Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: ARO M461 a 240 jak je upravit?

neregistrovaný "autodoctor"
4. 3. 2001 23:13
461 jinak? Jde to a docela snadno!
Aro 461 s převodovkou z Ara 240 tedy s redukcema motor 2,3 V6 Ford, posilovač brzd, jiné brzdy celkově, posilovač řízení.

Chcete vědět jak? Napište a prozraďte své nápady já prozradím svoje. Doctor
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "autodoctor"
4. 3. 2001 23:19
240 jinak? Jde to a docela snadno!
Přední náprava tuhá. Brzdy kotoučové. Motor 2,3 V6 Ford, úprava palubní desky ve formě BMW ale domácí výroby, uzávěrka, zvýšení kabiny, zvýšení na pérech - vzadu vinuté. Napište prosím vaše nápady a já se podělím o své. Doctor.
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "pakosta"
5. 3. 2001 21:20
Re: 240 jinak? Jde to a docela snadno!
Čau Dr.

Myslíš dát do předu pevnou napravu z M 461? Dneska jsem po tvem mejlu jedno ARO sehnal ale to by znamenalo napravu otočit vzhuru nohama a použít listová péra. A co myslíš použít na zvednutí kastle místo silonu,přemýšlel jsem o železných podložkách ale ty by asi nedělaly dobře kastli. Kamarád myslí pouzít silenbloky na způsob škodováckejch.
neregistrovaný "autodoctor"
6. 3. 2001 02:09
Re: 240 jinak? Jde to a docela snadno!
Jo náprava ze 461 je dobrá protože se do ní dá napasovat diferák z 240 což je nutný kvůli převodům. Diferák ale musíš otočit o 180 stupňů, aby měl správný směr otáčení a je třeba převrtat uložení nábojů do benža, protože potřebuješ docílit správného záklonu. Přesněji to popíšu zítra.

Silenbloky jsou kničemu, protože při prvním nárazu se utrhnou a kastle ti odpochoduje. Pokud by jsi je před tím provrtal a dal dlouhý šrouby stejně by docházelo k příliš velkému pnutí a křížení karoserie. O té nápravě si to musím připravit. Hlavně jsem přesvědčen, že listový péra nejsou vhodný, kvůli zeslabení rámu na konci.

Zatím čau Doc.
neregistrovaný "autodoctor"
7. 3. 2001 22:21
Re: 240 jinak? Jde to a docela snadno!
Tak ti popíšu tu přední nápravu:

Než začneš řešit nápravu musíš odstranit z rámu zadní příčku přední nápravy a přední příčka se musí upravit vyříznutím středu cca 25 cm a a navařením nové čášti čtvrtkruhového tvaru. To kvůli diferáku.

Je třeba předělat napouštěcí zátku, odvzdušňovák, otočit diferák, pro montáž musíš v nápravě vyříznout drážku bruskou. Použiješ diferák z 240 ale planetový kola z 461 u staršího typu diefráku z 240 nemusíš planety měnit. Náboje jsou přišroubovaný podle typu 4 nabo 6 šruby. Při otáčení nápravy zaměňuješ levý náboj za pravý a převrtáváš díry pro šrouby kvůli záklonu. Domečky za které drží listová péra zrušíš, držáky tlumičů taky. Nápravu zavěsíš stejně jako na Toyotě 70 nebo 75? Vlečný tyče montuješ do rámu až po jeho vystužení. Výstuha ve tvar U po celé střední části rámu. Na tuto výstuhu teprve přivaříš držák vlečný tyče. Pandhartská tyč? Montuj dle uvážení nejlépa za nápravu. Montáž k rámu opět až po navaření výstuže. Péra ti vytočej v pérovně v Hostivaři. Pro péra nutno vyrobyt misky a přivařit k nápravě. Tlumiče použij originál Aro původní držáky z nápravy uprav a přivařuj jako poslední. Tlumiče montuj vedle pružiny né středem. Zavěšení tažných tyčí na nápravu okopíruj z Toyoty a tyče vem z Toyoty. Na zavěšení vem min. 8 mm materiál i pro montáž na rám auta. Než je přivaříš na nápravu vystužit nápravu po celé délce profilem U. Tyčky řízení z nábojů prohodíš mezi sebou. Páku skříňky řízení musíš upravit. Ohýbej pomocí výhně ne autogenu. Tyč řízení mezi nápravou a skříňkou řízení jsem nemusel upravovat její délku ale kamarád ano. Nezjistili jsme proč jadnou tak a podruhé jinak.

