Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: NAFTA vs BENZIN

19. 2. 2010 14:43
Je to vše pouze podfuk?
Zdravím.
Bratr se v téhle pohnuté době rozhodl, že si koupí Opela Fronteru 2,2 benzín. Původně jsem říkal, že ho sežere za živa, ale po důkladnějším porovnání CELKOVÝCH nákladů naftového a benzínového motoru mi jako vítěz vyšel právě benzín. Už jenom taková samozřejmost, jako je výměna oleje. Nafta 1x/ 5000 km, benzín 1x/15000 km. u benzínu absence turba, tudíž eliminována hrozba poruchy, vyšší pořizovací cena naftového motoru atd. atd... Jenom na tom oleji ušetřim u benzínu tolik, co na ceně spotřebovaný nafty neušetřim ani náhodou. Proč je teda nafta tak oslavována a kupována? Jako hlavní argument jsem vždy slyšel menší spotřeba, tudíž menší náklady, ale vždyť to je blbost...
Rozbalit vlákno
53
Avatar - superkutil
19. 2. 2010 15:12
Re: Je to vše pouze podfuk?
Já nevím jak Opel, ale já mám u Forda u nafty nižší celkové náklady jak u benzínu. Také výměna oleje u benzínu byla po 15tis.km u nafty je po 20tis.km a ceny stejné. U TDI je výměna oleje i po cca 50tis.km. Také průběh momentu TD je mnohem příjemnější jak benzín a na dálnici je tišší (méně točí - ve 130km/h benzín cca 4000ot, nafta 2200ot.).

Kamarád zvažoval Renault Grand Scenic mezi 2.0 benzín a 2.2 naftou. Rozdíl ceny u nového byl 100tis.Kč a úspora cca 1Kč/km u dieselu. Tak vzal benzín, ale jezdit se s tím moc nedá. Vůbec to nechce jet, pro předjíždění se musí hodně točit a pak motor hodně řve. Také u větších aut je nutný velký velký moment i v nižších otáčkách, velká výhoda TD, s klesajícími otáčkami roste moment.

Zatím jsem neviděl slušný diesel od Opela, to může být taky jeden z problémů, protože výměna oleje po 5000km je nějak strašně málo. V dokumentaci k 2.2 DTI jsem našel interval 15000km. ;-\

Koukni na toto [odkaz] a [odkaz]
19. 2. 2010 15:28
Re: Je to vše pouze podfuk?
Já jsem bral informace o výměně oleje z uživatelského manuálu Frontery a u dieselu je napsáno buď po 7500 km (oprava údaje z předchozího příspěvku) nebo po roce.
Otázka pružnosti dieselu oproti benzinu u těžsích aut je celkem opodstatněná. Koneckonců proč kamiony jezdí na naftu že? Ale cpát 1,5 diesly například do Aster a tvrdit zákazníkům jaká je to úžasná investice a koupě, to je naprostá zhovadilost.
Nevim no, když se jednou dopracuju k nějakému většímu autu, možná budu nad dieselem uvažovat, ale do normální nižší, ale i vyšší střední třídy dám benzín.
Avatar - superkutil
19. 2. 2010 16:47
Re: Je to vše pouze podfuk?
krovakus: První verze dieselů ve Fronteře opravdu měli výměnu po 7500km.

Měl jsem možnost jezdit s Renaulty 1.5dCi 74kW a není to špatné, je to hodně podobné benzínu, ale při lehké noze to žere 4litry. Ono stejně většinou lidi točí benzín mezi 2000-3500ot a to zvládne diesel také.

Ale je pravda, že taková 1.4TDCI moc nejede a pokud od ní člověk něco chce, tak i žere. >:D

Ale třeba rozdíl mezi C3 s 1.4HDI a 1.6HDI je ve zrychlení obrovský 15,5 a 10,8 a přitom rozdíl spotřeby je 0,2litru. :-O

Pro malé auto a sporťák je lepší benzín, pro rodinné auto, dlouhé dálniční trasy, MPV a 4X4 je lepší diesel.

Chce si to vyzkoušet, pak pochopíš! Ale pozor, chvíli trvá, než si člověk na diesel zvykne. Ale pak je to paráda! Mám 2.2TDCI 114kW, spotřeba od 5-7litrů, zrychlení za 8sec, přitom tichý a tahoun. Proti 2.0 v benzínu je to paráda. ;-)

Ale jsem zastáncem toho, že objem se ničím nenahradí. V USA jsem jezdil s benzínem 4900ccm a přitom byla spotřeba do 12litrů a přitom motor táhl od volnoběhu. Možná řešením do budoucnosti bude kombinace klasického motoru a elektromotoru na vykrytí výkonových š***k.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2010 09:29
Re: Je to vše pouze podfuk?
Ještě jste zapoměli na jeden zajímací faktor - cena paliva. Protože do anftáku se větinou nebvyplatí lít naftu od jzd pump, zatímco na benzín jde jezdit i na úplně obyč....

A cena N95 např. u ONO je 28,90 a nafta už jen u hypermakretového globusu stojí stejně....
Takže rozdíl v pořizovčce nula nula nic a ted nám zbyde jen a pouze nižší spotřeba paliva....

