Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: skoda 742,...-tuning

neregistrovaný "banshee"
28. 5. 2001 20:12
remenica kluky 742
Caute, doporucujete odlahcovat remenicu klukoveho hriadela? Zmensia sa rotacne hmoty, lepsia akceleracia, ake to moze mat rizika?
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Chipmen"
29. 5. 2001 06:39
Re: remenica kluky 742
To ma smysl pouze u celkove upraveneho motoru, u remenice je to mala hmota, lepsi je setrvak, nejlepsi oboje, plus odlehceni a vyvazeni klikovky, ale tyhle operace prijdou na cenu jako starsi celej motor.
neregistrovaný "banshee"
1. 6. 2001 21:52
Re: remenica kluky 742
Zdravim, dakujem za odpoved, este by ma zaujimalo, na kolko maximalne doporucujes odlahcovat zotrvacnik, ja som pocul, ze pod 7000g to uz vibruje, pripadne az zhasina......Dakujem.
neregistrovaný "Netopýr"
6. 6. 2001 10:19
Re: remenica kluky 742
7000g ma uprava v homologaci pro sportovní skupinu A. proto se take odlehcuje i remenice, aby to bylo znat. Jinak ty, vzhledem k tomu, ze nemusis dodrzovat tyto podminky, muzes si setrvacnik stahnout o kolik chces, ja osobne bych to nedelal o vice, nez o 2kg za rozumnou hodnotu povazuju 1-1,5kg, ale i potom musis mit dost zvedlej volnobeh. pokud sahas na setrvacnik, musis si nechat dynamicky vyvazit motor, coz te vyjde cca na 650,- vyvazuje se to s klikou a remenici.
neregistrovaný "Red"
7. 6. 2001 08:48
Re: remenica kluky 742
Ak odlahcujes zotrvacnik musis dvihat volnobezne otacky a je dost mozne, ze to asi ani loziskam klukovky nijak zvlast nepomoze.
neregistrovaný "Netopýr"
7. 6. 2001 14:04
Re: remenica kluky 742
pokud odlehcujes setrvacnik, tak si musis nechat vyvazit komplet setrvak-kliku-remenici, protoze pokud odeberes ze setrvacniku hmotu,tak se odebira z okraje - tesne vedle ozubeneho vence a tam jsou prave vyvazovaci otvory,ktere odebranim materialu odstranis... proto se musi vyvazovat a pokud to mas vyvazene, tak je to pro loziska lepsi, nez original, protoze je to proste vyvazene presneji, proto take muzes bez obav kratkodobe tocit i 8 000 otacek. a ten volnobeh musis zdvihnout, protoze jinak mas nepravidelny chod motoru - cim vic odeberes, tim vyssi volnobeh. viz [odkaz] kde primo popisuje, kolik otacek volnobehu musis standardne nastavit pro pravidelny volnobeh pri ubrani kolika kg.
neregistrovaný "banshee"
7. 6. 2001 21:03
Zotrvacnik
Ahoj Netopyr, chlap, ktory mi to ma upravovat, povedal, ze mi to stiahne cirka o 2kg, avsak u nas dynamicky vyvazit motor je dost problem. On povedal, ze by to malo v pohode ist aj bez vyvazovania, takze teraz fakt neviem, ci si to mam nechat spravit, ci nie.......
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Netopýr"
8. 6. 2001 16:59
Re: Zotrvacnik
kdyz koupis v mototechne novy setrvacnik, tak ten je staticky vyvazen na 0 g/cm, proto ho tam muzes namontovat a nemusis se bat, ze by ti motor odesel drive, v urcitych otackach vsak mohou byt citit vybrace, protoze to uz zkratka neni ono, to same plati u staceneho setrvacniku, pokud ho nekdo dokaze vyvazit na 0g/cm a ty nehodlas tocit motor vice, nez normalne (tzn. maximalne KRATKODOBE 5500ot) tak by to melo byt vporadku, pokud si to ovsem nechas dynamicky vyvazit, tak budes moci tocit pres 6000 trvalou zatez.
neregistrovaný "banshee"
10. 6. 2001 11:40
Uprava karburatora
Ahojte, mam jeden dotaz: Doporucujete robit nejake upravy na karburatore, pokial nechcem mat enormnu spotrebu? Problem je v tom, ze skodovky maju 2. stupen ovladany podtlakom po jeho mechanickom odblokovani.Tudiz ked naplno (rychlo) zmacknem plyn, reaguje to cuknutim a velmi oneskorene. Pocul som, ze sa da vymenit/odobrat nejaka pruzina co ovlada podtlak, aby sa rychlejsie otvoril 2. stupen. Takisto som pocul o zvacseni priemeru ihloveho ventilu + o predlzeni sania vlozenim 2 podloziek pod karbec naviac. Som z toho jelen.........