Asi jsem si nevzpoměl na vše, ale klidně se ptej.

Co se týká brzd na 461 jde montovat brzdový štít z 240. Nebo kotouče. Jaký? To prozradim za panáka, strávil jsem s touto otázkou 6 hodin ve velkoobchodu, kde jsem zkoušel vše co měli na skladu. Našel jsem co jsem hledal. Skladník mě lohnul vo flašku za trpělivost s takovým bláznem jako jsem já.

Čau Doctor.
neregistrovaný "pakosta"
8. 3. 2001 11:55
Re: 240 jinak? Jde to a docela snadno!
Zacínám mít pocit že na tyhle úpravy nestacim já ani moje dílna,nicméně se aspon pokusim ale začnu radši na jiném rámu než na tom co jsem původně myslel že bude jezdit.A jaký bude problém sehnat věci z Toyoty ? Možná bych tě měl navštívit v tvé dílně abych všechno viděl na vlasní oči zatím v tom mám docela zmatek a to jsem ještě pořádně nezačal. Někde jsem také četl že existuje zadní náprava z uzavěrkou ale jak tě tak sleduju tak to pro tebe nebude žádnej nerozlousknutelnej oříšek. Zatim čau jdu se tet odstěhovat do dílny a pokusim se si v tom udělat trošku jasno.

P.S. Ten panák určitě proběhne ale zatim myslim že než se dostanu k brzdám tak to bude asi nějakej pátek trvat.Čau Pakosta
neregistrovaný "autodoctor"
8. 3. 2001 23:32
Re: 240 jinak? Jde to a docela snadno!
Uzávěrka je jednoduchá věc. Stojí 20 tisíc. A můžes volit mezi ovládáním elektrickým, elektro.

podtlakovým, a ručně mechanickým-lankem. Uzávěrku nelze koupit jako díl, ale pouze celý nový diferák s uzávěrkou. Pokud by jsi měl nový diferák jako protikus, dá se pořizovací cena snížit o cca 8 tisíc.

