Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Podmotorovanost co s tim?

neregistrovaný "Ultiman"
26. 10. 2005 12:17
Podmotorovanost co s tim?
Chtel bych se zeptat: kamarad ma Octavii 1,6i 55kW nekupoval ji on ale jeho tata kterymu bylo asi jedno ze je totalne podmotorovana. Jenze tedka s ni jezdi on a porad si stezuje ze kdyz chce aby trosku jela, tak zere kolem 8,5l/100km tak by me zajimalo jestli vas napada nejake jine reseni nez je vymena motoru(celkem draha sranda) popripade celeho auta(jeste drazsi sranda) nebo to jednoduse precipovat ale to je pouze krajni reseni(ja i on jsme lehkymi odpurci tuningu). A kdyz uz by nedejboze doslo na tu vymenu motoru kolik by to tak mohlo stat?
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "Peto Fiat"
26. 10. 2005 13:36
Re: Podmotorovanost co s tim?
55 KW na koktávku je fakt dosť málo.Ja by som poradil vymeniť celé auto.

Na porovnanie Fiat dával do bravy skveký motor 1,2 16v a malo to 60 KW.
neregistrovaný "JakubJ"
26. 10. 2005 20:53
Re: Podmotorovanost co s tim?
Ultiman: Tohle auto mam uz radu let. Moje rada zni: dodrzovat platny zakony. Pokud se s tim nejezdi vylozene jenom po Praze (asi ne, protoze to by asi 55 kW nebylo tema k diskuzi), tak neverim, ze by mela byt spotreba nad 7. Moje dlouhodoba spotreba je 6.2-6.6. Vic jsem docilil jenom behem prvnich cca 20 tisic kilometru (zabeh, moje uceni se s nim). Na trase pres 50 km po silnici I. tridy 90, pres vesnice 50, obcas predjet Avii neni problem dojet se spotrebou treba 5.7 (ale neni to pravidlo).

Tak jsem si zamudroval a je mi lip. :-)

Vzhledem k tomu, ze se tyhle auta uz pres 4 roky nevyrabej, tak to auto uz jiste zacina byt krapatko stary na velky investice, rekl bych. Neznam nikoho, kdo by nabizel tjunink tohodle motoru a davat jinej motor... No nevim.

Ja bych to opravdu nevidel tak tragicky. Tohle auto s tim, ze ma 0-100 za 15, a ze dokaze vyjet kopec rychlosti 130, patri (v nasich podminkach) k tem silnejsim a sviznejsim vozidlum (rozhlidni se kolem sebe).

Pokud bych byl zalozenim zavodnik a nesnesl bych byt nekde druhej, prodal bych to a koupil jiny.
neregistrovaný "Ultiman"
27. 10. 2005 11:10
Re: Podmotorovanost co s tim?
Moje dlouhodoba spotreba je 6.2-6.6. Vic jsem docilil jenom behem prvnich cca 20 tisic kilometru (zabeh, moje uceni se s nim). Na trase pres 50 km po silnici I. tridy 90, pres vesnice 50, obcas predjet Avii neni problem dojet se spotrebou treba 5.7 (ale neni to pravidlo.

