Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Lamborghini vkládá naděje do syntetických paliv. V tomto případě opravdu dávají smysl

16 komentářů

Tycoon
Proč jen pro sportovní auta? Myslím si, že alternativní paliva jsou vhodná i pro běžná auta.

Není potřeba vymýšlet nic světoborného. Kupříkladu bioplynové stanice v ČR ročně vyrobí tolik bioplynu, který by mohl nahradit 1/3 současné spotřeby benzínu a to bez jakýchkoliv investic do výrobních kapacit. Jsou i další odpady, ze kterých lze vyrobit alternativní paliva. Například kafilérní tuk lze přeměnit na bioLPG, dřevní odpad na bioethanol. Do budoucna bychom mohli celou spotřebu benzínu nahradit alternativními palivy z biologických odpadů.

Mimochodem, v roce 1926 bylo v ČSR zavedeno palivo Dynalkol. Hlavní složkou byl bioethanol vyráběný z domácích zemědělských surovin. Druhou hlavní složkou byl benzen vyráběný z domácího uhlí. Až třetí složkou byl benzín z dovážené ropy. Takže historii alternativních paliv máme.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Bioplyn lepsi do kogenerace než na ježdění. Využije se více energie a více snizi co2 i znečištění dalšími emisemi. Synteticka paliva mají smysl v přebytku, případně s vyšší cenou prave u sportovních aut. Dej jeden jediný argument výhodnosti spálit bioplyn v aute než z něho vyrobit elektřinu ( snizeni spotreby uhli a plynu ) a teplo ( snížení spotřeby plynu ) a tím snizit zavislost na zahraničních dodávkách z autokratickych zemích. Jakou výhodu to ma jako palivo v aute oproti kogeneraci?
Tycoon
@Mikesus

V elektřině na autokratických zemích moc závislí nejsme. Uhlí je naše a jaderné palivo teď budeme brát z USA. U ropy je to horší.

Většina našich zdrojů lze použít k různých účelům. Závisí na celkové strategii.

Já bych třeba elektřinu vyráběl z jaderných elektráren a snažit bych se využít i jejich teplo. Jak ukázal black-out ve Španělsku, pro stabilizaci napětí, fázových posunů a kompenzaci jalového proudu je dobré mít v síti točivé zdroje s velkou setrvačností. Až konečně zavřeme uhelné elektrárny, tak to budou hlavně turbíny jaderných elektráren. Malé modulární reaktory budou moci být rozmístěny v různých částech země a odpadním teplo půjde využít k vytápění měst. Plyn či bioplyn je ideální jako čistě záložní zdroj, který neběží trvale.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon třetina benzínu lze nahradit, což znamená, že už máme pokrytých 20 procent celkové spotřeby fosilních paliv😊 a sorry, ze spalování biopaliv jsou taky emise CO2.
Tycoon
@Man Ký

Z tebe jdou taky emise CO2. Co když ti EU zakáže od roku 2035 dýchat? Ze stromů jdou v noci také emise CO2. Vykácíme stromy?

Doufám, že už si pochopil, jaký si napsal nesmysl ohledně CO2 z paliv vyráběných z biologických odpadů.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon pořád jsi mi dlužen odpověď, jak pokryjeme 100 procent spotřeby fosilních paliv, když podle tvých receptur máme sotva na 15 procent, ty bloude😊
ne, z elektromobilu už po vyrobení žádný CO2 nejde.
Tycoon
@Man Ký


CO2 ze spálení paliva z biologického odpadu se dostane do atmosféry, z atmosféry jej zachytí rostlina, z rostliny se vyrobí výrobek, zbytek rostliny jde do bioplynové stanice, ta vyrobí bioplyn a řidič jej natankuje do auta. Cyklus je uzavřen.

CO2 vznikající při výrobě elektromobilu se dává kam?

My nemusíme pokrýt 100 % současné spotřeby. Základem je snížit spotřebu. Dieselové vlaky převést na elektrickou trakci. Dálkovou kontejnerovou dopravu dostat z kamionů na vlaky. Stavební techniku elektrizovat. V městech rozšířit tramvajové a trolejbusové linky. Zvýšit podíl elektrifikace a hybridizace u dodávek a osobních aut. Tím by se mohla spotřeba fosilních paliv snížit třeba o 50 %. A ty pak už půjde nahradit alternativními palivy.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon mhm a pak kdo tady ideově žvaní😊 o vlakové přepravě místo kamiónů už se mluví asi tak sto let. no celkově, prostě musíme to udělat tak, aby všichni jezdili na něco jiného a Tycoon mohl jezdit se spalováčkem tak jak potřebuje. vostatní musí a Tycoon pořád nějak může😊
Tycoon
@Man Ký

Ano, mluví se o tom "sto let", jelikož to dává logiku bez ohledu na Green Deal a podobné ideologie. Jde vidět, že kde se postaví kombinovaný terminál v blízkosti významné železniční tratě, tak tam překládka kamion-vlak funguje.
PJ164
@Tycoon
Biolíh se tu vyráběl a prodával, mnohé motory s jeho spalováním ale mají problém i při použití konverzního kitu. ECU současných jednotek totiž mají problém adaptovat se na paliva s jinou výhřevností než jsou cetrifikované benzíny a nafty na stojanech a vliv konverzních kitů mohou blokovat jako nežádoucí. Navíc je čerpaček s E85 zoufale málo.
Jozef Srpoň
No ja neviem, ale kde to má zadné lapače nečistôt? Veď to bude strieľať kamienky brutálne, či to už nie je povinný prvok?
Arese
Proč jen pro Lamba? Syntetická paliva dávají smysl pro všechna spalovací auta! 🙂👍
PJ164
@Arese A proč jen systetická? To si chceme zlikvidovat přírodu absencí emisí CO2?
Mino21
@Arese Problémů syntetických paliv je mnoho. Jedním z nich je např. to, že jejich výroba je energeticky dost náročná.

Obzvlášť nesmysl je to dělat s pomocí elektřiny. Je mnohem efektivnější elektřinu poslat do elektromotoru přes akumulátor, než s její pomocí zachytávat CO2, pak použít další pro provádění hydrolýzy, pak do toho rvát další energii a přes několik fází to dát do kupy do formy syntetického paliva, když už dávno na to mohlo nějaké auto jezdit, a to s mnohem menšími ztrátami. No a pak se toto šíleně ztrátově vyrobené palivo navíc lije do auta, které ve většině jízdních režimů minimálně 2/3 energie z tohoto vyhodí.

Jestli normální auto na 100 km potřebuje třeba 20 kWh (a vezmi si, kolik to stojí, už tak to pro mnohé není levnější než normální benzín/nafta), tak pro syntetické palivo budeš potřebovat hodně přes 100 kWh vstupní energie (a teď si vezmi, kolik něco takového pak bude stát). O něco to zlevní, když se k tomu bude používat především přebytečná energie, ale syntetická paliva budou dle mého názoru jen hodně drahou srandou pro veterány a supersporty. Ledaže by se to vyrábělo nějak bez elektřiny.
Avatar - lordlord
lordlord
můžou dál prodávat mimo EU, boháči v EU to přihlásí mimo EU
PJ164
Vždyť přece stačí opustit EU a její nesmysly, což se vyplatí každé členské zemi s ohledem na despocii EK při prosazování nesmyslů na sílu. Benzíňáky jsou stejně skoro bezemisní a to, co vypouštějí nesmrdí a přírodě spíš pomáhá, protože ta CO2 potřebuje.