Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Levné cestování elektromobilem? Týden mě stál, jako bych jezdil s V12

102 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Oceňuji vaši schopnost trollit s grácií, pane redaktore 👍
Avatar - Zetti
Zetti
@Horký Rom
Ti Marek slapl na kuri oko. Proste ty nabijecky 150kwplus jsou nehorázně drahe. To s cim se moderni elektromobilta chlubi tedy rychlost nabijeni je vlastne luxus za luxusni cenu, navic pro baterii v aute pravidelne nepouzitelne.
Plnou nádrž muzu poridit kolikrat chci, ale UFC nabijeni maximalne 2x po sobe. Toyota si 10letou zaruku na baterku hlida a vi co dělá
ptr078
Minuly tyzen 2900km , 2liter bmw benzin, 90% dialnice 266e
Avatar - Man Ký
Man Ký
Litr benzínu stojí 44 korun, jezdím ho tankovat na dálnici, 100oktanový mají totiž zrovna tam nejlepší, u Humpolce😊
ericn
@Man Ký No jo, dobře ti tak. Pan redaktor s tím jen zkusil jezdit jako s autem 😉
Rosta Jež
@Man Ký s kartou 34 Kč za litr na všech Shell stanicích v ČR včetně těch u dálnic.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Překvapuje to někoho?
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Ada je zase tady
Tebe určitě ne, Aleši 👍
rajce.idnes.cz/…-tady/1165798613
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Horký Rom tvl dobrý úlovek. to si děláš kozy...? tak každý máme nějaký koníček, že😊
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Man Ký
Myslím, že tady redakce má víc svých oblíbených poníků 😀
ericn
@Ada je zase tady ty dva pod tebou určitě 😉
Jon Bon Novy
BEV nie je vhodny pre kazdeho. Len pre jazdy okolo komina a s nabijanim samozrejme doma. Tie rychlonabijacky nemusia ani stavat. Neoplati sa to.
A samozrejme uz vobec nie tahat pri tom prives.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Jon Bon Novy na Tesle máme možnost nabíjet i za 6Kč/kWh. A nejen v ČR, ale tu a tam po Evropě. Obvykle se nikde nedostaneme přes 11Kč/kWh. Takže pokud si z toho odvodím nějakou střední hodnotu na řekněme 9Kč/kWh, tak při celoroční spotřebě kolem 17kWh/100km jezdíme za 1,5Kč/km. S 500PS auty, SUV ...
A přívěsy? Tam hodně záleží na jeho aerodynamice. Tahat se to dá. Ano, neujedeš 500km, ale spíše ke 250, ale to už se dá.
kmarty
@Jon Bon Novy No, jak v zasade clanek zretelne ukazal, BEV je idealni pouze do mesta (aka "okolo komina")... ale je absolutne nevhodny pro ty co ve meste bydli (ti na balkone FVE mit nebudou, takze muzou "tankovat" jen na verejnych nabijeckach).
Avatar - sachs800
sachs800
Pane redaktore, na PRE jste nabíjel za 25,- Kč / kWh? Jak jste to dokázal?
ericn
@sachs800

www.pre.cz/…erejne-dobijeni/

Ceník dobíjení mimo PRE POINT - Ionity UFC 24Kč/kWh
Avatar - sachs800
sachs800
@ericn Čili né u PRE, jenom pohodlí využít čip kdekoliv....
ericn
@sachs800 Vždyť to tam pan redaktor jasně píše...

"Největší podíl na tom měl zmíněný „fofr“ u Ionity. Při nabíjení v roamingu, tedy že jsem přiložil čip PRE a tak spustil nabíjení, stála kilowatthodina 24 korun, takže když jsem jich odebral lehce přes 81, jsme na 1.950 korunách."

Použil u Ionity PRE čip pro nabíjení v roamingu... Četl si to vůbec?
Michal Chmelař
Proboha, pane redaktore, komu chcete "rozsypávat hračky"? Vždyť je to směšné. Doposud jsem si Vás vážil jako autora kvalitních testů, ale takto ne, tento Váš článek mě přesvědčil, že se tento web definitivně vydal cestou bulváru, který jde na ruku několika buranským diskutérům a neváží si slušných čtenářů.

