Testy
Auto opravdu zraje jako víno 👍🏼. Ale můj favorit zůstává Elroq 🙂
V textu se objevilo pár krkolomností
Na malý displej s 5,3palcovou úhlopříčkou před displejem naopak moc slova chvály nemám.
.....takže hodnoty okolo 450 kilometrů jsou v běžném provozu dosažitelné. Jen to nechce nikam spěchat
V textu se objevilo pár krkolomností
Na malý displej s 5,3palcovou úhlopříčkou před displejem naopak moc slova chvály nemám.
.....takže hodnoty okolo 450 kilometrů jsou v běžném provozu dosažitelné. Jen to nechce nikam spěchat
@PavelK_
Prvni melo byt "pred volantem".
Druhe mi prijde (hovorove) v poradku (chce to s EV nikam nespechat).
Prvni melo byt "pred volantem".
Druhe mi prijde (hovorove) v poradku (chce to s EV nikam nespechat).
Predaje elektromobilov na Slovensku v 2025
I.-VI. mesiac:
2008 registrácií ( YTD + 63 perc. )
z toho
Škoda: 568 kusov
Volkswagen: 243 kusov
Kia: 160 kusov
Hyundai: 119 kusov
BMW: 114 kusov
Mercedes: 79 kusov
Toyota: 62 kusov
Enyaq: 235 kusov
Elroq: 333 kusov
ID.7: 119 kusov
Na to, ako je v péčku táto krajina, tak celkom slušné (ak to nie sú re e😜ort).
edit: redakcia, strčte si tých automatických smajlíkov.
I.-VI. mesiac:
2008 registrácií ( YTD + 63 perc. )
z toho
Škoda: 568 kusov
Volkswagen: 243 kusov
Kia: 160 kusov
Hyundai: 119 kusov
BMW: 114 kusov
Mercedes: 79 kusov
Toyota: 62 kusov
Enyaq: 235 kusov
Elroq: 333 kusov
ID.7: 119 kusov
Na to, ako je v péčku táto krajina, tak celkom slušné (ak to nie sú re e😜ort).
edit: redakcia, strčte si tých automatických smajlíkov.
@Avantime ale zo 45 000 aut 😄 avsak s narastajucou chudobou bude podiel elektrickych aut stupat
@Avantime Hlavně, kde je ta čínská invaze elektropleček, nad kterou tady někteří hýkají už několik let. Kdepak, Evropa čínské krámy nechce🤘
@Neuromancer2 Tak na Slovensku sa tá invázia začína reálne až tento rok, keď oficiálne prichádza na trh hádam 6 nových značiek. V Európe majú za prvý polrok podiel 5,1 percenta, čo je cez 347-tisíc áut. U nás sa napríklad také MG predáva už lepšie ako Fiat či Nissan. Ale jasné, ľudia si nejdú potrhať ruky za čínskymi elektromobilmi za 45-tisíc eur. Na druhej strane, keď človek vidí koľko Tesiel sa u nás kupuje/dováža bez akéhokoľvek servisu v krajine, tak mi príde nejaký 😜eng či BYD s ako takým servisným zázemím ako rozumnejšia voľba. V prvom rade by som sa snažil uprednostniť európsku produkciu, ale tá zaostáva pri elektromobiloch. To je proste fakt, ktorý si treba priznať.
Automobilky uměle zvýšily ceny spalováků na úroveň EV. Takže teď už je to jen otázka priorit. Co se teda musí Škodě nechat, že její EV i uvnitř stále vypadají jak "normální" auta. I proto se zřejmě prodávají jak housky na krámě. Karoserie Coupé se mi vůbec nezamlouvá. Chápu že aerodynamika, ale za mě je to paskvil. A je jedno, která značka to zrovna spatlala. Škodě fandím. Mají cit pro posouvání hranic.
@Josef Vik "...Automobilky uměle zvýšily ceny spalováků na úroveň EV. Takže teď už je to jen otázka priorit. ". Chcete říct, že když teď většina populace v ČR na pořízení EV nemá, tak po zdražení spalováků najednou prostředky bude mít?