Ale k tomu vyšší cena náhradních dílů a nutnost častějšího servisu....
Ručení stejný.
Avatar - superkutil
22. 2. 2010 10:43
Re: Je to vše pouze podfuk?
TDI i TDI PD vezme vše, i naftu z JZD. A pokud se do ní lije VIF, tak v pohodě. Naopak nové benzíny a hlavně TSI nesnesou jen tak nějaký benzín.

A nafta u ONO je za 26,50Kč/litr a tak je rozdíl 2,40Kč/litr.

A nevím co tady pořád máte s tím častějším servisem. Co znám lidi s TD tak chodí na servis jak ti s benzíny. Pokud si někdo koupí ulítaný diesel se stočenými km, tak se nesmí divit, že motor odchází. Benzíny jsou možná odolnější na nešetrné používání. Většina firem kupuje auta v dieselu a nalítají na nich ročně 50-100tis.km a po 3 letech je prodají se stočeným tachometrem na 50-80tis.km. A pak se nový majitelé diví, jaké mají poruchové vozy. >:D

To je demagogie, je na každém aby si to sám zvážil, co je pro něj důležitější, zda náklady nebo jízdní vlastnosti atd.

Pokud chci malé náklady, tak pořád ojeté TDI nebo HDI má nižší náklady jak benzín. Řešením je auto na plyn, ale to nesmí do podzemních garáží.

Pokud chci pořádný zátah v nízkých otáčkách, tak je zase nutný TD a nebo velkoobjemový benzín, ale ten zase bude žrát jak šílený.

Je otázkou, podle čeho auta srovnávám, zda podle nákladů, zrychlení, pohodlí jízdy atd. Každý od auta požaduje něco jiného.
Avatar - Barrichello
23. 2. 2010 10:05
Re: Je to vše pouze podfuk?
Superkutil: jenže TDI, SDI atd pomalu končí, budou jen commonraily a pár lidí co tnakovlai U JZD pump znám, 95% z nich měnili vstřiky a čerpadlo, celkem levná věc, někde mezi 10-12 uděláš si sám, 18-25 servis :-):-)
Většinou neorigo :-)

Takže CRD musíš navštívit Benzinu či OMV, ovšem tak naftička stojí 29-31 :-)

Tak a můžem počítat prům spotřeba CRD např. 2,5 je 7 l x30= 210 Kč
Prům spotřeba 2,5-2,8 V6 benzín 9 x 28 = 252

Šílenej rozdíl, pro toho kdo najede méně jak 15 tis km ročně je starší naftové CRD vyložená úspora :-):-)
Avatar - superkutil
23. 2. 2010 10:50
Re: Je to vše pouze podfuk?
Barrichello: No jestli považuješ ONO nebo Lukoil za JZD? znám hodně lidí s diesely, ale ani u Benziny ani u OMW a ani u Shell netankují a jezdí v pohodě. A to na autě najedou přes 200tis.km.

Jinak samozřejmě při koupi nového vozu má diesel ekonomicky smysl při nájezdu těch 30tis.km ročně. Ale u ojetin to není tak jasné.
Avatar - Slavek-TDM
23. 2. 2010 11:39
Re: Je to vše pouze podfuk?
Jasne to neni, ale vetsi risk je to kazdopadne. Z meho okoli za lonsky rok (vse ojetiny a km od koupe):
kamarad, O1 1.9TDI 2002 - nove turbo po 10ti tisich km (stare neslo ani repasovat) = 10tisic Kc
kolega, Mondeo 2003 2.0 (nevim jestli TDDi nebo TDCi) - vsechny vstriky repase po 30ti tisicich = 26tisic Kc. Cerpadlo nechali puvodni (dle meho nazoru chyba).
svagrova, Fiat Punto 1.9 JTD, rok 2000, 30tisic km od koupe = tecou vstriky, nejaky problem s ovladanim turba. Cena nejasna...
Jediny stesti je, ze ted je spousta dilu za hubicku, vetsinou z Polska :yes: Ale stejne se tim cena za km zveda, takze uspora v mensi spotrebe je diskutabilni.
Avatar - superkutil
23. 2. 2010 13:15
Re: Je to vše pouze podfuk?
Hm, ale to je problém nejasného původu auta. Ono většinou lidi auta prodávají, když něco začne zlobit. Při koupi ojetiny je s tím potřeba počítat. Mám známé, kteří měli podobné výdaje za servis s benzíny.

Akorát je TD složitější a tak může odejít víc věcí. Ale třeba turbo, vstřiky, čeradlo, to je klasika, to je špatný přístup předchozích majitelů. Myslím, že největší problém ojetin je neznámá historie a stáčené km. Ojetiny je potřeba kupovat se znalostí minulosti vozu a ne brát to nejlevnější. >:D

A hlavně TD není je o spotřebě, to je o pohodlí jízdy. ;-)
Avatar - sybokcz
23. 2. 2010 13:26
Re: Je to vše pouze podfuk?
A hlavně TD není je o spotřebě, to je o pohodlí jízdy.