Myslel jsem si, že jen ti buranští diskutéři chtějí přesvědčovat spokojené majitele elektromobilů, jejichž potřebám jejich vozy vyhovují, že se ve skutečnosti mýlí a spokojení nejsou, ale vidím, že stejně se chová i redakce.

Popsal jste extrémní situaci, do které se majitel elektromobilu, který si ho pořídí po zralé úvaze, nikdy nedostane. Jakou má tedy tento Váš článek praktickou hodnotu pro čtenáře? Žádnou, jde jen o clickbait, který má vytvořit "velkou diskusi", ovšem o úplném nesmyslu.

Nejsem majitelem elektromobilu, pořídil jsem si hybridní sedan, protože dokonale vyhovuje mým potřebám. Obdobně elektromobil si patrně pořídí někdo, kdo má možnost levného nabíjení, ideálně z vlastní FVE, a i jinak bude předem optimalizovat své náklady na užívání vozu, tedy Vaše "problémy" z článku nikdy řešit nebude.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Michal Chmelař
Takže je přípusné popisovat BEV pouze v extrémní příznicé situaci, kdy jezdí pouze na elektřinu z domácích solárů??? Nebo jako co???

Když někdo uvede reálný příklad z praxe z druhé strany, tak to je důkaz nekvalitního přístupu???

Ano, to je přesně ono. Dělit na "kvalitní testy", kdy BEV jezdí jen v režimu optimální využití BEV, a na "nekvalitní testy", kdy autor ukáže cokoliv jiného...

Přesně takto se chová dnešní společnost. Přesně toto je postoj stran a voličů Spolu a STAN. Protože jen oni jsou ta jediná demokratická volba. Ostatní strany nejsou demokratické, že... i když vyhrály volby. Tak nemají právo si dát své členy do vlády. Nemají právo si napsat vlastní programové prohlášení... atd.
Michal Chmelař
@rohYpnol
Prosím tě, dej si na hlavu studený obklad, o ničem z toho nepíšu a o politice už vůbec ne. Ten článek prostě jen nemá nic společného s praktickým životem, ve kterém se lidé rozhodují a chovají racionálně.

A z tohoto pomýleného konceptu článku ještě autor v závěru "vytěžil" směšné rýpnutí právě do těch, kteří se chovají racionálně a nejsou líní zjistit si informace a rozhodovat se po zralé a informované úvaze.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Michal Chmelař

Já vím o čem píšeš. A já k tomu dodávám společenský kontext.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol jsme rádi, že jsi našel paralelu a do debaty opět zatáhl politiku. vzápětí nezapomeň dodat, že samozřejmě politika na server o autech nepatří😊
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Michal Chmelař
Redakční cíl je splněn 😀
Michal Chmelař
@Horký Rom
Asi, jiný smysl článku mě nenapadá.
ACE.
@Michal Chmelař prostě konkrétní situace a konkrétní výsledek. Nic víc a nic méně. Vztekáš se bezdůvodně
Michal Chmelař
@ACE.
V klidu, já se nevztekám. Jen mi vadí, jak tento web upadá. Motoristický novinář má tisíc možností, jak otestovat auto tak, jak by to mohlo odpovídat jeho reálnému racionálnímu využití. Místo toho s veškerou slávou objeví a popíše slepou uličku, které se každý racionálně uvažující čtenář dokáže sám vyhnout a rádoby odborný článek k tomu vůbec nepotřebuje.
vlacil
@Michal Chmelař A proč by měl tento web upadat? Není tady třeba redaktor Vaculík, pro kterého je elektromobilita OK? Potřebujeme pluralitu zkušeností a názorů, takže i pluralitu autorů, co je na tom špatně?
Michal Chmelař
@vlacil
Já nestraním elektromobilitě. Ale o autech je tu toho v poslední době velmi málo, zato často rádoby "servisní" informace, převzaté zprávy ČTK nebo googlem přeložené nesmysly.

Proti pluralitě zkušeností, názoru a autorů nic nemám, pokud to dává smysl. Ve svém příspěvku jsem poukázal na podle mého názoru pomýlený koncept tohoto konkrétního článku, který nemá nic společného s praktickým životem, a za tím si stojím.