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Netopýr"
13. 6. 2001 09:28
Re: Uprava karburatora
jakej máš motor? a jakej mas karbec?
neregistrovaný "banshee"
14. 6. 2001 09:43
Karbec
Ahoj Netopyr, karbec mam SEDR 2951 (S130), motor mam obcajny 120. Najnovsie upravy, ktore si asi necham spravit je zvacsenie difuzorov (prevrtanim), zvacsenie akceleracnej pumpicky a zmena skrtiacej klapky aj s oskou (16°). Co ty na to?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Netopýr"
14. 6. 2001 16:22
Re: Karbec
motor mam obcajny 120 (a co ostrejsi vacku?). zvacsenie difuzorov (prevrtanim)(slysel jsem,ale je to dost drahe) o zvacsenie akceleracnej pumpicky a zmena skrtiacej klapky aj s oskou (16°) - o zvetseni akceleracni pumpicky a o zmene skrtici klapky jsem neslysel - jake to ma vyhody? u pumpy je mi to jasny, ale zase nevim, jak to udelat, ovsem u te skrtici klapky - 16st. to nevim,proc a jak a gde tech 16st. ma byt. dik za osviceni.
neregistrovaný "banshee"
14. 6. 2001 19:45
Re: Karbec
Neviem na co je dobra zmena skrtiacej klapky, asi ma strmsiu charakteristiku a viac benzinu tam tece (tych 16 stupnov je viac ako seriovych 12). Tie difuzory - motor by sa nemal dusit vo vyssich otackach. Uvidime. Sam som z toho dost jelen. Chalan mi tam asi da aj tu vacku (136X). Maj sa.
neregistrovaný "Netopýr"
15. 6. 2001 12:19
Re: Karbec
difuzory jsou jasne, vacku bych dal z Felicie do mod.r.96 ta je jeste ostrejsi a jeste nema zvetsena loziska, ale s tou akceleracni pumpickou - JAK? a s tou klapkou - PROC?
neregistrovaný "banshee"
16. 6. 2001 12:39
Vacka a karbec
Netopyr, ja neviem, ako sa meni ta pumpicka a ani na co je ta zmena skrtiacej klapky, dost sa bojim, ze mi to bude moc zrat, takze si to nakoniec asi ani nenecham spravit, za tyzden sa s chalanom spojim a zistim co a ako. Vacku mam uz od minuleho roka 136X (este nenamontovana), takze ta z Feldy je uz pase, ale 248 a 254 stupnov by snad az tak velky rozdiel nerobilo.....
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Netopýr"
28. 6. 2001 12:36
Re: Vacka a karbec
tak prej ta pumpicka se meni jednoduse - je tam nejaka tryska, ci co, ale vetsi bych ji nedaval, pokud se podivas, tak vsechny 781 ji maji stejnou, krome 136X, ta je ma MENSI.

jinak ohledne te klapky, premejsleli jsme s kamosem o tom, proc a nakonec jsme zjistili, ze kdyz nechas takhle otevrenou klapku, tak volnobezny system nefunguje a je to vlastne jako kdyz mas porad trosku prislapnutej plyn, coz je super u zavodniho auta, jelikoz tam musis mit stejnak otacky na volnobeh okolo 2000ot kvuli vacce, ale zas tak dobry na normalni jezdeni to teda neni, protoze ti ty otacky kolisaj a taky to nevydrzi vecne, chce to porad serizovat a serizuje se to samozrejme natocenim skrtici klapky...
neregistrovaný "Pajk"
1. 10. 2001 16:43
Re: Co a jak?
Co by jste doporučovali jako úpravu motoru,aby se zvednul výkon a aby to nežralo o moc víc,nemělo to velký vliv na životnost motoru a pod.Nebo alespoň nějaký rozumný kompromis.Je řeč o stopětkovým škodováckým motoru.Úpravy typu 2x weber,jsou sice super,ale na běžný ježdění-spotřeba okolo 15l?
neregistrovaný "Netopýr"
3. 10. 2001 09:20
Re: Co a jak?
vacka ze 781.136X nebo rovnou z feliny, vahadla z eRka, saci a vyfukovy potrubi z eRka, pricnej vejfuk, fávo ventyly a sedla (muzes jezdit na N95 a ventyly jsou vetsi), fávo rozdělovač s upravenou odstredivou regulaci, muzes upravit podtlakovou regulaci v ufu, ale hlavne dobrej hlinikovej chladic a kvalitni olej. tohle cely nedelej, pokud to ma najeto vic, nez nejakych 50kkm, nevyplati se ti to - tam by se vyplatilo spis repasovat rozdelovac, vymenit rozvody, zabrousit ventyly a repasovat karbec, budes se divit, jaka zmena k lepsimu to je!!!
neregistrovaný "Netopýr"
3. 10. 2001 09:22
Re: Co a jak?
aha, ja zapomel, ze mas 742.10 takze tady bych zacal tvrzenim, ze objem nicim nenahradis a je to hooodne znat (u takovydlenc malych objemu) i mezi S105/120/130 pokud ma vic najeto, sezen si 120,nebo 130 a uvidis ten rozdil.
neregistrovaný "Pajk"
3. 10. 2001 13:07
Re: Co a jak?