COZE? Tohle jsem nepobral, muzes to nejak rozvest?
Avatar - Slavek-TDM
23. 2. 2010 13:39
Re: Je to vše pouze podfuk?
Sory, ale TD je HLAVNE o spotrebe... >:D

EDIT: teda uz jsem videl hodne zakazanych slov v diskuzich, ale "s.o.r.r.y" jeste ne :no:
Avatar - superkutil
23. 2. 2010 14:12
Re: Je to vše pouze podfuk?
sybokcz: TD neřve, táhne v nízkých otáčkách, na dálnici je v autě příjemné ticho a otáčky kolem 2300ot. Plyn reaguje lépe jak u benzínu. V kopci auto neztrácí rychlost, nezadejchává se. Jezdím mimo 2.2TDCI i s 2.0 benzínem a ten benzín nejede a řve. A nebo ho musím točit někam k 5000ot. >:D

Cestování na dlouhé trasy je velmi příjemné, když chci předjet, tak lehce přidám, žádné přeřazování.

Ale je to částečně o turbu, být benzín v turbu, tak to bude taky jiné.

Mám v současnosti Mondeo 2.2TDCI a je tišší jak předchozí Mondeo 1.8 v benzínu a to bylo zpřevodované do pomala a tak točilo ve 130km/h jen 3250ot. Konkurence točí většinou kolem 4000ot.

Benzín je dobrý tak do malých aut nebo sportovních. I do velkých se dá dát benzín, třeba v 6ti válci, ale tam je zase otázkou spotřeba. ;-)
Avatar - Slavek-TDM
23. 2. 2010 14:30
Re: Je to vše pouze podfuk?
Nejen dalnici ziv je clovek. To ze benzin nejede a rve, to je jen tvuj nazor. Podle mne diesel s turbem daleko vic huci a navic ma nevhodnej prubeh momentu (nic-vsechno-nic). Co se tyce hluku, zkus se postavit na magistralu v Praze ke kolone aut, ktery uslysis vic. Kdyz tam bude najednou 5 naftaku, bude hluk daleko vetsi, o vibracich nemluve. V aute je to otazka odhlucneni, ale pri vyssich rychlostech uz vsechno prehlusi aerodynamickej hluk a valivej hluk pneumatik. No nic, ty jsi zarytej fanda nafty, ja benzinu. Kazdej si za penize koupime to co chceme. Ale ver mi, ze kdyz bude mit auto stejnou spotrebu a provozni naklady v nafte a benzinu (a ta situace nastane brzo), ze vetsina lidi sahne po benzinu (ale pravda, budou to turba).
Avatar - superkutil
23. 2. 2010 15:06
Re: Je to vše pouze podfuk?
Současné auto je můj první TD, předtím jsem měl 6x benzín a jeden atmosférický diesel v Passatu 4x4. A současný TD je moje nejtišší auto. Ale pokud by byl turbo benzín, tak bych možná zvažoval co zvolit. Ale stačí se podívat na naše silnice a na poměr TD a benzínů a je to jasné. Ale jinak mám ještě malé auto v benzínu a taky pohoda. Jen kdyby tolik neřvalo. >:D
Avatar - sybokcz
23. 2. 2010 15:10
Re: Je to vše pouze podfuk?
Protoze ja mam tu zkusenost, ze na dalnici je perfektni (z tech auto co jsem mel nebo ridil) V6, povaluje se v nizskych otackach, nebrbla, je na povel pripraven vyrazit, krasa. Mondeo je perfektni, mam ho rad, jezdi se mi s nim skvele, ale pokud bych si mel vybrat znovu (a neohlizel se ne naklady), tak jdu do V6.
Avatar - superkutil
23. 2. 2010 15:17
Re: Je to vše pouze podfuk?
Jo to znám z USA, jenže u těch velkých objemů je to zase o těch nákladech. Ale je pravda, že kdybych nenajel moc km a měl přebytek peněz na pojištění, tak bych taky šel do velkoobjemového 6ti válce a co bych ušetřil na kupní ceně, to vrazil do benzínu. :-)