A co se týká těch brzd, tak na ně budeš muset myslet již na začátku. Protože některá místa, kterými jsou vedené trubky, jsou příliš disponovaná na poškození, tak že, je třeba tomu zabránit hned na začátku. Po namontování kastle je to vopruz. Čaj Doc.
neregistrovaný "autodoctor"
8. 3. 2001 23:47
Re: 240 jinak? Jde to a docela snadno!
Jo abych nezapoměl, o výkendu se jedou závody Off road v Jičíně, přijedeš se podívat?
neregistrovaný "pakosta"
9. 3. 2001 22:06
Re: 240 jinak? Jde to a docela snadno!
Jičín mi asi nevyjde. Mám práci na svym náklaďáku. A abych pravdu řek, tak já sem spíš expediční typ a tyhle závody mi zas tolik neříkají, ale možná je to tím že sem se dostal zatím na jedny a to jen jako divák s felicií a to jak sám uznáš není ono. Možná že až dodělám tohle Aro tak se nějakých závodů zúčastním. Zatím mi stačí na zařádění okolí kde bydlim, což je skoro centrum Brd a to Voznice u Dobříše. Ještě sem ti chtěl napsat že mám kačenu (Tatra 805), ale momentálně sháním soukolí do zadního reduktoru. Bohužel zatím marně. Nemohl bys mi nějak pomoct ? Dneska sem laboroval nad zvedáním té karosérie a napadlo mě jestli by nebylo teda nejlepší převařit všechny držáky výš než dávat podložky.? Nevím jestli se mi chce dávat tolik peněz za uzávěrku, ale jestli to dotáhnu až do finále jak si představuju tak se radši budu držet hesla "nikdy neříkej nikdy". Ještě k té nápravě. Jak sem psal že už mám 461 tak to padlo, majitel si to rozmyslel, takže mi chybí náprava. Nevěděl bys o nějaký ? Příští tejden začnu objíždět vrakoviště Toyot a okukovat nápravy a případně koupim ty vlečný tyče. Ještě sem se taky chtěl zeptat jestli si stavíš tohle Aro pro závody nebo i civilní úžívání ? Zatím čau Pakosta
neregistrovaný "autodoctor"
10. 3. 2001 04:38
Re: 240 jinak? Jde to a docela snadno!
Těch Aro stavím několik, takže nevím o kterém mluvíš. Nápravy na 461 jsou všude kolem tebe cca za 1500 Kč. Jedna mi leží na dílně ale potřebuje opravu je proražená. Tu Koyotu si můžeš prohlídnout u mě jednu tu mám. Co se týká T 805 nevidím v tom problém. Jeden známej jí přestavuje protože chce jet do Afriky a má ještě jednu na díly a hodně dílů. Seženu na něj spojení a pošlu ti ho na Email. Jsem vorvanej právě jsem skončil s Koyotou na kterou rok nešáhly a ráno sní jedu pretěkovat po krkolomných cestách a necestách.

čaj Doc.
neregistrovaný "pakosta"
12. 3. 2001 12:27
Re: 240 jinak? Jde to a docela snadno!
koukam ze se obklopujes samejma blaznama jako jsme i my jet ve stopach Hanzelky a Zikmunda z jejich autem je fakt blaznovstvi ale na druhou stranu supr dobrodruztvi.A jak jsi dopadl na zavodech< Dneska jsem na jinym pocitaci avubec nechapu tu klavesnici tak sori ze nepisu hacky a podobne. Chtel bych se s kamosem jet podivat k tobe do dilny na tvoje milacky kdybi ti to nevadilo tak nam napis nejakej moznej termin a my dorazime. Zatim dik a cau Pakosta.
neregistrovaný "autodoctor"
12. 3. 2001 19:23
Re: 240 jinak? Jde to a docela snadno!
Makám NON-STOP, takže stačí zavolat že jedete.

A když pojedete tak nezapomeň že řídit musí kámoš, protože jsi mi slíbyl toho panáka. Čaj Doc.
neregistrovaný "cez"
13. 3. 2001 10:18
aro
nazdar doktore a pakosto

sem ceza a pakosta me zna s arem sem toho

uz docela najezdil i naopravoval vono to totiz jinak nejde už nemám čas ozvu se pozdeji čau.
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "autodoctor"
13. 3. 2001 22:16
Re: aro
No nejsem si tak docela jist, jestli je pravda že se musí jen opravovat. Já jsem na ARO čtyři roky nešáh, a teprve teď ho dávám do šrotu resp. na prodej. Čaj Doc
neregistrovaný "cez"
14. 3. 2001 08:02
Re: aro
nemuzu si pomoc ale problemu s vodni pumpou jsem si uzil dost.Ale nema cenu jenom narikat je to preci poradnej kocar z rumunska a vydrzi takovi veci ze jsem nekdy fak nechapal.Hlavne to byl muj prvni off road a jak jednou zjistis co umej ctyri kola tak te to tezko pousti.Ale vcera jsme s pakostou narazili na dve ruzny saska jedno je nahore prevareny plochacem jivy se jako pevnejsi a pak jsme sundali kasli ara co privez pakosta minulej tejden a to melo sasko bez plochace proste jenom holej profil.jakej je v tom rozdil.Jo prosimte nevis vo zdnim kosi s tisicihranem

