Novinky
@KANKUNEN supr nápad. Když jsem články z Číny od kluků četl, tak jsem se v tom taky moc nevyznal (která automobilka spadá pod co, co je divize tamtoho a podobně).
Shodli jsme se na tom, že je to vlastně poplatné velikosti populace, takže on možná ten poměr automobilek na jedno Evropana a automobilek na jednoho Číňana nebude tak velký. Ale přesně vyjádřit se to podle Marka Bednáře asi nedá - automobilky tam vznikají "přes noc", některé jsou dokonce jenom na e😜ort a podobně.
V každém případě zkusíme zpracovat alespoň přehled značek a koncernů, které jsou aspoň trochu známé a mají ambice uspět v Evropě. Ale mám strach, že bude platný asi tak půl hodiny a mezitím stihnou vzniknout další čínské značky 😁
Honza
Shodli jsme se na tom, že je to vlastně poplatné velikosti populace, takže on možná ten poměr automobilek na jedno Evropana a automobilek na jednoho Číňana nebude tak velký. Ale přesně vyjádřit se to podle Marka Bednáře asi nedá - automobilky tam vznikají "přes noc", některé jsou dokonce jenom na e😜ort a podobně.
V každém případě zkusíme zpracovat alespoň přehled značek a koncernů, které jsou aspoň trochu známé a mají ambice uspět v Evropě. Ale mám strach, že bude platný asi tak půl hodiny a mezitím stihnou vzniknout další čínské značky 😁
Honza
@traveldrive Kolegové Marek s Michalem byli déle než týden v Číně a dovezli odtud dost cenného a unikátního materiálu. Myslím, že nikdo nezmapuje současnou situaci ohledně čínských automobilek lépe než oni. Toho obsahu je hodně, ale není třeba s ním čekat.
Člověk si nevybere - jednou tady kdekdo nadával, že jsou tu samé škodovky, pak samé elektromobily a pak samá čína. Nenaděláte nic, taková je holt doba.
Člověk si nevybere - jednou tady kdekdo nadával, že jsou tu samé škodovky, pak samé elektromobily a pak samá čína. Nenaděláte nic, taková je holt doba.
@Honza Mička
Urcite ty znacky a koncerny by bylo fajn. Alespoň ty pro e😜ort. Co mají jen pro sebe je asi zatím jedno.
Urcite ty znacky a koncerny by bylo fajn. Alespoň ty pro e😜ort. Co mají jen pro sebe je asi zatím jedno.
@Ryccardo
potiz je, ze ty z EU vidis jen vicka, ktera ja povazuju za naprosto ok.
To ze zijes v blahobytu a bezpečí beres jako samozrejme.
Brani nekdo evropske automobilce vyvinout podobny SW jako je v clanku?
potiz je, ze ty z EU vidis jen vicka, ktera ja povazuju za naprosto ok.
To ze zijes v blahobytu a bezpečí beres jako samozrejme.
Brani nekdo evropske automobilce vyvinout podobny SW jako je v clanku?
@traveldrive este dodam, ze zatvarat nad tym oci a tvarit sa, ze ten cinsky naskok v automotive neexistuje nie je riesenie - v EU vsetko tak preregulovala, ze vsetko zaostavame viac a viac a europske automobilky sa do minuleho roka tvarili, ze vsetko je ok a super atd...
Štyri články na titulke, z toho štyri o čínskych autách...
"Autonomie v čínském chaosu: Vyzkoušeli jsme samořídící auto Huawei v běžném provozu"
Inspirace u Jaguaru? V Šanghaji se ukázal luxusní sedan Jozefa Kabaně"
"V Česku prodávaný pick-up Radar dostal hybridní verzi, slibuje dojezd přes 1000 km"
"Xiaomi má nový sporťák. Je lehký, elektrický a nestojí ani milion"
Kam sme to dopracovali...
Aspoň piaty článok je o Porsche - ale zase ide o Čínu, že na ňu Porsche s elektromobilmi nestačí...
😒
"Autonomie v čínském chaosu: Vyzkoušeli jsme samořídící auto Huawei v běžném provozu"
Inspirace u Jaguaru? V Šanghaji se ukázal luxusní sedan Jozefa Kabaně"
"V Česku prodávaný pick-up Radar dostal hybridní verzi, slibuje dojezd přes 1000 km"
"Xiaomi má nový sporťák. Je lehký, elektrický a nestojí ani milion"
Kam sme to dopracovali...
Aspoň piaty článok je o Porsche - ale zase ide o Čínu, že na ňu Porsche s elektromobilmi nestačí...
