Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Alfa Romeo Spider a GTV (Tipo 916): Návrat mezi elitu (1. díl)

16 komentářů

Mr.Murphy
hodne hutny clanek.... :yes: jinak tohle auto jsem nikdy neridil, skoda, je moc krasne.... :yes: ten design absolutne nezestarnul, spis naopak....
Avatar - Stejsn
Stejsn
a auta krásný. Když občas některý z nich ještě potkám, můžu na něm oči nechat. Kupé i kabrio. Přitom to Audi hezký nebylo a Protéo už vůbec ne.
Mr.Murphy
Spider ve zlute a treba GTV v cerne s cervenym vnitrkem jsou naprosto uchvatne.... k tomu vzhled a zvuk te V6 :-!
gil54
...když je autor pan Dragoun. :yes: Děkuji.

Osobně mě překvapil poměrně malý percentuální rozdíl hmotností předek x zadek mezi modely s V6 a R4, protože kdysi jsem najel několik set km jak s 2.0TS tak po té i s 3.0V6, oba kabriolety, oba na standardních kolech. S dvoulitrem radost, třílitr mi okamžitě přišel, oproti dvoulitru, moc těžkej na hubu. Jak Busso ctím, tak v tomto případě - a zejména ve Spideru - bych volil dvoulitr, i s tím, že vyžaduje daleko větší péči a citlivější přístup oproti V6. (Jen z doslechu je prý kupé daleko jistější blízko u limitu.)

První facelift se povedl, druhý ne, podle mě.
ericn
Jj, super článek 😉 :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ano, moc hezke cteni.

Mam to presne naruby. Ve 164 mam dvoulitr.
GTV je jedine auto, ktere bych jeste koupil... ale jedine s 3.0.

Popravde i proto, ze vsechny TS uz jsou "fiati", takze nepovedene.

Rozdil pocitu mohl byt dan stavem te zadni napravy. Umi udelat hodne.
gil54
Ne, že by ve všech TS v těchto GTV - Spiderech neměl prsty Fiat, ale pokud chceme být přesní, tak technologii Twin Spark používala Alfa ještě před tím, než jí sežral Fiat.

Takže spíš Fiat přijal TS od Alfy. Výraz - TS už jsou "fiati", takže nepovedené, by byl stravitelnější, kdyby zněl třeba : Motory TS v těchto autech už vznikly za "vlády" Fiata a mají své nároky a hodně potřeb. Ten, kdo je neakceptuje je brzy potrestán a pak říká - nepovedený motor.

A jen tak na okraj, dost se zlepšily od r.v. 2000.

(Zadní nápravy i pneu ok, obě auta tehdy sotva zajetá.)
Mr.Murphy
TS 8v v Alfe 164/75 je legendarni motor od Alfy. TS 16v co prislo pozdeji GTV/Spider/156 je dilo Fiatu a nepovedl se. Krome objemu a dvou svicek na valec ty motory nemaji absolutne nic spolecneho.... Jinak dve svicky na valec davala Alfa do zavodnich aut jeste pred valkou.... 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Presne tak, diky.
Pozna se to snadno: Alfa je celohlinik s rozvodem retezem. Nesmrtelnym.
Fiat je litinovej, s rozvodem remenem.

Fakt uplne jine motory.

Objem umi byt matouci. Prvni 164 mely 1962ccm, Supry uz maji 1995ccm, ale porad celohlinik + retez.
Marek Havel
Krásný článek, děkuji. Design toho auta nezestarnul. Vyhlížím 2.dil.
Arese
Měl jsem tu čest toto skvělé auto řídit, a to hned několikrát - původní 2.0. T.S. a také modernizovanou verzi 2.0 JTS i legendární třílitrové Busso i jeho vrcholnou verzi 3,2 l. A vždy to bylo skvostné svezení! 😄 :yes: :yes: :yes: O to větší zklamáni potom přišlo s příchodem brutálně těžkého stejnojmenného nástupce, poháněného nepovedenými motory na bázi GM... 😒 :no:
Avatar - del42sa
del42sa
zlaté krásné časy,..... Busso šestiválce s leštěným chromovým sáním a červeným nápisem Alfa Romeo, červený kožený interiér a výborné jízdní vlastnosti a nezaměnitelný dizajn :yes:

škoda že už je tahle doba pryč ;-\
Mr.Murphy
... jo jo byly to fajn časy byť ta auta fakt dokonalá nebyla.... Paradoxně Alfa ještě dobrou techniku má (Giu/Stelvio), jen jaksi nejsou ty karoserie kam ji nacpat. Zbyl jen sedan.... SUV už je trošku něco jinýho....

Co už, je zjevně konec s auty pro srdcaře.... ale to se děje všude... U Alfy to je rychlejší ale ono už to dochází i k tomu BMW a spol....
Avatar - del42sa
del42sa
žádná Alfa nebyla bez chyb nebo dokonalá, ale to auto mělo svého ducha, to sportovní srdce, prostě to mělo charakter, který se dnes hledá dost obtížně
Arese
Přesně tak! 😄 :yes: :yes: :yes:
Karel Štolař
Tomu říkám obsáhlý článek plný informací. Jen mě přesvědčil o tom že tahle Alfa je opravdu krásné, nadčasové auto které by stálo za to mít v jakékoli sbírce. Soused ji měl a vždy jsem se na ni rád koukal. Ten tvar se prostě neomrzí.