Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Subaru Outback vs Mitsu Outlander

16. 7. 2008 15:53
Srovnání 4x4
Mohl by mi někdo vysvětlit, jaké jsou rozdíly mezi systémy náhonu 4X4 u aut:

A) SUBARU OUTBACK a Outlander v režimu 4WD

B) SUBARU OUTBACK a OUTLANDER v režimu LOCK

Děkuji všem odborníkům za jejich příspěvky.....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - sybokcz
16. 7. 2008 16:20
Re: Srovnání 4x4
A) Subaru má stálou 4x4 s mezinápravovým diferenciál s viskózní spojkou (a ještě mám pocit, že je svorný).
Mitsu má elektromechanickou spojku, kdy lze jet jenom na předek nebo automaticky přiřazovat zadek (analogie Torsenu).
Tedy rozdíly: Subaru jede na čtyři pořád, Mitsu jenom když elektronika vyhodnotí potřebu.

B)Subaru ad A).
Mitsu se již zmíněná spojka uzavře, ale nefugnuje jako uzávěrka, resp. ne celou dobu. Od nějaké rychlosti (teď přesně nevím) se automaticky odpojí a dále funguje v režimu auto.
Tedy rozdíly: V menších rychlostech v podstatě žádný, od dané rychlosti ad A).
neregistrovaný "sss"
16. 7. 2008 22:28
Re: Srovnání 4x4
Zdravim.

Subaru nema iba jeden druh pohonu 4x4, preto je potrebne upresnit konkretny model, typ prevodovky. Diferecial s viskoznou uzavierkou je jeden z typou pohonu, ktore Subaru pouziva.
Torsen nic nepriraduje, Torsen je diferencial, teda v pripade, ze je to centralny diferencial trvalo pohana oba napravy a nema nic spolocne so systemom, ktory je v Outlanderu.
Rozdiel medzi diferecialom s viskoznou uzavierkou a Torsenom je v tom, ze difer. s viskoznou uzavierkou sa uzatvara na zaklade rozdielu otacok, kym Torsen sa uzatvara na zaklade rozdielu momentov (TORque SENsing).

A) Subaru so spominanym systemom (oznacuje sa ako Continuous AWD), stale pohana obe napravy, pricom diferencial dovoli urcity rozdiel v otackach, aby auto mohlo bez problemov zatacat. Outlander je pohanany prednou napravou a elektronika pripaja zadnu napravu pokial vyhodnoti, ze je to potrebne. Elektronika tiez dovoli urcity rozdiel otacok, aby auto mohlo bez problemov zatacat.

B) U Subaru sa nic nezmeni. U Outlandera elektronika uzavrie spojku, takze su pohanane obe napravy. Avsak spojka nie stavana na to, aby bola dlhodobo zopnuta a sucasne umoznovala rozdiel otacok prednej a zadnej napravy, ku ktoremu dochadza pri zatacani, takze elektronika tento rezim automaticky vypne, pokial auto prekroci urcitu rychlost.
16. 8. 2008 23:54
Re: Srovnání 4x4
Děkuji za vyčerpávajcí odpovědi. Zdá se mi, že Subaru vychází lépe. Jede to pořád stejně a nemůže se mi stát, že najednou najedu autem do nějakého marastu (sníh, led, voda) a zrovna nemám zapnutý 4x4.
Navíc se ukazuje, že vlastně nikdo neví, jak funguje ten jejich LOCK.
Avatar - sybokcz
20. 8. 2008 13:37
Re: Srovnání 4x4
LOCK uzavira elektromagnetickou spojku, je to v obou prispevcich napsane.

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57