Jenže já nemám auto pro zábavu, ale na práci a tak jsou náklady důležité. Najedu dost km a průběh TD mi plně vyhovuje. Dám tam 6ku, nastavím tempomat a auto si to uhání za 5litrů v tichu a pohodě.
Avatar - superkutil
23. 2. 2010 15:20
Re: Je to vše pouze podfuk?
Slavek-TDM: Když už máš to Subaru, budu potřebovat 4x4 a zvažuju Forester. Jak je Subaru spolehlivé? Všichni co ho mají si ho chválí, ale stěžují si na časté kontroly a vysoké náklady na servis.
Avatar - Slavek-TDM
23. 2. 2010 20:32
Re: Je to vše pouze podfuk?
Tak Foresterem jsem se svezl, ale dlouhodobou zkusenost nemam. Bratranek ho ma - starsiho rok 2001 a ted mu zacal hlasit chybu - zrejme katalizator (ma najeto asi 180 tisic). Jinak ze zavad na 5ti nasich Subaru (4x Impreza, 1x OB) si vzpominam na spojku - dvouhmotak, nahnile lemy zadnich blatniku (po 12ti letech), krive kotouce - stazeno na soustruhu, dvakrat novy kotouce, jedny gumy kosti stabilizatoru (korunova polozka) a jeden volnobeznej ventil (zatim stacilo vycistit). Jo a jedny kabely sezrany od kuny. Jinak jen pravidelna udrzba, ktera je ovsem pomerne draha a probiha kazdych 15 tisic nebo 12,5 tisic u starsich kusu. Jo a jeste 2 konce vejfuku a jeden predni dil a dve baterky, vzpomnel jsem si. Auta maji najeto dohromady asi 700 tisic kilometru, z toho 500 jsme najezdili spolecne od novoty. Dve z nich byly ojetiny.
neregistrovaný "ladacargo"
23. 2. 2010 17:27
Re: Je to vše pouze podfuk?
dovolím si nesouhlasit s několika argumenty pro naftu:
pohodlí u nafty - není to pohodlí, spíš nebylo kutile s čím relevantním srovnávat ?
spotřeba u velkých benzínů - relativní veličina.procentuální poruchovost je přece jen menší než u nafty která je dopována maxi tlaky a právě menší poruchovost vyvažuje jakože úspornost při tankování. navíc takový povedený V6 v benzínu se třeba 2,5TDi až tak nevzdaluje jak by se mohlo v teoretické rovině zdát.
určitě to tu bylo už x-krát, ekonomika provozu není jen o momentální spotřebě. Pokud chci vyčíslovat kolik mě stojí ujetý kilometr a tím pádem srovnávat jestli jsem dost bohatý abych mohl kupovat drahé auto, musím brát v potaz kolik za auto zaplatím při nákupu, co stojí šaškárny spojené se servisem a údržbou, jen jako jedna z mnoha je položka za palivo a v závěru zůstatková cena.Pak je posouzení férové a neřekl bych, že nějaký povedený 6ti hrnek nebo třeba 2,0 od subaru nebo forda si stojí až tak dramaticky špatně.je to samozřejmě věc názoru, ale pokud mám omezený rozpočet a nechci řešit stabilně precizní údržbu, není lepší řešení než takový odolný benzínový 2,0 - 2,5litr, pokud možno s řetězem v rozvodech >:-[] ( ale ted nemluvím o třeba twinsparku o AR, to se nepočítá .... )
Avatar - superkutil
23. 2. 2010 17:40
Re: Je to vše pouze podfuk?
ladacargo: Je to možné, jezdil jsem jen s 2.0 a 2.5 Mondeem a nebo BMW 318 a nebo s Lagunou 2.0 a Renault 25 což byl myslím 3litrový 6ti válec. Ty 2.0 benzíny se s 2.2TDCI nedají srovnávat, 2.5 Mondeo zase jezdilo za 12litrů což je skoro dvojnásobek toho co bere TDCI.

Chtělo by to srovnání jednoho modelu s naftovým a benzínovým motorem. Třeba Mondeo 2.0 benzín a 2.0TDCI. TDCI nové o 30tis dražší, spotřeba rozdíl 2 litry, zrychlení u TDCI o malino lepší (pružné bude výrazně lepší), maximálka stejná. To už je jako srovnání použitelné. Teď jde ještě vzít náklady na servis a prodejní cenu. A spočítat to třeba pro prodej ve 200tis.km.
Avatar - Slavek-TDM
23. 2. 2010 15:17
Re: Je to vše pouze podfuk?
Tak pomer TD a benzinu je jasne danej tim, ze naklady na kilometr jsou u TD mensi = spotreba a o tom zde jiz dobrou ctvrt hodinu hovorime, mlho. >:D Naftaky najezdi vic kilometru, proto je potkavas casteji nez benziny, kterych je vic. A u benzinu a nafty co se tyce hluku - mam takovej dojem, ze porovnavas ruzne stary auta.
No nic, ja jsem nenasel dost argumentu, abych si koupil o tretinu drazsi ojetinu v nafte. Necham si svy uzrany benziny.
Avatar - WinDiesel
23. 2. 2010 20:44
Re: Je to vše pouze podfuk?
Až budou mít opěvované turbobenzíny najeto to co turbodiesely, budou z nich mrtvoly a navíc budou mít úplně stejné problémy se vstřiky, čerpadly (max. životnost 100 tkm), turby, dvouhmoťáky, EGR, a rozdíl se smaže.
Taková je pravda. Howgh.
Avatar - Slavek-TDM
23. 2. 2010 22:09
Re: Je to vše pouze podfuk?
Proc opevovane turbobenziny? Mne staci normalni jednoduchy benziny >:-[] Jinak novy motory jsou technicky skoro stejny pro benzin i naftu. CR, vstriky, turbo, kompresni pomery... Za chvili to bude ten samej motor pro obe paliva. Nebo pro vsechny paliva >:D
Avatar - superkutil
23. 2. 2010 23:35
Re: Je to vše pouze podfuk?
Jenže jednoduché atmosférické benzíny pomalu končí a začínají je nahrazovat maloobjemové turbobenzíny, vše ve jménu nižší spotřeby a menších ztrát. Takže doba velkoobjemových nízkootáčkových a mnohoválcových motorů končí. 8-s
Avatar - Slavek-TDM
24. 2. 2010 08:26
Re: Je to vše pouze podfuk?
Tak vsichni vime, ze tabulkova spotreba zavisi na metodice, ktera je v soucasne dobe nastavena tak, aby vyhovovala malym objemum. Navic takova pekna atmosfericka osmnactka s vykonem 150 koni dokaze jet velmi dobre. Co se tyce mnohavalcu - muj bratr ma MB 124, trilitr sestivalec s atmosferickym dieselem a automatem. Spotrebu po meste ma neco pres 9 litru. Dnesni moderni auto tyhle velikosti (tedy vetsi nez Mondeo Kombi) jezdi za to samy. Dvacet let stara pixla... Tak kde se stala chyba?
Avatar - Barrichello
24. 2. 2010 09:15
Re: Je to vše pouze podfuk?
Emise :o))