Martin Vaculík je tu bohužel poslední, kdo je schopen dát dohromady smysluplný článek nebo video, tedy pokud zrovna není donucen dělat trapný PR rozhovor.
Hendly
Tak super.
Máte možnost jezdit všemi auty sveta, bavit se se vsema z automotiv na ktere si ukážete, ale misto toho píšete nejvetsi srack*.

Gratuluji.
Pavel Pik
Pane testere, každý kdo má elektromobil nabíjí úplně jinak než co jste předvedl.
Pominu to, že na cestu do Zlína bych si už vzal letadlo 😊,
šmarja, taková dálka.
Ale k věci: 330 dní z 360 nabíjím doma, a to za pomocí spotového tarifu😒br />https😐/energospot.cz/
Takže, dneska v noci to bude za 1,80Kč za kWh + distribuce v nízkém tarifu 0,20Kč + OZE příspěvek 0,10Kč/kWh ..
v létě kolem poledne nabíjíte zpravidla za "skoro nula korun" .. když svítí.
koukněte se třeba na sobotu 21.6.2025

... takže i ten užranej Ioniq 9 by jel za 26 x 2,10Kč = 55Kč na 100km
A pokud takhle nabíjíte celý rok, tak Vás párkrát za rok rychlonabíječka "nezabije"
Jo, zapomněl jsem na příspěvek OZE
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Pavel Pik no jasně, ale na tu energii, co byste nabil doma, byste neujel 1100 km, ani kdybyste se rozkrájel. Proto jsem do výpočtu nezahrnul "první baterku".

Pro někoho, kdo bude jezdit 330 dnů z 365 kolem komína, samozřejmě není problém jednou za dva měsíce dát na nabíjení víc. Já běžně najedu týdně 700-1000 km a průměr na týden mám nad 1000 km; od začátku letošního roku jsem na +- 53 tisících km jen v novinářských autech v ČR, nepočítám do toho dvě vlastní auta (s jedním za rok tak 5k km, s druhým cca 10k) a prezentace nových aut, které jsou cca 1x-2x do měsíce a člověk tam najede 100-500 km.

Ten článek popisuje jeden konkrétní týden a pro běžný život elektromobilisty extrémní - ale myslím, že nikoliv nereálný - případ, což v textu uvádím.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Marek Bednář a ty kilometry najezdíte, protože auto testujete, nebo z musu?
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Man Ký tak 1/4 ku 3/4; cest, kdy bych jel jen testovat a neměl při tom žádný cíl, už v dnešní době mnoho není.

Nutno ale dodat, že si velmi cením svobody, kterou mi auta (zejména SUV; o tom se můžu rozepsat jindy a bude mě hejtit zase jiná sorta lidí) poskytují, takže pokud je to jen trochu možné, volím auto před jakýmkoliv jiným způsobem dopravy, i když to může leckomu přijít zbytečně drahé či nepraktické. Třeba za babičkou do Havířova, kam se z Prahy jezdí vlakem úplně dokonale snadno a přestup je jen z MHD mezi bydlištěm a nádražím, jsem jel vlakem naposledy snad v roce 2013, a to jen proto, že jsem zrovna neměl na benzín.
Michal Chmelař
@Marek Bednář
V tom případě si dovolím zdvořile se dotázat, komu jste chtěl Vaším článkem poskytnout relevantní informace? Vašim kolegům motoristickým novinářům? Elektromobilista si patrně nepořídí EV pouze na týden, ve kterém nebude ani den doma.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Michal Chmelař

"Elektromobilista si patrně nepořídí EV pouze na týden, ve kterém nebude ani den doma."

Ano, a PRÁVĚ PROTO!!! si asi na týden, co pojede na dovolenou, nepořídí diesel a pojede třeba i za podobné náklady jako Marek Bednář 😁 😁 😁
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Michal Chmelař to předpokládáte, že elektromobilista má možnost nabíjení doma, což není realita pro každého. Naopak si myslím, že čím víc bude elektromobilů přibývat, tím větší procento bude elektromobilistů žijících v bytových domech bez možnosti nabíjení doma přes noc.