fakt?...jemu ikdyz jede slusne a podle zakona tak mu to pod osm nejde :(
neregistrovaný "Ultiman"
27. 10. 2005 11:15
Re: Podmotorovanost co s tim?
mimochodem ma najeto neco malo pod 40 000 takze jezdi opravdu jen velmi malo :D
neregistrovaný "Mitsi"
27. 10. 2005 17:34
Re: Podmotorovanost co s tim?
Měl jsem "tu čest" s tímhle "érem" absolvovat cestu Praha-Ženeva-Praha ve 4 chlapech s něco málo zavazadly: abychom stačili ostatnímu provozu, museli jsme to prakticky furt rvát, co to bylo ze sebe schopno vydat. Průměr spotřeby nějakých 12,5 l/100 km a navíc předpokládám, že by při tomto způsobu zacházení agregát příliš dlouho nevydržel. Pro pořádek podotýkám, že šlo opravdu jen o to, "držet krok s davem", nikoli "být nejrychlejší", a o nějakém udržení "těžce nahoněné" rychlosti v kopcích či silném protivětru nemohla být ani řeč. Ale zase na druhou stranu: po návratu do Prahy to auto jezdilo citelně svižněji, než před odjezdem...
neregistrovaný "oddie"
27. 10. 2005 18:56
Re: Podmotorovanost co s tim?
Kamarád měl přesně tuhle octávku 1,6 55kW coby firemní, a ještě k tomu v LPG. Najezdil s ní sám přes 200tis, auto šlo pryč při 280tis, a vůbec žádnej problém s ježděním neměl. Já s tímhle občas jezdím v práci, a problém s tím taky nemám žádnej - a mimo město mi to žere cca 7 litrů. Takže to bude asi problém mezi sedačkou a volantem...
neregistrovaný "Mitsi"
27. 10. 2005 19:30
Re: Podmotorovanost co s tim?
oddie: Za volantem jsme se střídali všichni 4, aby si to každý alespoň chvilku "vychutnal". Takže celkem 4 "problémy mezi sedačkou a volantem", třebaže největší spotřeby jsem dosahoval já... :*)
neregistrovaný "Ultiman"
27. 10. 2005 19:57
Re: Podmotorovanost co s tim?
hej ne...fakt jak rikam ikdyz jede slusne a nerozdizi se s protacenim kol tak to ma pres osm ;-)
neregistrovaný "Ultiman"
27. 10. 2005 19:58
Re: Podmotorovanost co s tim?
no my sme zkouseli co to umi a jeli sme z prahy do brna po dalnici max. 180km/h a minimalne 145 a nijak svizneji to po dojezdu nejezdilo :'-( je fakt ze ma teprve 40tkm ale itak by to uz podle me melo byt zajety... :?
neregistrovaný "oddie"
27. 10. 2005 21:20
Re: Podmotorovanost co s tim?
Mitsi: to mě vůbec nepřekvapuje. Hodně lidí má poněkud problém si uvědomit, v čem sedí, a co od toho můžou očekávat. Co bys pak asi tak říkal na 2t dodávku s motorem 50kW, co? A taky v tom spousta lidí bez problémů jezdí. Holt je třeba mít na paměti, že to nejsou auta na pubertální natrhávání pr.elí, že...
neregistrovaný "Mitsi"
27. 10. 2005 22:57
Re: Podmotorovanost co s tim?
oddie: Auto pro běžný provoz (nemyslím tím tedy např. naváděcí auťáky na letištní ploše) by mělo mít alespoň minimální úroveň aktivní bezpečnosti, kterou mu propůjčuje především přiměřený motor. Takovým může být klidně i osmistovka, ale přeplňovaná a v malém lehkém autíčku. Pokud jde o ty dodávky, jaképak mají zpřevodování? Určitě nejedou 180 km/h, byť "škodováckých tacho" (z té "naší" jsme ale víc jak tacho 170 - třebaže škodováckých - nedostali, ale asi proto, že měla najeto teprve 15 tis. km...). Aktivní bezpečnost přece není o pubertálním natrhávání prd.lí, nebo jsi snad opačného názoru?

PS: Jestli si dobře pamatuji, tak v nějakém testu naměřili Oct.01 1.6 MPI 55kW zrychlení z 0 na 100 za téměř 19 sec. Ještě že Škodovku nenapadlo prodávat na českém trhu Fabku Juniora 1.0, kterého vcelku neúspěšně nabízela, tuším, pouze ve Španělsku. To by se pak na českých silnicích teprve natrhávala prd.el (zrychlení z 0 na 100 za nějakých 23 sec.)!!!
neregistrovaný "Rony"
30. 10. 2005 01:28
Re: Podmotorovanost co s tim?
Zakladatel tohodle threadu a jeho kámo by si oba zasloužili vzít řidičák. Fakt se nedivím že je na silnicích tolik mrtvejch když je 55kw pro mnohé závodníky málo. To odpovídá SEDMDESÁTI PĚTI KOŇSKÝCH SIL!!! Naši předkové museli stačit s jedním či dvěma koňma. Už aby došla ta ropa a tohle nepředstavitelné plýtvání. Až budem jezdit na proud a na baterky tak 20 koní bude luxus. Připravte se na to.
neregistrovaný "silken"
30. 10. 2005 10:35
Re: Podmotorovanost co s tim?
Rony : řeknu to takhle, i blbec s trabantem udělá větší škodu, než normální řidič s 300kw motorem.

