Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMartin Vaculík a kultovní Octavia I: Perspektivní pracant, nebo šrot na vyhození?
49 komentářů
Jenik3
Jaky je komentář k benzínovým motorům 1.6 až 2.0?
@Jenik3 Taky by mě to zajímalo. Upřímně bych jako pracanta volil asi právě benzinovou Tourku Combi 1.6 z posledních let výroby 2009/2010 😉
@ericn
V tomhle souhlasim. To bude asi vetsi jistota, že to bude sloužit spolehlivě.
V tomhle souhlasim. To bude asi vetsi jistota, že to bude sloužit spolehlivě.
rohYpnol
Může mi redakce ACZ vysvětlit, jaký význam má pod videem o Octavii 1 Combi 1,9 tdi fotogalerie Octavie 2 Combi 1.4 benzín?!?
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
@Krum Páč
Ptal jsem se REDAKCE, a ne ynteligenta jako jsi ty.
Ptal jsem se REDAKCE, a ne ynteligenta jako jsi ty.
Krum Páč
Krum Páč
@Krum Páč
Prepáč, neumím rusky, můžeš mi to jako zkušený proruský troll přeložit? Já umím jen slovensky 🤣🤣🤣
Prepáč, neumím rusky, můžeš mi to jako zkušený proruský troll přeložit? Já umím jen slovensky 🤣🤣🤣
Mikesus
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Krum Páč
stopel
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Krum Páč
@rohYpnol
A hele, tady nekdo brečel. Tak jsem zvědav, jeslti od teto doby se budes taky chovat slusne.
A hele, tady nekdo brečel. Tak jsem zvědav, jeslti od teto doby se budes taky chovat slusne.
Filip Svoboda
Krasny fotky interieru Octavky. -Bylo by fajn, kdyby si to po sobe alespon redakce prohledla. Nez uverejni blbost.
Jinak video super, diky za nej. P. Vaculik je TOP.
Jinak video super, diky za nej. P. Vaculik je TOP.
Tycoon
Ano, i o takových autech někteří snili před 20 lety.
Za mě auto na dojetí, respektive na "dokud nás STK nerozdělí". Asi jen blázen by s takovým autem jel na STK sám, ale když se to tam "dá přes servis", tak to s malými investicemi i příště projde.
Za mě auto na dojetí, respektive na "dokud nás STK nerozdělí". Asi jen blázen by s takovým autem jel na STK sám, ale když se to tam "dá přes servis", tak to s malými investicemi i příště projde.
@Tycoon Když zvolíš benzin, dáš mu základní servis a nebudeš mít prorezlé pechy, tak úplně v pohodě 😉
@ericn
Jasně, Oktávy 1.6 MPI z posledních let výroby mají ještě mnoho bezproblémových let před sebou.
Já jsem komentoval ten konkrétní testovaný kus "s nízkým nájezdem po německém doktorovi v top stavu".
Jasně, Oktávy 1.6 MPI z posledních let výroby mají ještě mnoho bezproblémových let před sebou.
Já jsem komentoval ten konkrétní testovaný kus "s nízkým nájezdem po německém doktorovi v top stavu".
@Tycoon
Jj. Ten diesel je ekonomcika sebevražda. Bud do toho budes muset nasypat hromadu prevysujici hodnotu auta, nebo jsi koupil bezcenny vrak.
Jj. Ten diesel je ekonomcika sebevražda. Bud do toho budes muset nasypat hromadu prevysujici hodnotu auta, nebo jsi koupil bezcenny vrak.
A co je to hodnota auta? U takhle starych tezko muze nekdo resit trzni hodnotu, ktera je miziva, ale naopak ho zajima uzitna. Ta muze byt pro radu lidi klidne vyssi nez u noveho auta za pul milionu. Myslim ze kdyz se do toho auta da treba 50, tak bude dal dobre slouzit a zadne nove auto se za 50 tisic nekoupi.
@XTad Otázka pak je proč brát O1 diesel a ne O2 1.6 MPI. Novější, větší, lepší a ve výsledku levnější. O1 chápu nějaký fakt pěkný kousek. Znám dva takové nadšence, jeden má holobyt po dědovi skoro nejetý, ještě s vlnou na palubě, druhý L&K, vrazil do toho nesmysl, ale fakt pěkné auto. Zachraňovat nějaké vylétané zrezivělé kusy nemá smysl.