A komu - jasně píšu, že jde o extrémní případ, který jistě nebude častý, ale nemyslím si, že by byl nereálný.
Michal Chmelař
@Marek Bednář
Jistě, popsal jste extrémní případ, nezlobte se, ale od motoristického novináře bych čekal více než to příslovečné cimrmanovské objevování slepých uliček. Není smyslem Vaší práce, abyste poskytl užitečné informace co nejširšímu okruhu čtenářů, a to pokud možno se základní úctou k těm čtenářům, tj. bez laciné jízlivosti?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Marek Bednář jak neujel? za týden jezdím běžně 1000km a víc a s EV není problém. Říká vám něco wallbox. I ty 11kw, které má Ioniq9 jako maximum, nabijou přes noc (8 hodin ) 80kwh úplně v pohodě. V redakci určitě nemáte garáže a tam taktéž nemáte wallboxy. A doma taky jste přesně jen na těch 8 hodin. A i přesto, že doma jste jen 8 hodin a v redakci nemáte wallbox, je to za 5 dní celkem 40hodin nabíjení, což je cca 400kwh a při spotřebě 20kwh to máte kolik? 2000km. a to jsme ještě u toho, že s ioniqem9 jsem jezdil za 18 a ani jsem se u toho nesnažil. Ono jezdit za vysokou spotřebu umí každý hlupák, nabíjet draze taky, ale trochu se zamyslet, to už je obtížnější. Nechápu co tu hrajete za pohádku, že 1100km je nějak moc a nejde to nabít.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Mikesus no jasně, ale vracíte se vždycky domů, což já jsem nedělal (takže není podstatné, že doma možnost nabíjení nemám), stejně tak to auto kvůli mému programu ten týden nebylo v redakci ani jednou, jak je z textu doufám patrné.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Pavel Pik jsi nejlepší. 👍👍👍👍👍
Avatar - Sakra Hammuna
Sakra Hammuna
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Josef Boček
Josef Boček
Jako dovedu si představit negramota, který takto nabíjí. A pak tedy Vás.
Vuero
Autor nabiji jen drahou elektrinou. Bud zamerne pro super nadpis, nebo je neschopny. Pro vypocet vsak da u spalovaku prumernou cenu. Kdyby pocital s 50Kc z dalnicni benzinky, uz je vysledek jiny. O servise V12 se radeji mlci. Ja mam kW za cca 5Kc a v lete nabijim zadarmo z FVE. Ale ti hloupejsi, co nepoznaji manipulaci a neumi pocitat, jasaji.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Vuero 14 Kč/kWh na 300kW nabíječce mi nepřijde zas tak moc. Extrémně vysoká cena (24 Kč/kWh) byla jen na tom Ionity.
Iver
Jezdit dráž s EV, než se spalovákem, je opravdu mimořádná neschopnost.
Naštěstí si EV obvykle kupují inteligentní lidé a ti si tím hravě poradí.
Za mě je článek spíše o tom, že když je někdo hloupý, není mu pomoci.
Stefan Ascheman
@Iver Náhodou ten článek odpovídá realitě... Se spalovačem podobné věci řešit nemusíte a výkyvy v cenách nejsou tak veliké. Řešit s každým tankováním jaký čip, jestli to bude fungovat, jestli bude volná nabíječka atd. to opravdu není pro každého uživatele... Ty Story o tom jak někdo musel nechat auto od baráku, protože bydlí pod kopcem a už mu nevyšlo... jsou také velmi zábavné.
ACE.
@Iver to je holt realita všedního dne.
Othello
Přišlo mi legrační těch šest nabíjení na pouhých 1400 km
Mr.Murphy
Jedine co clanek rika je, ze cesta k levnemu provozu EV vyzaduje jiste znalosti a snahu. U fosilniho auta proste sednete a jedete a je to vzdy +/- za stejne penize....

Myslim ze trosku podpasova zalezitost, stejne jako porovnani nakladu na velke SUV EV co asi neco tahlo a V12 v sedanu bez vleku....

Mimochodem zajimaly by me servisni naklady na tu V12 na 150tkm a porovnat s EV. Asi by to byla celkem legrace....
ericn
@Mr.Murphy A přesně o té první větě to je 😉
Avatar - eLzyx
eLzyx
ještě jsem ten článek ani neotevřel a už jsem věděl, kdo jej napsal. Bednář. Ne, nebudu se uchylovat k urážkám, byť pár jadrných výrazů mou hlavou proběhlo.
Ale neodpustím si jeden vzkaz panu Bednáři. Tak se na ty EV vykašli, když v tom nechceš jezdit. Nesnaž se je neustále očerňovat, vypadáš jak hlupák. Recenzuj V12, třeba od Aston Martinu. Uděláš lépe.
Pro ostatní z Auto.cz - nešel by prosím udělat filtr na autory? Tyhle neschopné clickbait autory bolí číst.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx

A co ti vadí? Že autor uvedl zcela konkrétní příklad z reality? Že na něm je vidět, že BEV opravdu není pro každého? Co???

