Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Camry se brzy objeví v Česku. Už se ví, jakou techniku očekávat

Lukáš Volšický
Diskuze (46)

Japonská Toyota se připravuje na zahájení sériové produkce nejnovější deváté generace populárního modelu Camry. Ten se už brzy objeví v Česku a bude mít vylepšenou hybridní techniku.

Už brzy se nová Toyota Camry začne prodávat i v Evropě. V listopadu 2023 japonská automobilka oficiálně představila novou devátou generaci, která designově vypadá jako velká evoluce předcházejícího modelu, o čemž svědčí i původní platforma, ale Japonci významně vylepšili celkovou techniku. Nejmodernější Toyota Camry tak bude výkonnější, efektivnější a pohodlnější.

Nová Toyota Camry se začne vyrábět už začátkem letošního léta a bude vznikat na modernizované platformě TNGA-K. Toyota přepracovala platformu odcházejícího modelu a nově ji vybavili vyspělejšími tlumiči pro komfortnější jízdu i pokročilejší jízdní vlastnosti. Zásadní novinkou nejmodernější generace je však nové silnější srdce pod kapotou.

V Česku se Toyota Camry bude prodávat s osvědčeným hybridním čtyřválcem o zdvihovém objemu 2,5 litru. Maximální výkon motoru vzrostl o šest procent na výsledných 170 kW (231 koní) při současném snížení spotřeby paliva na kombinovaných 5,1 l/100 km v cyklu WLTP. Automobilka však dodává, že udávaná spotřeba je zatím pouze orientační, protože čeká na konečnou homologaci modelu.

Video se připravuje ...

Novinka je vybavena nejmodernější pátou generací hybridního pohonu od Toyoty, která je mezigeneračně účinnější a dynamičtější. S akcelerací z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy je nová Toyota Camry o čtyři desetiny sekundy rychlejší než předchůdce. Nejnovější hybrid s novým akumulátorem současně pracuje s nižšími otáčkami motoru, díky nimž je úspornější a reálně tišší.

Nová Toyota Camry bude vybavena i novým infotainmentem Toyota Smart Connect s 12,3“ dotykovým displejem a bezdrátovou konektivitou služeb Apple CarPlay a Android Auto. Softwarové aktualizace multimédií budou zajištěny pomocí vzdáleného přístupu, tzv. over-the-air.

A kdy se nové Toyoty Camry dočkáme u nás? Oficiální české zastoupení značky uvádí, že předprodej hybridní novinky zahájí už v dubnu 2024. Japonská automobilka zahájí sériovou výrobu o dva měsíce později a první kousky se v českých showroomech objeví koncem letošního léta.

Lukáš Volšický
Diskuze (46)

Doporučujeme

Avatar - iudex
17. 1. 2024 15:30
Re: Camry
Aj za mňa je to jasná stredná, tuším ešte kratšia, ako Insi. Ale zaregistroval som tu v minulosti tendenciu posúvať Camry do vyššej strednej, zrejme pozostatok z doby, keď na našom trhu bola ešte Avensis, čo bola stredná trieda a Camry bola o niečo väčšia.
Inak nemal by som problém s novou Camry žiť, nič ma tam vyslovene neruší, pri dobrej cene prečo nie.
Avatar - Mikesus
17. 1. 2024 15:25
Re: Coyota
hev a phev je dost zásadní rozdíl. i phev ravka s "prázdnou" baterkou jede mnohem lépe než hev.
to je jako míchat jablka a hrušky. To bych od tebe nečekal. Navíc na stránkách MB se píše 7,6s a váha 1,6t. To oproti 7,9s není zas takový rozdíl, což bude dáno jednoznačně větší baterkou, která dokáže poskytnout delší a vyšší výkon v širším spektru režimů. no a najednou tu máme podobně těžká auta, s podobným výkonem a podobnou dynamikou.
17. 1. 2024 10:17
Re: Coyota
Pardon, 200 koní :-) ale to na nic nemění na tom, co jsem chtěl říci :-)
Avatar - Emel
17. 1. 2024 09:43
Re: Coyota
TDI 200kW, tak určitě...
Avatar - Ozzman
17. 1. 2024 07:39
Re: Coyota
Tak CLA má asi odlišný hybridní systém ne ? Tam bude asi zakopaný pes ? Já se nezastávám Camry, já jsem si vědom, že někdo to umí třeba dynamičtěji, ale já koukám na auta optikou dlouhodobého vlastnictví a proto bych té Camry odpustil nejakou tu dynamiku ve prospěch toho, že ten sytém a to auto bude pravděpodobně sloužit dlouhou dobu s minimální údržbou. Takovému autu bych dal přednost, pokud bych ho bral na 2- roky, pak bych se rozhodoval jinak.