Jde jen o jeho mysl TZN. aby věděl...co je bezpečné a co ne...

a popravdě ti řeknu že předjíždět kamion na dálnici se 100 koňmi je někdy taky pěkný problém... abych neomezil auta v rychle jedoucím pruhu.

čili pro aktivní bezpečnost je tak akortát ( dle mého názoru )

1 motor, 1 turbo ...100kw, 300 nm cca....a s rozumem jej používat

VSE JE O RIDICI... O NIKOM JINEM ....A POKUD JE RIDIC...BLBEC, JE NAPROSTO JEDNO JESTLI MA SADE 120, TRABANTA NEBO BMW...BEZMOZEK ZUSTANE BEZMOZKEM

A JINAK K TEMATU

MOTOR DO OCTAVIE VE VERZI 1.4 LITRU JE BLBEJ VTIP ( doufám že k tomuto motoru se přidává zdarma klimatizace >:D )

a propo ...než octavii 1.4l to raději fabii...má 200 kg váhy k dobru a do města to stačí... připadá mi to jako levnější a EFEKTIVNĚJŠÍ řešení.

a pokud se někomu mermomoci libi octavia a vezme 1.4ku = holt každej je strůjce svého štěstí ...

a jinak bych žádné $$$ do UPGRADU MOTORU nedával...jelikož to stejně nic nepřinese...jestli to bude mít 55 nebo 65 kw...je docela fuk...pořád to bude blbá 1.4 která se zadýcha....

čili prodat auto ....koupit jiné :-)
neregistrovaný "Majk66"
26. 10. 2005 12:53
Bez nadpisu
Je mi jasné, že to nebude žádný závoďák, ale určitě je to pojízdné auto. Napadají mě jen 2 možnosti: buď se s tou skutečností smířit a jezdit způsobem odpovídajícím motorizaci (v klídku, 1-2 lidi, minimum nákladu) nebo jiné auto. Myslím, že na protiúčet by se za ni dostalo pár korun.

Omlouvám se, ale asi jsem moc neporadil. Ale ono také co radit?
Rozbalit vlákno
0
26. 10. 2005 13:37
Bez nadpisu
No co radit. Celkem nic...

Leda udělat nové sání vzduchu izolovanou hadicí přes sportovní filtr, svíčky Denzo, nové svody na výfukovým potrubí + nový výfuk s co nejmenším odporem, nejlépe ubrat jeden tlumič + čip (jestli se ta 55 dá vůbec rozumě čipnout). Cena cca 35 000 Kč a na těch 65 kW by se dalo asi dostat. Když si vemu, že se to dá za nějakou cenu prodat a těch 35 000 Kč přidat a vybrat si třeba auto s klimou a s lepším motorem, tak se mi to jeví jako lepší varianta...

A nebo? smířit se s tím, že to nejde a jezdit rozvážným stylem. Já myslím, že je mnoho pomalejších aut na silnici, takže bych se s tím tak netrápil..
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "sterys"
26. 10. 2005 15:30
PRODAT,NEBO VRAKOVIŠTĚ
A co kdybys tam dal plyn? Když budeš mít potřebu sportovní jízdy,přepneš na benzin a budeš se divit co 55 kw dokáže. >:D ale vážně nejlepší je prodat a koupit silnější, nebo sehnat z vrakoviště třeba 1.6 74kw,ale to je nadlouho,a nebude to levnější než 30 000,- + riziko,že koupíš špatně,takže asi prodat.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Peťas1"
26. 10. 2005 21:16
Bez nadpisu
Z toho motoru jde dostat 82kW, 152Nm a stojí to cca 30tKč. Kdysi jsem na to narazil někde na internetu.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
27. 10. 2005 08:21
Re: Re:
Já bych se na to vy... Problémem není ani tak ten motor samotný, ale skutečnost, že se do tak velkého a hlavně těžkého auta vůbec nehodí, což je samozřejmě problém výrobce, který něco takového vyrobil, a pak kupce, který si něco takového koupil. Podle mého názoru je to jako ojetina neprodejné: ti, kdož byli ochotni si to koupit, už to mají (a nemají důvod se toho zbavovat), a z ostatních si to každý sakra rozmyslí.
neregistrovaný "oddie"
27. 10. 2005 09:26
Bez nadpisu
Misti: tvé názory na ojetiny jsou obecně dost těžce nesmyslné. Tahle octavia jako ojetina je prodejná velmi dobře - za jedno je to škodovka, a za druhý má malý pov. ručení. To je to, podle čeho naprostá většina lidí vybírá auta - kdežto těch, co se v autech vyznají a vybírají podle toho, co je důležíté, je zanedbatelná menšina...

