Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

Test Cupra Ateca 1,5 TSI – Jsme už za vrcholem

40 komentářů

admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Mokrous kaju se, opraveno.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Meky to je, co? A kdyby se pořádně rozjížděl a měl možnost menších kol jinak, než že člověk půjde k Seatu a koupí si je tam, dostal by jich pět.
Mr.Murphy
No nevim, auto co nereaguje na plyn s uskakanym podvozkem na povinnych 19" 😄 bratru za 900....

Jako chapu, ze kdyz uz Cupra musi prodavat podmotorovana auta (s ohledem na to jak chce byt vnimana) tak na to narve velky kola at to dela paradu aspon pri statickem pohledu.

Nejak bych tezko hledal motivaci ty penize za to auto utratit....

(jako zabavny bonus ctu tady v diskusi preventivni obavy o DSG.
.... tvl to bych chtel, dat 900 za auto a uz vedet, s cim budu mit asi problem)

Nebudu travit cas na netu ale fakt neni nejaky PHEV Crossover nebo aspon hybrid co se umi rozjet v dane cenove hladine?
Arese
Když jsme vybírali naše rodinné SUV, Ateca byla první, o kterém jsme uvažovali, což bylo logické, protože by to byl v naší rodině už 4. Seat. Po zkušební jízdě ale bylo jasné, že Ateca vypadá z užšího výběru, protože má naprosto prkenný, nepříjemně tuhý podvozek, který se na české mizerné silnice vůbec nehodí. Odpružení Karoqu se ukázalo nesrovnatelně komfortnější, aniž by se to nějak zásadně podepsalo na jízdních vlastnostech v zatáčkách.
P.S. Ano, stejně jako u Atecy, i u Karoqu si nemůžeme vynachválit poctivou ergonomii se snadno a bezpečně ovladatelnými kolečky a tlačítky! A třešnička na řidičově dortu - šestistupňový manuál! 👍😊
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@ericn na rozjezd nebude mít průměr kol vliv, a nemyslím si, že je to chyba kusu, věci od VW, Seatu a Cupry s příčně uloženým motorem se chovají všechny dost podobně v tomto ohledu
ericn
Výběr redakce
Tak to je přesné...

"Na trhu je už dlouho, ale pořád má co říct – tak by se dala shrnout Cupra Ateca. Patříte-li k těm, kterým nesedí směr vývoje aut, ale přesto chcete něco nového, právě auta jako ateca jsou perfektní volbou pro svou ergonomii z dob, kdy se nemusela obracet každá koruna kvůli emisím a elektromobilům."

Souhlas s autorem, ještě bych dodal, že je to ideálni auto spolu s Karoqem pro ty dříve narozené, kteří už mega displeje v autě nedávají. Pořád to má kolečka na klimatizaci a pár tlačítek. 3 týdny zpět nám přesně toto auto přibylo do rodiny pro tchána, věkem pře 70let a je velmi spokojený... 👌
PavelK_
@ericn tu klimatizaci chválím, stejně jako u Karoqa zůstala kolečka 👍🏻
ericn
@Meky dost e x presivní vyjádření, co je na tom autě "vrak"?
Avatar - idam.i
idam.i
@ericn držím palce. 👍
Inak tvojej voľbe plne rozumiem. 😉
Ja Prvni a Posledni
@Mokrous

Jene, pan redaktor se omluvil. A ty ho přesto kopeš dál? Co jsi zač, zrůdo?
Arese
@ericn Tady se ovšem zdaleka nejedná jen o kola, ale také o nastavení tlumičů a tuhost pružin. A to v Česaně u Karoqu zvládli mnohem lépe.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Netušil jsem, že to je zadokolka se 158kW výkonu...