@Petr Kozohorský To jsem přece vůbec nenapsal. Chtěl jsem tím suše říct, že zatím co v minulosti bylo jako značný argument možné brát rozdíl v ceně, tak nyní to už neplatí, protože se ceny uměle srovnaly. To, zda na to kupec má, či nemá, jsem tam nemotal. Protože pokud na to nemá (což je většinou pravda) tak ani neřeší, jestli si má koupit ICE nebo EV.
@Josef Vik Potíž je v tom, že ani to, že se ceny uměle srovnaly, není tak úplně pravda, protože to neplatí pro všechny segmenty. Ano, ve třídě Kodiaqa to třeba už platí. To ale nemůžete brát jako etalon i pro ostatní segmenty. Zkuste mně najít cenově a užitnými vlastnostmi srovnatelný ekvivalent EV k mému vozu benziňáku: Nižší střední třída, tedy segment C, hatchback, pořizovací cena nového s příplatky 540 tis., bez příplatků 460 tis., papírová spotřeba 5,2, dojezd po natankování běžně hlásí 950 km, při dlouhých štrekách semtam počítač tipuje i přes 1000 km. Nejezdím dlouhé trasy, pouze 3 - 4 krát do roka kolem 1000 km, případně více. 2 auta vlastnit nechci, proto musím mít univerzála, co to zvládne kolem komína a občas do dálky. Pozn.: Pro jistotu zopakuji, že pokud bych někdy chtěl EV jako náhradu za svého spalováka, tak opět vůz nižší střední třídy a ne nějaké mrňavé EV velikosti Citigo s baterkou 30 kWh a samozřejmě nové, nikoliv bazarovku, jak občas někteří v diskusích doporučují. Takže paritu se vším všudy a čekám na Váš návrh.
@Petr Kozohorský Jj to už jim tu vysvetluji, že parita nad milion je už poměrně dlouho. Na plebs se nemyslí 😁. Ale odborníci mi tu nabídnou Erlog za 800 s pidi baterií jako výbornou náhradu.
@Petr Kozohorský no ono to není tak zcela pravda, čím výkonnější vůz (a tím vyšší emise) tím větší zdražení. Třeba Octavia a 2.0 TSI versus 1.5etsi. Takže to není přes typ auta ale přes jeho výkon a emise.
Prostě si výrobce snaží demotivovat kupce výkonnějších spalovacích aut k jejich koupi. A samozřejmě tim nenavyšovat zbytečně jejich flotilové emise. Pokud se šílenců ochotných si za to zaplatit najde dost, tak tím výrobce získá zdroje na emisní pokuty.
Prostě si výrobce snaží demotivovat kupce výkonnějších spalovacích aut k jejich koupi. A samozřejmě tim nenavyšovat zbytečně jejich flotilové emise. Pokud se šílenců ochotných si za to zaplatit najde dost, tak tím výrobce získá zdroje na emisní pokuty.
@Petr Kozohorský
Jenže 70% neni o populaci, ale o firmách.
Jenže 70% neni o populaci, ale o firmách.
Velký otazník je zůstatková hodnota, pokud ten výrazný propad kupci nevadí, proč ne, ale pro mě osobně je to důležité, za kolik auto zase prodám...Možná to vypadá na cenovou paritu např. s jmenovaným modelem Kodiaq, ale jen při nákupu, rozhodně ne při prodeji ojetého vozu...
@Robert Hlavatý no základem je nekupovat za ceníkovou cenu, ale to ostatně vždy a všude.
U první generace co mám já ten propad je velký, ale to auto taky stálo o 250.000 víc tenkrát a navíc tam bylo pár chyb, které už jsou dnes odstraněny (předehřev a pomalý infotainment). Já to řeším tak, že s nimi budeme jezdit déle, protože žít se s tím dá a jezdí to furt stejně dobře jak na začátku, takže proč měnit. Navíc když je záruka 5 let a servis v ceně...
