Dvojčaty Spider a GTV se Alfa Romeo pokusila vzkřísit slávu svých sériových sportovních vozů. I když auta měla jen přední pohon, jezdila skvěle. A byla krásná a svá…
Osobně mě překvapil poměrně malý percentuální rozdíl hmotností předek x zadek mezi modely s V6 a R4, protože kdysi jsem najel několik set km jak s 2.0TS tak po té i s 3.0V6, oba kabriolety, oba na standardních kolech. S dvoulitrem radost, třílitr mi okamžitě přišel, oproti dvoulitru, moc těžkej na hubu. Jak Busso ctím, tak v tomto případě - a zejména ve Spideru - bych volil dvoulitr, i s tím, že vyžaduje daleko větší péči a citlivější přístup oproti V6. (Jen z doslechu je prý kupé daleko jistější blízko u limitu.)
Ne, že by ve všech TS v těchto GTV - Spiderech neměl prsty Fiat, ale pokud chceme být přesní, tak technologii Twin Spark používala Alfa ještě před tím, než jí sežral Fiat.
Takže spíš Fiat přijal TS od Alfy. Výraz - TS už jsou "fiati", takže nepovedené, by byl stravitelnější, kdyby zněl třeba : Motory TS v těchto autech už vznikly za "vlády" Fiata a mají své nároky a hodně potřeb. Ten, kdo je neakceptuje je brzy potrestán a pak říká - nepovedený motor.
A jen tak na okraj, dost se zlepšily od r.v. 2000.
(Zadní nápravy i pneu ok, obě auta tehdy sotva zajetá.)
TS 8v v Alfe 164/75 je legendarni motor od Alfy. TS 16v co prislo pozdeji GTV/Spider/156 je dilo Fiatu a nepovedl se. Krome objemu a dvou svicek na valec ty motory nemaji absolutne nic spolecneho.... Jinak dve svicky na valec davala Alfa do zavodnich aut jeste pred valkou.... ;-)
Měl jsem tu čest toto skvělé auto řídit, a to hned několikrát - původní 2.0. T.S. a také modernizovanou verzi 2.0 JTS i legendární třílitrové Busso i jeho vrcholnou verzi 3,2 l. A vždy to bylo skvostné svezení! :-):yes::yes::yes: O to větší zklamáni potom přišlo s příchodem brutálně těžkého stejnojmenného nástupce, poháněného nepovedenými motory na bázi GM... :-(:no:
zlaté krásné časy,..... Busso šestiválce s leštěným chromovým sáním a červeným nápisem Alfa Romeo, červený kožený interiér a výborné jízdní vlastnosti a nezaměnitelný dizajn :yes:
... jo jo byly to fajn časy byť ta auta fakt dokonalá nebyla.... Paradoxně Alfa ještě dobrou techniku má (Giu/Stelvio), jen jaksi nejsou ty karoserie kam ji nacpat. Zbyl jen sedan.... SUV už je trošku něco jinýho....
Co už, je zjevně konec s auty pro srdcaře.... ale to se děje všude... U Alfy to je rychlejší ale ono už to dochází i k tomu BMW a spol....
Tomu říkám obsáhlý článek plný informací. Jen mě přesvědčil o tom že tahle Alfa je opravdu krásné, nadčasové auto které by stálo za to mít v jakékoli sbírce. Soused ji měl a vždy jsem se na ni rád koukal. Ten tvar se prostě neomrzí.