Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: co znamená kontrolka?

neregistrovaný "Fíša"
12. 10. 2006 07:26
co znamená kontrolka?
Ahoj u Okt. 1,6i mi včera asi třikrát během jízdy začala blikat a pískat kontrolka jako na ruční brzdu. NEvíte co to znamená? Vždy asi pětkrát zablikala a zapískala a zase zhasla.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "rradik"
1. 11. 2006 10:37
Re: co znamená kontrolka?
takze k uplne puvodnimu prispevku:cit:

Ahoj u Okt. 1,6i mi včera asi třikrát během jízdy začala blikat a pískat kontrolka jako na ruční brzdu. NEvíte co to znamená? Vždy asi pětkrát zablikala a zapískala a zase zhasla.

resil jsem nedavno to same,piskani (dost neprijemne) a blikani kontrolky rucni brzdy,ASR a ABS.brzovky dost.na diagnostice mi rekli nekomunikace ŘJ a ABS,vymazali,za par tydnu znovu,zejmena pri prejezdu nerovnosti.vymenil jsem vicko od nadobky s brzdovkou,zda neni problem v cidlu,nebyl,rvalo to dal a uz skoro stale.nakonec to byla vadna pojistka+blby kontakt.ABS v tech chvilich signalizace pry opravdu nefungovalo.takze treba ti to pomuze
Avatar - Sprint
12. 10. 2006 15:16
Bez nadpisu
Tak bych asi za prvé zkontroloval stav brzdové kapaliny v nádržce. Pokud je jí tam dost, tak zkontrolovat konektor, který vede k plováku.

A pokud by se to opakovalo, tak raději zajet do servisu, protože problémy s brzdami nejsou žádná sranda.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TomKQT"
12. 10. 2006 17:44
Bez nadpisu
Zvláštní, já bych přísahal, že tohle se člověk dočte v manuálu co k autu dostal. Hm...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Fíša"
13. 10. 2006 07:21
Bez nadpisu
Copak o to, já bych si to taky raději přečetl kdybych nějaký měl. Ale když ho nemám, tak se ptám... To víš, ne vždycky koupíš auto s manuálem. A to platí doslova, protože je to automat! >:D Takže žádný manuál nemám... :D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TomKQT"
13. 10. 2006 08:27
Bez nadpisu
Zvláštní, já bych přísahal, že manuály na všechny škodovky (resp. od Favorita výše) se dají v plné verzi zadarmo v PDF formátu stáhnout přímo na stránkách skoda-auto. Hm...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Fíša"
13. 10. 2006 14:13
Bez nadpisu
Jéé, sorry, tak to jsem teda fakt něvěděl. :*)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "R.Barrichello"
17. 10. 2006 09:11
Re: Re:
Má to ovšem jednu vadu na kráse - v tom manuálu je ale velký kulový :o)

Holt na některá auta sou k mání servisnsí manuály a dílenské příručky a a některá nejsou :o)))
neregistrovaný "TomKQT"
20. 10. 2006 08:44
Bez nadpisu
Jestli očekáváš v manuálu k autu i technické výkresy celého auta, tak pak se nedivím, že podle tebe v manuálech ke škodovkách je kulový.

Nevím, proč by běžný řidič měl dostat k autu dílenskou příručku...

Když máš problém s kontrolkou, nevíš k čemu slouží, pak návod k obsluze odpověď podá. Pokud teda umíš číst.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "R.Barrichello"
20. 10. 2006 14:59
Re: Re:
Sem četl manuál k O1. Nchápu proč je tak tlustej. Sačilo dvě stránky a na jednu dát "V případě poruchy navšitvte nebližší servis škoda"...

Já mám rád jinší maunály, vona i mateřídkouška pro děti, což sou manuály Haynes či Chilton umožní běžné opravy bez koumání jestli tohle čidlo je na to enbo na ono.

Samo dílenská příručka je něco jinýho....
neregistrovaný "TomKQT"
21. 10. 2006 11:14
Bez nadpisu
A na druhou stránku bys vměstnal všechny pokyny k obsluze všech těch vymožeností co dneska do aut dávají, včetně nutných varování? Je pravda, že se dá předpokládat, že držitel řidičáku umí zapnout blinkr a když nemá hodně exotické auto tak i dálková světla. Jenže když třeba Oktávie má na stejné páčce ještě parkovací světla a docela komplikovaný tempomat, tak to jaksi bez návodu nejde.