U první generace co mám já ten propad je velký, ale to auto taky stálo o 250.000 víc tenkrát a navíc tam bylo pár chyb, které už jsou dnes odstraněny (předehřev a pomalý infotainment). Já to řeším tak, že s nimi budeme jezdit déle, protože žít se s tím dá a jezdí to furt stejně dobře jak na začátku, takže proč měnit. Navíc když je záruka 5 let a servis v ceně...
Díky za test. Překlepy přehlédnu, ale chybí mi pár informací a některé uvedené jsou zavádějící.
“Podvozek je v případě 20palcových kol stále dostatečně schopný tlumit i české nerovnosti, zejména když si připlatíte 88.000 Kč za paket Maxx obsahující mimo jiné i adaptivní tlumiče pérování.”
Jak se na základě téhle informace mám rozhodnout, jestli připlatit za adaptivní podvozek? Stačí standardní podvozek, nebo nestačí?
Ad nabíjení Tesla Y - pokud vím z jiných recenzí, Tesla má výrazně horší křivku nabíjení. Takže rozdíl v rychlosti nabíjení nebude velký a nejspíš i ve prospěch Enyaqu.
“Podvozek je v případě 20palcových kol stále dostatečně schopný tlumit i české nerovnosti, zejména když si připlatíte 88.000 Kč za paket Maxx obsahující mimo jiné i adaptivní tlumiče pérování.”
Jak se na základě téhle informace mám rozhodnout, jestli připlatit za adaptivní podvozek? Stačí standardní podvozek, nebo nestačí?
Ad nabíjení Tesla Y - pokud vím z jiných recenzí, Tesla má výrazně horší křivku nabíjení. Takže rozdíl v rychlosti nabíjení nebude velký a nejspíš i ve prospěch Enyaqu.
@elipsoid Ludia vedia zo zahadnych dovodov jazdit aj na uplne zakladnom podvozku, co trosku nechapem 😄 Treba minimalne sportline podvozok a 20 palcove kolesa.
BEV zlevňují.
ICE zdražují.
Pokud stále ještě platí elementární principy trhu, tak zdražuje to co zákazníci chtějí a naopak zlevňuje to co zákazníci nechtějí.
Nebo ještě jinak. Za TDI//TSI je zákazník ochoten platit více než za elektriku...
rohYpnol má zkrátka pravdu, když opakuje, že BEV nikdo nechce 🤣🤣🤣
ICE zdražují.
Pokud stále ještě platí elementární principy trhu, tak zdražuje to co zákazníci chtějí a naopak zlevňuje to co zákazníci nechtějí.
Nebo ještě jinak. Za TDI//TSI je zákazník ochoten platit více než za elektriku...
rohYpnol má zkrátka pravdu, když opakuje, že BEV nikdo nechce 🤣🤣🤣
Tento stroj je dobrý jen k plnění debilních násilně vymáhaných EU limitů nejedovatého CO2, jinak je naprosto k ničemu. Jako jakýkoliv jiný silniční elektrozkrat.
@Arese to že jsi Dieselát už víme, ale psát to pod každou diskuzi netřeba. Kvůli pár minutám na nabíječce chrlit ty dinosaury do vzduchu je veľmi ohleduplné vůči ostatním a ta změna energetiky nám celkově přináší tolik příležitostí a do budoucna výhod, že si další generace bude ťukat na čelo a divit se tomu proč jsme to neudělali už dávno.
To že to někdo nechápe, neznamená že má pravdu.
To že to někdo nechápe, neznamená že má pravdu.
