třeba. A dneska tam je Tesla Y. Myslím, že lidi ani tak nezměnili svoje požadavky... ale prostě málokdo si koupí Zoe za 800 když může mít Teslu za milion.
Až bude subkompakt s baterkou stát půl milionu, tak jistě nebude vadit, že ujede třeba jen 250... u Hondy E za 900 to holt vadí.
Asi bych si měl najít originál... z věty "Tohle řešení přitom není hudbou daleké budoucnosti, Toyota předpokládá jejich nasazení už po roce 2026." nejsem úplně moudrý.
Každopádně... pokud bych si měl vsadit, jestli bude v roce 2026 v prodeji Toyota s dojezdem 1100km (a myslím tím normovaným dojezdem), pak bych se vsadil že ne...
Každopádně... pokud bych si měl vsadit, jestli bude v roce 2026 v prodeji Toyota s dojezdem 1100km (a myslím tím normovaným dojezdem), pak bych se vsadil že ne...
Klidne se rozepis (roztleske)j.
Ono nejde az tak o nepochopeni, jako formulaci ze ktere nemam pocit, ze by autor textu chápal.
Ono nejde az tak o nepochopeni, jako formulaci ze ktere nemam pocit, ze by autor textu chápal.
“ přeměnu stejnosměrného proudu na střídavý a jeho dlouhodobé využití.”
ale co. Prece nejde o kvalitu textu a informaci. Jde o kliknutí….zbytek pak roztleskaji trollove pod textem..
Obdivuji autora, ze ma na takovou praci žaludek. Delat v auto redakci muze byt sen viz treba TopGear atd. Proc to delat takhle nechapu…
ale co. Prece nejde o kvalitu textu a informaci. Jde o kliknutí….zbytek pak roztleskaji trollove pod textem..
Obdivuji autora, ze ma na takovou praci žaludek. Delat v auto redakci muze byt sen viz treba TopGear atd. Proc to delat takhle nechapu…
Prosim te, ty uz se k EV vubec nevyjadruj, ju?
Pises pitomosti jak o nakladech, tak o terminech. Bez jakychkoli podkladu!
Nebo te nase posledni diskuze, kde jsi tvrdil, ze naklady na provoz EV jsou vyssi nestacila?
😉
https😐/www.auto.cz/diskuse/91908/1#…
Lubo
18. 12. 2023 07:56
Re: Green deal je velká věc
Jazda na elektrinu je drahšia ako jazda so spaľovacím motorom.
😁 😁 😁
Nez zacnes zase neco placat o posunech, precti si toto😒br /> https😐/media.toyota.co.uk/toyota-sets-out-advanced-battery-technology-roadmap/
PS Ja netvrdim, ze se ten termin neposune. Ja tvrdim, ze ty mas nulovou kvalifikaci k tomu to posoudit. Vyjadrujes se k vecem, kterym vubec nerozumis. Sorry.
Pises pitomosti jak o nakladech, tak o terminech. Bez jakychkoli podkladu!
Nebo te nase posledni diskuze, kde jsi tvrdil, ze naklady na provoz EV jsou vyssi nestacila?
😉
https😐/www.auto.cz/diskuse/91908/1#…
Lubo
18. 12. 2023 07:56
Re: Green deal je velká věc
Jazda na elektrinu je drahšia ako jazda so spaľovacím motorom.
😁 😁 😁
Nez zacnes zase neco placat o posunech, precti si toto😒br /> https😐/media.toyota.co.uk/toyota-sets-out-advanced-battery-technology-roadmap/
PS Ja netvrdim, ze se ten termin neposune. Ja tvrdim, ze ty mas nulovou kvalifikaci k tomu to posoudit. Vyjadrujes se k vecem, kterym vubec nerozumis. Sorry.
Kdy existoval slušný diesel? Možná v ceně nad 2M, ale rozhodně v této cenové nikdy nebyl, jen výrobník jedů, rámusu a smradu
Slušný diesel, obzvlast takový traktor za 700tis, je fakt výhra jak pro posádku tak i pro celé okolí.
Ne nejsi.
Spotreba meho auta je nizsi nez ekvivalent dvou! litru.
:yes: :yes:
Tudiz ma spotreba je polovicni.
GAME OVER tro(t)lle
Nemas jediny argument.