Návod k použití je návod k použití. Popisuje jak používat všechny ovládací prvky auta, jak o něho pečovat a jak řešit problémy. A je to příručka pro běžného řidiče, takže samozřejmě v případě rozvícení nějaké závažné varovné kontrolky ti akorát stručně napíší co to může být za problém a co máš udělat - věci které zvládne každý (překontrolovat množství oleje atd.) a pokud to nepomůže tak tě odkáží na servis. Nemůžeš tam mít popis jak v takovém případě vyměnit olejový filtr, svíčky a překontrolovat opotřebení hlav válců, to už dneska řidič nedělá, nejezdíme ve Š120.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
21. 10. 2006 16:55
Re: Re:
(cit.) "Nemůžeš tam mít popis jak v takovém případě vyměnit olejový filtr, svíčky a překontrolovat opotřebení hlav válců, to už dneska řidič nedělá, nejezdíme ve Š120."

Jak typický projev zcela nekritického obdivovatele zn. Škoda, který současně nemá páru o technické stránce věci...
neregistrovaný "TomKQT"
22. 10. 2006 11:38
Bez nadpisu
Mitsi - to by možná mohl být typický projev nekritického obdivovatele značky Škoda neznalého technické stránky věci, kdybych ovšem byl obdivovatelem značky Škoda.

A ohledně neznalosti technické stránky - možná ti nedošlo, že ty příklady, které jsem ta uvedl, byly schválně přitaženy za vlasy. Chtělo by to trochu abstraktního myšlení, to ti asi chybí.

Jinak já osobně jsem se v návodu k automobilu dočetl všechno, co jsem potřeboval (a ještě spoustu věcí, co nepřetřebuju). Takže vám radím příště si vzít do ruky i ten manuál a nikoliv pouze dvojlist nazvaný nějak jako "rychlý start" nebo co to bylo. Tam opravdu je jen popsaná palubní deska.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Mitsi"
22. 10. 2006 11:47
Re: Re:
Bohužel tam nejsou hlavně ty důležité věci: např. jaký olej použít v případě potřeby dolití.

Příklad ze života: U Sharanu na dovolené nějaké 2 tis. km od domova (před výjezdem byl na servisu!) svítí kontrolka mazání. Majitel zastaví u benz. pumpy a jde zjišťovat, jaký olej koupit. On sám tomu nerozumí, v návodu k obsluze sni slovo, čerpadlář rovněž neví. Tak zavolá škodováckou asistenční službu v ČR (je sobota večer): dívka na konci drátu rovněž neví a nepokrytě sděluje, že nemá ani tušení, kde by to měla hledat či v tuto dobu mohla zjistit. Tak šel, koupil ten nejdražší olej, co tam měli, a nalil ho tam. Světe div se, byl to ten správný!

PS: Formulace "překontrolovat opotřebení hlav válců" není nadsázka, ale pitomost, kteroužto člověk alespoň trochu technicky znalý nemůže nikdy napsat!
23. 10. 2006 14:49
Re: Re:
@Mitsi: A to mas odkud, ze v navodu Skodovky neni napsano, jaky olej dolevat??? Ono to tam je! A i s rozdelenim pro ruzne servisni intervaly...

Pokud namitas, ze jsi psal o Sharanu, pak nechapu, proc to pises do fora Skoda Octavia.
neregistrovaný "Mitsi"
23. 10. 2006 16:33
Re: Re:
TomKQT + Howard: A hele, "potrefené husy se ozvaly"...
26. 10. 2006 13:52
Re: Re:
TomKQT + Howard: A hele, "potrefené husy se ozvaly"...

@Mitsi: Tomu nejak nerozumim - ty napises blbost nezakladajici se na pravde a kdyz te na to nekdo upozorni, zacnes neco o potrefenych husach. Vaze nechapu...
neregistrovaný "Mitsi"
26. 10. 2006 15:07
Re: Re:
Howard: A jakou já jsem napsal blbost?
neregistrovaný "TomKQT"
26. 10. 2006 20:55
Re: Re:
TomKQT + Howard: A hele, "potrefené husy se ozvaly"...

