Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Omoda & Jaecoo potvrdila nový motor. Kde leží hranice účinnosti?

58 komentářů

traveldrive
Papier znesie veľmi veľa.
ryccardo
Ucinnost neni za me u motoru az tak dulezita. Podstatny je kolik to vydrzi najet km nez se to rozsype.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@ryccardo účinnost řeší úředníci v EK.
DonVito
@ryccardo
Neni tak dulezita?
😀
Zeptej se lidi ve fronte na ONO, jestli jim nezalezi na spotrebe a vydajich za palivo.
😉
Avatar - Man Ký
Man Ký
@DonVito nene, jim je jedno, jestli HEMI bere 15, protože vydrží 500 tisíc, ale důležitý je mít o dvě koruny levnější benzín, protože nekradu woe😊
DonVito
@Man Ký
Hemi jedine v LPGcku.

Ale jinak na ucinnosti, spotrebe, potazmo nakladech za palivo vubec nezalezi...
Avatar - Man Ký
Man Ký
@DonVito to LPG paradoxně sníží emise. takže je to vlastně symbol "zelenosti" majitele😊
ryccardo
@DonVito neplet ucinnost motoru a spotrebu paliva konkretniho auta respektive naklady na palivo. To jsou dve ruzny veci.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo já už bych se v tom nerýpal, protože se na to skoro zapomnělo😊
ryccardo
@DonVito ne neni dulezita. Taky se ji bezne pri koupi auta nedozvis. Podstatna je pro zakaznika spolehlivost motoru, jizdni projev a spotreba paliva v konkretnim aute.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo to jsi teď vymyslel novou teorii, jak se z toho fau😜as vyzout?😊
ryccardo
@Man Ký proč myslíš? Účinnost motoru není to určující co ti dělá spotřebu auta. Takový 1,2 HTP má účinnost s bídou 35% spíš méně a spotřebu má běžně kolem 6 litrů takže no stress. Co ti dělá vysokou spotřebu je hlavně hmotnost celého auta, takže když dáš motor s vysokou účinností do auta, které je těžké, tak bude stejně chlastat.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo takže když za úsporné auto zapřáhnu přívěs a spotřeba vzroste, je to známkou toho, že motor ztratil účinnost😊
proč se srovnává spotřeba aut v nějakém standardizovaném cyklu? asi proto, aby byly srovnatelné podmínky, ne?
ryccardo
@Man Ký Ano takže se bavíme o tom, že nás zajímá spotřeba auta a ne čistě jen účinnost spalovacího motoru a měříme to v nějakém standardizovaném cyklu jo to souhlasím.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo účinnost motoru je schopnost měnit palivo na energii. tedy spotřeba. ano, každého zajímá, jestli auto nežere 25 na sto s dvoulitrovým motorem. takový motor je totiž v Guinessově knize rekordů.
ryccardo
@Man Ký ano to ale nijak nerozporuju. Jen mě tenhle parametr jakožto majitele nezajímá. Zajímá mě celkový výsledek a to spotřeba respektive náklady na km, která je krom hmotnosti a převodů ještě ovlivněna takovými detaily jako třeba cena použitého paliva nebo kombinace málo účinného spalovacího motoru s EV v rámci hybridního ústrojí, což spotřebu dál sníží. A hlavně mě jako majitele zajímá jestli to náhodou nebude fungovat jen prvních pár desítek tisíc km a pak se to celé začne ve své složitosti a chatrnosti kazit a já budu platit drahé opravy, které mi vykompenzují nízkou spotřebu, kterou jsem si chvíli užíval.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo takže od prvotního "žádného normálního kupce účinnost nezajímá" přes další "spotřeba a účinnost motoru nemá nic společného" jsme se dopracovali až ke konečnému "mě spotřeba nezajímá".

předpokládám, že si z této diskuse odnášíš pocit "to jsem mu to natřel"

