Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Toyota Camry se brzy objeví v Česku. Už se ví, jakou techniku očekávat

46 komentářů

Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
ve světě 30/80/110 je ten motor naprosto v pohodě... :-)
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Atomas
Atomas
Jenže venku je spíše běžný svět 55/100/160 - a to je s Camry špatné žití...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
hledí do budoucnosti :D
adamzprahy
Jako já Toyotě celkem fandím, ale ten jejich 2.5 hybrid je podle mě paradoxně tou nejslabší motorizací ve smyslu konkurenceschopnosti. Menší hybridy zvládli výrazně posílit a zlepšit, ale do nejdražších modelů montují motorizaci s tak slabými dynamickými parametry, horšími než dává právě menší motor o třídu níže.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já tedy s novou Camry nejel, ale s tím motorem v starší Camry a v Lexusu ES ano a že by to bylo slabé i na dálnici, to fakt nelze říct. Osobně by mi to více, než dostačovalo.
adamzprahy
Já tím taky jel. Je pravda, že v Camry která je levnější a lehčí to ještě jde. Ale u Lexusu ES je to problém. Ne že by se s tím nedalo jezdit. Ale v ES to má stovku za 8.9, tak pokud nová verze bude mít 8.4s, stále je to horší než základ u konkurence. A abych neměl dynamiku na předjetí průměrné Octavie, to by mě v lepším sedanu střední třídy hodně vadilo.

Jsem právě čekal když už 2.0 HEV má 145 kw, tak že se to tady posune někam na 180 - 200 aby to překonalo dynamiku řekněme 2.0 dieselů ve střední třídě. Té dnešní 160 kw HEV verzi v přímce ujedou. Highlander a Lexusí SUV dostali posílenou verzi na 180 kw se silnějším spalovákem, to by v sedanu typu Camry mohlo být zajímavější.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Všiml sis u ES takové nehezké vlastnosti oproti jiným HEV Toyoty ? Že když měříš tu akceleraci a dáš plný plyn z nuly, chvíli tvrá, než se auto rozhýbe a nedává to plný výkon. Naopak dynamická akcelerace a jízdy je pak více, než dostatečná. Nevím, proč to tak je, ale vysvětlovalo by to i ten rozdíl v dynamice, protože snad není EX o tolik těžší, aby to udělalo 0,5s. Naopak to ES na dálnici jelo naprosto suverénně na ten výkon a třídu auta, pořád je tam přes 200 koní.

Problém není v Lexusu :D , ale ve fyzice, protože zrovna ty Oktávky jsou lehké a proto v rychlostech do 130-140 km/h jsou opravdu rychlé i s obyčejným 110kw dieslem, pak se karta obrátí a aerodynamika a řádově vyšší výkon začne hrát větší roli oproti váze a to ve neprospěch průměrné Oktávky. Neporovnával jsem přímo Ofci s Lexem, ale Ofci s jinými těžšími a trochu silnějšími auty ano, tak z toho vycházím.