@psel Ne další generace. Už současná generace na celém světě si ťuká na čelo 👍👍👍
www.lidovky.cz/…18_ln_nazory_lgs
www.lidovky.cz/…18_ln_nazory_lgs
@Horký Hrom jako postovat sem názor tohohle člověka je jako kdyby někdo používal argumenty panaDola, takže prostě je mimo. To že nekdo něco napíše ještě neznamená že je to pravda. Pokud někdo píše články jako:
Vedro zabíjí, ale to je jen část pravdy. Daleko víc lidí zabije zima
Klimatický armagedon nehrozí. Co nám vnucují aktivisté, a co říkají nová data
Zákazy změnu klimatu nevyřeší, lidem už dochází s předraženou zelenou politikou trpělivost
S příchodem Trumpa splaskává bublina klimatického aktivismu. Chopíme se této jedinečné příležitosti?
Slavným se stal díky své knize Skeptický ekolog, která roku 1998 vyšla v Dánsku a o 3 roky později také anglicky, v češtině pak roku 2006. Kniha rozpoutala celosvětovou debatu o životním prostředí. Informace uváděné v knize se staly terčem kritiky jiných vědců za vytrhávání dat z kontextu. Dánská komise pro vědeckou etiku (Danish Committees on Scientific Dishonesty) v roce 2004 případ uzavřela s tím, že kniha sice je v rozporu se zásadami vědecké práce, ale Lomborg sám není vinen záměrnou manipulací s daty.
LOL
Vedro zabíjí, ale to je jen část pravdy. Daleko víc lidí zabije zima
Klimatický armagedon nehrozí. Co nám vnucují aktivisté, a co říkají nová data
Zákazy změnu klimatu nevyřeší, lidem už dochází s předraženou zelenou politikou trpělivost
S příchodem Trumpa splaskává bublina klimatického aktivismu. Chopíme se této jedinečné příležitosti?
Slavným se stal díky své knize Skeptický ekolog, která roku 1998 vyšla v Dánsku a o 3 roky později také anglicky, v češtině pak roku 2006. Kniha rozpoutala celosvětovou debatu o životním prostředí. Informace uváděné v knize se staly terčem kritiky jiných vědců za vytrhávání dat z kontextu. Dánská komise pro vědeckou etiku (Danish Committees on Scientific Dishonesty) v roce 2004 případ uzavřela s tím, že kniha sice je v rozporu se zásadami vědecké práce, ale Lomborg sám není vinen záměrnou manipulací s daty.
LOL
@psel
😁 "takže prostě je mimo" 😁
Přesně. Tvoje ideologie a strana a vláda tak rozhodla, o tomto závěru se nediskutuje! To je ten nejcennější argument eurohujerů!!! "prostě to tak je"!!! 😁
P.S.
To že nekdo něco napíše ještě neznamená že je to pravda. ...
Ano, třeba právě to co jsi napsal ty, že 😁
😁 "takže prostě je mimo" 😁
Přesně. Tvoje ideologie a strana a vláda tak rozhodla, o tomto závěru se nediskutuje! To je ten nejcennější argument eurohujerů!!! "prostě to tak je"!!! 😁
P.S.
To že nekdo něco napíše ještě neznamená že je to pravda. ...
Ano, třeba právě to co jsi napsal ty, že 😁
@rohYpnol jako že to co jsem o něm napsal že není pravda? Nebo co není pravda co jsem napsal?
A prosímtě tobě už se tady všichni smějí protože tu hraješ roli místního šaška se snahou stát se největší diskutující šašek na auto cz. Občas ti tu sekunduje pár dieselátů ale tvoje role je stolicí. Edit překlep stálicí.
A prosímtě tobě už se tady všichni smějí protože tu hraješ roli místního šaška se snahou stát se největší diskutující šašek na auto cz. Občas ti tu sekunduje pár dieselátů ale tvoje role je stolicí. Edit překlep stálicí.
Anonym
Příspěvek podléhá schvalování.
👍👍👍
Zkoušené provedení 85x Sportline proto dnes pořídíte za 1.250.000 Kč.
Navíc se minimálně tenhle vůz vyrovnal spalovací alternativě.
