Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První jízda s Fordem Ranger PHEV: Revoluce mezi šik pracanty

16 komentářů

Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Na tu kombinovanou spotrebu 6,2 az 6,4 s vybitou baterkou si rad pockam na nejaky kompletni test. Bylo by to asi docela slusne prekvapeni.
A moc nerozumim tomu, proc jsou vsichni uneseni z rezimu Charge. Pokud se clovek nepohybuje v okoli nejakeho mesta, kde musi jet povinne ciste na elektrinu a kde by za pomoci tohoto rezimu mohl "nouzove dobit baterku", nema ten rezim zadne realne vyuziti. Neexistuje jediny rozumny duvod, proc ho pouzivat, je to z hlediska efektivity nejhorsi zpusob, jak v aute spalit palivo. A ne, neni to "prekvapive efektivni".

Ale jinak samozrejme palec nahoru Fordu za to, ze to s takovymto autem zkusi na trhu.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
@JirkaVejrazka : ano Ford to pořád zkouší .... a pořád víc a víc prodělává, v USA padly prodeje elektrických Fordů na 2,5% ...
Čím víc elektriky, tím větší prodělky ale ať to klidně ještě zkouší dál až do krachu o odchodu z Evropy.
Mr.Murphy
@JirkaVejrazka jo, "charge" na svém PHEV používám zcela výjimečně a k ničemu to není. Maximálně tak k tomu, abych si večer cestou ze služebky dobil baterku tak, že mi ráno vystačí na zatopení, ať neškrábu okna. Případně o trochu víc, abych nemusel startovat studené auto a dojel ty svoje 3km do práce. Ale už to skoro nepoužívám, to si raději tu baterku "zamknu" a nedovolím jí teda vybít se třeba pod 2%.

Kombinovaná spotřeba s prázdnou baterkou 6,2-6,4 by byl zázrak, samozřejmě jde o to jaká ta kombinace je. Superb iV s prázdnou baterkou dá okresky za 5.... dálnici za 7 (konstant 130).... těžko čekat že pick-up udělá to samé, to je vyloučeno.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
A teď se vsadíme kolik se jich v % prodá ... když od 1. ledna skončí víceméně veškerá zvýhodnění PHEV. A už si nebudou moci hrát na nízké CO2 😄
Robert Hlavatý
Tak obecně plug-in hybridy jsou slepá ulička, prostě kočkopes. Od každého něco umí něco a ani jedno pořádně... Cenově nezajímavé, servisně náročné, jízdě negativně ovlivněné hmotností baterky....Dle mého nikdo se zdravým rozumem si PHEV za peníze zdůrazňuji z vlastní kapsy nekoupí (nemluvím o firemních zákaznících). Ale samozřejmě je to jen názor a až trh v následujících letech ukáže, jestli se mýlím nebo až tak moc ne..
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
@Robert Hlavatý : no vzhledem k tomu že od 1/1/2026 se mění metoda zjišťování CO2 pro PHEV a čísla vyskočí zhruba na dvojnásobek, ztratí PHEV v EU smysl. Od 1/1/2027 pak poskočí "naměřené" CO2 u PHEV na trojnásobek. Vůbec Ford nechápu. Proč investuje tolik peněz do mrtvého koně.
Avatar - praptak
praptak
@W.O. PRSCLEY Je to způsob, jak tu nabídnout benzínový motor 2.3 L EcoBoost, bez ohledu na výše uvedené.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Robert Hlavatý U ktereho doktora se mam hlasit, kdyz jsem si za vlastni penize koupil PHEV a jezdim s nim uz nejakych sedm let? A jsem s nim porad spokojeny?

Mas pravdu, ten servis je extra narocny. Zrovna jsem prosel dalsi STK s celkovym poctem problemu "0" a krome vymeny provoznich kapalin a filtru se s tim autem nikcy nic nedelalo.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@JirkaVejrazka To je takový mentální odpor lidí s menší úrovní chápání.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@KANKUNEN Myslis mne, nebo Roberta? Ja jen, abych se v tom vyznal 😊
Mr.Murphy
@JirkaVejrazka dej mi prosím pak adresu toho doktora až ji budeš mít, jdu hned po tobě. Taky mám PHEV, ve své vlastní firmě a taky jsem spokojený.

Jestli bych do toho šel dnes znovu nevím, ceny PHEV se mi zdá šly hodně nahoru a ceny EV dolů, takže bych musel dělat novou kalkulaci. Když jsem kupoval svého Supa tak byl levnější než podobně silná nafta, tak nebylo vůbec o čem. A jsem fakt absolutně spokojený.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Mr.Murphy Jasne, dnes bych take kupoval misto toho EV, protoze to uz plni ulohu druheho auta v rodine a tam by pro nase potreby bez diskuse bylo EV lepsi volbou.

Ale tenkrat to byla idealni volba, protoze to bylo jedine auto v rodine a nabidka EV byla TM3 nebo Leaf (a mozna jeste Kona) - ani jedno z toho se mi nelibilo.
Mr.Murphy
Ideální pro lidi, kteří s nějakého důvodu těmito auty jezdí po městě.... Když už to musí být, tak aspoň tak nesmrdí....
Avatar - Man Ký
Man Ký
Mhm, reálně 40 km - pro městského člověka každodenní porce naprosto v pohodě a netrápím spalovací motor, kterému se krátké jízdy nelíbí. Tedy když pomineme pick-up pro městského člověka. Na moje pojížďky by to stačilo a taky je to šance jak koupit benzín, které jinak v pick-upech na našem trhu nejsou.
Arese
Hmm, tato hybridodebilní verze bude jistě "trhák"! 😃
adamzprahy
Uvedená spotřeba je tabulková nebo jste s tím tak jezdili? Kdyby to jezdilo v hybridnim režimu s vybitou baterkou okolo 7l tak by to bylo super, ale uplně tomu nevěřim, protože za tak málo to snad nejezdí ani v základní naftě?

Jinak jako mě se aktuální Ranger líbí, tady na rozdíl od jiných PHEV neutrpěla moc užitná hodnota, tak na cukačky po městě nebo v kolonách asi dobrý a mimo město by to mělo být výkonu dost. Takže asi záleží na reálné spotřebě při vybité baterce, protože jestli bude realita v normální zátěži 10+ tak je to celkem k ničemu a nemá to vyjma emisí v koloně žádnou přidanou hodnotu proti základní naftě. Počkám si na reálný test.