Naopak, palec hore autorovi!
Avatar - eLzyx
eLzyx
@rohYpnol vadí mi to, že používal nejhorší možnou kombinaci a vydává to za něco, co je univerzální pravda pro všechny EV.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx
" Trochu neplánovaně jsem s ním zakusil, jak vypadají náklady na cestování poblíž svého horního extrému."

Vychladni. Autor byl zcela objektivní a nad věcí.
Avatar - Jiří Kalabza
Jiří Kalabza
@eLzyx
Ale to není pravda, zcela zřetelně tam uvádí, že to není test a zcela jasně jsem pochopil, že tam šlo o nástin jak to lze či nelze dělat. Věřím, že mnoho lidí je dost hloupých, že to takto provozuje...
ericn
@eLzyx tvl a co jiného by s autem měl dělat? Vzal auto, prostě jel a potřeboval doplnit energii. Tak zastavil tam kde bylo třeba "dotankovat". U ICE žádný problém, vezmeš kdekoli za podobnou cenu a neřešíš.

U EV je vidět, že tě to stojí ranec, když nemáš 20 appek a neplánuješ, kde a za kolik... Zbytečná složitost a nebojím se říct i naschvál providerů. Tesla je v tomhle o dost dál... Jenže ne každému tohle EV vyhovuje,
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@eLzyx Recenze dvanáctiválcového astonu se chystá 😊

Vůbec ale není pravda, že bych v elektromobilech nechtěl jezdit, a taky není pravda, že je očerňuji. Naopak mě spoustou věcí fakt baví, mj. i tou geniální schopností mít každé ráno nabito - když má člověk možnost nabíjet přes noc. V tomhle týdnu jsem ji neměl, v jiném zase třeba nebudu nabíjet vůbec na veřejných nabíječkách - přes týden v redakci, o víkendu na dvorku na chalupě...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ooooops, a je to venku 😁

Opět se potvrzují slova rohYpnola.

Ale samozřejmě, že tohle je moc moc moc špatný příklad. Tohle je proruský příklad. Protože jediné správné použití je takové, že každý jezdí max 150 km trasy a bydlí v rodinném domě na jižní Moravě a má domácí FVE i na psí boudě 😁 Vlastně omluva, musí to být jižní Čechy, aby tam byl ČEZ a zvýhodněná 27d 😁 😁 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol je mi líto tvé holé zadnice, ale mám trochu uklidňuje, že jsem ji nezpůsobil já, ale tvoje neschopnost😊
Mirek Matyáš
Stále více se ukazuje, že elektromobilita není pro ***y. (ty s IQ menší než 35)
Lubo
Ja si myslím, že relevantná skúsenosť, fajn článok a fakty 👍. Cestovanie EV sa môže dosť predražiť ľuďom bez nabíjania doma a v práci, alebo pri dlhých cestách. Prečo niekto píše negatívne komentáre, alebo sa rozčuľuje vôbec nechápem, zvláštna doba 🤷‍♂️.

Ako majiteľ EV (zatiaľ mesiac) tiež nemám žiadne predplatné. Nabíjam doma (túto možnosť nemá každý), a raz som otestoval verejnú nabíjačku len zo zvedavosti za 100 Kč (cca 8 kWh ak si dobre pamätám).

Počítam s tým, že by bola dlhšia trasa o čosi drahšia a komplikovanejšia, a hlavne v zime asi aj o dosť, ako na mojom ne-elektro aute.