BTW kecy o rozežranosti velkých objemů sou nemysl, závisí to na stylu jízdy...

S V8 5,7 jde jezdit za 12....
Ale samozřejmě ne stylem brzda plyn, ovšem tímhle stylem nejezdí to TDI taky za 5-7 ale tak za 7-11 :-):-):-)

Jinak když sem vyresetoval PC, tak na cestě z Hradce do poděrad sem měl prům. spotřebu 7,3 - na 200 konový V6 naprosto šílená cifra...Sám sem tomu skoro nevěřil, ale bylo to tak.
neregistrovaný "Hooonza"
24. 2. 2010 09:17
Re: Je to vše pouze podfuk?
Chyba se nestala nikde. Ta dvacet let stará pixla má ve srovnání s moderním autem emise sahající až někam na oběžnou dráhu.
Avatar - Slavek-TDM
24. 2. 2010 09:38
Re: Je to vše pouze podfuk?
Ano, spravne - emise. >:D Tady je jasne videt, jak moc je ekologie draha... Ale tohle auto ma uz Euro2.
Avatar - Barrichello
25. 2. 2010 10:15
Re: Je to vše pouze podfuk?
Moje Euro III :-)
Avatar - superkutil
24. 2. 2010 10:02
Re: Je to vše pouze podfuk?
Barrichello: Ano, je to skutečně o stylu jízdy. Ale fyzikální zákony neočůráš. Ve státech jsme jezdili s velkým MPV pro 9lidí s motorem 4900ccm, AWD a automatem a nijak jsme ho nešetřili. Sice moc nejelo, ale spotřeba byla 10-12litrů. Bylo to ale proto, že byl motor hodně přiškrcený. Ony ty velkoobjemy mají ty emise velmi dobré, protože většinou nejedou na doraz.

Jinak když napíšeš, že jsi měl z Hradce do Poděbrad spotřebu 7,3 tak je to nic neříkající, pokud neuvedeš, kolik jsi jel. Já můžu taky jet se 160 koňovým dieselem pod 5 litrů, ale je to proto, že pojedu kolem 100km/h. Jinak jsem kdysi byl v Chorvatsku s kamarádem který měl 3litrový Fiat v dieselu a jel celou cestu za 5,3 litru.

Prostě a jednoduše, jediný způsob jak snížit spotřebu je zvýšit účinnost motoru a snížit třecí ztráty. Částečně se to daří pomocí turba a menšího objemu. Ale zase je to o metodice. To co uvádí výrobci aut, jsou většinou minimální možné spotřeby a to ještě v laboratorních podmínkách.

Třeba Ford uvádí průměrnou spotřebu u 2.0TDCI 5,9litru, ale ze zkušenosti 96uživatelů je spotřeba 7,3litru. U Mondea 2.0 benzín uvádí Ford 7,9litru ale skutečná spotřeba podle 91 uživatelů je 9,15litrů. Ale třeba u 2.2TDCI 114kW uvádí Ford spotřebu 6,5 litru a podle 74 uživatelů je 6,72litru což kupodivu sedí.

A třeba VW Golf 1.4TSI 118kW je podle výrobce 6,3litru ale podle zkušenosti 140 uživatelů je 7,87litru. ;-\

A ještě k tomu Mondeu 2,5 V6 tak ta je podle 64 uživatelů 10,32litru. ;-)
neregistrovaný "ladacargo"
24. 2. 2010 13:07
Re: Je to vše pouze podfuk?
nevím kde jsou ti uživatelé, nicméně s naftou souhlasím a s benzínem nikoliv: osobní zkušenost s 2,0 dohc je normální spotřeba kolem 8-8,5 litru bez nějakého výrazného důrazu ne hospodárnost, V6 v mondeu se dá kočírovat do 10ti v benzínu a s přímým vstřikem LPG to do 11l vleze taky. popisuju, co jsem měl sám v držení.
Avatar - superkutil
24. 2. 2010 13:45
Re: Je to vše pouze podfuk?
ladacargo: Data jsou z [odkaz] a tam si určitě lidi nepřidávají.