Me auto ma 5 hvezd a tve tak 3.
:-!
Cus
Spotreba meho auta je nizsi nez ekvivalent dvou! litru.
:yes: :yes:
Tudiz ma spotreba je polovicni.
GAME OVER tro(t)lle
Nemas jediny argument.
Me auto ma 5 hvezd a tve tak 3.
:-!
Cus
To trochu nesedí. Technologie je známá. SSB mají mít 2x vetsi hustotu než lionky. Takze si odporuješ v jedné větě. Spotřeba 14.5kwh není vůbec problém, stačí to udělat v normální karoserii, ne ve velkém SUV. I s BZ4X jsem byl schopen jezdit za 14 a to pokládám za spíše podprůměrné suv.
Kdyz se trochu podíváš na aktuální trendy, nebudeš že sebe dělat blbce tím co napíšeš, že jsou údajně fakt, i když to jsou tvoje domněnky.
Tím ale nechci tvrdit, že ty baterky tu budou, můžeme v to doufat, ale dokud to není sériové, tak je to jen hudba budoucnosti.
Kdyz se trochu podíváš na aktuální trendy, nebudeš že sebe dělat blbce tím co napíšeš, že jsou údajně fakt, i když to jsou tvoje domněnky.
Tím ale nechci tvrdit, že ty baterky tu budou, můžeme v to doufat, ale dokud to není sériové, tak je to jen hudba budoucnosti.
Stejne je to uzasne.
Davat sem clanky o tom, ze EV jsou jednodusi na vyrobu a tim potřebuji mene pracovníků a kritizovat tim EV…
Ano jsou jednodusi a prave proto prevalcuji slozite spalovaky. Resenim tehle situace, ale prece neni zůstávat u spalovaku.
Kdysi takhle dělníci rozbijeli stroje.
Davat sem clanky o tom, ze EV jsou jednodusi na vyrobu a tim potřebuji mene pracovníků a kritizovat tim EV…
Ano jsou jednodusi a prave proto prevalcuji slozite spalovaky. Resenim tehle situace, ale prece neni zůstávat u spalovaku.
Kdysi takhle dělníci rozbijeli stroje.
Sebevražda v přímém přenosu
https😐/www.autoforum.cz/…ocent-zakazniku/
Pravda nakonec vždy vyjde na povrch
https😐/www.autoforum.cz/…umfalne-zavedli/
...a to se vyplatí! 😒]
https😐/www.autoforum.cz/…c-muze-byt-mal👋
Kde udělali němečtí soudruzi chybu?
https😐/www.autoforum.cz/…lo-jen-300-lidi/
Mají zdravý rozum
https😐/www.autoforum.cz/…n-elektromobily/
Elektrifikací k masové nezaměstnanosti!
https😐/www.autoforum.cz/…hnout-muze-i-cr/
"Zázrak" jménem Nikola 😒]
https://www.autoforum.cz/…h-elektromobilu/
https😐/www.autoforum.cz/…ocent-zakazniku/
Pravda nakonec vždy vyjde na povrch
https😐/www.autoforum.cz/…umfalne-zavedli/
...a to se vyplatí! 😒]
https😐/www.autoforum.cz/…c-muze-byt-mal👋
Kde udělali němečtí soudruzi chybu?
https😐/www.autoforum.cz/…lo-jen-300-lidi/
Mají zdravý rozum
https😐/www.autoforum.cz/…n-elektromobily/
Elektrifikací k masové nezaměstnanosti!
https😐/www.autoforum.cz/…hnout-muze-i-cr/
"Zázrak" jménem Nikola 😒]
https://www.autoforum.cz/…h-elektromobilu/
Tak tak a z 300 milionů propuštěných s IQ mezi 70-105 budou raketoví vědci, e😜erti na IT a eletroniku vid UTOPISTO Borisove.
Bohužel budou na sociálních dávkách a budeš je živit ty, dobré by bylo, kdyby ti zvedli 15x dan příjmu zelený kašpare šírící fantasmagorie 😄 😄 😄 Pak bys snad procitnul až bys chcípal hladem.