mam poloosy ale ne kos.S tema drazkama uz se to neda vydrzet.praskaj rosti.zatim CEZ
neregistrovaný "autodoctor"
14. 3. 2001 21:37
Re: aro
Vodní pumpa to je prevít, tu Vám rozbil vodní kámen. Máš pravdu že vodní pumpa na Aru je prevít prevítskej, ale když do ložisek před montáží naleješ tekutej kov pro vytěsnění ložiska a do vodní pumpy namontuješ maznici, admontuješ vrtuli a místo ní dáš elektrickou, zmenšíš průměr řemenice o 2 cm, tak nejenže pumpa přežije Tebe ale zmenšením řemenice odstraníš problémy s chlazením v létě.

Čaj Doc.
neregistrovaný "pakosta"
16. 3. 2001 22:54
Re: aro
A jak je to s těma šáskama ? Já do svyho budouciho ara mám připraven chladič s dvouma elektrickejma vrtulema, myslim že jsou z trojkovýho golfa TDI. Kdysi sem to měl na závodnim golfu na rodeo cros a nedalo se to srovnat s originálem. Teď mě napadlo že bych to mohl dát i do toho co mám na prasení. Léto je za dveřma a chladit se musí. Jestli tohle budeš číst ještě dneska tak mi pošli sms v kolik ti můžu zavolat a přiject si pro ten motor abych tě nebudil když budeš mít třeba ještě půlnoc po nějakym výjezdu. Mě to nevadí kdy, protože budu spát v Praze a ráno bych se chtěl zastavit ještě na burze na Smíchově. Můj tel. 0603364150. Zatim čau Pakosta
neregistrovaný "autodoctor"
17. 3. 2001 01:05
Re: aro
Z toho popisu jsem nepochopil co myslíš s těma šáskama, zejtra mi to vysvětlíš. Doc
neregistrovaný "pakosta"
19. 3. 2001 13:19
Re: aro
Tet mě nad tema strankama extremáků napadlo že když vyřešim kompresor tak mužu použít místo pružin měchy z přední nápravy z liazky mohlo by to pak udělat jízdu po silnici pohodlnější akorat nedosahnu takovího zvíšení jako pružinama.Co ty na to ? Pakosta
neregistrovaný "autodoctor"
19. 3. 2001 16:12
Re: aro
To už tu bylo a neosvědčilo se. Dávali jsme měchy