Tak tohle jsem nepochopil. :roll:

Nemáš v tom trochu chaos Mitsi? Myslím jako v tom, co znamená "potrefená husa se ozvala".

Barichello - ne každý má kamaráda, který mu vysvětlí funkci tempomatu. Postup výměny žárovek v návodě je. Stejně tak pojistky atd.

Znovu opakuji - k autu od Škodovky dostaneš zřejmě (my to tak měli) dva návody (plus další knížky, ale o ty teď nejde), z toho jeden je takový dvojlist a druhý tlustá knížka. Já mluvím o tom tlustém, vy asi o tom dvojlistu. Nebo možná mluvíme všichni o stejném, ale já jsem jediný kdo ho četl.

Taky nezapomínejte, že existuje ještě něco jako servisní knížka. Možná to tvé oblíbené automobily mají spojené do jednoho "návodu k obsluze", ale u Škodovky jsou prostě některé věci napsány v servisní knížce, protože se oblsluhy netýkají.

Mitsi 1. - kontrétně ty opravdu nevíš o čem mluvíš. Popis jaký olej, palivo a ostatní kapaliny používat v návodě je.

Mitsi 2. - dostal jsi mě, vyhrál jsi. Veřejně se přiznávám, že si opravdu myslím, že jednou ze základních činností při údržbě auta je kontrola protažení klikového hřídele a nejčastější příčinou zničení motoru je to, že se vlivem netěsnosti alternátoru dieselového motoru dostane do benzínu voda, která potom v olejovém filtru exploduje a tím roztaví umělohmotný píst. Ten plast potom při ochladnutí zase ztuhne a ucpe přívod oleje v chladiči. Motor se přehřeje a amen, musí se celý měnit, včetně levého zadního kola a volantu. Cena cca 120 Kč.

Hele ono tě to možná překvapí, ale napsat to šlo. Nemá to nic společného s tím, kolik toho o té věci víš.
neregistrovaný "Mitsi"
27. 10. 2006 08:59
Re: Re:
A co třeba "tříkvalt s koloběžkou"?

A teď něco ze života: Při jízdě po dálnici se služební Oct.01 1,8T 4x4 se mi nečekaně rozsvítila kontrolka nouzové zásoby paliva a po dalších max. 20 km (na daném úseku nebyla ani benzinka, ani žádný sjezd) kontrolka ECP a krátce na to všechny kontrolky a současně chcípl motor. Dojel jsem setrvačností ještě pár set metrů, ale nebylo to kde odstavit (zima, všude kolem sněhové bariéry od plužení 70 cm vysoké, a zkuste někdy 4x4 tlačit, byť po rovině!). Tak študuju návod k obsluze a u kontrolky ECP bylo napsáno něco o poruše řídící elektoniky. Prostě kdyby tam ta kontrolka nebyla a nesvítila, tak bych si toho snad ani nevšiml... >:-[]

A ještě doporučení: "Obraťte se na značkový servis." Jen tam nenapsali, jak že se mám dostat do značkového servisu, když to vůbec nejede. Ale nakonec jsem to vyřešil: no přece na laně! >:-[]
neregistrovaný "TomKQT"
23. 10. 2006 08:43
Bez nadpisu
Formulace "překontrolovat opotřebení hlav válců" není nadsázka, ale pitomost, kteroužto člověk alespoň trochu technicky znalý nemůže nikdy napsat!

No vidíš, a teď jsi ji sám napsal >:D

Ale vážně - nemyslíš si, že právě někdy člověk musí být znalý věci, aby si mohl dovolit napsat pitomost?

Proč bych prostě nemohl vzít typickou činnost (překontrolovat), typickou vadu (opotřebení) a jednu součást motoru (hlava válce) a dát to dokupy?

Chtěl jsem kontrast k předešlým dvěma činnostem, které jsem uvedl.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "R.Barrichello"
23. 10. 2006 14:52
Re: Re:
Hm. Mno tak manuál k tomu abych zjistil že touhle páčkou se ovládaj stěrače, touhle páčkou ostřikovače a takhle topení, to fakt nepotřebuju. A že ten budík ocejchovanej do 240 bude zřejmě tachometr a ten na kterym je symbol pumpy palivoměr :o)

Já sem ke svému autu (coby ojetina) žádný manuál neměl, kdosi ho poztrácel. Ale že bych nepřišel na to jak zapnout ostřikovače, mlhovky atd. to fakt jako néé. Tempomat mi vysvětlil známej, během 2 minut sem to uměl.