Jinak co se samotného auta týče - jakékoliv zvyšování výkonu u toho je vyhazování peněz. O něco málo by to zvýšit sice šlo, ale zase za cenu neúměrného nárůstu spotřeby. Takže, pokud si chce dotyčný tuhle šlupku nechat, je třeba si na to prostě zvyknout (sám jezdím v ještě slabších - 1,9D 47-51kW, a pražádný problém s tím nemám), a pokud mu to nevyhovuje, tak prodat a koupit něco jiného - to je nejefektivnější a z dlouhodobého hlediska také nejlevnější varianta.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jirka-328"
27. 10. 2005 11:09
Bez nadpisu
přesně tak ajk píše oddie

A vzhledem k tomu že znáš celou historii auta tak bych si na to asi zvykl.

Ze svý zkušenosti ti řeknu že budeš mít stejně furt málo. Nejdřív jsem jezdil Cliem 1.2, předjel mě snad i vozka s koňma, následovalo Clio 1.4 16V 72kW a to bylo lepší ale podvozek zaostával. Pak Octavia 1.8 20V a taky žádnej zázrak, aby jela tak se musela dost ždímat. Poté Laguda 1.9dCi 88kW, pohodlný auto ale lenoch. No a teď mám druhej rok BMW 328 142kW a nejdřív jsem byl nadšenej jak to jede, ale teď bych o 100koní navíc snesl. Mimochodem jako prase nejezdím, dokazovat si myslim taky nic nemusim, ale kvuli těm pár chvilkám kdy se dá a může jet nadoraz bych tu M3 chtěl ;-)

Když to porovnám s Golfem 2.0 TDI 103kW tak se taky do cca 140kmh drží a abych mu ulít tak tomu musím naložit. Ovšem podvozek BMW je to nej v čem jsem zatím jezdil a jinou značku nechci. To ho radši koupim staršího....

Takže asi tak, a v dnešním provozu ti to může jet jako blázen, nepředjedeš 2auta najednou ale třeba 5. Jenže do 30ti vteřin stejně dojedeš zase něco jinýho a jseš tam kdes byl. Akorát jsi nebezpečnej pro okolí a z pumpaře uděláš boháče..... 8-s :?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
27. 10. 2005 22:47
Bez nadpisu
Donedavna sa bezne robili 1.9 diesle okolo 50kW pre vsetky dodavky (J5, C25, Master, Jumper, Boxer,...), tie lepsie a drahsie dostali aj turbo a mali 70kW. A stacilo. Dnes nie, dnes kazdy potrebuje raketu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "sterys"
28. 10. 2005 00:17
Bez nadpisu
Ted si představte,že pár lidí si koupilo OCTÁVII 1.4 , 44 KW !!!!!! To už je fakt síla. ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Peťas1"
28. 10. 2005 09:02
Bez nadpisu
Mitsi: Fabia junior 1.0 se u nás prodávala.....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tommy78"
28. 10. 2005 19:28
To Ultiman
Jestli jezdí velmi málo, tak co řeší? Přece "upgradovat" kvůli nějakým 5000 km ročně... >:-[]

Je třeba rozlišovat k čemu auto používám, pokud s tím jezdím po Praze do práce nebo to občas vemu v max 2 lidech mimo Prahu tak i ta 1.6 55 kW je v klídku.

Se vším se dá jezdit. Hlavně když to nechce moc peněz za servis a při těch pár km nemá cenu řešit spotřebu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Rony"
30. 10. 2005 12:04
Bez nadpisu
No je fakt že je to hlavně o řidiči. Jenže řidiče vychovává systém a pokud je tu džungle a systém není schopen eliminovat vyložená prasata tak je to těžký. Takže kéž by u nás byl co nejdřív zaveden bodový systém, policie byla funkční a neúplatná a taky v neposlední řadě by byl dostatek kvalitních cest.

