Novinky
Čas přezouvání pneumatik je tu! Jak ušetrit peníze? A jaký je dnes standard pneuservisů?
23 komentářů
@Buffalo007 Bezpečnost nadevše. Dopředu ty horší, protože pravděpodobnost, že zrovna při přetáčivém smyku selže ESP je vysoká. Že to nebrzdí, nezatáčí, plave, nemá trakci je maličkost a ta výhoda, nasadíš 5 a 8 mm a sundáš 3 a 7mm a zbyte ti na příští zimu jeden krásný starší neojetý páreček.
@KANKUNEN Přestaň vozit na přední nápravě pytle s cementem a dosáhneš rovnoměrné zatížení pneu. Budou opotřebovávat rovnoměrně a zadní náprava bude moci brzdit. A nebo kup elektromobil, ten je ve všem nejlepší 👍 👍👍
Každoroční téma...ok, je dobré si připomenout.
Ale za ta léta bych čekal, že kvalita textu bude stále lepší a už vypracovaná téměř k dokonalosti. No, nepřipadá mi to tak.
Zápalka??? To slyším poprvé, ano, celý život se člověk učí, ale fakt zápalka? Je potřeba vymýšlet a sdělovat, jak změřit hloubku drážky pomocí x prapodivných metod lidem, u kterých se předpokládá jakási základní inteligence, když tedy má minimálně ten řidičský průkaz?
A abych to odlehčil, ve výčtu úspor chybí základní výrazná úspora - zaplatím hotově a účet nepotřebuji...
Ale za ta léta bych čekal, že kvalita textu bude stále lepší a už vypracovaná téměř k dokonalosti. No, nepřipadá mi to tak.
Zápalka??? To slyším poprvé, ano, celý život se člověk učí, ale fakt zápalka? Je potřeba vymýšlet a sdělovat, jak změřit hloubku drážky pomocí x prapodivných metod lidem, u kterých se předpokládá jakási základní inteligence, když tedy má minimálně ten řidičský průkaz?
A abych to odlehčil, ve výčtu úspor chybí základní výrazná úspora - zaplatím hotově a účet nepotřebuji...
Jak ušetřit? No třeba tak, že koupím celoročky, když nenajedu víc jak 15 tisíc ročně.
Jinak ten druhej obrázek v galerii, to zase musel tvořit nějakej raketovej inženýr a nebo AI... To úplně fyzicky bolí.
Jinak ten druhej obrázek v galerii, to zase musel tvořit nějakej raketovej inženýr a nebo AI... To úplně fyzicky bolí.
@Mokrous
A když udělám 25k za rok? Má smysl šetřit na pneu?
A když udělám 25k za rok? Má smysl šetřit na pneu?
@Jenik3 Nemá. Určitě ne. A při nájezdu 25k za rok bych v našich zeměpisných šířkách volil kombinaci letní + celoroční na zimu.
Moderní prémiové celoročky mají na sněhu a ledu cca 95-98% výkonu nejlepších zimních, ale na suchu a mokru jsou výrazně lepší jak zimní. No a nejhorší jsou v létě v horku, kde se žvejkaj a ten kdo jezdí hodně rychle a sportovně, ten ocení letní gumy.
Já najedu jenom cca 10-12 tisíc ročně a pro mě jsou celoročky jasnou volbou. Neomezují mě nikde a ušetřím spoustu peněz. Sezónní by mi zpuchřely a vyhazoval bych gumy, které by vypadaly jako nové, ale nedržely by. Což by nebylo ani ekonomické, ale ani EKO - BIO. To si radši koupím co 3, max. 4 roky novou sadu celoroček.
Moderní prémiové celoročky mají na sněhu a ledu cca 95-98% výkonu nejlepších zimních, ale na suchu a mokru jsou výrazně lepší jak zimní. No a nejhorší jsou v létě v horku, kde se žvejkaj a ten kdo jezdí hodně rychle a sportovně, ten ocení letní gumy.
Já najedu jenom cca 10-12 tisíc ročně a pro mě jsou celoročky jasnou volbou. Neomezují mě nikde a ušetřím spoustu peněz. Sezónní by mi zpuchřely a vyhazoval bych gumy, které by vypadaly jako nové, ale nedržely by. Což by nebylo ani ekonomické, ale ani EKO - BIO. To si radši koupím co 3, max. 4 roky novou sadu celoroček.