Ale že by takhle v manuálu bylo vypsáno jaký používat kapaliny, kdy sou servisní intervaly výměny důležitých součástí (rozvody, svíčky, kabely ke svíčkám, náplně), o tom u škody ani čárka, přitom je to naprostá samozřejmost jinde ve světě....

Dále by tam mělo být minimálně umístění pojistek, systém výměny žárovek ve světlech a na kolik se mají hustit pneu.

To je naprostý základ.

No jo, někdy si dává měnit olej do servisu za 1600,- Kč, někdo si ho za 630 vymění sám.....

To sem měl jeden čas zdroj za 450 (Gulf API SG/CD, Made in HOlland + filtr FRAM) :o))

A svíčky - první tři trvá vyměnit 5 minut, když je potřebnej tool, ty druhý tři pravda hodinu a půl (musí se sundat víko sání, odělalt miliardu hadiček, čidel a různejch volovin) ale jde to taky....

Jednou za 160. tis. Km.....To jde

Ještě by mi tam v servisu nalilili Castrol Magnatec 10W40, cena 5 litrů 1100,- Kč, zatímco mě přijde Castrol GTX 10W40; MADE IN CANADA, prosim dovozenej přímo z Kanady na 550,- Kč - 5 litrů

A že Magnatec vydrží xy tisíc km je mi putna, neb bych toho jaksi nevyužil.....

>:D >:D:D
26. 10. 2006 12:31
To R. Barichello
Jestli to není tím, že jsou údaje co se kdy má měnit a tak v servisní knížce...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TomKQT"
27. 10. 2006 10:39
Bez nadpisu
Zase jsi Mitsi ukázal jaký jsi mistr v odbíhání od tématu, když ti začne téct do bot. Nedokážeš uznat chybu.

Mimochodem je docela humorné číst tu na jednu stranu stížnosti na to jak neuvěřitelně hloupé a pro i začínajícího řidiče nepotřebné informace (ovládání tempomatu, stěračů atd.) v návodu jsou a zároveň stížnosti jak bez návodu nevíte jaké palivo vzít u benzínky (i když tohle ve skutečnosti v návodu je) a jak nemáte tušení jak dostat nepojízdné auto do servisu. Ty potvory tam nenapsaly, že od toho je odtahovka nebo lano. Opravdu se bavím.

(Kontakty kam v nouzi zavolat tam pochopitelně jsou.)

Ad ironická poznámka ohledně kontrolky ukazující "poruchu řídicího systému", na což kontrolku nepotřebuješ protože takhle základní informace tě napadne sama - souhlasím, chtělo by to raději přesný výpis čísly chyby a číslo řádku kódu na kterém chyba nastala. Určitě by ti to pomohlo situaci vyřešit lépe :roll:
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Mitsi"
27. 10. 2006 11:01
Re: Re:
Ano, přiznávám se bez mučení, že cokoli koncernového mne řádně se.e a zcela nekritické obdivovatele koncernových výrobků (slušně řečeno) nechápu.

Proto se ptám zde přítomných (mnou napadených) osob, zda-li již někdy zkoušely volat na onen kontakt uvedený v knížce, jejíž obsah tu řešíme? Já to tedy zkoušel a musím říct, že jsem byl nakonec velmi rád, když mne vzal rychle do vleku někdo, kdo s asistenční službou neměl vůbec nic společného. Ono totiž není vůbec příjemné zůstat viset ve sněhovou bariérou omezeném profilu odstavného pruhu dálnice, když venku mrzne (a v autě bez funkčního motoru brzy také), za tu bariéru se kvůli vrstvě sněhu nedá ani vlézt (zvláště ne v kvádru) a kamiony člověka míjejí stovkou v bočním odstupu cca jednoho metru... >:-[]
27. 10. 2006 16:01
Re: Re:
to Mitsi: Já myslim, že to občas s démonizováním koncernu VW přeháníš. Nebo nám chceš tvrdit, že když se ti v zimě na dálnici posere něco z jiného koncernu, tak hned přiletí asistenční vrtulník?
neregistrovaný "Mitsi"
27. 10. 2006 17:06
Re: Re:
To sice tvrdit nechci, nicméně ve velmi podobné situaci jsem se naposledy ocitl někdy kolem r. 1990 s F125P z r.v. 1973! Tím chci pouze naznačit, že můj zcela základní požadavek "vždy a za všech okolností dojet" není koncernovým produktem naplněn a příště jeho naplnění snad raději ani očekávat nebudu.

