Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Levný elektromobil do města za 123 tisíc: S malým Citroënem dnes ujedete 60 km

Ojetý elektrický Citroën Saxo je dnes zajímavou možností, jak se dostat k levnému elektromobilu pro každodenní dojíždění ve městech. Musíte se však spokojit s malým dojezdem.
Zpět na článek
10. 2. 2024 18:41
10. 2. 2024 19:16
Avatar - Ja Prvni 123
9. 2. 2024 21:30
No, moc se prave neposunul.
Ma vetsi baterku.
Takze je vetsi, tezsi a drazsi.

Saxo fajn, Panda Electra jakbysmet.

Panda mela 9kW, vozila se na tocivem omentu.
Dojezd mela asi 100 km, ale taky vazila jen asi 1100 kg.
Dobijela se doma ze zasuvky.

Jako auticko do mesta proc ne.
Ale tehdy nebyly dotace, tak lidi radeji i do mesta kupovali benzinovou 750.
Rozbalit vlákno
9
10. 2. 2024 06:46
Moc se neposunul, jen 2x?
Moc ne:
Prodejce uvádí, že aktuální elektrický dojezd tohoto kousku je přibližně 60 kilometrů na jedno nabití, přičemž ve stavu nového vozu uměl nabídnout až 90 kilometrů.
:D

Srdcem elektrického Citroënu Saxo je jeden vzduchem chlazený elektromotor o maximálním výkonu 20 kW (27 koní). Nejvyšší rychlost je 90 kilometrů v hodině..
:D :D

I nejhorsi Spring ma dnes dojezd 165km, 33kW a jede 125km/h.
Spring Extreme (vtipny nazev...) ma uz 48kW!
:yes:

Ale svet se moc neposunul...
:-O

PS Jen pro uplnost: EV jsou tezke. Spring vazi 1012kg...
10. 2. 2024 07:41
Re: Moc se neposunul, jen 2x?
No problem springu je, ze ked jede tych 125 km/h, tak ma hned polovicny dojazd. Takze v reale to nikto nad tych 80/90 tlacit nebude
12. 2. 2024 07:43
Re: Moc se neposunul, jen 2x?
Srovnáváš nesrovnatelné
10. 2. 2024 07:29
Re: No, moc se prave neposunul.
Nechci trolit, ale nic jako "vozit se na točivém momentu" neexistuje. Autem hýbe výhradně výkon.

Faktem je ale že v těch dřevních dobách kdy neznali lionky byly EV opravdu k smíchu.
10. 2. 2024 10:56
Re: No, moc se prave neposunul.
Jsou k smíchu i dneska, jen to výrobci tak nějak nechtějí pořád vidět. Narvali do EV hromadu prachů a chtějí je zpět, ale většinový trh jim na to kašle ;-)

Btw to elektrický Saxo je tak maximálně na věnování jako raritka do muzea. Hodnotu to nemá žádnou ;-)
10. 2. 2024 11:06
Re: No, moc se prave neposunul.
Neřek bych že jsou dnes k smíchu. Určitě v části provozu můžou fungovat dost dobře, spíše je problém že v odezdikezdi systému se nuceně cpou i tam, kam ještě zdaleka nepatří.
10. 2. 2024 11:15
Re: No, moc se prave neposunul.
Tak kde mi to nepřijde špatný, jsou malé městské rozvážkové dodávky (viz Rohlík) nebo městské služby. Jinak přínos nevidím ;-)
10. 2. 2024 13:56
Re: No, moc se prave neposunul.
Jasně, okolo komína jsou ok
12. 2. 2024 07:47
Re: No, moc se prave neposunul.
Ráno odvézt děti do školy, vrátit se domu, připojit do zásuvky a mazat do práce. Na to by bylo špičkové.
10. 2. 2024 18:41
Sranda
Jedno elektrické Saxo jazdí v Bratislave a už som tu videl aj elektrický Fluence Z.E. Za mňa obdiv, že to je v prevádzke. :)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Horký Rom
10. 2. 2024 19:16
moc líbí
Velmi často vidívám bílé Saxo EV z AC přechodkou na nabíječe PRE na Albertově hned u ČVUT :yes:
12. 2. 2024 07:47
Re: No, moc se prave neposunul.
Ráno odvézt děti do školy, vrátit se domu, připojit do zásuvky a mazat do práce. Na to by bylo špičkové.
Rozbalit vlákno
0