Jedna z důležitých věcí je nenamatlat šrouby kol vazelínou, jako mi při opravě brzd - kdysi v jednom autorizovaném servisu Škoda. Povoloval jsem to dvoumetrovou lešenářskou trubkou a šlo to i tak velmi ztuha. Při defektu někde na silnici úplně bez šance. Velmi se divím, že to zvládly všechny šrouby i ten klíč z výbavy, který jsem k tomu použil.
Když jsem tam pak volal, tak ještě kvákali o tom, že kdyby tam nebyla ta vazelína, tak to nepovolím vůbec. Nikdy jsem na žádném svém autě neměl problém povolit kola. Jen tyto. Pak jsem to ještě hodinu vyšprtával ven a čistil benzínem.
Ono se není co divit, utahovací moment je dán třením a "napružením" závitů proti sobě ve chvíli, kdy šroub dosedne na nedeformovatelnou plochu. Když ale pitomec namaže šroub vazelínou, toto tření se sníží. Celé to dorazí dotažení "kalibrovanou" vzduchovou pistolí.
Ovšem vazelína částečně vyschne, z velké části se vymačká, zbytek se zapeče. A šrouby jsou utažené mnohem víc, než mají být.
Když jsem tam pak volal, tak ještě kvákali o tom, že kdyby tam nebyla ta vazelína, tak to nepovolím vůbec. Nikdy jsem na žádném svém autě neměl problém povolit kola. Jen tyto. Pak jsem to ještě hodinu vyšprtával ven a čistil benzínem.
Ono se není co divit, utahovací moment je dán třením a "napružením" závitů proti sobě ve chvíli, kdy šroub dosedne na nedeformovatelnou plochu. Když ale pitomec namaže šroub vazelínou, toto tření se sníží. Celé to dorazí dotažení "kalibrovanou" vzduchovou pistolí.
Ovšem vazelína částečně vyschne, z velké části se vymačká, zbytek se zapeče. A šrouby jsou utažené mnohem víc, než mají být.
@Trtkal ty odborniku problem neni ve vazeline, ale v tom ze to nekdo utahl jako prase bouchackou nebo velkou pakou. Vazelina se tam davat nemusi, ale muze. To nicemu nevadi.
@ryccardo Kdyžtak doporučuji přečíst můj příspěvek ještě jednou. Je tam v krátkosti vysvětleno, jak fungují závitové spoje a proč se namazáním dosedací plochy šroubu a závitu sníží tření a tím i utahovací moment. Pokud to nezvládnete, můžete říct třeba manželce, pokud ji máte a umí číst. Přeji hezký den 😊
@Trtkal ano cetl jsem. Nicmene kdyz je sroub suchy, tak ho maznu grafitkou a nemam zadne problemy to pak povolit. Jen to utahuju tim cim to pak povoluju. Teorie je to sice zajimava, ale, hlavni problem neni vazelina, ale kroutici moment, kterym to nejaky prase utahne.
V pneuservisu neumi ani nafoukat pneumatiky. Reseni je jednoduche. Celorocni pneu.
Nepocitam chudaky kteri jezdi trasy typu Praha Kosice v ceedu a prijizdi domu v 11 vecer, aby dalsi den rano v 8 mohli jet na garancku po 10000km. Ti samozrejme maji smulu a celorocky jim nepomuzou.
Nepocitam chudaky kteri jezdi trasy typu Praha Kosice v ceedu a prijizdi domu v 11 vecer, aby dalsi den rano v 8 mohli jet na garancku po 10000km. Ti samozrejme maji smulu a celorocky jim nepomuzou.
Bezpečnost v autě nerovná se jen nejrychlejší rozjezd na sněhu do kopce...
Jen ti budu držet palce, až to někdy nezvládneš, tak abys jel rovně a nezatočil, protože jen to ti zachrání život. Až to někam narveš bokem, tak končíš.
Jak už jsem psal, fyzika je sviňa a není o pocitech.
ano fyzika je sviňa, ryccardo má pravdu