Sám jsem měl Mondeo 1.8 benzín a žralo 9,2 litru (podle sprit 8,57) a Escort 1.6 benzín a ten žral kolem 10litrů (podle sprit 8,11).
neregistrovaný "ladacargo"
24. 2. 2010 17:55
Re: Je to vše pouze podfuk?
měl jsem escorta 1,8 > průměr kolem 8mi litrů,záleží v jaké kondici je auto a jak člověk jezdí, atd atd. nicméně k meritu věci, než naftu s nejasnou minulostí, raději 2,0 benzín.
Avatar - superkutil
25. 2. 2010 09:09
Re: Je to vše pouze podfuk?
ladacargo: Ano, to je možné, podle spritmonitor Escort 1.8 benzín žral 8,15litru. Ona totiž ta 1.6 byla na Escort v kombíku hodně slabá a tak aby jela, tak se musela točit. Já měl u Mondea 1.8 menší spotřebu než u Escorta 1.6 a teď jsem s TDCI na spotřebě uváděné výrobcem. :-)

Ale u benzínu se mi na hodnoty uváděné výrobcem nedařilo dostat a ani nikdo z Forda nedokázal takovou spotřebu předvést. Řešil jsem to i s FMC, ale kroutili se, že hodnoty uváděné v dokumentaci jsou laboratorní a skutečné jsou minimálně o 1 litr vyšší. 8-s

A pokud jde o volbu auta, tak jde o to, čemu říkáš ojetina. Zda je to auto staré 1 rok, 3 roky nebo 6 a více let. Protože samozřejmě diesel nalítá za 6 let víc jak benzín ale prodejce mu stočí tachometr a tak lidi kupují něco jiného než si myslí. A pak se diví, že se jim to rozpadá.
neregistrovaný "ladacargo"
26. 2. 2010 09:06
Re: Je to vše pouze podfuk?
záleží taky na tom v jaké karosářské verzi to provozuješ, Escort se choval jinak jako 3-dvířko a jinak jako kombík....je to u všech aut imho podobně.ojetina je pořád ojetina, jde o to co jsi schopen o daném autě zjistit. mám ve fleetu mondea které najedou za rok 80tis., po ukončení leasingu se jedná fakticky o ruinu, ale s ohledem na 3-letý věk si kdejaký bazar zamlaská a začně se hrabat v kilometrech. po důkladné očistě a teflonové kůře si troufám říct že většina zájemců radostně zaplatí auto na konci normální životnosti ( jezdit se s tím logicky dá, ale investice se blíží, a to nemalé ) v domění že si pořídili zánovní kočár za pár peněz.Zbavuju se všech aut po leasingu přes Sauto formou kdo dá víc odjede,v kupních smlouvách se výslovně zbavuju odpovědnosti za cokoliv a uvádím soupis závad, ty lidi to většinou nezajímá, mají vidinu zánovního auta a většinou aktuálního modelu za relativně laciný peníz.komu není rady tomu není pomoci.Věk s tím nemá čeče podle mě co dělat, to raději klepnuté auto zvenku, než české auto po obchodníkovi....
Avatar - superkutil
26. 2. 2010 09:58
Re: Je to vše pouze podfuk?
ladacargo: Díky stáčení km je jediné měřítko věk. Až bude stáčení km trestné a bude se za to zavírat, tak se situace změní. Také je stále škoda, že auta nemají elektronickou servisní knížku [odkaz] s kterou by se možná nedalo tak podvádět. Ojetá auta beru jen od prodejců nových aut, kteří prodávají i ojetá auta u nich koupená jako nová. Znají přesně historii vozu i to, kdo s ním jezdil. U zahraničních aut počítám nájezd 50000km/rok, u tuzemských záleží na majiteli, ale vždy chci auto od prvního majitele a se serviskou.
neregistrovaný "ladacargo"
26. 2. 2010 15:48
Re: Je to vše pouze podfuk?
u značkového je to jako v bazaru za plotem, chtějí prodat. Ojeté auto se ke značkovému prodejci dostane jen tak, že ho veme protiúčtem, co je mu do toho že to někdo předtím nafixloval ? ( neberu teď ojeté auta s garancí, tam je to jasná věc ) .Nevím, je to těžko, v zásadě se jedná o podvod, ale dokaž to někomu konkrétnímu, že ? myslím že u ojetého auta platí víc než kde jinde, 2x měř 1x řež a posuzovat to na konkrétním kuse. nějaké zásady s věkem a kilometrama jsou berlička, ale ne dogma.
Avatar - Barrichello
25. 2. 2010 10:16
Re: Je to vše pouze podfuk?
Jel mezi 50-70 s tím že sem skoro nešlapal na plyn, neb je to samá rovinka :-)
Avatar - mysak2
3. 5. 2010 18:21
Re: Je to vše pouze podfuk?
myslím si že není problém v tom jestli jde o benzín nebo naftu. primárně jde o to na co jsou jednotlivé části motoru i příslušenství dimenzovaný. Napříkld v případě vstřiků se dá spíš předpokládat opotřebení u diesel kde je vstřikovací tlak třeba 2000 bar narozdíl od benzínu kde je tlak třeba 100- 200 bar
Avatar - superkutil
5. 5. 2010 11:14
Re: Je to vše pouze podfuk?
Základní problém je v tom, že se většinou porovnává atmosférický benzín a turbo diesel. Asi by bylo lepší porovnávat turbobenzín s turbodieselem a nebo atmosférický benzín a atmosférickým dieselem (skoro se už nevyrábí).