Inu, redakce nikdy nezklame a vždy překvapí a přispěje svojí troškou do mlýna.
ericn
@Pepa_007 nn tak jako v testu 1.5TSI DSG, to úplně stačí 😉👌
Avatar - idam.i
idam.i
@Marek Bednář jazdím Formentor 1,5TSI s dsg a žiadne opozdenie jeden a pól sekundy neregistrujem.Možná to robí dq200 no u dq381ky to nerobí.
Avatar - praptak
praptak
@Arese Tlačítka a manuál. 👍
ericn
@idam.i upřímně mám. Jednu už doma mám, na OIV, se 140tis km a stojí za prd - už mám měněnou mechatroniku v záruce a zas lehce škube při couvání, ale je to rok 2020. Jinak funguje. Naštěstí to auto bude jezdit i po republice, tchán je aktivní řidič a pak je tu 5ti letá záruka... Tak uvidíme...
Avatar - idam.i
idam.i
@ericn a nemáš obavy s dsg dq200 ?
Hlavne pri jazdách okolo komína?
ericn
@Pepa_007 To druhé bylo priorita, dobré nastupování. Musí to mít normální ovládání klimatizace kolečky a tlačítka na základní funkce, automat, pěkný design a cena kolem milionu, pružný motor s rozumnou spotřebou. Dostupný servis atd... Karoqa nechtěl, tak padla volba na Cupru Ateca...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@ericn zábava a dobré nastupování. 😊😊
EA888 jasná volba. 👍👍👍👍
ericn
@Pepa_007 To já asi taky, on by si to mohl dovolit bez problémů, ale byl mi dán jasný rozpočet a představa, co má auto splňovat 😉
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@ericn já být důchodce, tak beru tu s třísetkoňovým dvoulitrem EA888.👍👍👍👍😉
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@ericn a pořídilo se s třísetkoňovým dvoulitrem EA888? 🙃🙃 Tchán by měl velkou radost.
ericn
@xxc protože se tu bavíme o testovaném autě s DSG, kde se buď redaktor neumí rozjet nebo má špatný kus s načatou převodovkou. Já mám doma v podstatě dvě stejné kombinace 1,5TSI s DSG a ani jedna takový problém nemá, adam.i to je na tom stejně a ty z toho vytvoříš blábol o tom jak se staří lidé neumí rozjet 🙈 To opravdu na hlavu…
ericn
@Marek Bednář btw má možnost montáže menších kol, v datové kostce jsou automaticky zapsané alternativní rozměry disků 17” i 18” kola, jen ne z výroby. Tam trvají kvůli designu na 19”. Btw a to auto se rozjíždí normálně, ať má 18” nebo 19”, spíš to vypadá na chybu převodovky testovaného kusu 😉
Mr.Murphy
@Marek Bednář porad vidim: Nejlevnější verze modelu 874.900 Kč (1,5 TSI, 7st. DSG, FWD, 160 kW, Cupra
Ja Prvni a Posledni
@Mokrous

😂
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ja Prvni a Posledni Jediná defektní zrůdička seš tady ty, Martine. Ani číst neumíš. Zajdi si na vyšetření.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Marek Bednář Otázkou je, jestli už jste z principu takoví lajdáci a proto je to zde standard a nebo zda jste pod takovým tlakem z vedení. Hlavně, aby byly prokliky a na obsahu nesejde...
Avatar - idam.i
idam.i
@xxc tiež jazdím Cupru 1,5 TSI evo2 a žiadny taký problém nemám.
Skôr by mi tam vadila tuhá zadná náprava.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
@Arese souhlasím, taky mám jednoho. Rozdíl v tvrdosti mezi KAroqem a Atekou je opravdu velký. Kdo chce sice tuhé ale ne prkenné SUV od Cupry pořídí si Formetora 1,5 s víceprvkem. Rozdíl je obrovský. Jedinou nevýhodou pro někoho může být o 50L menší kufr.
ericn
@PavelK_ jj ještě normální svět, co je u Atecy hned je třeba u nového Tucsonu a jeho dotykáče celkem problém…
Meky
Ako môže starý vrak dostať 4 hviezdy???
Avatar - xxc
xxc
@ericn V čom? Média sú plné nadávok na starých šoférov. A to dosť neoprávnene, ako majú starí ľudia jazdiť, keď im deti kúpia, alebo dovolia kúpiť auto, ktoré vyjde z vedľajšej na hlavnú a sekundu potom stojí? Možno tí ľudia nemajú problémy, pokiaľ majú duševné pochody ako majú a majú nedostatok empatie, len tí ľudia si neuvedomujú, že spôsobujú problémy všetkým okolo. Namiesto vecnej diskusie o problémoch starých ľudí, či za jazdu môžu oni, alebo auto, sa tu navážame do duševného zdravia.
ericn
@Arese máme v rodině oba, Karoq 1.5TSI 6M a Cupru 1.5TSI 7DSG, tak až budou vedle sebe, tak si to na nějaký rozbitý cestě vyzkouším. Zatím to přičítám těm 19” 😉
ericn
@xxc tvoje duševní pohody jsou opravdu zvláštní 🤣
Avatar - xxc
xxc
@ericn podla mna redaktor uz testoval viac aut a vie, ako ma auto jazdit, zatial co ostatni netusia, ze maju problem 😄
Avatar - idam.i
idam.i
@Verny_2013 a tiež aj tablet na palubke v ktorom je aj klima.
ericn
@Arese u Cupry Atecy je to dáno koly, minimum je bohužel jen 19” origo. Vypadá to sice skvěle, ale má to pak i tužši podvozek. Nicméně na 18” kolech se auto chová o něco lépe. A kdo chce opravdu komfort může jít ještě o palec dolu. Povolené jsou i 17” kola, ale musíš buď neorigo nebo kola z Karoqu nebo Seatu 😉
ericn
@xxc ty si ale blbec, to že se pan redaktor neumí s autem rozjet, neznamená, z ostatní mají stejný problém 😉 Ostatně nic takové nepozoruju ani u Octavie ani u Atecy 👌
Avatar - xxc
xxc
@ericn asi daleko nedojazdi, ked caka sekundu a pol na pohnutie 😄 zbytocne bude blokovat ludi s normalnymi autami na semaforoch a raz sa to nebude vediet pohnut tak, ze budu zase plne media kritiky, ze geronti nepatria za volant