Jo nějak si nám tady zapomě napsat o masivních, obrovských protestech německých zemědělců proti zrušení dotací nafty. Tak kolik tam bylo traktorů a zemědělské techniky Borisove? 20? 50? 500? 3500? nebo 120 000? Povídej zelenej agente Číny 😄 😄 😄 😄
https😐/www.epochtimes.cz/…oustime-do-boje/
Bohužel budou na sociálních dávkách a budeš je živit ty, dobré by bylo, kdyby ti zvedli 15x dan příjmu zelený kašpare šírící fantasmagorie 😄 😄 😄 Pak bys snad procitnul až bys chcípal hladem.
Jo nějak si nám tady zapomě napsat o masivních, obrovských protestech německých zemědělců proti zrušení dotací nafty. Tak kolik tam bylo traktorů a zemědělské techniky Borisove? 20? 50? 500? 3500? nebo 120 000? Povídej zelenej agente Číny 😄 😄 😄 😄
https😐/www.epochtimes.cz/…oustime-do-boje/
Nuz ked v 50 rokoch mladi fanaticki komunisti presvedcovali "neofobov", ak nieco nenavideli, bola matematika a fyzika. Ta totiz ideologii nepodlieha a bola rovnaka od prvotnopospolnej, cez otrokarov, feudalov, kapitalistov a nezmenila sa ani za komunistov. A kedze malo byt vsetko lepsie, a ta matematika sa nie a nie ohnut pred nasou krasnou ideologiou, tak bola pre tychto zvazakov nepriatel cislo 1.
Tolko kratky uvod.
Takze co nam to ta Toyota tvrdi? Dajme tomu, ze dokazu udrzat 330kW 20minut. Takze to mame 110kWh => 70% baterie. Bateria ma teda celkovu 157kWh. A prejdu 1100km, co je spotreba cca 14,2kWh/100km. Zazrak! Auta s dnesnymi baterkami (cize polovicou kapacity) maju taketo "WLTP" (rozumej normalnou jazdou nedosiahnutelne) spotreby. Ako dokaze mat taku spotrebu Toyota o tri roky s 2x vacsou (teda aj tazsou baterkou). Alebo zvysia hustotu na kilo dvojnasobne? Asi tazko, kedze technologia je znama a s nou sa da dufat akurat v jednotky percent zlepsenia.
Takze kazdy normalne uvazujuci jedinec musi hned spoznat, ze Toyota nic take neslubuje, lebo😒br /> A/ "až 1100 kilometrů"
B/ "mohlo vejít do 20 minut"
C/ "Toyota předpokládá"
D/ "už po roce 2026"
4x proti klamstvu pozichrovane marketingove vyhlasenie.
Nie je ti ani trocha trapne navazat sa do skeptikov, ktori argumentuju sucasnou realitou, tak ze argumentujes slubmi, ktore su este k tomu take neurcite? "Predpokladame, ze mozno uz po, by se mohlo vejit a dojit az ... "
Dovod preco toto Toyota robi je zrejmy. Fakt, ze solid state bat su v nedohladne sa uz skryvat (vo svetle uz niekolko rocneho meskania a zaroven vyhlaseni dalsich aspirantov na technologiu) neda. Takze inu moznost, ako od toho otocit pozornost tym, ze da nejasny prislub niecoho skorsieho, nema.
Tolko kratky uvod.
Takze co nam to ta Toyota tvrdi? Dajme tomu, ze dokazu udrzat 330kW 20minut. Takze to mame 110kWh => 70% baterie. Bateria ma teda celkovu 157kWh. A prejdu 1100km, co je spotreba cca 14,2kWh/100km. Zazrak! Auta s dnesnymi baterkami (cize polovicou kapacity) maju taketo "WLTP" (rozumej normalnou jazdou nedosiahnutelne) spotreby. Ako dokaze mat taku spotrebu Toyota o tri roky s 2x vacsou (teda aj tazsou baterkou). Alebo zvysia hustotu na kilo dvojnasobne? Asi tazko, kedze technologia je znama a s nou sa da dufat akurat v jednotky percent zlepsenia.
Takze kazdy normalne uvazujuci jedinec musi hned spoznat, ze Toyota nic take neslubuje, lebo😒br /> A/ "až 1100 kilometrů"
B/ "mohlo vejít do 20 minut"
C/ "Toyota předpokládá"
D/ "už po roce 2026"
4x proti klamstvu pozichrovane marketingove vyhlasenie.