Takže budoucnost je v turbomotorech a pak už spolehlivost nebude tak jednoznačná pro benzín.

Pokud bych si měl vybrat TSI nebo TDI tak nevím. :-)
Avatar - Slavek-TDM
5. 5. 2010 12:01
Re: Je to vše pouze podfuk?
U primovstriku s turbem je to jak pisu - skoro jedno. Nafta pracuje s vyssimi tlaky a benzin zase s vyssimi teplotami. Prast jako uhod, dveste tisic najede a pak hura pro dalsi kousek...
Avatar - mysak2
5. 5. 2010 13:25
Re: Je to vše pouze podfuk?
to máš asi pravdu. Roztahování a smrš´tování materiálů vlivem teploty dokáže udělat taky svoje. JInými slovy, prostě záleží na tom jestli ten motor, vstřiky,čerpadla,spojka, převodovka a já nevim co ještě, je na ten výkon dimenzovaný. To teď bohužel nikdo neví. Ukáže se to až časem. Myslím si ale, že to, že má motor 1,4litru a 160koní ještě nemusí nutně znamenat, že má krátkou životnost. Smozřejmě je tam mimo turba ještě kompresor takže další věc která se může rozbít ale bude taky do značné míry záležet na tom jak s tím autem dotyčný zacházel.
neregistrovaný "Hooonza"
5. 5. 2010 16:42
Re: Je to vše pouze podfuk?
Se furt bojíte toho zdvihového objemu. To je ale jenom číslo, ze kterého lze usoudit pouze o objemu spalovací komory. Tvůrci určitě věděli, co dělají, a tak lze očekávat, že mechanika motoru není shodná s nepřeplňovanou 80koňovou verzí.

Současné motory jsou dimenzovány na 250.000 km (nezáleží na tom, jestli tříválcový litrák, přeplňovaná dvanáctka či pětiválcový turbodiesel atd.) a pokud uživatel dodržuje základní zásady obsluhy a údržby spalovacího motoru, jako např. nezatěžovat zastudena, neodstavit bezprostředně po zátěži, pravidelná údržba v plném rozsahu předepsaném výrobcem, tak těch 250.000 taky bez problémů najedou.
Avatar - superkutil
6. 5. 2010 00:29
Re: Je to vše pouze podfuk?
To se mi nechce věřit. Je přece rozdíl, zda si koupíš šustítko do města s kterým se počítá, že najedeš 10000km ročně a nebo dálniční křižník s kterým najedeš 70000km ročně. Stačí se podívat, jak vypadají malá auta po najetí 100tis.km, to jsou vraky. A velká auta jsou v pohodě i po 300tis.km. A motor v kterém je přímý vstřik benzínu a ještě turbo nemůže přežít bez výrazné investice 100tis.km. Je ale možné, že když do něj vrazím 70tis.Kč (turbo a vstřiky), tak že zase vydrží dalších 100tis.km. Ale je taky možné, že půjde do háje ojnice, písty, ventily, protože tlaky budou mnohem vyšší a používané otáčky nižší. Ale to se ukáže až budou mít motory něco natočeno. Je otázkou, zda nebude levnější provoz (palivo a servis) atmosférické benzínové 1.6 než zázraku jménem 1.2TSI.

Třeba i moderního CR dieselu je návratnost oproti benzínovému atmosférickému motoru sporná. Vysoké náklady na pořízení dieselu spojené s jeho drahým servisem ho posílají do oblasti, kde benzín vyhrává.

Já třeba nemám diesel abych ušetřil, ale abych se pohodlně svezl, aby mi na dálnici motor neřval a abych mohl i v nízkých otáčkách přišlápnutím vyvinout velký moment.
Avatar - mysak2
5. 5. 2010 13:28
Re: Je to vše pouze podfuk?
pro Superkutil-tak to jsme asi dva kdo neví co vybrat.
neregistrovaný "Hooonza"
5. 5. 2010 16:34
Re: Je to vše pouze podfuk?
Za socialismu byste tenhle problém neměli >:D
neregistrovaný "ladacargo"
22. 2. 2010 11:17
Re: Je to vše pouze podfuk?
zrovna Frontera je modelový příklad totálně zpackaných naftových motorů , u benzínů se myslím vyplatí přemýšlet nad 2,2i nebo starším 2,4i.Naftové motory trpí dle konkrétního typu různými chronickými problémy ( 2,5 VM motori klasika co hlava to těsnění, kdo měl voyagera nebo scorpio klauna, ví o čem je řeč, větší motory od Isuzu nebo koho to bylo taky problémy s klikama, turbama atd. u isuzu spíš problémy dané nedostatkem údržby a přetěžováním ) . U frontery se nafta opravdu nevyplatí, ale jen díky průserům s opravami naftových motorů.Frontera docela doplatila na vizáž terénního auta ( tahání těžkých vleků, terénní radovánky, pseudo úpravy ) , přitom je to v podstatě SUV, i když s žebřinovým rámem.... Obecně starší naftový motor ( zejména common rail nebo PD ) s nejasnou servisní minulostí je větší sázka do loterie než srovnatelně ojetý benzín.
22. 2. 2010 11:37
Re: Je to vše pouze podfuk?
Jj. Mas recht. Kdyz jsme s bratrem vybirali ten spravny motor, pomalu na kazdym naftaku se nasla nejaka casteji se objevujici chyba. 2,2 benzin byl pomalu jediny vyhovujici.