...já vidím jenom kličkování ve stylu paní Kylie😊 že od ženské je vrcholný výkon "aby ses neposr.." to už jsem si zvyknul, u chlapa to za běžné nepovažuju.
ryccardo
@Man Ký ja napsal ze me spotreba nezajima? A ja myslel ze celou dobu tvrdim opak. Klickujes akorat ty a neustale se ptas, tak jsem ti vysvetlil ze ucinnost motoru se bezny kupec nikde ani nedocte a rozhodne to neni sledovany parametr pri koupi auta. Navic to samo neurcuje spotrebu auta respektive naklady na km a navic je podstatna taky spolehlivost takoveho motoru. Takze abychom to shrnuli, parametr jmenem ucinnost motoru je pri rozhodovani o porizeni auta nekde hluboko vzadu. Nedokazes se s tim smirit? To je ale tvuj problem. Nemusis to tady furt rozepisovat.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo tady je odkaz na původní diskusi, od té doby jsi to trochu vycizeloval, ale v podstatě jsi furt úplně mimo😊

www.auto.cz/diskuse/97425/1

ano, spotřeba je odvislá od účinnosti motoru. až bude benzínový motor účinnější než nafta, bude mít nižší spotřebu. zatím se to nedaří.
ryccardo
@Man Ký Děkuji za upozornění. Beru na vědomí. Ode dneška je účinnost motoru ten nejdůležitější parametr, který budu u auta sledovat. Nic jiného mě jako zákazníka nebude zajímat. Tvá věta by měla znít: "Spotřeba auta je odvislá mimo jiné i od účinnosti spalovacího motoru"

Je zvláštní, že se svým autem s turbobenzínem, který má vyšší účinnost než atmosférický jezdím ve městě s cca o 40% vyšší spotřebou než jsem schopen jezdit s atmo. Asi špatný kus a nic z toho jako hmotnost, zpřevodování atd na to nemá vliv.