P.s. ta nová Camry bude mít 170kw, viz článek a mne tedy stávajících 160, ale i faceliftových 170kw na auto střední třídy příjde jkao velmi příjemná motorizace, řekl bych i nadstandartní :)
webpaja
Tak tohle znám i z NX. Při rozjezdu žádná sláva. ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
No ja mam pocit, ze nejzivejsi je 1.8hsd z mista, spolecne s yarisema. U toho ES to bylo hodne znat, jinak to je ale dobre auto se skvelym podvozkem, az mne to prekvapilo
adamzprahy
Jo to tak nějak odpovídá mé zkušenosti a proto tu motorizaci nevedu moc pozitivně. Menší hybridy naopak ve městě na přidání plynu vyloženě kopnou vpřed, ale u toho většího jsem měl spíš opačný pocit jak píšeš. Těch 160kw tomu moc nevěřím, podle mě to tam bude jen v nějaký specifický moment nebo třeba až ve vyšších rychlostech. Protože na 160 kw to auto určitě nejede, možná paradoxně až v těch vyšších rychlostech jak píšeš. Ale ve městě to bylo hodně nepřesvědčivé. Tehdy si pamatuju, že jsem těsně před ES jel 320d (140 kw), které do stovky bylo vyloženě ostré, ale na dálnici už tomu docházel proti ES dech.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak 320d neznam, ale 20kw je 20kw :) Jak jsem psal vyse pajovi, ve meste nejlepsi z nuly startuji Yarisove a 1.8 hsd, i 2.0 Corolla byla trochu vlaznejsi, ale naopak za jizdy mnohem presvedcivejsi
adamzprahy
Máme CLA 250e 1,8 tuny a hybridních 160 kw (120 spalovacích), na stovku za 6.9s a dynamiku tu umí i na dálnici do 240 vmax obojí s nenabitou (tj. ukazatel stavu 0%) baterkou. Koukám, že Camry má jen 1,6 tuny a uvádí stejné maximum 160 kw, ale pocitově to jede o dost pomaleji. Chtělo by to samozřejmě změřit :)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak CLA má asi odlišný hybridní systém ne ? Tam bude asi zakopaný pes ? Já se nezastávám Camry, já jsem si vědom, že někdo to umí třeba dynamičtěji, ale já koukám na auta optikou dlouhodobého vlastnictví a proto bych té Camry odpustil nejakou tu dynamiku ve prospěch toho, že ten sytém a to auto bude pravděpodobně sloužit dlouhou dobu s minimální údržbou. Takovému autu bych dal přednost, pokud bych ho bral na 2- roky, pak bych se rozhodoval jinak.
Avatar - Mikesus
Mikesus
hev a phev je dost zásadní rozdíl. i phev ravka s "prázdnou" baterkou jede mnohem lépe než hev.
to je jako míchat jablka a hrušky. To bych od tebe nečekal. Navíc na stránkách MB se píše 7,6s a váha 1,6t. To oproti 7,9s není zas takový rozdíl, což bude dáno jednoznačně větší baterkou, která dokáže poskytnout delší a vyšší výkon v širším spektru režimů. no a najednou tu máme podobně těžká auta, s podobným výkonem a podobnou dynamikou.
Lukáš Dlouhý
Měl jsem dosluhující generaci a jde vidět, že si s ní nejel. 160km/h je pro ní nic. Stačí šimrat plyn a 160 drží bez námahy. To auto není na sprint 0-100km/h ale pružné zrychlení má dobré. Jasně, jsou rychlejší auta ale tohle není závodní auto a na běžnou jízdu mimo rychlostní limity je super. Nevím, kde se bere ta touha porovnávat čísílka, to jako každý den dáváš sprint? Bezpečné a rychlé předjetí to umí...V práci jsem měl Pašíka 2.0 TDI cca 200kw, pak po poruše jsem jezdil s TSI 140KW, kolega dostal nějaké TSI snad přes 200kw a víš co? Rád jsem přesednul do Toyoty, teď už tedy Lexusu... Když chceš opravdu vědět co je rychlost a odpich, zkus nějakou top Teslu S, já si málem rozbil hlavu o opěrku a nechápal jsem:-O
Avatar - Emel
Emel
TDI 200kW, tak určitě...
Lukáš Dlouhý
Pardon, 200 koní :-) ale to na nic nemění na tom, co jsem chtěl říci :-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
:-):-):-):-):-)

uŽ ses vdostěhoval konečně do Boubína, kašpare?
traveldrive
Len škoda, že je to už takmer vyhynutý druh.
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ryccardo
EV nejede. Hybrid je mnohem lepsi osle. Toyota to zjevne chape a je s timto konceptem taky uspesna. Jen troubum to jeste nedoslo. Tohle je moc pekny kus auta. Snad zlepsili trochu taky maximalku.
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
ryccardo
Jistě ty analytiku. Asi proto se jedná o největší automobilku na světě :-D
Avatar - radolaco
radolaco
Ja som skor zvedavy na novu Corollu. Tento dizajnovy jazyk co zacal novy Prius mi velmi reze.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To jako fakt?
Asi ne, opravte si to...

Jinak je to fajn auto. Jen zbytecne velky.
Nastesti Toyota dela i mensi. Jen cim mensi, tim blaznivejsi design.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Take jsem si všiml že novinky, že se bude VYRABET v ČR. Asi nemají v ACZ editora.
A zpět k věci. O techniku se u Toyoty nebojím. Vědí co dělají a delaji to dobře. Designový jazyk je pro mne méně akceptovatelný než u Mazdy, ale to je věc čistě subjektivní.
Jaká bude cena u nové camry?
Avatar - Emel
Emel
Asi je v Kolíně volná kapacita... místo dvou Aygo dáš na pás jednu Camry a je to
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A kdo vi, jestli ne 3.

