Výzkumníci z Dukeovy univerzity našli způsob, jak zmást radar moderního auta. Ten přitom vozy používají pro adaptivní tempomat i samočinné nouzové brzdění.
Tak za prvé, před vozidlem za mnou mám přednost. Kdybych dělal cokoli jakkoli, mám přednost JÁ. Za druhé, omylem nouzově brzdit může i člověk. Za třetí, oslnit záměrně můžu třeba člověka světly - proč bych to dělal, pokud nejsem psychopat? A jaktože dají psychopatovi papíry a nikdo za jeho činy není odpovědný (= jaktože dají psychopatovi zbraně a nikdo za ty postřílené lidi není zodpovědný)? Atd atd. Nesmysly se řeší, ale podstata vždy uniká. Howgh.
ano,presne tak a tam potom nastupuje dokazovanie o miere zavinenia jednotlivych ucastnikov. ale pausalne sa neda vyvinit tym ze ako prvy mozem cokolvek...
a to je prave riziko pre vyrobcu auta,ktory za automaticke akcie aktivneho radaru nesie zodpovednost. ak sa preukaze miera zavinenia prveho auta kvoli chybnej akcie radaru,je to pre jeho vodica problem,ktory v prvom rade padne na neho a az potom na vyrobcu....
vběhlo tam zvíře a můžu cokoliv. Nemají jak dokázat opak a já rozhodně nebudu brát ohled na toho za mnou, který nedodržuje předpisy jen proto, abych byl já viníkem nehody a zvíře srazil
ale isteze maju moznost dokazat opak,staci aby mal vodic za tebou predpisy perfektne dodrzujuci kameru...a ani tu kameu mat nemusi,pretoze je to svedok rovnako ako ty a na jeho vypoved o udajnom zvierati ma rovnaku vahu ako tvoja. Ani zdaleka nemozes cokolvek a uz vobec nemozes bezdvodne dupnut na brzdy s tym,ze nebudes brat ohlad na auto jazdiace v predpisovej vzdialenosti za tebou,avsak netusiace, ze bez akejkolvek zjavnej priciny skocis na brzdy...tvoje resume o ohladoch....co takto psycholog?
já to pochopil tak, že to odeslali autu přes internet ten falešný signál. Resp, že se nejdřív do auta napojili vzdáleně, tedy přes připojení, poté zjistili parametry radaru a pak mu podstrčili falešná data.
Pokud celá operace měla trvat zlomek vteřiny, tak určite nešlo o komunikaci přes internet, ale o přijímač/analyzer radarového signalů a radarový vysílač.
Ja to chápal tak, ze během chvilky po spojení byli schopni zjistit z auta parametry radaru. Ale jestli to bylo jak píšeš a autor není schopen popsat co se skutečně dělo bez míchání úplně nesouvisejících věcí, pak tedy tu vidím další novinářské dno.
Asi mesiac dozadu sa mi niečo podobné stalo. Nie, najskôr to nebol hackersky útok. Išiel som autom dolu kopcom (Škoda Scala) a z ničoho nič cca na 1 sekundu zareagoval front assistant. Pritom predomnou nič nebolo. Front assistant začal pišťať a "dupol" na brzdu. Chvalabohu to bolo asi len na necelú sekundu a za mnou nič nešlo. No bol to nesmierne nepríjemný pocit. Ak by to spravil na klzkej vozovke, neviem neviem.
Tak toto jsem zažil taky, jen Fabia IV. Asi v 70-80km mi to duplo na brzdy - zapípalo ale mohl jsem jet dál. Vylekaný jsem byl ještě druhý den. Potom mi to v tom místě udělalo ještě jednou ( ale už ne tak razantně), člověk se strašně lekne a vlastně celá posádka v autě. Fakt nevím kde auto spatřilo hrozbu. :no:
Běžně mi to dělá autobus s radarem, obyčejně před zúžením na dálnici, prostě cukne. Pak zjistí, že omyl, tak zas brzdy povolí. Když je mokrá silnice a jedu proti slunku, radar nevidí čáry a asistent jízdy v pruhu nefuguje. V Německu asistenty nesmím vypínat.