Jinak na dálnici v levym pruhu nesmíš OHROZIT, omezit můžeš. To znamená, že prostě tam nesmíš nikomu vlítnout na poslední chvíli. Je to samozřejmě těžký, zvlášť když to někdo valí hodně přes 200 tak ho ani nemusíš vidět...
Rozbalit vlákno
3
30. 10. 2005 12:50
Re: Bez nadpisu
..podle mě neni nic jednodušího než provést výměnu motoru.na vrakovišti se nechá sehnat 1.6 74 KW i s elektronikou kolem 10000Kč nebo sem teď něco viděl i v annonci.nebo stačí pouze sehnat jiný vačkový hřídel cca 3000 + úprava řídící jednotky 3500Kč(cca 65KW).je spousta možností jak to řešit.já sem koupil felícii 1.3 BMM 40KW-bylo utrpení s tim jezdit.vyměnil se vačku(263 stupňů za 2500Kč) nechal upravit a snížit hlavu 2000Kč a úprava řídící jednotky 2800Kč.montálně sem s výkomen o něco líp než klasická 1.3 MPi 50KW a jelikož jezdím na LPG tak sem plně spokojen.Je to jenom o pěnězích........
neregistrovaný "oddie"
31. 10. 2005 10:42
Re: Přestavba či nepřestavba
K těm "přestavbám" jen jeden drobný detail. Ono je sice hrozně hezké, že na vrakáči seženete motor i elektronikou za 10tis - ale to přeci neznamená, že vás ta přestavba vyjde právě na tu desítku! Ten motor je polotovar, na který je velmi záhodno navěsit novou spojku, dát mu nové rozvody, taky náplně, a taky to tam někdo musí zabudovat (kdyby toho byl schopen tazatel, tak se tu neptá). Takže z těch 10 je rázem 30, jen to hvízdně - a o té ceně nehodlám diskutovat, protože jsem řadu výměn motorů už dělal. Další věc je, že se s takovou "přestavbou" z velmi dobře a relativně draho prodejného auta stane zbastl, který je těžko prodejný a když už, tak za podstatně míň - jen blázen koupí za normální auto, kde je přeprasen motor, který papírově neodpovídá. Pokud si ode mě nechá někdo takové auto posuzovat, rovnou mu ho nedoporučím, aniž bych se na něj podíval - k nákupu takových zbastlů už dneska není nejmenší důvod. Takže si hodně dobře rozmyslete, co bastlit a ce ne - u 20let starého křápu na pokraji sběrných surovin je to šumák, ale u Octávky s najetými 40tis km ještě zdaleka ne.
31. 10. 2005 11:10
Re: Přestavba či nepřestavba
tu přestavbu sem bral se svého pohledu..taky sem si to nedělal sám ale dělal mi to automechanik(velice dobrej kamarád) tak mě ta přestavba stála 500Kč na práci.ono vyměnit vačku s rozvodama a nechat udělat chip něni zas tak nic světobornýho.Pokud by to ale někdo chtěl nechat dělat v nějakém autorizovaném servisu tak se asi nedoplatí(mám na mysli celou přestavbu motoru). 8)
neregistrovaný "silken"
30. 10. 2005 14:19
Bez nadpisu
pokud to auto má málo najeto, a je ve výbornem stavu

tak

a, nechat si jej smířit se s tím, že mám slaby ale spolehlivy vůz...

b, prodat, koupit jinné....kde spolehlivost asi už nebude tak vysoká..ale zase autíčko bude dělat radost, že pěkně jede :-) ...a pokud varianta B, tal určitě včetně turba :-) třeba Octavia 1.8T nejezdí věru zle. nebo 1.9TDi 81 kw....taky pěkně jede...spotřeba nádherná...

ikdyž v Tvém případě spotřeba není to hlavní....bral bych 1.8T ...a pokud by ti to bylo pořád málo a málo jezdíš...

tak se poohlídni po nějaké americe ....chrysler ...V6 alespon 3,5l...tam už turbo netřeba :-)