🤫
Ostatně Kodiaq 2.0 TSI/150 kW s pohonem všech kol ve výbavě Sportline vyjde dokonce dráž, konkrétně na 1.330.000 Kč, oblíbený diesel 2.0 TDI se 142 kilowatty a čtyřkolkou je ještě o 10 tisíc korun dražší. Pokud tedy žijete v rodinném domě, můžete nabíjet ze sítě (a nejlépe z přebytků z FVE) a jezdíte primárně trasy do 400 kilometrů s tím, že téměř vždy skončíte u dobíječky s nízkými cenami elektřiny, měli byste nad elektromobilem reálně uvažovat.
👍
Tomu rikam cenova parita.
Tohle se nebude ve zdejsi diskuzi libit.
😀
Myslim, ze primarne jezdi trasy do 400km tak 90% ridicu...
Tohle je prvni auto do rodiny.
Druhe auto muze byt Renault R5.
První auto do rodiny s dojezdem 400 km.... aha 🤣🤣🤣
Ten se ti vážně povedl👍
Ve většině případů jezdi v autě jeden člověk. Proč si tedy nekoupit do rodiny jako rodinný vůz Fabii, že... 🤣🤣🤣
pockej ti panadol da paritu. Karoq 1,0tsi manual lehce jetej je podstatne levnejsi. A muze za to fialova drahota, zla eu a draha ropa!
A k testu v zadnym vesmiru by me nenapadlo jak Skodovla Enyaq a Elroq dotahne. A s tim co do toho stojej baterky a kolik toho uz prodali na tom musej velmi slusne vydelavat. K tomu ziskavaj zkusenosti a trh si postupne vytahuje hlavu z ***e s laskou k nafte. Dojde na moje slova, zustane v par modelech jedna nafta a jinak je tomu konec. Zbytek obsadej benzinovy hybridy...
Jake porovnavas porizovaci ceny hybridu a jake BEV??
Az bude porizovaci cena i provozni naklady nizsi u BEV, nebude co resit.
Predevsim v nizsich cost-sensitive segmentech.
😉
Opět mimo jako vždy. Na BEV Škoda příliš nevydělává. Vyjádření oficiálních lidi ze Škodovky.
Tak se ztrapňuj vlastní blbostí dál 🤣🤣🤣
Jsou drahá a téměř prodělečná. Manažer Škody o realitě elektroaut
www.autoweb.cz/…lite-elektroaut/
Blbý co? 🤣🤣🤣
youtu.be/gvLOLKoWi8w?si=3A7jPalozYxZVf2q
Zvláštní že říká cca to samé co já, že... 🤣🤣🤣
pak rika kraviny! Ty ses dycky uplne mimo!
Nebyl by jeste nejakej panadoluv ekonomickej spek? Nebo aspon malej ukazatel abys podporil ty svoje hovadiny?
Ukazatele jsou jasné. Největší pokles reálných příjmů v zemích OECD. Jedny z nejdražších energií v EU. Nejvíce nedostupné bydlení.
Demagogie a manipulace (nejen) ohledně současného růstu mezd (roste pouze 1 odvětví, zbylých 5 klesá). Atd.
To jak Fiala a Stanjura lže, to tu nikdy, opakuji NIKDY nebylo! Fixlování s rozpočtem, nedodržování rozpočtových pravidel, vnitřní zadlužování státních podniků atp. Z rozpočtu armády navyšovat platy hasičů a policistů, z peněž zdravotního pojištění platit cyklostezky, dopravní stavby nemít ve státním rozpočtu atd. ... Opravdu šílené!
V pohodě. Shrnuto - pro 90% občanů ČR je vhodnější Kodiaq 2.0 TDI/TSI 🤣🤣🤣
Kde nabíjet přebytky z FVE ma možná tak 1% ty hujere 🤣🤣🤣 a to ještě jen nějaké 4 až 5 měsíců z roku 🤣🤣🤣
hovadina🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Doložil jsem ti čísla. Ty jen mlátíš prázdnou slámu.