😒
@Honza Mička
To tiež nebola kritika ACZ, ale len povzdych nad tým, ako sa to v automotive vyvíja. Na čínske produkty si budeme musieť zvyknúť, tak ako predtým na SUV, crossovery a elektromobily. Ak sa niečo zásadného nestane, mám obavu, že na zoznam k Saabu a de facto mŕtvej Lancii pribudnú ďalšie tradičné značky...
To tiež nebola kritika ACZ, ale len povzdych nad tým, ako sa to v automotive vyvíja. Na čínske produkty si budeme musieť zvyknúť, tak ako predtým na SUV, crossovery a elektromobily. Ak sa niečo zásadného nestane, mám obavu, že na zoznam k Saabu a de facto mŕtvej Lancii pribudnú ďalšie tradičné značky...
@traveldrive jenže arogance evropských lídrů zatím vítězí, přeci nebudou poslouchat co jim říká někdo pod nima.
@Hendly Evropský automotive se plácá ve snahách plnit nařízení nevzdělaných lidí, kteří EU vedou a nemají o technice ponětí. EU automotive nechrání. On navíc nepotřebuje chránit. On potřebuje zbavit okovů a nechat dýchat.
PS: já proti tomu mám hodně. Taky ho hned urvu. Nemíním si s tím vypíchnout oko. A proč? protože se nikde plastová víčka neválela. Válí se celé pet lahve. Jsi tak neinteligentní, že nechápeš, že samotný víčko nikdo nezahodí, ale celou PETku klidně jo?
PS: já proti tomu mám hodně. Taky ho hned urvu. Nemíním si s tím vypíchnout oko. A proč? protože se nikde plastová víčka neválela. Válí se celé pet lahve. Jsi tak neinteligentní, že nechápeš, že samotný víčko nikdo nezahodí, ale celou PETku klidně jo?
@ryccardo Súhlas. Akurát to už trvá dosť dlho na to, aby sa aj európski výrobcovia prebudili a namiesto prikyvovania a slepého plnenia nezmyslov z bruselskej kuchyne začali robiť niečo konštruktívne a zmysluplné pre zákazníkov.
@Mokrous
A ešte väčšia fraška je, že to mnohí ľudia ani nechcú vidieť a radšej žijú vo svojich idealistických predstavách.
A ešte väčšia fraška je, že to mnohí ľudia ani nechcú vidieť a radšej žijú vo svojich idealistických predstavách.
@Hendly Já to samý co ryccardo. Víčko z PET lahve okamžitě za hlasitého nadávání do debilů urvu a pokaždý si nevím proč vzpomenu i na kvalitně blbou tetuši. V celé EU se řeší jen podružné hovadiny a to důležité neřeší nikdo. Neexistuje zde v reálu něco jako právní stát. Všechno je jen fraška.
@traveldrive Co jako chceš? Evropa se soustředí na inovace typu přidělaný víčka k PETflaškám a jinak jsou všichni dušeni mantrou udržitelnosti, tak se nediv, že nás Čína předbíhá my to dopracovali tam kde jsme.
Samá Čína, ale já mám v tom guláš, kolik tam je vlastně koncernů a kolik je tam značek. Vím že je BYD, Sherry, DongFeng. Trochu by to chtělo udělat pořádek. Jo NIO.
@traveldrive
Povzdechnuti nad tím, jak díky lidem,kteří odmítají vyvoj, jsme zaostali. Bohužel už je to fakt, se kterým se musíme smířit. Je to to hloupe trvání na tom, co kdysi fungovalo.
Povzdechnuti nad tím, jak díky lidem,kteří odmítají vyvoj, jsme zaostali. Bohužel už je to fakt, se kterým se musíme smířit. Je to to hloupe trvání na tom, co kdysi fungovalo.
@traveldrive
A to je přesně důsledek lidi, kteří odmítají inovace. Většinou to jsou severomaďaři a koblihy. A taktéž chyba managementu automobilek, kteří tyto lidi poslouchají nebo mají podobné názory. Prostě z minulosti se žít nedá.
A to je přesně důsledek lidi, kteří odmítají inovace. Většinou to jsou severomaďaři a koblihy. A taktéž chyba managementu automobilek, kteří tyto lidi poslouchají nebo mají podobné názory. Prostě z minulosti se žít nedá.
Nesmysl.
Evropský automotiv totálně zaspal. Za to fakt nemuze EU.
EU ho ted naopak před konkurenci z Ciny brani.
PS: fakt nevim co ma kdo proti tomu, ze se nikde nevaleji plastová víčka…