Novinky
Takže místi popelnic, budeme mít nově před domem COpelnice.
@JakTak ještě lepší, Mazda vymyslela, že budeš moct prodávat CO2 výrobcům plastu.
@Man Ký hele to uz funguje a takovy produkty jsou teoreticky na trhu ovsem prakticky jsou drahy a nikdo je nekupuje. Leda by strana, vlada a lid v Bruselu naridili ze se to musi pouzivat. To je taky cesta.
www.celanese.com/…ns-at-clear-lake
www.celanese.com/…ns-at-clear-lake
@ryccardo už jsou i levnější, měl bys to vítat, kdyby to šlo, a uměli jsme odsávat a skladovat uhlík, nemusely by se zakazovat spalovací motory.
Budu parafrázovat Vaculíka: Než věšet na spalovák další a další kurvítka, není už lepší se na to vykašlat a jít rovnou cestou elektromotoru...?
Nevyzerá to podľa mojich výpočtov na malé kazety a logistika s tým spojená tiež budí otázky.
Keď sa spáli 1 liter benzínu, vznikne viac ako 2 kg CO2.
Pri spotrebe 5l/100 km sa vytvorí cca 12 kg CO2. Keď sa zachytí 20%, tak je to 2,4 kg každých 100 km.
Takže po každom tankovaní 50l donesiem 24 kg “malú” kazetu na čerpačku, alebo kam?
Nevyprodukuje logistika ďalšie emisie?
Či počítam niečo zle?
Keď sa spáli 1 liter benzínu, vznikne viac ako 2 kg CO2.
Pri spotrebe 5l/100 km sa vytvorí cca 12 kg CO2. Keď sa zachytí 20%, tak je to 2,4 kg každých 100 km.
Takže po každom tankovaní 50l donesiem 24 kg “malú” kazetu na čerpačku, alebo kam?
Nevyprodukuje logistika ďalšie emisie?
Či počítam niečo zle?
@Lubo Zatím je to 20 %. Až to vycizelují k dokonalosti, budeš mít z 50 litrů benzinu CO2 metrák 😃 . Akorát nevím metrák čeho vlastně, protože jak se zachytává CO2 do kazety? Standardně se skladuje v tlakových lahvích... 😊
Připadá mi to jako ještě větší blbost než vodík (v osobní dopravě). Mimochodem kdyby to mělo snížit emise jen o 20 %, tak to už by snad bylo lepší soustředit to úsilí do snížení spotřeby (hmotnost, aerodynamika, účinnost...)
Připadá mi to jako ještě větší blbost než vodík (v osobní dopravě). Mimochodem kdyby to mělo snížit emise jen o 20 %, tak to už by snad bylo lepší soustředit to úsilí do snížení spotřeby (hmotnost, aerodynamika, účinnost...)
@Lubo : počínáš si naprosto logicky. Ty kazety se budou automobily převážet na čerpací stanice a z nich potom kamiony dál, takže se určitě vypustí méně CO2 než teď 😄
Zbytečné. Drahé. Komplikované.
Jan Hloupý
Příspěvek podléhá schvalování.
Spousta veci, ktere dnes pouzivame, byly driv "zjevne nesmysly". Nez se ukazaly byt praktickymi a uzitecnymi.
V tomto případě máme výhodu, že nesmyslnost vyplývá už jen z těch útržkovitých informací, které máme k dispozici, jelikož fyzikální zákony platí všude. I v Japonsku.
Molekulové síto má absorpční kapacitu cca 10 %. Na zachycení CO2 z jedné 50litrové nádrže benzínu je potřeba 1200 kg molekulového síta. Na to by byl potřeba přívěsný vozík. A nebo by to mohlo být menší, třeba 12 kg, ale pak by se to každých 10 km muselo měnit. Nebo by tam byl mohl být kompresor a chladicí zařízení a CO2 by se zkapalňoval. Ale ani to by nebyla výhra, protože z jednoho tankování by vzniklo 120 kg zkapalněného CO2, přičemž tlaková nádrž na toto množství by zabrala poměrně dost prostoru auta, a navíc by se musela se udržovat při nízké teplotě, což by spotřebovávalo energii.
Navíc je evidentní, že by takové čištění spalin bylo složitější než jak to mají diesely.
Pokud jsou běžné emise CO2 třeba 150g na kilometr tak je ten výpočet taky jednoduchý
Jenže tohle nikdy nemůže být ekonomicky opodstatněné. Brání tomu technická logika, která je omezená platnými fyzikální zákony. I kdyby na tom pracovaly ty nejlepší japonské mozky desítky let, výsledkem bude drahý, složitý a těžký systém nepřívětivý pro řidiče. To už i elektromobil bude levnější, jednodušší, lehčí a přívětivější.