cena příznivá...náklady na provoz dosti vysoké
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Ultiman"
30. 10. 2005 22:25
Re: Re:
Rony: hlavne se prosimte nesnaz soudit lidi podle diskuse a navic sem uz asi trikrat rekl ze jezdi slusne...dokonce bych rekl ze tak slusne jako malo kdo...a nerekl sem ze problem je nedostatek vykonu kvuli tomu ze to auto potom nejede...ono docela jede ale musis mu hodne slapat cimz chci rict ze mit podmotorovany auto je stejne nebo vetsi zlo nez premotorovane :roll: a tve srovnani ala "Zpatky do minulosti" je sice velmi poucne ale rekl bych mimo misu >:D kdyz se nad tim zamyslis tak od te doby se zmenilo mnohem vic nez jen auta a navic i dneska by ti stacilo osm koni ale proc to delat? ;-)
neregistrovaný "Mitsi"
31. 10. 2005 07:37
Re: Re:
Ono je třeba tu "podmotorovanost" vždy k něčemu vztahovat. Svého času bylo např. Mondeo s 1,6 66kW v Dánsku zcela standardním vozem, při jízdě s nímž člověk žádnou "podmotorovanost" nepociťoval. Ovšem totéž auto bylo ve Švýcarsku zcela nepoužitelné - jízda s ním byla naprosto "o hubu", jelikož ve vztahu k tamnímu vozovému parku a podmínkám provozu bylo totálně podmotorované. A to mají, resp. přinejmenším měly ty dvě země v oné době naprosto stejné rychlostní limity.
31. 10. 2005 10:23
Bez nadpisu
Vážně, tady není co řešit - buď nechat nebo prodat.

Mimochodem: kdo jezdí slušně ještě neznamená, že jezdí úsporně...
Rozbalit vlákno
0
31. 10. 2005 10:25
Podmotorovanost?
To Mitsi: Proč by to mělo být o hubu? V tý době, co se vyrábělo Mondeo 1,6 jsem měl Escorta 1,4 combi s 55 kilowatty, což +/- odpovídalo dynamikou tomu Mondeu, jezdil jsem s tim po Švýcarsku a žádný problém jsem v tom neviděl.

Nemyslím, že by byly slabý auta zrovna moje hobby, párkrát jsem ale jel s Octávií I s 1,6/55 a můžu říct, že se to dalo v pohodě používat. Pokud člověk přizpůsobí jízdu možnostem svého auta, slabší motor podle mne žádný riziko nepřináší.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
31. 10. 2005 11:00
Re: Podmotorovanost?
spitfire: Protože v zemi, kde je hodně kopců (a to i na dálnicích - např. 8 km stoupání od Montreux/Vevey ve směru na Gruyére, což se celé jede "za tři" a jen u nakrátko zpřevodovaných aut max. "za čtyři") a serpentin, kde v té době byl "normou" nadupaný dvoulitr (nejlépe přeplňovaný), ale spíše šestihrnkový 2,5 litr, kde se od křižovatek odjíždí tempem cca trojnásobným (než v ČR - co do počtu aut, která stačí za stejnou dobu projet na zelenou), kde jsou v obydlených oblastech stopky (dej přednost...) před nájezdem na dopravně vytížené komunikace s limitem 80 (po nichž se jezdí, resp. tehdy jezdilo 100), kde jsou připojovací pruhy často extrémně krátké (a je tudíž na nich potřeba zrychlovat, co to dá) ... je krajně nepříjemné být brzdou provozu, a to i za situace, kdy z toho člověk mačká všechno, co je k dispozici.
31. 10. 2005 13:22
to Mitsi
Asi jezdím do jiného Švýcarska, než Ty >:D

Třeba ta propustnost křižovatek je dána podle mně spíš tím, že tam lidi na zelenou nechrápou, než tím, že maj bůhvíkolik litrů, válců, turb a podobných věcí pod kapotou. I kdydž je pravda. že průměrný počet koní pod kapotou ve Švýcarsku je zjevně dosti vysoký.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
31. 10. 2005 16:22
Re: to Mitsi
spitfire: Já tam (už) nejezdím, "jen" jsem tam přes 5 let žil. Ale zřejmě v nějakém jiném, než kam jezdíš Ty. >:D