PS: Pravda, zůstal jsem z technických příčin viset např. s Mercedesem 230E, jenže naštěstí zrovna panovalo léto...
27. 10. 2006 11:57
Octavia 1.8 T
Cawte, prave som kupil octaviu 1.8 T, 2001, palubny pocitac mi neukazuje spotrebu, priemernu,ani okamzitu, inak vsetky udaje su OK. Nemal s tym niekto problemy,alebo nevie, co by s tym mohlo byt? Pytam sa iba tak orientacne, a slova chod do servisu si usetrite,uz som objednany. Diky :(
Rozbalit vlákno
0
27. 10. 2006 17:17
to mitsi
To si děláš *? To jako chceš naznačit, že porucha může potkat jenom auto od VW? :x

Možná, že jsi tam tehdy zůstal viset proto, že to auto tak nějak vycítilo, že v něm jede někdo, kdo jím hluboce opovrhuje. A tak nahodilo stávku >:D
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Mitsi"
27. 10. 2006 17:30
Re: to mitsi
Od zmíněného r. 1990 jsem najezdil statisíce km, pravda po r. 1991 už jen minimum s vozy Škoda a dalšími auty pod současnou hlavičkou koncernu. Bohužel mi čistě statisticky vychází právě to, o čem Ty jsi vyjádřil pochybnosti.

Nicméně nevylučuji, že jsem si to způsobil sám - naopak se domnívám, že budeš mít spíše pravdu (i když to určitě nebylo "opovržením", ale tím, jak mne to auto "s.alo"), čemuž dokladem budiž fakt, že mi zcela bezdůvodně během jízdy odešla ŘJ airbagů (ty mne rovněž neskutečně se.ou!) ve vlastním Mitsubishi v momentě, kdy jsem se strašně rozzlobil na manželku. Jelikož sama MMC nikdy podobný problém nezaznamenala, byla věc podrobena odbornému zkoumání výrobce s výsledkem, že ta ŘJ dostala nějaký "neznámý impuls" (který ji obrazně řečeno "odpálil") od bočního airbagu u řidiče...
27. 10. 2006 17:42
Re: to mitsi
Od doby postarší Oktávky 0 někdy v roce 1979 mne žádná Škodovka nikdy nenechala stát u silnice (a tehdy jsem to spravil nožíkem a izolačkou). Třeba je to i tím, že mě kdysi táta učil mít rát to auto, který mně zrovna veze a nespekulovat co by kdy by.
neregistrovaný "TomKQT"
27. 10. 2006 17:27
Bez nadpisu
Ne, on nechtěl naznačit, že porucha tě může potkat jen ve VW autu. On chtěl naznačit, že když už tě porucha potká v jiném autě, tak v létě na úseku kde je auto kde odstavit, zatímco VW tě nechá stát ve sněhové vánici >:D
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Mitsi"
27. 10. 2006 17:33
Re: Re:
TomKQT: Ano, pochopil jsi to naprosto správně. Já jen k tomu dodám, že naštěstí ještě existují auta, a nimiž tu jistotu dojetí prostě máš.
27. 10. 2006 17:44
Re: Re:
to Mitsi: Jako strojař musíš vědět, že to, co píšeš, je blbost.
neregistrovaný "Mitsi"
27. 10. 2006 18:04
Re: Re:
spitfire: Tak za 1. strojař nejsem, takže to vědět nemusím; a za 2. mi není jasné, jak souvisí ŘJ airbagů se strojařinou.