Fakt že nafta má proti benzínu vyšší energetickou hustotu zanedbáme viď? Nebo že můžeme ten neúčinný benzínový motor doplnit hybridním pohonem, což ti významně ovlivní právě tu spotřebu, která zákazníka tak zajímá o tom se taky nebudeme bavit. Prostě účinnost motoru je to jediné co musí normálního zákazníka zajímat a já si dovolil napsat, že ne.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo tys hlavně vůbec nevěděl, co to účinnost motoru je. to je zjevné z původní diskuse. tam jsi se odmlčel, protože jsi vůbec nevěděl co říct a po 4 měsících jsi přišel s novou geniální teorií, proč máš vlastně pravdu.
protože logický "vývod", že když má motor nějakou účinnost tak to nic neznamená, protože když mu přiložíš 300 kilo zátěže žere víc a to je důkaz, že to nic neznamená... to je fakt na zlatý ventilek.
fakticky je to totéž, jako říct, že když atlet zaběhne stovku za devět sekund, není to příliš dobrý výsledek, protože kdyby měl na zádech padesátikilový batoh, už ho nedosáhne.
ryccardo
@Man Ký je tohle tvoje vybliti uz dostatecny na vyleceni tveho mindraku nebo jeste budes necim pokracovat? Klidne muzes neb ja uz jsem ti to jasne vysvetlil a neni potreba se s takovym bl,bem dal vybavovat, protoze ty si stejne meles svoje vyplody a zavery.
Az bude ucinnost motoru podstatnejsi udaj nez spotreba celeho auta, tak ho jiste budou automobilky uvadet ve svych prospektech a zakaznici se po tom udaji budou pidit. Do te doby zustaneme u spotreby respektive nakladu na km. Protoze ucinnost motoru sama o sobe nam nerekne nic moc o tom co nas bude stat provoz auta na palivu nebo nedejboze udrzbe a to zajima skoro kazdeho zakaznika.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo abys mohl srovnávat účinnost, musíš mít stejné podmínky. do stejného auta dáš přeplňovaný motor s nižším obsahem a i když bude mít stejný výkon, jako motor s vyšším obsahem, dosáhne nižší spotřeby paliva. to je princip downsizingu. 1,5ka s turbem jeden líp než dvoulitr a přitom míň žere. na tohle se přišlo už asi před dvaceti lety.
tedy, když dáš 1,5ku s turbem do 1500 kg těžkého auta nebo do 2000 kg těžkého auta, už nic nesrovnáváš, jsou to rozdílné podmínky.
pořád dokola omíláš, jak tě zajímá míň spotřeba a víc spolehlivost motoru, jako kdyby dneska někdo dělal motory, které se s menšími či většími servisními náklady nedaly provozovat statisíce km😊
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo spotřebu automobilu nemá smysl uvádět, protože pak si do ní sednou čtyři lidi a změní se. OMG
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Čína sem, Čína tam. Co Evropa? Stále na technologické výši či ji Čína již překonala?
Helle
@Pepa_007
Bohužel už dávno.
MihiCZ
@Helle V něčem ano, ale v kvalitě aut ne. Na papíře a na obrázku to kolikrát vypadá zajímavě, ale pak si do toho člověk sedne a zjistí, že to tak trochu smrdí (doslova), žere, asistenti jsou splašení a divně se to řídí.
Othello
Popis spalování uvedený v článku zní dost divně. Cituji "...zapálení směsi se bude využívat primárně vysoká teplota ve válci vzniklá stlačením směsi. Tedy podobně jako u dieselu..."
Jednak u dieselu se nestlačuje směs ale čistý vzduch (případně s trochou spalin) takže podobnost tady končí, ale hlavně okamžik zážehu koresponduje přesně se vstřikem nafty.
Pokud by se u popisovaného zážehového motoru měla směs zapalovat jen teplem, těžko by trefovali správný okamžik zážehu. Myslím že už to zkoušeli kdysi japonci a po vzletných prohlášeních do motoru potichu zas zamontovali svíčky
Ale třeba vývoj od té doby pokročil
Avatar - wakantanka
wakantanka
@Othello Mám taký pocit že "benzínový diesel" má Mazda ako Skyactive X, samozrejme so sviečkami a podľa testov, žiadny zázrak ani pri výkone, ani pri spotrebe.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ja se jen zeptam, jaka je tedy slibovana ucinnost toho budouciho motoru? V clanku jsem to nejak nenasel. Ale bude jiste sokujici 😉
Miroslav Melichar
@JirkaVejrazka Někde jinde jsem četl údaj 48 %.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Miroslav Melichar žabaři

www.novinky.cz/…o-hacek-40352817
Lubo
Na začiatok by bolo fajn, aby zvýšili účinnosť upevnenia volantu, nech neostane v rukách 😉
MihiCZ
Polovina článků tady je o čínských šrotech, slibech, plánech, prdech… Zaprodanci! Víte co podporujete? 🤮
Ja Prvni a Posledni
@MihiCZ

Můžeš křičet „zaprodanci“ kolikrát chceš. Zvenku to pořád zní jen jako člověk, kterému ujel vlak reality.
MihiCZ
@Ja Prvni a Realita je taková, že ty plečky tady nikdo nekupuje, ale na auto.cn o nich píšou, jakoby to všechny zajímalo. Sleduji i jiné weby o autech, zvláštní, že tam o každém čínském prdu nepíšou. Asi jen náhoda😉
ACE.
@MihiCZ Tomu se hochu říká informace. Pokud chceš propagandu, musíš na Novinky nebo ČT
MihiCZ
@ACE. Pro ty jedině pravé informace se chodí na auto.cn, já zapomněl 😂 Kam chodíte pro informace Vy panáčku, když ne na ČT? Pochlubte se svými delulu zdroji.
ACE.
@MihiCZ to víš jelimánku, bláboly o Čínském šrotu platily možná tak před 20 lety. Bohužel díky bambulům co jsou přesvědčení o jakési západní nadřazenosti, to tady jde do kopru. Ale to vám taky časem dojde.
MB1975
@ACE. 👍👍👍
Avatar - Lukáš Mauer
Lukáš Mauer
Příspěvek podléhá schvalování.
Zdeněk Mlček
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Man Ký
Man Ký
Zachovejte spalovací motor! Tam máme technologickou nadvládu! Cože, zase čína? tak o tom nepište😊 účinnost nikoho nezajímá, hlavně, aby to vydrželo. může to žrát kolik chce. já už jsem měnil tři motory. účinnost řeší jenom EU, nikdo normální nepotřebuje nízkou spotřebu. elektromobil má sice nízkou spotřebu, ale já potřebuju zvuk a řadit!
zajímavé...
o dieseotto už se psalo v roce 2008
DonVito
@Man Ký
Jeste jsi zapomnel, ze prioritou je pro poradnyho macho ridice dat 1000km na zatah, za 5 min natankovat a ficet dalsich 1000km.

