Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Čas přezouvání pneumatik je tu! Jak ušetrit peníze? A jaký je dnes standard pneuservisů?

23 komentářů

Buffalo007
Ještě bych zmínil jestli dát lepší vzorek dopředu nebo dozadu. Některé pneuservisy to taky jedou podle dříve zažitých pravidel a je lepší si to ohlídat.
ryccardo
@Buffalo007 lepsi vzorek se dava na hnanou napravu. U predokolek na predek neb kdyz nezatocis a nevyjedes, tak je to dost neresitelny.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ryccardo No až tě na klouzačce z kopce předběhne zadek, tak možná změníš názor. Kvalitní gumy s dobrým vzorkem jsou potřeba vepředu i vzadu, ale díky zatížení přední nápravy je rozumné mít vzadu ty o fous lepší. A to platí i pro aquaplaning atd. Fyzika je sviňa i když to laik může vidět jinak.
Bezpečnost v autě nerovná se jen nejrychlejší rozjezd na sněhu do kopce...
ryccardo
@Mokrous nech si svoje rady. Delam to tak pres 25 let a nemel jsem s tim problem nikdy. Ani v dobach bez ESP. Nerikam ze si tam dam slicky, ale ze si na zadek davam ty horsi 2 gumy. Coz muze by o 1-2 mm horsi dezen. Zadna tragedie. Ano nejde jen o to vyjet kopec ale taky o to, ze prednima ridis auto, kdyz ztratis adhezi na predni naprave, tak nezatacis a to je prusvih. Takze lepsi zimni vzdy na predek.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ryccardo OK, nebudu tě tedy obtěžovat.
Jen ti budu držet palce, až to někdy nezvládneš, tak abys jel rovně a nezatočil, protože jen to ti zachrání život. Až to někam narveš bokem, tak končíš.
Jak už jsem psal, fyzika je sviňa a není o pocitech.
Othello
@Mokrous
ano fyzika je sviňa, ryccardo má pravdu
ryccardo
@Othello hele existuji lidi, kterym staci napsat ze podle nejnovejsich vyzkumu odbornici dosli k nejakemu zaveru a ti lide tomu daji vetsi vahu nez sve osobni zkusenosti. Taky jsem na snehu najezdil za ta leta spousty km a neminim rady "odborniku" postavit nad mou osobni zkusenost. A ta je, ze pokud ti ustreli zadek, tak das kontra a pridas plyn. Kdyz ztrati adhezi predek, tak auto v tu chvili nedokazes nijak ridit.
ryccardo
@Mokrous kdyz ti ustreli zadek auta, tak mas porad spoustu moznosti co s tim udelat. Vetsinou staci trochu pridat, dat kontra, nebo ubrat a dat kontra a u modernich aut mas ESP ktere takove situaci zamezi. Elektronika te nenecha to poslat nekam bokem, takze tady pises o problemu, ktery muze hypoteticky nastat u auta bez ESP a pokud za jeho volantem sedi drevo, ktery nevi co ma v takove chvili delat. Takze dekuji za doporuceni ale ja se radama pseudo odborniku nehodlam ridit.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Buffalo007 Bezpečnost nadevše. Dopředu ty horší, protože pravděpodobnost, že zrovna při přetáčivém smyku selže ESP je vysoká. Že to nebrzdí, nezatáčí, plave, nemá trakci je maličkost a ta výhoda, nasadíš 5 a 8 mm a sundáš 3 a 7mm a zbyte ti na příští zimu jeden krásný starší neojetý páreček.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@KANKUNEN Přestaň vozit na přední nápravě pytle s cementem a dosáhneš rovnoměrné zatížení pneu. Budou opotřebovávat rovnoměrně a zadní náprava bude moci brzdit. A nebo kup elektromobil, ten je ve všem nejlepší 👍 👍👍
ryccardo
@Horký Hrom na predni naprave se u predokolky sjizdeji vic, coz je normalni a vzdycky bude predek tezsi, protoze tam lezi motor. Pokud ovsem nevozis v kufru cihly.
gil54
Každoroční téma...ok, je dobré si připomenout.

Ale za ta léta bych čekal, že kvalita textu bude stále lepší a už vypracovaná téměř k dokonalosti. No, nepřipadá mi to tak.

Zápalka??? To slyším poprvé, ano, celý život se člověk učí, ale fakt zápalka? Je potřeba vymýšlet a sdělovat, jak změřit hloubku drážky pomocí x prapodivných metod lidem, u kterých se předpokládá jakási základní inteligence, když tedy má minimálně ten řidičský průkaz?

