Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Charger pohání šestiválec Hurricane o výkonu 410 kW. K autu dostanete i trénink na okruhu

12 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nechápu tu americkou posedlost V8, tahle R6 je ve všem lepší. Hlavně kroutící moment v nízkých otáčkách bude dost lepší.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@KANKUNEN to je historicky. ale myslím, že přeplňovaný řadový šestiválec se podepíše pod jízdními vlastnostmi příjemnějším způsobem.
Tycoon
@KANKUNEN

Podle dostupných měření má ta R6 poměrně výrazný turboefekt, takže je lepší než atmo V8 ve středních a vysokých otáčkách. V nízkých naopak horší. Má nastavené i vyšší volnoběžné otáčky.

A kompresorový V8 Hellcat je tak o dvě ligy výše.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Tycoon To je tak, když je pro někoho složité oddělit turboefekt a kroutící moment v nízkých otáčkách. Ti lidé pak montujou nové zimní gumy na zadní nápravu u předokolky
Tycoon
@KANKUNEN

Jak tedy nazýváš stav, kdy je v ustáleném režimu nízkých otáček energie výfukových plynů v turbíně tak nízká, že dmychadlo na druhé straně hřídele nedokáže poskytnout maximální plnicí tlak a motor tudíž nemá maximální točivý moment?

BTW Vždy kupuju celou sadu 4 pneumatik.
adamzprahy
@KANKUNEN nejel jsem ten nový I6 hurricane, ale když bych srovnal V8 Hemi se se skvělým 40i od BMW, tak jsou to pro reálnou jízdu dost odlišné koncepce a to hemi bych přirovnal spíš k velkému dieselu s pěkným zvukem v otáčkách, jede to prostě od volnoběhu tak lineárně a příjemně mechanicky. Ve srovnání s malýma motorama je 40i od BMW silná a lineární od volnoběhu, ale při porovnání s tim hemi tam je poznat že je to menší turbomotor. Závodníci budou nadšení v turbo I6, ale pro takovéto převalování na volnoběhu po většinu jízdy má V8 i z principu časování válců jiný a vhodnější charakter, protože u šestiválce to musí dohánět dobře udělaná turbo regulace. V US jsou to navíc levné motorizace, takže prostě je v tom i ten faktor že dokud nebudeš tlačit emisní efektivitu tak neni důvod zvyšovat náklady vývojem a výrobou turbo šestiválce a pak se ti zákazník uplně nevysloví pro to aby Dodge vyvíjel takové motory, protože to prostě není potřeba a je jedno že bude o něco efektivnější.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon o dvě ligy výše a taky o 100 kg těžší (jen motor!). což je nepochybně vepředu poznat. radši bych měl 550 koní ze šestiválce, než 700 z osmiválce, které stejně nedokážu přenést na vozovku a už vůbec ne využít. to je auto pro takový ty, co s tím umí jenom rovně, ale potřebují být slyšet😊
Arese
Tak ve srovnání s absurdní, a proto takřka neprodejnou, elektrodebilní verzí je ta šestiválcová super, ale echtovní fanoušci muslecarů si stejně počkají na osmiválec! 🙂👍
adamzprahy
Nový design Chargeru mi nějak nesedí, neviděl jsem teda na živo, ale z fotek působí impotentně. Na druhou stranu interiér bylo potřeba zlepšit. Bral bych exteriér starého Chargeru SRT s interiérem nového 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@adamzprahy tak sedan se mi kupodivu líbí víc, než kupé! a to je co říct😊 a rozhodně víc, než ten starý, s tou divnou maskou😞
Speed
Nádhera. Dokonce i kokpit se povedl.
digo slav
Příspěvek podléhá schvalování.