Nie je ti ani trocha trapne navazat sa do skeptikov, ktori argumentuju sucasnou realitou, tak ze argumentujes slubmi, ktore su este k tomu take neurcite? "Predpokladame, ze mozno uz po, by se mohlo vejit a dojit az ... "
Dovod preco toto Toyota robi je zrejmy. Fakt, ze solid state bat su v nedohladne sa uz skryvat (vo svetle uz niekolko rocneho meskania a zaroven vyhlaseni dalsich aspirantov na technologiu) neda. Takze inu moznost, ako od toho otocit pozornost tym, ze da nejasny prislub niecoho skorsieho, nema.
slibem nezarmoutíš. Nejzaostalejší z velkých hráčů v oblasti BEV Toyota slibuje.... To už zde bylo x-krát a jediný rozdíl je, že se pouze posouvá datum nasazení "přelomové" technologie, dnes jsme již dávno měli jezdit s články s pevným elektrolytem, od roku 2017 se ten termín posouvá každý rok o dva dopředu....
https😐/www.just-auto.com/…-by-2022-report/
https😐/www.just-auto.com/…-by-2022-report/
No, v podmínkách ČR se jeho spotřeba EV dá přepočítat na pořádnou dávku spáleného uhlí! 😒] :no:
Co ti je po mém odpadním teplu? Zajímej se i o to odpadní teplo u EV, ještě v elektrárně. Slušný člověk olej do kanálu neleje, nevím jak to děláš ty.
Jo předpokládají, to už tady bylo mnohokrát. Jakmile je datum o 3 roky dál než je to současné, je jasné, že je to jen zbožné přání, metoda jak na Toyotu přitáhnout pozornost a upozornit Toyota HEV hatery že je vlastně Toyota taky hodně elektrická :- 😒] 😒]
To nebudeš, ani kdybys spálil jen litr na 100. Krom emisi vychrlíš taky obrovský množství odpadního tepla přes chladič a části motoru. Po 10000 vyměníš olej, kterej skončí někde v kanále, filtry v popelnici, pro těžbu ropy, rafinaci a její přepravu se spotřebuje obrovský množství energie, atd. Tak bych s tím troubou byl opatrnej.
Pardon, to je mýtus. Německo je po odstavení jaderných elektráren druhý největší znečišťovatel hned za Polskem. A uhlí, které spaluje, dováží z Austrálie a Jižní Ameriky.
Ano, v BEV nejzaostalejší, stačí se podívat na nekonkurenceschopnou nabídku baterkáčů Toyota/Lexus a není o čem. Trakční baterku a elektromotor dala do auta řada automobilek už v 19 stol. (ať už v podobě hybridů nebo čistě bateriových aut) na tom není nic objevného.
Uf, to je proto, že ty údajně jezdíš za 2 litry benzínu (40g) a já jezdím skutečně za 4 (89g). Snažím se vynechat oslovení.
Tak já si ten tvůj výpočet vezmu od konce. Dejme tomu, že jezdí za 11,5kWh, ačkoli takovou úžasně nízkou spotřebu lze snadno napadnout a vyvrátit. Ale budiž tedy. V ČR se vyrobí 50 procent elektřiny spalováním něčeho uleželého. Takže podle tebe se 5,75 kWh muselo vyrobit z něčeho smrdutého. S účiností ať nežeru 50 procent. Takže se muselo vyrobit 11,5kWh tepelné energie. Musely se spálit cca 4kg toho smrdutého. Tak toho CO2 budou nejméně 4kg. Asi 10x víc, než uvádíš.
Nejzaostalejší? Toyota vyrobila a prodala více než 15 milionů aut s elektromotorem a trakční baterií. Začala s tím v sériové výrobě už v roce 1997. Kdo se tímto může pochlubit?
Druhá věc je posouvání terminů zavedení "revoluční" baterie. Ale to dělají všechni.
Druhá věc je posouvání terminů zavedení "revoluční" baterie. Ale to dělají všechni.
mas to spatne, je to presne naopak. Z tvyho tezkyho dizlu je emisi nejvic od vejfuku az po brzdy
Každý rok to o ďalší rok dva posunú. A sú veľmi opatrní vo vyjadreniach.
Zaujímala by ma energetická hustota.
Zaujímala by ma energetická hustota.
