Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Lamborghini vkládá naděje do syntetických paliv. V tomto případě opravdu dávají smysl

16 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Bioplyn lepsi do kogenerace než na ježdění. Využije se více energie a více snizi co2 i znečištění dalšími emisemi. Synteticka paliva mají smysl v přebytku, případně s vyšší cenou prave u sportovních aut. Dej jeden jediný argument výhodnosti spálit bioplyn v aute než z něho vyrobit elektřinu ( snizeni spotreby uhli a plynu ) a teplo ( snížení spotřeby plynu ) a tím snizit zavislost na zahraničních dodávkách z autokratickych zemích. Jakou výhodu to ma jako palivo v aute oproti kogeneraci?
Tycoon
@Mikesus

V elektřině na autokratických zemích moc závislí nejsme. Uhlí je naše a jaderné palivo teď budeme brát z USA. U ropy je to horší.

Většina našich zdrojů lze použít k různých účelům. Závisí na celkové strategii.

Já bych třeba elektřinu vyráběl z jaderných elektráren a snažit bych se využít i jejich teplo. Jak ukázal black-out ve Španělsku, pro stabilizaci napětí, fázových posunů a kompenzaci jalového proudu je dobré mít v síti točivé zdroje s velkou setrvačností. Až konečně zavřeme uhelné elektrárny, tak to budou hlavně turbíny jaderných elektráren. Malé modulární reaktory budou moci být rozmístěny v různých částech země a odpadním teplo půjde využít k vytápění měst. Plyn či bioplyn je ideální jako čistě záložní zdroj, který neběží trvale.
Tycoon
Proč jen pro sportovní auta? Myslím si, že alternativní paliva jsou vhodná i pro běžná auta.

Není potřeba vymýšlet nic světoborného. Kupříkladu bioplynové stanice v ČR ročně vyrobí tolik bioplynu, který by mohl nahradit 1/3 současné spotřeby benzínu a to bez jakýchkoliv investic do výrobních kapacit. Jsou i další odpady, ze kterých lze vyrobit alternativní paliva. Například kafilérní tuk lze přeměnit na bioLPG, dřevní odpad na bioethanol. Do budoucna bychom mohli celou spotřebu benzínu nahradit alternativními palivy z biologických odpadů.

Mimochodem, v roce 1926 bylo v ČSR zavedeno palivo Dynalkol. Hlavní složkou byl bioethanol vyráběný z domácích zemědělských surovin. Druhou hlavní složkou byl benzen vyráběný z domácího uhlí. Až třetí složkou byl benzín z dovážené ropy. Takže historii alternativních paliv máme.
Arese
Proč jen pro Lamba? Syntetická paliva dávají smysl pro všechna spalovací auta! 🙂👍
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon mhm a pak kdo tady ideově žvaní😊 o vlakové přepravě místo kamiónů už se mluví asi tak sto let. no celkově, prostě musíme to udělat tak, aby všichni jezdili na něco jiného a Tycoon mohl jezdit se spalováčkem tak jak potřebuje. vostatní musí a Tycoon pořád nějak může😊
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon pořád jsi mi dlužen odpověď, jak pokryjeme 100 procent spotřeby fosilních paliv, když podle tvých receptur máme sotva na 15 procent, ty bloude😊
ne, z elektromobilu už po vyrobení žádný CO2 nejde.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon třetina benzínu lze nahradit, což znamená, že už máme pokrytých 20 procent celkové spotřeby fosilních paliv😊 a sorry, ze spalování biopaliv jsou taky emise CO2.
Mino21
@Arese Problémů syntetických paliv je mnoho. Jedním z nich je např. to, že jejich výroba je energeticky dost náročná.

Obzvlášť nesmysl je to dělat s pomocí elektřiny. Je mnohem efektivnější elektřinu poslat do elektromotoru přes akumulátor, než s její pomocí zachytávat CO2, pak použít další pro provádění hydrolýzy, pak do toho rvát další energii a přes několik fází to dát do kupy do formy syntetického paliva, když už dávno na to mohlo nějaké auto jezdit, a to s mnohem menšími ztrátami. No a pak se toto šíleně ztrátově vyrobené palivo navíc lije do auta, které ve většině jízdních režimů minimálně 2/3 energie z tohoto vyhodí.

Jestli normální auto na 100 km potřebuje třeba 20 kWh (a vezmi si, kolik to stojí, už tak to pro mnohé není levnější než normální benzín/nafta), tak pro syntetické palivo budeš potřebovat hodně přes 100 kWh vstupní energie (a teď si vezmi, kolik něco takového pak bude stát). O něco to zlevní, když se k tomu bude používat především přebytečná energie, ale syntetická paliva budou dle mého názoru jen hodně drahou srandou pro veterány a supersporty. Ledaže by se to vyrábělo nějak bez elektřiny.
PJ164
@Tycoon
Biolíh se tu vyráběl a prodával, mnohé motory s jeho spalováním ale mají problém i při použití konverzního kitu. ECU současných jednotek totiž mají problém adaptovat se na paliva s jinou výhřevností než jsou cetrifikované benzíny a nafty na stojanech a vliv konverzních kitů mohou blokovat jako nežádoucí. Navíc je čerpaček s E85 zoufale málo.
PJ164
@Arese A proč jen systetická? To si chceme zlikvidovat přírodu absencí emisí CO2?
PJ164
Vždyť přece stačí opustit EU a její nesmysly, což se vyplatí každé členské zemi s ohledem na despocii EK při prosazování nesmyslů na sílu. Benzíňáky jsou stejně skoro bezemisní a to, co vypouštějí nesmrdí a přírodě spíš pomáhá, protože ta CO2 potřebuje.
Tycoon
@Man Ký

Ano, mluví se o tom "sto let", jelikož to dává logiku bez ohledu na Green Deal a podobné ideologie. Jde vidět, že kde se postaví kombinovaný terminál v blízkosti významné železniční tratě, tak tam překládka kamion-vlak funguje.
Tycoon
@Man Ký


CO2 ze spálení paliva z biologického odpadu se dostane do atmosféry, z atmosféry jej zachytí rostlina, z rostliny se vyrobí výrobek, zbytek rostliny jde do bioplynové stanice, ta vyrobí bioplyn a řidič jej natankuje do auta. Cyklus je uzavřen.

CO2 vznikající při výrobě elektromobilu se dává kam?

My nemusíme pokrýt 100 % současné spotřeby. Základem je snížit spotřebu. Dieselové vlaky převést na elektrickou trakci. Dálkovou kontejnerovou dopravu dostat z kamionů na vlaky. Stavební techniku elektrizovat. V městech rozšířit tramvajové a trolejbusové linky. Zvýšit podíl elektrifikace a hybridizace u dodávek a osobních aut. Tím by se mohla spotřeba fosilních paliv snížit třeba o 50 %. A ty pak už půjde nahradit alternativními palivy.
Avatar - lordlord
lordlord
můžou dál prodávat mimo EU, boháči v EU to přihlásí mimo EU
Tycoon
@Man Ký

Z tebe jdou taky emise CO2. Co když ti EU zakáže od roku 2035 dýchat? Ze stromů jdou v noci také emise CO2. Vykácíme stromy?

Doufám, že už si pochopil, jaký si napsal nesmysl ohledně CO2 z paliv vyráběných z biologických odpadů.
Jozef Srpoň
No ja neviem, ale kde to má zadné lapače nečistôt? Veď to bude strieľať kamienky brutálne, či to už nie je povinný prvok?