Karel Štolař
Většina aut téhle generace na silnicích je v dnešní očividně šrot, daleko za svoji plánovanou životností. Ty auta často projdou STK jen s když zalepíte technikovi všechny tři oči bankovkami. Každý den je možné těhle aut potkat na silnicích tisíce všechny olezlý zvenku i zevnitř, ostuda v tom jezdit. Radši si koupím modernější auto neprémiove značky než tohle. Je jasné že motor pro alespoň nějaké údržbě vydrží hodně, ale co to ostatní. Další poznatek je že od řidičů těhle VAG vraků člověk nejčastěji slyší že by ničím jiným na F v životě nejezdil protože přece není Íča, ale že se mu loupe lak, reznou prahy a podvozek, čoudí mu to jak lokomotiva na to je vlastně hrdej. Zasekl se totiž v roce 1999 a tohle bude navždy jeho modla.
@Karel Štolař
Jj. Nejezdil by autem od f, protze není kosoctverec a presto jezdi jeste horsim autem od f. Takze je ještě vetsi kosoctverec. Ale ono je ve vysledku jedno, jake je to auto. Uz o cloveku strasne moc rekne ten technicky stav daného auta.
Jj. Nejezdil by autem od f, protze není kosoctverec a presto jezdi jeste horsim autem od f. Takze je ještě vetsi kosoctverec. Ale ono je ve vysledku jedno, jake je to auto. Uz o cloveku strasne moc rekne ten technicky stav daného auta.
@Karel Štolař Auta maji naopak zivotnost daleko vetsi nez je planovana. V Evrope to dojezdi, posle se to na vychod a potom do Afriky. Kde nalezame desitky let stara auta s miliony km, mizernou udrzbou a prekvapive stale funguji. Ono i v tom Nemecku lze videt auta z pocatku 90. let v krasnem stavu, ktera prvni majitel normalne pouziva a pecuje o ne. To spis nase mentalita ma zazito, ze jak tomu po zaruce praskne zarovka, tak vyhodit, protoze do toho nema cenu sypat prachy. Tento pristup je jednak neekologicky a taky neuctivy, protoze nekdo si dal praci, aby vyrobil auto a treba u tehle octavie staci vyvarit prahy, poresit drobnosti kolem motoru (EGR, vyfuk) a porad je to kvalitni a dustojny stroj.
@XTad pokud to neohrožuje posádku (koroze, nefunkční části, brzdy, gumy) a okolí (emise, úniky provozních kapalin, brzdy, gumy), tak v tom taky nevidím problém. Že je to oloupané, poškrábané? Že to má každý plech jiný? Pokud to na funkci nemá vliv, tak co. Co tady čtu výše: "Každý den je možné těhle aut potkat na silnicích tisíce všechny olezlý zvenku i zevnitř, ostuda v tom jezdit." - ostuda není nebezpečná.
@Stejsn ostuda určitě není nebezpečná a tím souhlasím a taková Octavia když člověk staví dům je na rozflákání určitě dobrá.
johny555
Ve své době pěkné auto, nyní prostě šrot. Něco takového koupit může buď blázen nebo nadšenec s garáží a přebytkem volného času. Takže taky blázen.
Takze zase vedle. Píše se tam, ze z duvodu bezneho opotřebení, nedostatečných náhradních dílů, nákladné opravy negarantujici napravu, je to šrot na vyhození. Tech par světlých výjimek nikdo prodávat nebude. Teď už jenom, aby to nové kontroly ochytaly na silnicích a poradny flastr a dal nepustit do provozu, v pripade tech stavu co popisuje Vaculík.
Četl jsi ten článek vůbec?
Nikoliv. To si pleteš. Viz níže třeba lepší volba 1.6 pro O1.
Vrak je jakékoliv auto, které neplní emise v provozu. Bez ohledu na stáří. A čím starší, tím je vyssi pravděpodobnost, že tomu tak je, až od určitého věku je to naprostá většina. A bohužel se před tím dlouho zavítalo oci, protoze chudáci chtějí mít auto, ale nemají na jeho údržbu, tak je necháme všem nicit zdravi. A pak je v Praze překročen zdravotní limit NOx i o 500%.
Proto je dobré, ze budou kontroly stk každý rok pro tyhle staré vraky. Buď budou mít nákladnější úplatky nebo budou muset dát auto do pořádku.
V tom případě miliony evropských dieselových aut byly vraky už jako nové, protože vypouštěly leckdy i desetinásobek NOx, než bylo povoleno. Ta auta jezdí dodnes a nikoho to nezajímá. Evropští politici a úředníci mají jako nepřítele CO2, jedovatý NOx jim nevadí.
Ano spracne. Konecne jste to pochopili. Ta auta mela byt stazena okamzite zrychlení provozu. A ano, je to chyba, že resi jen co2 a ne nox. Je so really, ze se resi I co2, je to o efektivitě, ale resi se to absurdne moc a nelogicky. Naopak by se mely řešit ty jedovaté emise mnohem víc.
Kdo to konečně pochopil? Já to chápu dávno, celou dobu kladu důraz na emise jedovatých látek.
Pokud to neshnije predcocima