Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Favorit a system Ekotronik

neregistrovaný "H2O1"
22. 11. 2001 06:37
Ekotronik a Skoda Favorit
Tak lidicky, jestli o nem neco vite, nebo se chcete zeptat na neco, tak piste, piste ...
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "vici"
22. 11. 2001 09:04
Re: Ekotronik a Skoda Favorit
Nejlepe cely odmontovat a vyhodit a pouzit normalni karbec atd......
neregistrovaný "H2O1"
23. 11. 2001 14:50
Re: Ekotronik a Skoda Favorit
Hele Vici, nech uz si blbe reci pro sebe a snaz se tady napsat uz neco poradnyho a ne jen blbe radit a diskutovat. Mozna ze mas upravenyho favorita, ale to je asi vsechno. Jestli o tom neco vis, tak to tu napis. Je jedno co. Ja ho mam v aute a je to lepsi nez BMM.
neregistrovaný "Pir"
23. 11. 2001 21:02
Re: Ekotronik a Skoda Favorit
Vcem je Ekotronik lepsi od BMM ?
neregistrovaný "vici"
24. 11. 2001 17:12
Re: Ekotronik a Skoda Favorit
OK H2O ja to myslel spis s nadsazkou, ne jako rypani. Omluva. Nicmene by me taky zajimalo v cem je to lepsi nez BMM??? Jezdil jsem se vsema motorama co se do Facka davaly, nejvetsi * je podle me prave Eco, pak BMM 40kW, pak 135 karbec, 136 karbec, a 136X a 136B jsou tak stejne, zalezi na tom jestli preferujes karbec nebo strikacku. Ale ani jeden z nich nema na MPicko 50ku. To Eco je zmrsenina, nezlob se.
neregistrovaný "vici"
24. 11. 2001 17:18
Re: Ekotronik a Skoda Favorit
mimochodem, kdyz mam teda upravene facko a nic vic. ver mi ze pokud se moji karou svezes, uz do seriovky, specialne jakekoliv 135 nebudes chtit sednout, to mi ver. Ale tim samozrejme nehanim 135 ani seriovky, ta uprava co mam je tak v cene dvou 135tek a ne kazdy to za to da a taky ma i jine nevyhody, ale jede jako krava a spolehlive. 1,6ce Felde v serii to dam levou zadni....

pro dokresleni maly priklad pokud das na treba Ekotronika gumy 195/45 R15 tak skoro ani nepojede, me to s nema prohrabne i na 2....

otazka je pak k cemu je to dobre ze:o))))))))

Tak at Ti to jede co nejlip:o)
neregistrovaný "H2O1"
28. 11. 2001 07:46
Eco a BMM
Je to muj subjektivni dojem, ale mam dlouhodobe moznost srovnavat Eco a BMM a zjisteni je takove. BMM jede lip tak na 1 a 2, ale pak uz je to horsi a uz to ani moc nezrychluje. Dostat z BMM 130-140 ci vice km/h mu fakt trva, a nekdy je to i na rovine v bezvetri nemozne. Oproti tomu mi Eco jede lip na 3 a vyssi stupen a dosazeni rychlosti 130 a vys neni problem. Pri podrazeni to zrychluje lip nez BMM. Nevim jestli to delaji vsechny ale pri seslapnuti plynu nad urcitou mez BMM buci a nezrychluje skoro vudec(BMM ma pravidelny servis u Skodovky). Spotreba Eko taky ujde. Z OV do Brna a zpet jsem to nesetril po dalnici dle tachometru 130-160 trvale v ramci moznosti (do kopecku to tolik nejede) cca 100km po meste a vyslo mi 6.1 l/100km. Jinak v lete ve meste 80% cca 6.2 l a to nejezdim moc pomalu. To je vse, moje srovnani je takove ze Eco se vic chova jako karburator, vzdyt to karburator je. Jinak je to seriovka takze oproti upravam nic-moc. Zkusil bych nekdy vacku z MPI, ale uvidime.
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "vici"
28. 11. 2001 08:40
Re: Eco a BMM
Tak moc jsem to nezkousel, ale neco na to bude BMMko 40ka je nezkutecny zkurv, nejde vubec. Takze je klidne mozne ze to Eco v urcitych rezimech pojede lip. A zkousel jsi to nekdy porovnat s nejakym normalnim karbecem? Jestli jo, jaky je Tvuj nazor?
neregistrovaný "H2O1"
28. 11. 2001 13:13
Re: Eco a BMM
Jo u dvou znamych. Kazdy ma 136 favorita r.v.92 a nic moc jim to nejezdi. Nevim jestli to maji spatne serizene, ale pravdepodobne jo, protpze ty karby 136 by mely jezdit lip. (46kW). Muj Forman 135E jezdi teda lip, ale v globalu to neni taky zadna slava. Hold 40kW je 40kW. Ale BMM se mi zda horsi, ale jednodussi na opravu??? Zajimalo by me, jesli ma k tomu Ekotroniku nekdo nejakou prirucku, ci co. Clovek nikdy nevi kdy se to P....e. Ostatne proto jsem to tu zalozil.