Dojezd 1100 km. To přece není nemožné ani dnes, stačí na to tak 150kWh baterie v lehkém autě, ale na co? Baterie bude vážit 1,5 tuny a ten kdo denně najede tak 30km, sebou bude pořád tahat tunu navíc, protože i s dojezdem 500km by nabíjel tak jednou za 14 dní, tak na co baterku s dojezdem 1100? A to samé bude platit u nových baterií, stejně tam dají kapacitu jen pro 500km a baterie bude lehčí, než ta současná, snad. Jinam mě udivilo, že Toyota coby známý odpůrce elektroaut na něčem takovém vůbec pracuje, zdá se, že odříkaného chleba největší krajíc a za pár let bude největším výrobcem elektrofár na světě...
To je super když je vichřice, až se nehne lístek na větvi, bude muset nahodit uhelky na plnej výkon 😄
Já bych se zajímal spíš o to, kam leje čínan ty chemikálie a jedy z továren kde vyrábí nabíječky, baterky a komponenty pro OZE.
Není to náhodou do řeky, zelenej soudruhu? 😄 😄
Není to náhodou do řeky, zelenej soudruhu? 😄 😄
Jedničkou je v prodeji spalováků, v prodeji BEV není ani v první desítce.
https😐/canalys.com/…ev-sales-h1-2023
https😐/canalys.com/…ev-sales-h1-2023
Vyjetý olej končí v rafineriích jako surovina pro novou výrobu, použité olejové filtry jsou likvidovány jako nebezpečný odpad. 😄 :yes:
Iba bohatý človek, alebo blázon si teraz kúpi EV, my ostatní si počkám na zdokonalené EV, keď už to musí byť a dovtedy si v kľude budeme krochtať na benzíne/nafte.
Ano, "slušné diesely" jsou kvůli ekoteroristické EU buď rušeny, nebo brutálně zdražovány. 😲 😒 :no:
Když někdo tak toyota je se schopna posunout něco dál. Pripustme si. Toyota už skoro končí s hibridem a vw teprve začíná. 😆 A ještě jim to jde blbě. Stačila ukázka wrc. 😆 Kolabs hibrid sistemu. Krom Toyoty. To jsem odpůrce Elektro stupidnosti. Začalo se moc brzo. EU zmetek je tu no 😆 nejlepší v 8 atmo.
A ty fakt nevíš, že Jan Tleskač je kultovní postava z dobrodružných románů s Rychlými šípy, Záhada hlavolamu s Stínadla se bouří? 😒] 😒] 😒] :no:
Kterej diesel váží víc jak 1700-3300 kg co váží EV?
Sedmilitrovej nafták v Ramce 3500? Jenže ekvivalent toho RAMu v Evropě je nákladák MB Atego 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Sedmilitrovej nafták v Ramce 3500? Jenže ekvivalent toho RAMu v Evropě je nákladák MB Atego 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
podle zeleného utopistického neostalinisty jsou všichni trollové, úsměvné Borisove, fakt úsměvné 😄
No tak cena je vyššia o 25%, a to je stále dosť veľa na to, aby človek, ktorý dá 750 za auto s dieslom vôbec uvažoval o aute o 300 litrov drahšom. Aby vymenil diesel za elektrinu, cena by musela byť aspoň rovnaká, ak nie nižšia. Cenený benefit dojazdu tu je, bez ohľadu na to, či je dojazd skutočne takým dôležitým kritériom, podobne doba nabíjania. Podľa teba prkotiny, ale podľa užívateľa dieslu nutné ústupky a ešte za podstatne vyššiu cenu.
Na druhú stranu "technológia je známa" a "technológia je vyriešené" sú dve diametrálne odlišné tvrdenia. Správ o použiteľných batériách s pevným elektrolytom už bolo viacero ale vždy zostalo ticho, pretože vyriešené to v skutočnosti nie je.
Tie elektrické straty treba pripočítať aj fosilom, rafinérky spotrebujú kvantá elektriny, a samy si ju nevyrábajú. Ani ropa sa z miesta ťažby do rafinérky nedostane sama, treba ju tam prečerpať (kupodivu to ide tiež na elektrinu). Plus kritici elektromobility radi zabúdajú na emisie a devastáciu prírody pri ťažbe ropy a na emisie vyprodukované pri distribúcii palív...
EV samozrejme majú budúcnosť, na mieste je skôr kritika spôsobu, akým sa to deje.