A abych to odlehčil, ve výčtu úspor chybí základní výrazná úspora - zaplatím hotově a účet nepotřebuji...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jak ušetřit? No třeba tak, že koupím celoročky, když nenajedu víc jak 15 tisíc ročně.
Jinak ten druhej obrázek v galerii, to zase musel tvořit nějakej raketovej inženýr a nebo AI... To úplně fyzicky bolí.
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Mokrous
A když udělám 25k za rok? Má smysl šetřit na pneu?
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Jenik3 Nemá. Určitě ne. A při nájezdu 25k za rok bych v našich zeměpisných šířkách volil kombinaci letní + celoroční na zimu.
Moderní prémiové celoročky mají na sněhu a ledu cca 95-98% výkonu nejlepších zimních, ale na suchu a mokru jsou výrazně lepší jak zimní. No a nejhorší jsou v létě v horku, kde se žvejkaj a ten kdo jezdí hodně rychle a sportovně, ten ocení letní gumy.
Já najedu jenom cca 10-12 tisíc ročně a pro mě jsou celoročky jasnou volbou. Neomezují mě nikde a ušetřím spoustu peněz. Sezónní by mi zpuchřely a vyhazoval bych gumy, které by vypadaly jako nové, ale nedržely by. Což by nebylo ani ekonomické, ale ani EKO - BIO. To si radši koupím co 3, max. 4 roky novou sadu celoroček.
Trtkal
Jedna z důležitých věcí je nenamatlat šrouby kol vazelínou, jako mi při opravě brzd - kdysi v jednom autorizovaném servisu Škoda. Povoloval jsem to dvoumetrovou lešenářskou trubkou a šlo to i tak velmi ztuha. Při defektu někde na silnici úplně bez šance. Velmi se divím, že to zvládly všechny šrouby i ten klíč z výbavy, který jsem k tomu použil.

Když jsem tam pak volal, tak ještě kvákali o tom, že kdyby tam nebyla ta vazelína, tak to nepovolím vůbec. Nikdy jsem na žádném svém autě neměl problém povolit kola. Jen tyto. Pak jsem to ještě hodinu vyšprtával ven a čistil benzínem.

Ono se není co divit, utahovací moment je dán třením a "napružením" závitů proti sobě ve chvíli, kdy šroub dosedne na nedeformovatelnou plochu. Když ale pitomec namaže šroub vazelínou, toto tření se sníží. Celé to dorazí dotažení "kalibrovanou" vzduchovou pistolí.

Ovšem vazelína částečně vyschne, z velké části se vymačká, zbytek se zapeče. A šrouby jsou utažené mnohem víc, než mají být.
ryccardo
@Trtkal ty odborniku problem neni ve vazeline, ale v tom ze to nekdo utahl jako prase bouchackou nebo velkou pakou. Vazelina se tam davat nemusi, ale muze. To nicemu nevadi.
Trtkal
@ryccardo Kdyžtak doporučuji přečíst můj příspěvek ještě jednou. Je tam v krátkosti vysvětleno, jak fungují závitové spoje a proč se namazáním dosedací plochy šroubu a závitu sníží tření a tím i utahovací moment. Pokud to nezvládnete, můžete říct třeba manželce, pokud ji máte a umí číst. Přeji hezký den 😊
ryccardo
@Trtkal ano cetl jsem. Nicmene kdyz je sroub suchy, tak ho maznu grafitkou a nemam zadne problemy to pak povolit. Jen to utahuju tim cim to pak povoluju. Teorie je to sice zajimava, ale, hlavni problem neni vazelina, ale kroutici moment, kterym to nejaky prase utahne.
Trtkal
@ryccardo Díky za slušnou odpověď. Snad už se zvládneme bavit jako lidi. 😊
Marek Lalke
V pneuservisu neumi ani nafoukat pneumatiky. Reseni je jednoduche. Celorocni pneu.

Nepocitam chudaky kteri jezdi trasy typu Praha Kosice v ceedu a prijizdi domu v 11 vecer, aby dalsi den rano v 8 mohli jet na garancku po 10000km. Ti samozrejme maji smulu a celorocky jim nepomuzou.
traveldrive
@Marek Lalke Asi chodíš do blbého pneuservisu. Celoročné pneumatiky samozrejme nie sú riešením pre každého.
P.S.: Ak máš celoročky, do pneuservisu nechodíš?
traveldrive
15.11.....to ste sa v redakcii fakt skoro zobudili...