Mrazivé dny kladou na auta i řidiče zvýšené nároky jak co do jízdy, tak i přípravy před ní. K tomu se váže několik specifik a jedno z nich vám může doslova zachránit řidičák.
Dnes ráno jsem potkal 4 lidi s průzory a jednoho s přilepenou stříbrnou fólií na čelní skle. Dokonce mě tam vjel u Maryše kamion, asi nás neviděl. Museli jsme 4 auta zabrzdit, aby jsme se nenabourali.
Lidi je takový problém vstát o 10 minut dříve a zahřát a očistit si auto, aby jste pak neohrožovali druhé?
Kdyz máš diesel, tak zahřátí motoru nějakou dobu trva
Navíc, sklo máš oskrabat, pak nastartovat a jet. Žádné stání a škrábání s nastartovanym motorem. To je chucpe.
Já vím že se to nemá, ale taky napřed auto nastartuju a pak ho škrábu. Ne snad kvůli tomu, abych si ohřál okna, ale abych věděl, jestli to vůbec chytne. Pokud ne, vyprdnu se na škrábání a jdu na autobus :)
Je vtipny ze podle dementni vyhlasky nemas nechat stat nastartovany auto, aby se zahralo a trochu povolila namraza, ale zaroven mas vyjet jen s ocistenym a odmrzlym autem. Jak to mas asi udelat vyhlaska uz nerika, takze je idealni se na vyhlasku vys,rat a nechat auto trochu ohrat, aby clovek aspon neco videl dopredu a pak teprve vyrazit.
Nicméně problém je, že moderní auta mají motory s poměrně vysokou účinností a tím pádem málem odpadního tepla, takže než začne topit topení, tak to celkem trvá. Osobně nastartuju, jdu ometat nebo škrábat auto a za 3-4 minuty vyrážím. To nemůže nikdo nic říct a i kdyby na mě někdo zavolal měšťáky, že se mu nelíbí mé nastartované auto, tak jsem už dávno pryč než stihnou přijet :-D
V mraze nemusí nastartovat ani nové auto. To není věc auta, ale baterky a dobíjení. Obzvlášť nová auta se záměrným nedobíjením baterky kvůli emisím můžou klidně nenastartovat i jako nová, protože baterka v takovém autě moc dlouho nevydrží.
No to se pochopitelně nesmí nechat 5 tydnu stat. Musí to buď stát v garáži s odpojenou baterkou a nebo denně jezdit. A nebo mít na zimu poctivé staré auto kde není při vypnutém zapalování nic pod napětím.