Jaky je tvuj nazor na vymenu vacky za vacku z Felicie MPI ? Vim ze to nebude zadnej narez.
neregistrovaný "H2O1"
28. 11. 2001 13:18
Re: Eco a BMM
On to je v podstate normalni karbec, az na par malickosti. Treba chybi akceleracni pumpicka. Jinak reseny sitic (teda vzduchova privera je ovladana jinak...). Jinak i ve 140 na rovine to ma snahu "zrychlovat". Ale chtelo by to neco navic, ale ne kvuli rychlosti, ale pro predjizdeni.
neregistrovaný "vici"
28. 11. 2001 14:11
Re: Eco a BMM
No bracha ma 136ku r.v. 89 a taky to vubec nejede a taky nevim proc, ale nebyl cas do toho jeste rypat, ma ho kratce. No vacka z MPicka 50kW by nebyla spatna, urcite poznat bude, doplnil bych ji ale jeste asi hlavou z MPicka 50ky a nechal bychji trochu snizit aby ses dostal na kompres nejakach 10:1. Pak to myslim nepojede vubec spatne. Tohle presne chystame s CMT na jaro na to brachovo Facko.
neregistrovaný "H2O1"
28. 11. 2001 16:38
Re: Eco a BMM
Nesmis zapominat ze je to Eco a kdybych udelal nejake brutalnejsi upravy, tak co predstih apod.? Pochybuji ze by nekdo byl schopny udelat neco s ridici jednotkou. Kolik myslis ze prida ta samotna vacka.
neregistrovaný "vici"
28. 11. 2001 17:11
Re: Eco a BMM
Jen vacka, nevim, ale raketa to nebude, bude tomu chybet kompres, ta vacka je navrzena k 10:1 a ty mas 8,8. Bude to mit lepsi spicu, znat to urcite bude ale je otazka jak moc.... V tomhle pripade bych asi zrusil Eco, udelal z toho karbec, koupil novy rozdelovac, dal vacku a hlavu MPi, kompres 10:1, vyhodil kat a hotovo......... tezko rict.
neregistrovaný "PR"
29. 11. 2001 03:49
Re: Eco a BMM
Vemte v úvahu taky převody: Všechny 136 mimo 136X z roku 1993 měly stálý převod 3.9. Ty 135E a všechny BMM a také 135 měly od 1/93 stálý převod 4.16. Některé 135 i dříve. Já měl 6 let 136 r.v. 89. Byl jsem s ní pokud jde o spolehlivost a náročnost na údržbu velmi spokojen. Jezdilo to také vcelku slušně ale na V. to byla hrozná lenora. O táhlých kopcích na dálnici ani nemluvě. Když jsem jezdil se služebním Formanem 135 r.v. 92 tak ten byl na V. subjektivně i objektivně o hodně pružnější. Starší Fáva což jsou i všechny 136 měly opravdu neskutečně těžký převody a ten motor to zcela degradovalo. Teďka mam Feldu 1.6 poladěnou od excelů a je to úplně jiná dimenze. Zkoušeli jsme pružné zrychlení 100-130 na V. se služební Feldou Combi MPi (50kW) a nedostali jsme se pod nějakých 23 s. Ta moje to zvládne za cca 10-11 s. Kolik by to bylo s Fávem s těžkými převody si ani nedovedu představit, ale asi přes 30 s. Jinak ale na Fávo nedám dopustit. Dneska ho kde kdo haní, ale já si pamatuju jak po něm lidi lidi šílely v letech 88-90, když to byl naprostý trhák (nekonečné pořadníky, lidi spaly ve frontách před mototechnou atd.). Jó lidi zapomínají a sláva je pomíjivá.
neregistrovaný "vici"
29. 11. 2001 08:18
Re: Eco a BMM
PR:jo to je mi jasne, ja jen ze to brachovo facko nejede poradne ani na 1,2,3. Neco s tim motorem asi neni OK. Az bude cas se v tom vrtat ta se uvidi.

