TEST Škoda Enyaq Coupé 85x – Postupné dozrávání
Koncernové elektromobily byly vždycky dobrá auta, jejich elektrická „osobnost“ ovšem za konkurencí v mnoha ohledech zaostávala. To se však díky neustálému zlepšování změnilo.
Design, interiér
Ačkoliv Škoda Enyaq sdílí technický základ s Volkswagenem ID.4, má proti svému koncernovému sourozenci několik výhod. Například již od začátku mladoboleslavský elektromobil vypadal mnohem lépe. Přední světlomety se mi sice nikdy tolik nelíbily, jako celek ovšem byla škodovka docela líbivá. To se přitom o ID.4 úplně říci nedá. Volkswagen totiž vsadil na účelné tvary, které připomínají starší Tesly 3 a Y.
Hladký design bez větších emocí ovšem možná fungoval u americké konkurence, u ID.4 alespoň mně chybějí emoce. Že to úplně nefunguje, potvrzuje i Mercedes-Benz, jehož modely EQE a EQS tolik netáhnou. Lidé totiž kupují i očima, respektive srdcem. A pokud plánujete investici v řádu milionů, musí v tom být radost a touha. Zejména když automobil tak rychle ztrácí na hodnotě.
Zapomenout nesmím ani nasnahu o úspory. Třeba tolikrát omílaná absence tlačítek ovládání zadních oken nebo chybějící pádla regulace. To všechno přitom v sesterské Škodě Enyaq nechybí. Navíc uvnitř nemáte pocit, že by se tu příliš šetřilo na materiálech. Povrchy jsou příjemné, většina z nich měkčená, takže se necítíte jako v autě, nad jehož vývojem stáli firemní ekonomové s červenými propiskami.