Treba do Athen.
Ty jsou 2000km daleko a je dulezity nikde nezastavovat, abys tam dojel za 19 hodin.
Rosta Jež
@DonVito Neskutečné kydy toto - neustále omílané dokola jako kolovrátek. To už přece musí připadat trapné i zkušeným a ostříleným elektromobilistům. Silně to zavání zesměšňováním a dehonestováním určité skupiny lidí, k čemuž se snižují jenom omezenci.
Každý ať si jezdí jak daleko chce a čím chce. Klidně od nás na jih Španělska na jeden zátah když mu to tak vyhovuje a nikoho při tom nijak neomezí a neohrozí včetně sebe sama.
A teď k tématu: i kdyby se v sériové výrobě dostali na polovinu deklarovaného zlepšení účinnosti, stále by to byl zajímavý výsledek. Bohužel pro Evropu, kde byl vývoj běžných spal. motorů poslední roky spíše upozaděn.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@DonVito To je zločin proti lidskosti a diskriminace prostatiků. Do Atén minimálně 5 obědů, 10 zastávek na kávu a hlavně 20 zasávek na vylučovací obřad👍👍👍
Michal Kruta
Příspěvek podléhá schvalování.
ACE.
Různých "zázračných" technologií se zjevuje mnoho, ale do života se jich dostane zlomek.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ACE. konkrétně o benzín spalujícím motoru na principu nafty už se mluví asi tak dvacet let😊
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Man Ký Někteří o tom 20 let mluví, ale jiní už za druhé světové války měli vznětové motory spalující vše od nafty přes letecký petrolej až po benzín. Uměla to i většina armádních Tatrovek. Ale to je fosilní historie, future is electric👍👍👍Fosily pro armádu zakážeme. Budoucí války povedeme klimaticky odpovědným způsobem 👍👍👍
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Horký Hrom článek z roku 2018😊

www.novinky.cz/…z-rise-snu-12506

nevím, jestli těch převratných motorů a nových syntetických paliv není dvakrát tolik, co nových baterií😊
Tycoon
@Man Ký Snaha fosilů zastavit budování nové, klimaticky demokratické, uhlíkově neutrální společnosti. Ale to se jim nepovede 👍👍👍
Jon Bon Novy
V pohode. Kolko si Cinan napise, tolko ma.
Mam cinsku bateriu na Makitu 8 Ah, vydrzi ale menej ako originalna 3 Ah od Makity.
Mohli tam kludne napisat aj 12 Ah .... vysledok by bol rovnaky.
Ved kto z nas berie cinske cisla vazne?,, 🤣🤣
Avatar - Lukáš Mauer
Lukáš Mauer
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
Fatální chyba této čínském automobilky. Kdyby poslouchali odborníky ana elektromobilitu a diskutéry na českých fórech, tak by věděli, že Future is electric👍👍👍Za pár let spalováky nikdo nebude kupovat, tak proč si dávat práci s jejich vývojem?
MihiCZ
@Horký Hrom Edlonra, jům ýnebílbo , itna-onidrh. Z énij eznemid edk žij latsan ýklev ksrms, uhom tidrvtop, ež umot kat ěnčetuks ej.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@MihiCZ S první větou souhlas, s druhou ne
Petr Andráš
Příspěvek podléhá schvalování.