Na světlech nechrápou proto, že mají velmi často (a mnohem častěji, než kdekoli jinde v Evropě) automaty, které v kombinaci s výkonnými motory dělají divy, zvláště pak při akceleraci od semaforu. Kromě toho nebýt svého času mých frekventovaných cest přes SRN, tak bych snad uvěřil tomu, že základním modelem "nejlidovějšího vozu", VW Golfa, je verze GTI, o VR5 a 6 a různých "géčkách" ani nemluvě... To se pak s Mondeem 1,6 může člověk snažit, jak chce. >:-[]
neregistrovaný "lewko"
31. 10. 2005 14:31
kw vs. Nm
Pani trosku som si presiel tu diskusiu a zda sa mi, ze zabudate na 1 rozdiel. A to medzi vykonom a krutiacim momentom. Ono totiz pri zrychleni z miesta ide hlavne o krutiaci moment preto sa vela dieslovych motorov 1.9 ,moze kludne zrovnat s 2.2 benzinom z v tomto ohlade... akonahle vsak dostaneme hmotnost auta do pohybu, pridu k slovu koniky, teda vykon. Preto treba rozlisovat o akej hmotnosti auta hovorime a ci hovorime o sitacii pri rozbiehani z miesta, alebo pri zrychlovani uz rozbehnuteho automobilu... Preto diesel 1.9 tdi v pohode do 60-70 kmh stiha proti 2,0 -2,5 benzinu, lebo ma vacsi krut.moment., potom vsak benzin utecie svojimi konikami a pruznostou motora....a inak v SR a CZ je vela podmotorizovanych aut, lebo za a, sme rovinate krajiny a za b, tu spotrebu by kazdy z nas zniesol...ale poistky su nehorazne drahe....ci uz podla objemu, alebo podla vykonu....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "MiroD"
31. 10. 2005 16:29
Bez nadpisu
V tomhle pripade bych to videl na vymenu auta,mam clio a 94 koni na tunu a docela parada,jedo to skoro samo,predjizdeni v pohode. mam 1.4 16Va v klidku,takze si kup lehci auto leda
Rozbalit vlákno
0
31. 10. 2005 17:31
to Mitsi
O.K., když tam člověk žije, tak si asi nepořídí velký auto s malým motorem, aby tam, kde to ostaní jenom lechtaj musel roštovat jako magor, aby nezdržoval.

Když tam člověk jenom tak občas zajede, tak v pohodě přežije i se socka verzí vozidla, oni ti Švýcaři přeci jenom nejsou tak agresivní, jako borci u nás předpokládající, že do levýho pruhu na D1 nesmí nikdo, kdo jede pomalejc, než 200 a pokud si to lajsne, tak mu to patřičně daj sežrat.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
31. 10. 2005 18:13
Re: to Mitsi
spitfire: A přesně takhle jsem to myslel! Jestliže má majitel oné Oct. 1,6 55kW pocit podmotorovanosti, pak asi bydlí, resp. se pohybuje v oblasti, kde to vadí. Z toho tedy vyplývá ještě jedno doporučení: Přestěhovat se někam, kde to nevadí... >:D
neregistrovaný "Andy_Kaufman"
31. 10. 2005 18:42
Bez nadpisu
Trosku nechapu cloveka, ktery by byl ochotny menit motor, ktery ma najeto poctivych 40 000 za nejaky srot z vrakace...

Moje rada zni, bud do motoru nevrtat, nechat vse tak jak je a jezdit umerne vykonu vozitka. Nebo oktavku dobre prodat(myslim, ze by se naslo dost lidi, kteri by po oktavce s opravdu poctivyma a dolozenyma 40 000 sahlo vsema deseti) a pohlidnout se po jinem vykonejsim vozitku, ovsem z bazaru je to vzdycky risk a najit nejake slusne ojete stoji more casu a nervu...

Takze ja za sebe bych byl rad, ze mam sve jiste a jeste bych to s tema 55kW nejaky cas vydrzel.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
31. 10. 2005 19:12
Re: Re:
Andy_Kaufman: 100% souhlas, ale s jedním "ale" - když to dotyčný bude chtít za dobrou cenu prodat (s opřením o argument malého km proběhu), tak mu nikdo nebude věřit, že to má opravdu najeto tak málo. Tak to bohužel na trhu s ojetinami chodí: Nikdo už raději nevěří nikomu ani nos mezi očima, a tak je problém skutečně dobrou ojetinu za dobrou cenu nejen koupit, ale především prodat...
neregistrovaný "Andy_Kaufman"
31. 10. 2005 19:25
Bez nadpisu
Mitsi: to mas pravdu, ale pokud ma vyplnenou servisni knihu a vsechny doklady a ucty za pripadne opravy a taky jestli je auto opravdu ve stavu v jakem by po 40tis. melo byt, tak bych byl, po dukladne kontrole odbornikem, ochoten uverit stavu tachometru a pripadne akceptovat o neco vyssi cenu, nez nabizi nejlepsi-nejvyhodnejsi bazar na svete AAA..:)

