Dnes ráno jsem potkal 4 lidi s průzory a jednoho s přilepenou stříbrnou fólií na čelní skle. Dokonce mě tam vjel u Maryše kamion, asi nás neviděl. Museli jsme 4 auta zabrzdit, aby jsme se nenabourali.
Lidi je takový problém vstát o 10 minut dříve a zahřát a očistit si auto, aby jste pak neohrožovali druhé?
Jenik3
0
Kdyz máš diesel, tak zahřátí motoru nějakou dobu trva
Navíc, sklo máš oskrabat, pak nastartovat a jet. Žádné stání a škrábání s nastartovanym motorem. To je chucpe.
Stejsn
0
Já vím že se to nemá, ale taky napřed auto nastartuju a pak ho škrábu. Ne snad kvůli tomu, abych si ohřál okna, ale abych věděl, jestli to vůbec chytne. Pokud ne, vyprdnu se na škrábání a jdu na autobus 😊
ryccardo
1
Je vtipny ze podle dementni vyhlasky nemas nechat stat nastartovany auto, aby se zahralo a trochu povolila namraza, ale zaroven mas vyjet jen s ocistenym a odmrzlym autem. Jak to mas asi udelat vyhlaska uz nerika, takze je idealni se na vyhlasku vys,rat a nechat auto trochu ohrat, aby clovek aspon neco videl dopredu a pak teprve vyrazit.
Othello
1
Zákon myslím zakazuje zbytečné ponechání motoru v chodu. Nutné odmrazení bych do téhle kategorie asi nezařadil, ale každý na to může mít jiný pohled
MarekAbsolon
1
Normálně nastartuju a ohřeju, můžou mi všichni tak akorát políbit šos.
ryccardo
0
Ano správně 😉 :yes:
Nicméně problém je, že moderní auta mají motory s poměrně vysokou účinností a tím pádem málem odpadního tepla, takže než začne topit topení, tak to celkem trvá. Osobně nastartuju, jdu ometat nebo škrábat auto a za 3-4 minuty vyrážím. To nemůže nikdo nic říct a i kdyby na mě někdo zavolal měšťáky, že se mu nelíbí mé nastartované auto, tak jsem už dávno pryč než stihnou přijet 😁
MarekAbsolon
1
Přesně tak. No ono to chce v zimě jezdit starším poctivym autem. Ty vysoce účinné nechat na léto.
MarekAbsolon
0
Abych věděl jestli to vůbec chytne 😄 😄 😄 😄 😄
A co takhle si namísto nepoužitelného krámu pořídit raději auto?
ryccardo
0
V mraze nemusí nastartovat ani nové auto. To není věc auta, ale baterky a dobíjení. Obzvlášť nová auta se záměrným nedobíjením baterky kvůli emisím můžou klidně nenastartovat i jako nová, protože baterka v takovém autě moc dlouho nevydrží.
Stejsn
1
Je to tak, firemní oktávka 2020 podle mě není staré auto a po 5 týdnech stání v ní bylo energie jenom na to, aby odemkla dveře. Už je ani nezamkla.
MarekAbsolon
0
No to se pochopitelně nesmí nechat 5 tydnu stat. Musí to buď stát v garáži s odpojenou baterkou a nebo denně jezdit. A nebo mít na zimu poctivé staré auto kde není při vypnutém zapalování nic pod napětím.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ryccardo
0
No to je právě to co myslím. Oktávka 2020 je nové auto a zjevně není neobvyklé, že tě někde nechá, protože baterka.
twistedTSD
0
V -10 °C nebudu vyrážet 10 vteřin po nastartování zmrzlého motoru, takže nevidím problém v tom, si po nastartování oškrabat skla.
Jenik3
0
A po 5 minutách?
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
mhct
2
O povinnosti odstranit sníh ze střechy není v zákoně 361/2000 Sb ani slovo.
KANKUNEN
1
Oškrábat sklo nepomůže, musí se zahřát, protože hned zamrzá znovu.
ryccardo
0
Přesně tak a to jak zvenčí, tak se zevnitř začne mlžit.
Lidi je takový problém vstát o 10 minut dříve a zahřát a očistit si auto, aby jste pak neohrožovali druhé?
Navíc, sklo máš oskrabat, pak nastartovat a jet. Žádné stání a škrábání s nastartovanym motorem. To je chucpe.
Nicméně problém je, že moderní auta mají motory s poměrně vysokou účinností a tím pádem málem odpadního tepla, takže než začne topit topení, tak to celkem trvá. Osobně nastartuju, jdu ometat nebo škrábat auto a za 3-4 minuty vyrážím. To nemůže nikdo nic říct a i kdyby na mě někdo zavolal měšťáky, že se mu nelíbí mé nastartované auto, tak jsem už dávno pryč než stihnou přijet 😁
A co takhle si namísto nepoužitelného krámu pořídit raději auto?