Ale syn mne ke svému počítači raději vůbec nepouští, zvláště pak ne v situaci, kdy jsem zrovna naštvaný, na mých hodinkách zn. Seiko, kde je digi-čas na displeji pevně svázán s analogovým ukazatelem (resp. naopak) se v těchto momentech začne vteřinová ručička zpožďovat o 2 sekundy a ... když mne budete zlobit :P , tam Vám zruším signál na Vašich mobilních telefonech (pravdou je, že bych je musel napřed dostat do ruky). >:D

Tak jaképak divení? ;-)
27. 10. 2006 19:28
Bez nadpisu
to mitsi: Měl jsem na mysli tu Tvoji jistotu, že Tě některý auto vždycky doveze. S Těma airbagama to nezpochybňuju.

Promiň, myslel jsem, že jseš strojař. Uznávám, myslet znamená prd vědět >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TomKQT"
28. 10. 2006 10:20
Bez nadpisu
Fakt nevím jestli mám brát vážně jakékoliv argumenty na diskuzním fóru od člověka, který klidně napíše, že existují auta, u kterých máte jistotu, ževás nikdy nenechají stát u cesty.

Od takového člověka pak o to vtipněji znějí narážky na jiné lidi typu "tohle může napsat jen člověk absolutně neznalý technické stránky věci" a vzhledem k jeho v posledních několika příspěvcích nádherně ilustrujících přístup k vozidlům Škoda a VW koncernu obecně obdobně vtipně z jeho úst zní označení "nekritický obdivovatel značky Škoda".

Tohle označení směrem k někomu, kde jen obhajoje Škodovku proti podloženě nepravdivým kritikám (obsah návodu k použití) od někoho, kdo nesnáší VW proto, že ho nechá stát ve vánici, zatímco ostatní auta na sluníčku, to je vážně síla >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "one-z"
28. 10. 2006 17:45
Re: Re:
Vždycky jsem si myslel o Mitsim "to nejlepší" :-) a respektoval jsem, že prostě nemá rád koncern VW, já taky nemám rád francouzský auta, nebo Dacii, ale když jsem si to tady přečet tak nějak nechápu kde sebral, že jenom VW má sráče. Když jsi jezdil v tý octě, tak v tý době měla jeden z nejlepších podvozků, měl jsi tam jeden z nejlepších motorů koncernu a přesto to byl pekáč, kterej tě nechal na silnici, přitom to se stane u každé automobilky.
neregistrovaný "Ultiman"
28. 10. 2006 21:22
Re: Re:
popravde bych za tento thread nikoho neodsuzoval...zacalo to tim ze jste se bavili o manualu...ale takovym zpusobem jako by kazdy z vas cetl neco uplne jineho!!!...a pak jste presli misto ve vyjasneni v naprosto nesmyslne urazeni...z vasich predeslych prispevku V JINYCH TEMATECH mam pocit ze technicke povedomi mate oba...tak se bezte venovat jinym tematum protoze toto je opravdu ztrata casu ;-)
neregistrovaný "Mitsi"
30. 10. 2006 09:52
Re: Re:
one-z: (cit.) "Když jsi jezdil v tý octě, tak v tý době měla jeden z nejlepších podvozků, měl jsi tam jeden z nejlepších motorů koncernu a přesto to byl pekáč, kterej tě nechal na silnici, přitom to se stane u každé automobilky."

Jakou dobu máš na mysli? Bylo to vloni v zimě a šlo o typ s označením Tour (paralelně už se vyráběla Oct.02), něco přes rok starý auťák s něco málo přes 20 tis. km na hrbu! Odešlo jakési relé, díky čemuž vysadilo vystřikování.

O "nejlepším podvozku" se raději ani nebudu bavit a o "jednom z nejlepších motorů koncernu" nepochybuji (bohužel mu zcela chybí "vršek", ale pro průměrné, tj. tupé řidiče asi OK), jelikož příznivci značky jsou z něho nadšeni. Ovšem co je mi to platné, když nejede, že...?