PS: Pre reálnu spotrebu by bolo fajn vedieť s akou rezervou ste vracal auto. Ak to bolo 50%, tak bola spotreba cca 388 kWh na 1389 km, tj. cca 28 kWh/100 km?
Ginger Kyriakos
A milé děti, zazvonil konec a pohádce o levném provozu elektromobilů je konec. Diky nasim europoslancum, co schvalili Green Deal, bude elektřina tak drahá, ze si stejne auto bude moci dovolit jen boháč. A o to soudruhům jde v první řadě. Omezení osobni dopravy. To by bylo, aby si vozil brusel autem kazdej chudák.
Robert Hlavatý
Tak je to asi opravu extrémní případ, který ale nesporně ukazuje, že BEV jsou nevhodná na dálnice a delší přesuny v ČR a po Evropě na pravidelné, tedy týdenní bázi (mám na mysli např. obchodní cestující), ale pouze na přesuny kolem komína, či možná pravidelné cesty do práce pro ty, kteří mají možnost nabíjení doma- i když to samozřejmě taky není úplně pravda- FVE na domě něco stojí a zvláště dnes je jejich návratnost s velkým otazníkem ( při dnešních nízkých cenách el. energie a předpokládané životnosti FVE)...Ale samozřejmě, ať si každý jezdí dle libosti v čem chce... 😄
argejev
Dobrý deň, zaujímavá skúsenosť. Ak by som mal elektromobil tak by ma nepresvedčila ho predať, ak by som ho nemal tak by ma neodradila ho kúpiť 😊
RiMa
na Auto.cz uz budu jen selektivne cist, respektive necist clanky tohoto autora. Zase jede proti EV. Je placeny nekym aby ovlivnoval verejne mineni nesmysly? Minule to byly hlucne eketromobily bez jedinneho cisla, ted zase clanek, jak ze sebe udelat blba, aby jedna cast publika tleskala a glorigikovala ho jak potvrdil, ze baterkace jsou to nejhorsi co nam tady EU mohla vnutit. Pane jste traged!
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@RiMa hlučné elektromobily nebyl můj článek, nicméně smyšlené to samozřejmě nebylo. Z nějakého důvodu je u nich vyžadován umělý zvuk pro upozornění okolí do určité rychlosti, mám dojem, že to je 30 km/h, protože nad ní už je např. hluk odvalujících se pneumatik považován za dostatečný, aby okolí vůz slyšelo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Marku, chválím za zcela objektivní článek. Konečně objektivní zhodnocení bez zelených brýlí.

A kdo pochybuje, tak uvedu z textu

" Trochu neplánovaně jsem s ním zakusil, jak vypadají náklady na cestování poblíž svého horního extrému."

"Samozřejmě – kdo bude takto jezdit elektromobilem často, vyplatí se mu tarif s nějakým měsíčním paušálem, díky němuž se dostane k lepší ceně kilowatthodiny. Pokud ale majitel elektromobilu většinou nabíjí doma či v práci střídavým proudem a delší cestování podniká výjimečně, může se dostat do stejné situace jako já."

Ano, tohle je prostě černé na bílém důkazem, že autor zůstal zcela objektivní a nezaujatý.