Netopýr:A nakolik by stodváca(stotřicítka) vyšla?(v nějakým slušným stavu).Nebo 110 R?
neregistrovaný "Netopýr"
9. 10. 2001 10:16
Re: Co a jak?
slusnyho Fava sezenes od cca 4kkc-ale chce to hledat.742.13 je to to samy a 742.12 je cca o 1,5-2kkc levnejsi.
neregistrovaný "GREGORY"
25. 7. 2002 16:19
Re: Co a jak?
prosím- viz příspěvek u "ÚPRAVCI ŠKODOVEK - KDE JSTE?" - - - Potřebuji přestavět Š 120 LS ("širokou M.85") po STK na RALLY historic.vozů MČR - skp.A-1300 / N-1300. PORADÍ MI NĚKDO ? DÍKY.
neregistrovaný "Netopýr"
1. 10. 2002 09:18
Re: Co a jak?
Řekl bych, že většina věcí bude shodných s úpravami na Š130L/A - plány najdeš např. na www.unicos.cz/skoda pod položkou Urob si sám :c)
neregistrovaný "Hendrix"
2. 10. 2001 13:14
Jen tak naokraj ...
Pánové, pánové, pánové, já Vás tady poslouchám a nestačím se divit. Strávil jsem mnoho času přemýšlením nad tím, jak u erka zvýšit výkon motoru. Dílčí výsledky byly a) prasklá hlava po jejím NEPATRNÉM snížení, b) vyšší spotřeba, menší výkon a zvýšená kouřivost při laborování s karbesem (pružinky v podtlaku 2. stupně, průměry trysek atd.) c) zvýšení mechanického opotřebení dílů, které nejsou konstrukčně navrženy na vyšší namáhání, auto se stalo značně nespolehlivým. Výsledkem snažení je poznatek k nezaplacení a to: konstruktéři z AZNP nejsou diletanti a většina dílů je navržena správně a optimálně. Příště než se vydám cestou pokusů a následných omylů (např. osazení vačky motoru s osmikanálovou hlavou do pětikanálové), svěřím motor do úpravy lidem, kteří již mají určité zkušenosti (ne ovšem z druhé až dvousté ruky) a mají povědomost o dosahu svých zásahů do motoru. Nechci nikoho zrazovat od úprav typu "závodní motor pro skupinu A" opsaných s předválečných xeroxů, nenechte se mnou otrávit (o to mi opravdu nejde!), pouze se prosim vás zamyslete, mnoho s toho co zde vyčtete opravdu NENÍ korektní informace.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Fioro"
4. 10. 2001 08:10
Karburator
Takze, nahodil som do svojej 120 motor 781.136, pertinaxova podlozka pod karbec, AC pumpa zo 120, tubus na filter urezany aby sa to voslo, zapalovanie zatial klasika, a karbec neviem zohnat 130-6 (dokonca ani trysky vsetky nie) a tak mam EDSR (skusal som aj SEDR) a pri vyssich otackach mi to trha - malo stavy? Skusal niekto takuto kambinaciu? Diky.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Netopýr"
9. 10. 2001 10:18
Re: Karburator
tak zkus LEKR, ten by mohl jit sehnat lip a vyjde cca na ty same penize.
neregistrovaný "Fioro"
13. 10. 2001 17:42
Re: Karburator
Diky, bolo to nastavenim predzapalu, uz som prehodil zapalovanie na orig. Favo, dal nastavit a uz je to v poriadku. LEKR mam, ale nechcel som ho davat, kvoli syticu a asi by sa ani nevosiel filter. Orig. karbec 136 mam najdeny (2 ks na sklade) a stoji 2628,- Sk.
neregistrovaný "banshee"
3. 11. 2002 21:24
Zatka vyrovnavacej nadrzky S136
Zdravim vsetkych (hlavne Netopyra - preco si mi neodpisal na email?), neviete mi poradit, kde sa da zohnat zatka zo S136 (742) na vyrovnavaciu nadrzku chladiaceho systemu? Obycajna zatka na S120 ma totiz pretlak len 0,04 MPa, ja by som potreboval tych 0,1 MPa, co poskytuje zatka na S135/136, ktore maju vyssi tlak v chladiacej sustave a tym aj vyssi bod varu chlad. kvapaliny.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Netopýr"
26. 11. 2002 17:01
Re: Zatka vyrovnavacej nadrzky S136
je to temer nesehnatelny dil, pry se da pouzit z autobusu (zapomel jsem jakeho) ale ta ma zase daleko vetsi tlak, povetsinou se dava z Favorita, nebo Felicie, Octavie je oskliva kulata, ale zase ma cidlo mnozstvi kapaliny.
neregistrovaný "schade120"
5. 12. 2002 08:33
vačka
ahoj lidi,koupil sem 105 na které mi odešel motor ,sehnal jsem hoodně dobrou 120LS,je to o něčem jiným,ale přemýšlím o dalším ,chci tam střelit ostřejší vačku ,údajně tam jde dát R-ková,ale snad i z felicie,a ta by měla bejt ještě ostřejší,co vy na to?
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57