Bohužel (pro příznivice koncernových výrobků), já se v těch autech dost často i sám hrabu (vlastnímu rukama, ne teoreticky), a jelikož v mém bezprostředním okolí je jich více než dost, rád pomohu, když mohu: naposledy jsem táhl Fabii s 1,2 HTP 47 kW, které odešla zapalovací cívka na jedné ze svíček. Takže jaksi vím své o spolehlivosti koncernových výrobků. Ale nemyslel jsem si, že se jednou objevím "na druhé straně" (tedy v roli postiženého) já sám.
neregistrovaný "TomKQT"
29. 10. 2006 17:48
Bez nadpisu
Ultiman - ano, máš pravdu - takovým způsobem, jako by každý četl něco jiného. Jenže tady šlo o kontrétní jednoduše specifikovatelnou věc a když jeden tvrdí, že neobsahuje několik vyjmenovaných kontrétních věcí a já to mám před sebou a hledím na to, tudíž jasně vidím, že to tam je, jenže i tak se se mnou druhá strana chce hádat, tak se opravdu nedá divit, že to došlo až kam to došlo. Jak chceš docílit nějakého vyjasnění? Tady opravdu není co vyjasňovat, prostě já mám objektivní důkaz pro své tvrzení, druhá strana (Mitsi a Barichello) mají jen nepodložené kritiky směřované na Škodu.

Ztráta času to je, to souhlasím. Já akorát mám rád ve věcech jasno a nesnáším, když někdo šíří fámy a nepravdy. ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ultiman"
29. 10. 2006 22:31
Re: Re:
nevim, ja ten manual pred sebou nemam a majitelem zadne skody jsem nikdy nebyl...takze nehodlam nijak soudit potvrzovat ani vyvracet jen jsem chtel poukazat na komickou nesmyslnost tohoto tematu >:D
neregistrovaný "R.Barrichello"
30. 10. 2006 10:08
Servisní knížka
OJOJ, ONA MÁ ŠKODA V SERVISNÍ KNÍŽCE INTERVAL VÝMĚNY ROZVODŮ + další? TO JE MOCINKY CHYTRÉ.

Místo aby to dala do návodu k obsluze někam na začátek.

Prosím pěkně a to má tu servisní knížku jinou pro všechny modely?

Vskutku geniální, úspora nákladů jak brno. Prosím, tak já budu koncern dejme tomu VW, budu v celé škále koncernu a značek (mimo Bentley a spol). mít např. 40 modelů s 52 motory a já budu tisknout 52 druhů sevisních knížek, nebo vytisknu jednu, která bude mít 99 stran. Nu co, v nouzi jí můžu použít jako špalek pod kolo :o)))

Neznám servisky od škody, znám servisky od jiných zanček, ty byly tak krásně obecné, a často v nich takové hezké nesmysly a neaktuální info (viděl sem serivsku dávanou k nové generaci vozu s údaji pro tu starou generaci), že údajema v serviskách bych se ale vůbec, ale vůbec neřídil, zvláště pokud servisku "dal vytisknout autorizovaný dovozce značky" a ne sama značka.....

Ono třeba mazací plán Castrolu, vydaný oficálně Castrol CZ uvádí jako náplň do převodvky jistého nejmenovaného vozu ZCELA NESPRÁVNOU NÁPLŇ! Tu správnou totiž dodvczce nedováží - musel by jít dobézt přímo z USa a to dá přeci moc práce, halvně že tam zákazník naleje něco co vyrábíme, jestli to tam patří....

Nikdy nevěřím ofiko zastoupení pro čr!!!

Poznatek co se vyplácí!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "KUČi1"
30. 10. 2006 18:45
Bez nadpisu
narovinu:mitsi >:-[] ty si me teda docela dost pobavil.ja mel golfa I 1,0 benzin R.v 78,jel jsem do litomeric z budejic cca220km auto 140-150 krasne a v poho.jel jsem zpet a zacal tect olej servis daleko tak jsem improvizoval.kanystr od kapaliny do odstrikovacu a hadici k motoru a jel jsem po kazdym 60km jsem zastavil vzal ten kanystr a dolil olej ale nikdy bych to auto neurazel.ono zalezi na tom jak se k nemu chovas.nikdy to auto nemelo rez a zadnou velkou poruchu a nenechalo by me vyset protoze tak jak ja se chovam k nemu tak ono ke me a to jestli nemas radVW je tvuj nazor sice me jednou nechal vyset ale to jsem pichnul vlastni vinnou sjete pneu ale to auto bylo super ted jsem ho prodal a koupil fiat bravo 1,2 16V 1999-2000.a na to auto nedam dopustit jak se o nej staras tak ono se ti to vrati od nej jizdou a spolehlivosti.a jinak to co zde pise tom... tak s tim taky souhlasim zda se ze je to borec kterej vi co a jak a aut si vazi...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
31. 10. 2006 07:21
Re: Re:
Můžeš si být jistý tím, že asi nikdo nemá auto/auta v tak perfektním stavu, jako já! A tím rozhodně nemyslím napucovaný zevnějšek. Na druhé straně za to ovšem něco od něho/od nich žádám. A "auto" pro mne rozhodně neznamená pouze a jen "přibližovadlo"!!!