Kdyby se zas nasel nekdo kdo bude rypat do vykonu a zrychleni dosazenych Tvou ME 1,6kou, tak muzu potvrdit ze co pises je pravda:o)

Staly prevod 3,9 chci zkusit ve svem Facku k 1490ce, uvidime jak to bude fungovat.
neregistrovaný "H2O1"
29. 11. 2001 17:53
Re: Eco a BMM
Jejda, zase tak moc se v tom hrabat nechcu. Zatim by stacila ta vacka, ono tak mi to staci, akorat to predjizdeni. Vim ze to neni zadna slava. Uz jsem jel v autech nekolikrat silnejsich a proti tomu je to snek, ale mi to tak zatim staci a mezi nama do Formana se vlezou neskutecne velke veci.
neregistrovaný "vici"
29. 11. 2001 21:38
Re: Eco a BMM
A prave o tom to je:o) Pokud Ti to staci a jsi s tim spokojeny je podle me dulezitejsi nez kdyby to melo 150 koni:o) Ver mi, vim co rikam, dlouho mi trvalo pochopit o cem opravdu upravy a podobne veci kolem aut jsou. A dosel jsem k tomu, ze by mi klidne stacilo nake normalni facko nebo lepe dieselova felda. Ono totiz jezdit denne v normalnim provozu s upravenym autem taky neni nekdy zabavne, kdyz na to clovek nema naladu atd....
neregistrovaný "Arny"
29. 11. 2001 06:42
Re: Eco a BMM
Viči jakej je rozdíl mezi upravenou hlavou z Fáva 135 a upravenou MPI 50kW ? Napadají mě možná průměry sacích a výfukových kanálků.
neregistrovaný "vici"
29. 11. 2001 08:15
Re: Eco a BMM
V serii ma ta 50ka MPi rovne kanaly svetsim prumerem, Facko ale i napr. 40ka MPi je na zatocene. Proto se ta padesatkova lip upravuje a taky ty rovne kanaly neco udelaji. Uprava Fackove hlavy je pracnejsi, ale vysledek je potom vice mene asi stejny. Vic by o tom asi rekl Zdena. Jo Mpicko ma vetsi drik ventilu a jen jedno ventilove pero. 50kW hlava s rovnymi kanaly je znacena zlutou barvou!
neregistrovaný "H2O1"
6. 12. 2001 06:16
????
To o tom opravdu nikdo nic nevi????
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PR"
7. 12. 2001 00:00
to: Vici - Taky už ses svezl ?
To víš, já to nesypu z rukávů. RV už má úpravičku od excelů asi 3 měsíce a je moc a moc spokojen. Taky mi +/- potvrdit ty hodnoty, ke kterým jsem došel já. Ty už ses taky svezl v poladěný 1.6 ? Zajímalo by mě porovnání dynamiky a pružnosti s Tvým superstrojem? Vršek máš asi lepší ty ale co spodek?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "vici"
9. 12. 2001 15:51
Re: to: Vici - Taky už ses svezl ?
PR: jo svezl, melo to vacku+chip+hlavu+svody. Jelo to moc pekne. Oproti memu motoru to ma daleho stalejsi volnobeh a prijemnejsi chod. Nicmene vlasnosti srovnat nemuzu protoze 1490ku jeste nemam zajetou. A k tomu mam staly prevod 4,16 takze tezko srovnavat takhle z hlavy. Nicmene ta moje uprava i uprava 1,6ky dela z Facka/Feldy auto se kterym se da velmi slusne jezdit, vytacim ted karu do max. 3000-3500 ot. a presto na okreskach predjizdim koho se mi zlibi...
neregistrovaný "PR"
11. 12. 2001 01:18
Re: to: Vici - Taky už ses svezl ?
Podle rozsahu úprav cos uvedl je mi jasné že, ta Felda co ses v ní svezl musela být ještě přece jenom o nějaký ten kousek ostřejší než ta moje. Ale jinak se plně ztotožňuji s poslední větou v Tvém posledním příspěvku. T.j. že takový motor posouvá Feldu (resp. Fávo) někam úplně jinak. K tomu bych doplnil snad jenom drobnost. K tomu motoru bych dodal - "ještě SERVO".
neregistrovaný "vici"
11. 12. 2001 09:00
Re: to: Vici - Taky už ses svezl ?
Souhlas. Ale k tomu servu, je to krok vpred to je bez debat, ale treba servo u 1,9D je servo jen podle nazvu, sice je fakt ze bez nej by volantem utocit neslo, ale kazde seriove Facko ma lehci rizeni nez je tohle servo. Ja bych sve kratke a tezke rizeni za servo nevymenil, nemam serva rad, ale to je jen a ciste otazka vkusu:o))
neregistrovaný "H2O1"
12. 6. 2002 16:58
Halloooo
To o tom opravdu nikdo nic neví. ???? jestli jo, nenechte si to pro sebe. Muze byt i popis jinych motoru s timto systemem. Diky za kazdy podnet ci informaci
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57