Chválím!
Avatar - Jiří Mikulenka
Jiří Mikulenka
Pro čtenáře, kteří chtějí mít srovnání z reálného užívání elektromobilu. Tesly model 3 a Y mají spotřebu pod 15kW/100km po městě a pod 18kW/100km po dálnicích (při rychlosti 125-130km/h). Cena nabíjení Tesla supercharger je 10 Kč za 1 kW. Náklady jsou pak 1,50 Kč na 1 km po městě a 1,80 Kč na 1 km po dálnicích při používání ultra rychlého nabíjení Tesla supercharger. Nabíjení doma za 5 Kč za 1 kW pak vychází 0,70 Kč na 1 km.
Avatar - Sakra Hammuna
Sakra Hammuna
@Jiří Mikulenka VELMI výstižně! 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Jiří Mikulenka
...což odpovídá spotřebě 5,2l nafty, což zvládne kdejaký Passat nebo Oktávka 2.0 tdi, která stojí na pořizovací ceně o 1/3 míň ... 😁 😁 😁
Avatar - Tomogo
Tomogo
O čem že je článek, dokázat, že veřejné nabíječky jsou drahé? Ale to se přece ví pane redaktore... To muselo dát práci napsat takový článek, přitom taková blbost, že? Nebo to bylo zadáno AI, ať něco vyplodí za vás?
Lucemburk Karel
@Tomogo ne, pan redaktor chtěl dokázat, že někdo může být tak moc blbej, že umí nabíjet i takhle draho 😎
Avatar - Man Ký
Man Ký
asi jako vzít M3 na okruh, dvě hodiny ji týrat a potom napsat: to auto žere 35 na sto, říkejte si co chcete😊
DeMooro
Normální test bez příkras a podřizování se autu a zelený trolové se můžou po ....Pán redaktor má u mě velké plus, že se to nebál vůbec napsat😉
Lucemburk Karel
Gratuluju 😂 dva roky jezdím z EV a takto draho se mi nikdy nabíjet nepodařilo. Na to už musí být člověk odborník. Je vidět, že jste člověk na svém místě 🤣😂
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Lucemburk Karel a kolik toho najezdíte za takový běžný týden? Moje čísla tady jsou v jednom z komentářů výše 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Marek Bednář týdně jezdím přes 1000km a taky takto draze jsem nikdy nenabíjel.
Jan Čeřovský
Redaktor se očividně snažil aby měl při testu co největší náklady . Já se naopak snažím jezdit co nejekonomičtěji a jezdím průměrně za 70 haléřů na ujetý kilometr (dalnice 120, jinak do 100 km/hod) . Toho docílím tím že doma mám fotovoltaiku a tarif d27d kde v noci nabíjím velice levně (3,50 včetně distribuce a OZE) . Dále Nabíjím někdy v práci kde máme také fotovoltaiku a k tomu máme také spotové ceny díky kterým v létě často nabíjím ze zápornou cenu. Je to opravdu výhodné, navic od DeltaGeen bereme elektřinu jen z obnovitelných zdrojů takže nemáme ani komín v elektrárně a jezdíme čistě bezemisně. Jsme opak pana redaktora.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Jan Čeřovský opět, jako výše - na to, co nabijete doma nebo v práci, určitě neujedete 1100 km napříč republikou 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Marek Bednář
Přesně tak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Jan Čeřovský

"bereme elektřinu jen z obnovitelných zdrojů"

😁 😁 Probůh, zjisti si, co je to zelená elektřina!!! Nebýt paroplynek, uhlí a jádra, tak leda tak šoupeš nohama v koutě...
Helle
Všem diskutérům, kteří nenechali na autorovi článku mít suchou : napište co si vymyslel, co není pravda. Pouze popsal, že i tak se dá s EA jezdit
Johnn
@Helle Ano, souhlas, i tak se dá jezdit. Jsou i lidé, kteří natankovali benzín do nafťáku... jo také se to nechá...
Avatar - Mikesus
Mikesus
stačí nejezdit k těm nejdražším a je vyřešeno. Vy v redakci nemáte wallbox? A se spalovacím motorem taktéž jezdíte jen k benzinkám u dálnice, kde je to nejdražší? Dost pochybuji.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Mikesus přečtěte si ten článek ještě jednou, prosím. Najdete tam odpověď na to, jestli máme wallbox v redakci, i důvod, proč jsem nenabíjel na wallboxu v redakci.

14 Kč/kWh u 300kW nabíječky nepovažuji za nejdražší možnost a že jsem udělal chybu s tím Ionity, taky přiznávám. Navíc cena benzinu se na dálnici a mimo ni dost liší, kdežto cena kWh u veřejných nabíječek je stejná na dálnici i mimo ni.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Marek Bednář ano, cena elektřiny se neliší podle umístění, ale podle výkonu. A jezdit někam nabíjet a kvůli 5 minutám platit 2x víc jen abych dokázal, že je to drahé. S RZ, taky "užrané", jsem s tím taky 1200km a nabíjel 3x venku. A tím nabíjením jsem ztratil dohromady cca 5 minut, protože se nabíjelo vždy, když jsem nejel nikam a řešil jiné věci. a ano, nabíjení venku je dražší, vyšlo mne to na cca 1,8kč/km. Když někdo chce, jde to. Když někdo nechce, nachází způsoby, jak ukázat, že je něco špatně, i když to používá úplně nesmyslně. Zajisté u spalovacího auta taky neřadíte na vyšší stupně dokud není dosaženo omezovače a tankujete tedy nejdražší benzín nebo naftu?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A to jsme, vážení eurosoudruzi, s tou elektromobilitou ještě ani nezačali.