EV samozrejme majú budúcnosť, na mieste je skôr kritika spôsobu, akým sa to deje.
Já jsem nemluvil o tzv. BEV, ale o autech, které mají elektrický pohon a trakční baterii. Což je třeba Toyota Prius.
Objevného ne, elektrický pohon je starší technologie než pístové motory ... ale v moderní době je jedničkou právě Toyota a těžko ji někdo sesadí.
Jako příklad lze uvést, že spálením 1 kg černého uhlí vznikne 2,56 kg CO2,
https😐/dspace.cvut.cz/…slav-projekt.pdf?…
Z 1kg uhlí vyrobíš tak 2kWh když to dobře jde. Takže ať počítám jak počítám, je tam nejméně 1kg CO2 na 1 kWh energie. Mám někde chybu?
https😐/dspace.cvut.cz/…slav-projekt.pdf?…
Z 1kg uhlí vyrobíš tak 2kWh když to dobře jde. Takže ať počítám jak počítám, je tam nejméně 1kg CO2 na 1 kWh energie. Mám někde chybu?
Jezdil jsem pravidelně Bulharsko... občas ve dvou řidičích, občas sám... někdy přes noc, ale většinou už pak přes den (ráno vyjet, kolem půlnoci v Plovdivu).
Jestli byl dojezd 1000 (s naftou) nebo 600 (s benzínem) fakt nebyl takovej rozdíl, no ale tankovací zastávka typicky byla na pět minut.
Pokud se dostaneme s rychlonabíjením na 10 až 20 minut na 80% z 1000km+, tak to už není velkej rozdíl oproti benzínu.
Jestli byl dojezd 1000 (s naftou) nebo 600 (s benzínem) fakt nebyl takovej rozdíl, no ale tankovací zastávka typicky byla na pět minut.
Pokud se dostaneme s rychlonabíjením na 10 až 20 minut na 80% z 1000km+, tak to už není velkej rozdíl oproti benzínu.
Jasné, že nebude.
Plánuju ho predávať v rokoch 2027 až 2028, ale žiadna technológia nie je. Je to vízia pre vývojový tím. Je to ako vo farma firem: do 2027 spravte liek na toto a toto. Či bude je iná otázka.
Prezident Lexus International Takashi Watanabe: ... v rámci vývojového procesu si musíme stanoviť jeden druh cieľa, inak všetko ostatné nezapadne.
Plánuju ho predávať v rokoch 2027 až 2028, ale žiadna technológia nie je. Je to vízia pre vývojový tím. Je to ako vo farma firem: do 2027 spravte liek na toto a toto. Či bude je iná otázka.
Prezident Lexus International Takashi Watanabe: ... v rámci vývojového procesu si musíme stanoviť jeden druh cieľa, inak všetko ostatné nezapadne.
lyon667
20. 12. 2023 13:09
Re: G60 40i
Svůj čas a nervy považuju za nejvzácnější komodity, což dělá z baterky absolutně nejdražší alternativu ze všech. A na tom se ani v příštím desetiletí 😲 technologicky nic nezmění.
A realita 2026 - do tri! let podle tohoto clanku😒br /> "Podle nich takový akumulátor na jedno nabití zvládne až 1100 kilometrů, přičemž dobití z deseti na 80 procent kapacity by se díky podpoře velmi rychlého dobíjení mohlo vejít do 20 minut. To už představuje skutečně zajímavou alternativu k automobilům se spalovacími motory. Tohle řešení přitom není hudbou daleké budoucnosti, Toyota předpokládá jejich nasazení už po roce 2026." :yes:
😁 😁 😁
Tomu rikam ztrata casu. Ujedes 1.000km a pak musis 20!!! minut nabijet. A ke vsemu jjen do 80%, na ktere ujedes jen dalsich 500km.
WTF
Pro cestovani je EV uplne nepouzitelne. Ztratis 20minut na 1.500. Zatimco s uspornym dieselem bys to dal bez zastavky! A nemusel bys ani slozite planovat.
😁 😁
PS Chapes, ze kdyz pojedes do 1.000km, tak budes cas setrit, jelikoz nebudes muset tankovat vubec? Jen prijedes domu a rano budes mit zas plnou, samozrejme v pripade moznosti domaciho nabijeni.