jako přídavný pérovaní a nedokázali jsme docílit přepouštění vzduchu. Totiž při nadměrnýmu nárazu musí dojít k odpuštění vzduchu a následnému automatickému dohuštění jinak měch praskne nebo nezapruží a odnášej to závěsy a ložiska. Krom toho zabereš místo v autě na vzduchovou nádrž a u motoru jako je ARO motor snížíš kompresorem znatelně výkon. El¨. kompresor nestíhá dávat dostatečný množství a to v případě že ti při nárazu odfoukne tlakový ventil, takže se nám stávalo že jsme museli zastavit a počkat až se dohustí. Čaj Doc.
neregistrovaný "pakosta"
21. 3. 2001 19:29
Re: aro
Je fakt ze to zabere dost místa ale to aby měchy nepraskali se da docílit tim že každej měch ma svuj přepouštěcí vzdušníček jako vyrovnavací nadoby. když měchy tak ne aro motor ale Daevo Avia 2,5 TD tam už by měl bejt kompresor origoš. Zatim čuris Pakosta
neregistrovaný "autodoctor"
21. 3. 2001 20:35
Re: aro
Jo to máš pravdu, nicméně měchy z liazky jsou strašně velký. Mi jsme dávali měchy jako přídavný pérovaní a to měchy ze sedačky autobusu. Pokud by jsi chtěl dát jenom měchy musel by jsi dávat dva na kolo a nejsem si jist jestli by to stačilo. Je ale možná jsou měchy velikostně tak akorát, ale nevím z čeho. Stejně si myslím že měchy jsou přípiš měký. Nápad to ovšem není k zahození a dá se vyskoušet, jen aby to nebyla zbytečná práce. Čaj Doc.
neregistrovaný "pakosta"
22. 3. 2001 21:59
Re: Těpéro
Jenže ja myslim měchy ze předku tam jsou podstatně menší než na zadku. Průměr cca 15 cm a dýlka 30 cm. Myslim že když unesou předek Liazky tak by stačil jeden, ale trápí mě to křížení, určitě nevydrží to co péra. Tak nevim jestli se mám do toho pouštět když to není vyzkoušený a nechce se mi dělat s tímhle autem až takový experimenty. Taky sem přemejšlel nad těma vzdušníkama a ty bych potřeboval čtyři (ke každýmu měchu jeden) a hlavní zásobník a kam bych je dal. Takže tenhlencten experiment nechám až na další auto se kterým si potom budu třeba hrát. Teď už chci co nejdřív jezdit. Možná to pak vyzkoušim na Kačeně, ale to mě předběhne kamarád, ten staví Kačenu na měchy a obojživelnou. Taky zajímavej nápad i když ho pár nadšenců pro veterány za to nemá moc v lásce. Začínám už si myslet že se nepohnu s tou přední nápravou z místa, protože jí pořád nemůžu sehnat. Ty vlečný tyče nebudou asi až takovej problém jako ta náprava. Budou možná dražší, ale aspoň vim kde je maj. I když nápravu taky, ale za nekřesťanský peníze. Jak sem ti nedávno řikal o tom motoru z Ávie, tak ten kamarád naboural tu největší a ta má větší motor. Ale zná člověka, kterej mi možná sežene z Lublina, ale bude asi bez papírů. Jaký to je potom problém ho osadit do rámu ?

Zatim čuris Pakosta
neregistrovaný "autodoctor"
25. 3. 2001 20:36
LPG do ARA
Chtěl jsem se tě zeptat jestli do svého ARA budeš dávat LPG. Pokud ano tak se ozvi protože jsme dlouho vymejšleli plyn na ARU a jestli jsi se už svezl tim mim tak jistě uznáš, že jsme to zvládly dobře. Čaj Doc.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "pakosta"
28. 3. 2001 20:13
Re: Re:LPG dobrý ale TD lepší
Samozřejmě že jsem se tim tvym už svez a musim uznat že ste to zvladli dobře dokonce i kamarád co jezdí na plyn už dlouho se divil že chytá skoro na otočení, on totiž než nastartuje tak to chvíli trvá. Já osobně zatim mám mercedes 240, ale silně uvažuju o tom turbodieslovym lublinu. Dneska sem koupil kola z nisanu, ale nemaj žádnej límec. Ve starejch offroadech sem viděl žes měl převařený disky. Chtěl sem tě poprosit, jestli neznáš někoho komu bych je moh svěřit na převařaní. Já jednoho znám, ale nikdy sem neviděl jeho práci a nerad bych si někde natlouk hubu. Taky už sme tvoje ARO úspěšně utopili, že sme ho mym AREM nemohli vytáhnout, ale jelikož nás nic nezaskočí a pro tyhle účely máme V3S, tak za hodinu bylo venku. Franta je zatim na vísost spokojen a nemůže si ho vynachválit. Mě osobně se nejvíc líbí jak tiše jde ten motor. Potom sem chtěl taky vědět z čeho si použil blinkry na blatníkách. Já myslim že z autobusu, ale nejsem si jistej. Teď když můžeme konečně jezdit AREM i po silnicích bez toho abysme se báli policajtů, tak už se nemůžu dočkat až budu mít svoje hotový. Kvůli tý * nápravě nemůžu dělat dál a už si začínám pohrávat s myšlenkou, že se na to vykašlu a budu jezdit na původní. Ale to je samozřejmě až úplně nejkrajnější možnost. Zatim čus Pakosta
neregistrovaný "pakosta"
30. 3. 2001 23:04
Re: Re:LPG dobrý ale TD lepší
Tak sem konečně sehnal tu nápravu. Nakonec jsem se dovolal na toho chlapíka cos mi dal to číslo a zejtra si pro ní jedu na Zbraslav teda pro ně protože jsem vzal i zadní. Konečně se hejbnu trochu kupředu. Tak čus Pakosta