Kolik že bude stát v našem eurosojuzu roku 2035 ten km jízdy v elektromobilu, až zavededeme všechny ty krásné progresivistické věci jako ESG II, kilometrovou daň za jizdu v elektromobilu a další nesmysly, které podepsali Spolu, spolu s PirSTANem?


m.echo24.cz/…imaticke-cile-eu
Z českých europoslanců nový klimatický cíl podpořilo všech pět zástupců frakce Evropské lidové strany (EPP), tedy Danuše Nerudová, Jan Farský (oba STAN), Luděk Niedermayer, Ondřej Kolář (oba TOP 09) a rovněž i pirátská europoslankyně Markéta Gregorová. Proti hlasovalo 15 českých europoslanců, z EPP europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL), z frakce Patriotů pro Evropu, tři z frakce Evropských konzervativců a reformistů (ECR) a dva nezařazení europoslanci zvolení za Stačilo!. Europoslanec Ivan David se hlasování neúčastnil.
DonVito
Marku, doufam, ze je ti po "rozsypani hracek" lip.
❤️
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@DonVito vlastně mě dost baví kejhání potrefených hus 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Marek Bednář
Dalo se to čekat, když jim někdo rozšlape jejich bábovičku 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Marek Bednář víc zoufalý už být nemůžete? Od novináře hodně ubohé. Navíc v tabulce je vidět, že ty Vaše výpočty jsou úplně mimo, kdy jednou za nabíjení 150KW u PRE platíte 14 a podruhé 25kč za kwh. To myslíte, že to každý přehlédne?
Michal Chmelař
@Marek Bednář
Opravdu Vám nic neříká základní slušnost a úcta ke čtenáři?
panenka skákavá
@DonVito 🥰😘
DD10R
Konečně reálný test a reálný soudný přístup k věci.
Aleš Křepela
jakože pan redaktor zkoušel normálního člověka , který si pořídí EV a misto 7-10 kč platí 24kč za kwh? a tohle bere jako normální? 😂
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Aleš Křepela Asi má pocit, že normální člověk je hloupý. To je něco jako BFU ( blbý Franta uživatel ), který se pokládá za normálního a přesto dělá naprosté nesmysly.
karf996
Obávám se, že výhodné cestování elektromobilem s dobíjením na veřejných nabíječkách bude jen dražší a dražší. A časem k tomu ještě přidají cca 0.5-0.7kč/km jako náhradu za spotřební daň a bude 😒
St.
Úplně s autorem souhlasím, použil BEV jako normální motorista. Sám mám BEV, a bez FVE bych do toho nešel. Pokud si nechci platit předplatné, tak pod 14 Kč za kWh se nedostanu (rychlonabíječky). Doma to mám tak za 2,50 Kč z virtuální baterie, v létě “zadarmo”. Potíž je ta, že jsem pak omezený dojezdem, ale s tím jsem počítal. Druhé auto v rodině bude jistě stále s ICE.
Avatar - Mikesus
Mikesus
a ještě jedna věc. Autor vůbec si nedal námahu aby vůbec se podíval na ceník a počítal. Naopak jen chtěl trolit a jezdil k tomu nejhoršímu.
Tabulka to ukazuje jasně i ten nesmysl, který si snad nevycucal z prstu
PRE 150 kW 38,89 kWh 982,44 Kč
PRE 150 kW 3,18 kWh 44,53 Kč
¨
V jednom případě stoji kwh 14Kč, coz je běžná průměrná cena u PRE, ale při nabíjení 38.89kwh najednou je cena 25,28 Kč. Tady si někdo asi dost vymýšlí. Což každý, kdo někdy nabíjel EV mimo domov, pozná hned.
Pane redaktore, když s něčím neumíte, není lepší to přenechat někomu jinému, když se to nechcete naučit používat?
Avatar - Sakra Hammuna
Sakra Hammuna
Příspěvek podléhá schvalování.
Tycoon
Vyznavači elektronáboženství nedokáží rozdýchat, že autor článku zpochybnil verše elektrokoránu. Přitom článek není nic převratného, je to jen potvrzení toho, že nabíjení na rychlonabíječkách je drahé, což za normálních okolností i vyznavači sami uznávají.

Jdu si pro brambůrky, sledovat tuhle diskuzi bude ještě zábava.