Jinak jeste k intervalum vymeny oleje. Vcera jsem se bavil s otcem, ktery ma dieselovyho Avensise rok 07. A az jsem cumel, ze pry prvni vymena byla po 15 000 km, ale dalsi ma prijit az za dalsich 30 000 km. Takze tady je znatelny pokrok oproti starym dieselum. Nevim teda, jak casto se meni u novych benzinu. Je tam taky podobny pokrok? Ze se meni treba 1x/ 50 000 km? >:-[]

A ze to je spis SUV? No, v zadnym jsem jeste vyjezdy do lehkeho terenu neabsolvoval, ale co jsem videl vsemozny videa, tak myslim, ze Frontera je trochu vic nez SUV. Vcera jsme ji vzali do zaveji a s pomerne sjetym vzorkem na celorocnich pneumatikach bez problemu vse projela a vyjela. A to i solidni kopec. Taky po zapojeni 4x4 byl v nadrzi poradny ubytek... >:D
Avatar - kolmar
22. 2. 2010 12:11
Re: Je to vše pouze podfuk?
Frontera je trochuzly priklad - to uz chalani hore spominaly. Je to uz stare auto a motory tam neboli nic moc. Tiez viem o velkej poruchovosti takmer vsetkeho, nielen motory ale aj s prevodovkami. Ako uz spominali moderne diesely maju tie vymeny uz uplne inak... aj 30 000 sa dnes uz da bez problemov najst!

A co sa tyka frontery a SUV tak blbost. Ake chyby malo to auto take malo ale podvozok je neskutocne robusny a vydrzi toho pozehnane...poznam ludi co s tym chodia ako s tankom...trochu chyba uzavierka zadku ale inak pohoda, len ten motor (napr. tesnenie pod hlavou) a uz auto stoji...

Vseobecne je lepsia kupa Terrano II alebo Pajero V20, no su za vyssie ceny ako Frontera.
neregistrovaný "ladacargo"
22. 2. 2010 16:00
Re: Je to vše pouze podfuk?
neřeším kovářsky mohutné zpracování podvozku frontery, to je bez diskuse. jen je dobré si uvědomit pro jaký cílový segment trhu to isuzu kdysi vyvinulo, tj. jako alternativu k vitaře a spol. jako offroad se dá označit Monterey, Frontera má velmi slušnou prostupnost, nicméně pořád na úrovni dnešní RAVky atd. jak sám uvádíš, Pajero, Terrano atd. jsou lepší koupě - důvodem je primární určení auta opravdu jako větší zatížení.Vyšší cenu vyvažuje skutečnost, že se nejedná o principielně takové pokladničky na investice ( kus od kusu, jako vždy samozřejmě )
Avatar - kolmar
22. 2. 2010 18:09
Re: Je to vše pouze podfuk?
Nechcem sa hadat a ani obhajovat Fronteru - kedze ju nemam rad, no o off road a SUV sa zaujimam uz pekne dlhu dobu. Frontera rovnako ako RAVka nema uzavierku no v terenu ju porazi vzdy. Nejde len o rebrinovy ram a tuhu zadnu napravu, ktora ma lepsie krizenie (hoci tiez ziadna slava ale podstatne lepsie), auto ma redukcnu prevodovku, tym padom vyprodukuje podstatne vyssi tocivy moment na jedno koleso a napr. plna fronera vs. plna Ravka v stupan je neporovnatelna. Napr. Pajero, Terrano ju v terene pokoria, no Ravka na nu nema sancu.

Nespominal som vacsiu brodivost a svetlu vysku - nechce sa mi to hladat. Ma podstatne lepsie aj najazdove uhly, okrem prechodoveho - to bola tragedia.
27. 2. 2010 13:54
Re: Je to vše pouze podfuk?
Ta výměna je jen reklamní trik.Většina opravdu odborníku radí výměnu oleje u nafty max. 15tis km.
neregistrovaný "mkovesi"
28. 2. 2010 17:03
Re: Je to vše pouze podfuk?
chrestyss: ano ak ma servis alebo som kamarat so servisom, tak je urcite lepsie menit olej po 15tis, ale este lepsie po 10tis. km ...
Prakticky zavisi od toho, v akom prostredi, ake cesty a akym sposobom jazdi auto...
18. 3. 2010 15:03
bioslozky paliv
jaky mate nazor na vliv pridavani bioslozek do paliv na motor ? jejich podil se ma zase zvednout...
a jak jsou na tom s podilem bio v blizkem zahranici ?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - superkutil
5. 5. 2010 11:05
Re: bioslozky paliv
Moje auto má schváleno do 5% biosložky v naftě. Co bude dělat, když jí bude víc je záhadou. Podle některých studií je ale výroba biosložky a přidávání nesmysl a může to ovlivnit ceny potravin. Navíc je výroba biopaliv dost neekologická. Navíc místo lesů bude celá republika žlutá. [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]

Je to jen zkorumpovaná mafie [odkaz]

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57