P.S. - od pondělka začínám stavět a tebe asi i víc otravovat a pořád taky nevim z čeho použít kotouče.
neregistrovaný "autodoctor"
31. 3. 2001 04:45
Re: Re:LPG dobrý ale TD lepší
Pravda, panáka jsi dovalil a informace nezískal, no to je ale šlendrián. Až přijedeš do Prahy, tak ti to pošeptám. Čaj Doc. Jo a ty blinkry jsou z autobusu.
neregistrovaný "pakosta"
5. 4. 2001 23:22
Re: Re:LPG dobrý ale TD lepší
Nějak nám dochazí témata chtělo byto někoho dalšího ale jak to tak pozoruju tak už nikdo s ARAMA nejezdí a už vůbec je nechce nijak vylepšovat. Vlastně ty už jsi taky přesedlal na jinej stroj akorát ale dál na východ. Je to ještě docela brzo ale jednou jsi mluvil o pískování a zinkování kastle zajímalo by mě na kolik taková sranda vyjde. Jinak tu nápravu jsem už rozhodil a předělávám ten výpušták a odvzdušnovák takže příští tejden budu dělat na prohazování těch nábojů ale nevim jestli tě dobře chápu v tom převrtání kůli záklonům. Myslíš ty díry co na nich drží náboj k nápravě ( těch 5 nebo 6 )? Já je totiž ještě nezkoušel prohodit tak nevim jestli to jde na díry. Tak yatim čuris PAKOSTA a dík za trpělivost ale neboj ja se budu revanžovat P.S Nemám pořizovat fotodokumentaci celí akce ?
neregistrovaný "autodoctor"
6. 4. 2001 01:27
Re: Re:LPG dobrý ale TD lepší
Převrtat je musíš, protože když otočíš nápravu, tak při dodržení stejného záklonu ti bude unašeč hrušky diferáku směřovat do země a ty ho potřebuješ mít v úhlu k převodovce. Foto dokumentace je dobrá věc a doporučuji jí dělat. Je pravda, že už nemám ARO, ale to neznamená, že ho zase nemohu mít. Krom toho mi dvě vobludy stojej na dílně, a pořád se na nich dělá. Čaj Doc.
neregistrovaný "pakosta"
6. 5. 2001 21:03
Re: návrat ke komunikaci
neregistrovaný "pakosta"
6. 5. 2001 21:23
Re: návrat ke komunikaci
Čau doctore. Jak je omlouvám se za tak velkou odmlku ale měl jsem tet honku mame novej nakladak a na liazce mi prask blok tak jsem shaněl novej motor a dneska jsem ho nasadil a zejtra mu dám hlas. Taky nebudu mít tet moc casu na ARO protože budu muset jezdit ale o vejkendech se toho taky dá udělat hodně a pořád budu mít asi víc času než máš ty. Abych pravdu řek tak jsem nikam nepokročil ale tet se tomu zase začnu trochu věnovat pořád přemejšlim na co tě nalákat k nám na pomoc a nic mě nenapadá tak porad.Jestli mi zejtra vyjde čas tak se pojedu podívat do Loděnic na ty tyče je tam nějakej vrakač na koyoty a chlapík mi do telefonu říkal že je asi má at přijedu že se podíváme.Taky jsem přemejšlel že když to pude tak koupim i ty držáky na šasi original jsou určitě lepší než ty co bych vyrobil. Zatim čuris PAK.

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57