Přibližně 200–230 dní v roce (v ČR) nedokáže 10 kWp FVE vyrobit alespoň 36,6 kWh.
Tato hranice je splněna pouze cca 135–165 dní v roce, hlavně od dubna do září.
Gameover tvým lžím.
To je super. A 1/50 spotřeby to pokrylo i v prosinci?!! 😁
Takže sis sám odpověděl, k čemu to je.... 🤣🤣🤣
Zajimave doporuceni.
EV je levnejsi, levnejsi na provoz a vyrazne levnejsi na servisni prohlidky.
Není. Vyšší hodinové sazby atd
Je. Servisní prohlídky vyrazne levnejsi. Myslim, že i Vaculik dával trochu extremni priklad zrovna u Kodiaq a rozdil za myslim 5 let cca 100 tisíc.
Lze dohledat.
Kodiaq: předplacený servis STANDARD 5 let / 100 000 km
40 000 Kč
www.eshop.autobranka.cz/…-let-100-000-km/?…
Aha, já zapomněl, že u BEV mi Škoda bude platit za to, že jsem dojel do servisu 😁
Opět jen lžeš!
Aha, takže člověk co najede 75 tis. km za rok nemá čas na servis ale čas stát a trčet u nabíječky má, jo??? Tak tenhle aurgumet mě vždycky rozseká smíchy 🤣🤣🤣🤣🤣
Orientační ceník předplacený servis Škoda
nájezd 100.000 km
Nový Kodiaq Plus 75.000,-
Enyaq Plus 38.000,-
Rozdíl v servisu na 100 tis. km "závratných" 37.000,- Kč
Závěr opět stejný - jsi lhář! A já se tě opět opakovaně ptám, proč tady tak trapně lžeš?
Až bude ziskovost a marže Enyaqu srovnatelná s Kodiaqem, pak můžeme srovnávat ceny ty hujere.
Samozřejmě že Kodiaq je dražší, když má vyšší marže, a vydělává na Enyaq 🤣🤣🤣 Navíc nejspíš už vychází pro Kodiaq CO2 výpalné, že...
ona v realu bude marze podobna, coz ty ale nemuzes pochopit kdyz si nechytl ani pomer rustu mzdy a cayennu...
Koukam, kdyz nastala cenova parita, resp. Enyaq je levnejsi nez spalovaci skodovky a naklady na provoz jsou taky nizsi, takze uz moc argumentu nezbyva.
😀
Pri koupi auta se rozhodne neridim marzi automobilky.
🤣
Ja se budu snazit, abych nakoupil co nejlevneji.
Resp. aby marze prodavajiciho byla co nejnizsi!
😉
PS Jen at si rohypnol kupuje nove spalovaky s vysokou marzi a zivi tim automobilky... 😀
A provozem at zivi polsky a madarsky pumpare...
Doložil jsem ti oficiální vyjádření zástupců Škody. Ty opět jen mlátíš prázdnou slámu.
Ty mas neskutecnou potrebu obtezovat pod clanky o BEV o kterch nic nevis.
🙂
Ani tisic tvych prispevku nic nezmeni na zaveru tohoto clanku.
Ziskovost modelu obvykle neni soucasti hodnoceni testu, i kdyz bys tam toto kriterium rad dostal.
😀
Ale neni tam.
Tak sbohem
Ziskovost, marže a CO2 pokuty mají vliv na cenu. Když někdo tvrdí něco o cenové paritě, aniž by znal podstatu cen, tak je mimo. Třeba jako ty.
Ne neni to mimo.
Zakaznika zajima cena.
Ne to co ji (udajne, mozna, asi..) tvori.
A uz neopruzuj.
Cau
❤️
Jenže ty nejsi zákazník. Ty diskutuješ o cenové paritě. A je sakra rozdíl, jestli cenová parita je dána trhem, nebo jen vyvolána uměle ideologií, že.
To že je to článek z loňska a že má dnes Škoda podíl BEV skoro 20% už ignoruje.
Je to prostě hlupák.