:-)
bobanakidis
Sem nevěděl že se Camry bude vyrábět v Česku. To je mi novinka.... Hmmmm
Vit Liška
Je to auto mých snů, je to neskutečný kus auta, díky kamarádovi který v Toyotě pracuje jsem se mohl chvíli povozit a je to neskutečný luxus myslím jizdně..koupil jsem si ale kvůli ceně Corollu GR a jiné auto než hybrid už bych si nekoupil
Avatar - speedfred
speedfred
Camry je fajn ale aby som to hodnotil ako neskutočný luxus no neviem.
Avatar - iudex
iudex
Corollu GR? Super, to si si ju asi nechal individuálne doviezť z USA, či? ;-) https://www.toyota.com/grcorolla/
Avatar - pradeda777
pradeda777
Borec má asi na mysli místní Corolla GR hybrid eCVT. S tím 2.0 l motorem a 197 koníky to nemusí být špatné svezení. Samozřejmě ta 300k Corolla GR v manuálu (i když 3 hrnek... ;-\ ) bude na okreskách superiorní..... :-!
Vit Liška
Díky kamarádovi z Toyoty jsem se mohl chvíli povozit v Camry a je to neskutečný luxus z jízdy. Bohužel kvůli ceně jsem si koupil Corollu GR a jiné auto než od Toyoty v hybridu už bych si nekoupil..
Avatar - Emel
Emel
Camry prokoukla, hlavně ta měděná verze vypadá dobře... ty další dvě trpí syndromem přerostlé radlice v duchu předchůdce, ale v té tmavé u těch prvních fotek to zapadne dobře. Světla z Priusu sluší i Camry. Zadek pořád lehce překombinovaný, ale dá se.
Jako cesťák to bude určitě dobrá volba, obzvlášť jestli Toyota udrží vstřícné ceny.
Líbí se mi, jak se jim povedlo tam zasadit tu velkou televizi... pořád je teda na můj vkus zbytečně velká, ale vypadá to, že to tam patří už z výroby.
Avatar - iudex
iudex
Jj, vidím to rovnako, v tej medenej metalíze super, v tej modrej už horšie a najhoršie tá strieborná s pletivovou maskou chladiča, to už pôsobí ako odhŕňač, štýl Lexus v tom horšom zmysle.
Interiér nie je úplne oslnivý, notabene keď Camry sa stavia na rozmedzie strednej a vyššej strednej, ale v zásade bez väčších výhrad a keď mám zovčera v pamäti interiér Yarisu GR, tak z tohto pohľadu je interiér Camry nebeský luxus. ;-)
Avatar - Emel
Emel
Za mě je to čistá střední... technikou, rozměry, cenou...
Jo, interiér není žádná pecka, třeba ty výdechy klimy na prostředku se mi moc nelíbí... na pohled, ale uživatelsky to asi bude příjemné místo k životu.
Avatar - iudex
iudex
Aj za mňa je to jasná stredná, tuším ešte kratšia, ako Insi. Ale zaregistroval som tu v minulosti tendenciu posúvať Camry do vyššej strednej, zrejme pozostatok z doby, keď na našom trhu bola ešte Avensis, čo bola stredná trieda a Camry bola o niečo väčšia.
Inak nemal by som problém s novou Camry žiť, nič ma tam vyslovene neruší, pri dobrej cene prečo nie.
ACE.
Usporné, pohodlné a spolehlivé, co víc si v dnešní době přát.
šofér
..a je to seda! Takže Superb/ Passat v kombíku a sedan u Toyoty? No a prémii BMW, Audi a MB... dalšího toho moc nezbývá, kdo ví, co zbude z Mazdy 6 v další generaci.
Avatar - Emel
Emel
Superb je i liftback.
Ještě Peugeot, Volvo, Lexus, Alfa... v kombíku dejme tomu Subaru.
Miroslav Sláma
Mě fascinují střední výdechy ventilace umístěné někde u kolen – zatímco dříve foukaly vzduch na obličej, tak nyní foukají pánům pod pytlík a dámám na pipinu ;-) …
Avatar - hugino
hugino
...za mňa pekná len škoda že to nie je liftback . Ale konkurencia nespí tak uvidíme aké budú predaje v Europe https://www.auto.cz/…-nejdrazsi-verze?… alebo https://www.auto.cz/…-km-na-elektrinu?…
Avatar - speedfred
speedfred
Vidíš, ja by som lift nekúpil jedine sedan keď sa bavíme o takýchto autách.