Mimochodem, osobne znam dva lidi, kteri maji felicie, na kterych neni najeto ani 10 000 km.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
31. 10. 2005 19:32
Re: Re:
Moje sestra najela s novým Fiatem Stylo 1,6 MW za dva roky 6700 km, a to jsem jí občas vypomohl já. Ovšem tomu, že má najeto tak málo, snad nevěří ani její značkový servis... :roll:
neregistrovaný "Andy_Kaufman"
31. 10. 2005 19:40
Bez nadpisu
Az ho bude sestra chtit prodat, tak se ozvi. >:D Stilo by bylo myslim docela dobrym nastupcem moji Marey. Takze tak za tri roky, az tam bude mit tak 15 000.. :roll:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
31. 10. 2005 19:53
Re: Re:
To jsi tedy dobrý Kaufmann! To auto si rezervuji já - pro syna.

PS: Své poslední mi věnovala zdarma, ale to byla ojetina s nulovou hodnotou. Dodnes s ním jezdí nejen syn, ale i já, tedy když mi ho půjčí... >:D
neregistrovaný "Andy_Kaufman"
31. 10. 2005 19:59
Bez nadpisu
Tak to mas asi moc hodneho syna.. A nechces mu radsi koupit tu oktavku se 40 tis? Ja jsem totiz na Fiaty a synovi bude urcite stacit i Oktavka, zas tak rozmazlovat bys ho totiz nemel.. :D
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Mitsi"
31. 10. 2005 20:43
Re: Re:
Naopak! Rozmazlovat ho musím, jelikož když on odvozí mou manželku a dvě dospívající dcery, tak já mám potom klid a mohu se věnovat práci, event. svým koníčkům...
neregistrovaný "Ultiman"
31. 10. 2005 21:13
Re: Re:
Mitsi:tak tohle me teda vazne nenapadlo proste mu reknu aby se odstehoval do holandska a bude klid >:D
neregistrovaný "Ultiman"
31. 10. 2005 21:15
Re: Re:
no to je jedno ze sme se dostali nekam uplne jinam...myslim ze kamos si to nakonec stejne necha a az najede aspon dalsich patesat tis tak to strely a udela si radost necim co mu bude vyhovovat a ne co bude vyhovovat jeho tatkovy :D
neregistrovaný "Andy_Kaufman"
31. 10. 2005 21:12
Bez nadpisu
Dobre, paklize je opravdu tak hodny, tak si to samozrejme zaslouzi a ja teda nalehat nebudu a at si italske kone uziva v plne spokojenosti..

Jsme se od jedne prumerne oktavky dostali nekam uplne jinam.. :*)

Taze se vsem omlouvam za OTcka..
Rozbalit vlákno
0
1. 11. 2005 21:32
Jakej motor
to Mitsi: Když už jsme u těch motorů, taková čistě hypotetická otázka. Kdybys měl volit pro pohon auta střední třídy některý z VW koncernových motorů (já vím, hrůzná představa >:D ) a měl si vybrat mezi V6 2.4, 2.0 TFSI nebo 2.0 TDI, do čeho bys šel?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Mitsi"
1. 11. 2005 21:58
Re: Jakej motor
2.0 TFSI vůbec neznám, nejel jsem s ním, ale deklarovaných 147 kW mi připadá na současnou dobu a "modernost" konstrukce tohoto motoru opravdu hodně málo! Stejný výkon totiž měl např. dvoulitr v Roveru 620Ti z r.v. 1997...

Pokud myslíš ten benzínový 2.4 V6, co se už nějakou dobu dává do Audi A6, pak ať se jde koncern bodnout!

Jinak 2.0 TDI znám o trochu víc, ale ničím mi neučaroval. Snad v kombinaci s DSG převodovkou, ale nikde jsem zatím nenarazil na příležitost si ji (předmětnou kombinaci, ale bohužel ani DSG s jakýmkoli jiným motorem) vyzkoušet.

Asi jsi takovou odpověď očekával, nebo snad ne...?
1. 11. 2005 22:10
Re: Jakej motor
to Mitsi: No, čekal :D. Hlavně mně zajímalo, jak vidíš ten turbobenzín.

Ten 2.0 TFSI dělaj ještě se 125 kW do A6, asi nějakej vytuněnej.
neregistrovaný "R.Barrichello"
2. 11. 2005 10:38
Re: Jakej motor
To je tak když výrobce dá do auto motor, kterej má 55 kw a má tam být tak motor co má 100 Kw

>:D

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57