PS: Je až neuvěřitelné, s čím vším mohou lidé jezdit a ještě s tím být spokojeni!

(Abych nebyl nařčen z asociálního přístupu k věci: tohle rozhodně není o tom, na co kdo má nebo nemá finanční prostředky, jelikož "nejdražší" rozhodně neznamená "nejlepší", jak ostatně názorně předvádí cenová politika koncernu - což je je ostatně to hlavní, co mě na koncernu štve.)
11. 11. 2006 19:30
Bez nadpisu
Myslím si, že návody Škodoviek sú zostavené dostatočne, nájde tam potrebné informácie ako začiatočník (alebo začiatočníčka), rovnako aj starší vodič, ktorý má auto len ako približovadlo, tak aj skúsenejší užívateľ. Je ale pravda, že tomu poslednému návod neposkytne už toľko nových informácií, ale nedá sa vedieť, komu neskôr svoje auto predá. Iste, aj ja by som uvítal informácie, že kedy sa zapínajú výhrevy ostrekovačov skla a podobne. Ale to by ten návod asi nevošiel ani do obalu na kompletnú palubnú literatúru.

Mitsi - aby si netvrdil, že len auto koncernu VW sa môže pokaziť a nechať posádku v štychu. My máme Volvo S80 MR 2002 a pred rokom to auto zastalo na ceste. Vonku bolo práve okolo -18, noc, kolega viezol nášho šéfa domov, lebo mal vysokú teplotu. A v takej zime, za vetra bola aj v interiéri po chvíli zima. Každý by si myslel, že u luxusného auta, akým nesporne S80 je, navyše severská značka, sa toto stať nemôže. A stalo sa. Tak som bleskovým tempom prišiel na pomoc (cca 80 km, cesty zľadovatelé, predtým panoval veľký odmäk). Auto ale išlo ťahať veľmi ťažko, jedno lano sa pretrhlo (!). Auto sme nechali na najbližšej benzinke, nasledujúci deň ho vzala odťahovka a zhruba týždeň si v servise nevedeli rady, hoci si prizvali aj experta z Viedne.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
11. 11. 2006 20:54
Re: Re:
Jelikož s Volvem S80 2,4 benz. mám osobní zkušenosti, přiřadil bych ho ke kategorii "nespolehlivých Evropanů". To aby někdo neustále netvrdil, že jsem vysazený výhradně proti škodovkám a koncernovým vozům!
neregistrovaný "Welig"
14. 11. 2006 20:31
Bez nadpisu
Přisadil bych si - velice nespolehlivých evropanů - jen ať si "manageři" užívají. Co se týká opěvované O2, jeden zážitek k dobru (služební, opečovávaná 05/2005/45k km). Loni na podzim nová featura, při nižších otáčkách pod plynem, nepříjemné bzučení od motoru, servis (Porsche) po třech návštěvách, nic, je to normální. Letos na jaře zvuk sílí, během jízdy pocit že nad vámi letí ultralight, servis nic jsme nenašli. Letos koncem léta, kolemjdoucí se otáčejí, zvuk začíná připomínat soustruh nasucho, taky při brzdění motorem, je zřetelně slyšet z rozvodovky, ještě v záruce, to už nemůžou v servisu neslyšet. Ano pane jsou to vadná ložiska v převodovce (rozvodovce), vyměníme v záruce převodovku, moment telefonát do MB, nikoli vyměňte jen ta ložiska! Tak máme rok starou "šunku" s vypůlenou převodovkou, už měsíc jezdí potichu, zatím :-)

Echte Tsechische Wagen
Rozbalit vlákno
12
15. 11. 2006 09:21
Re: Re:
Myslím, že všetky súčastné autá sú konštruované už ako spotrebný tovar. A platí to viacej, než kedykoľvek predtým. Medzi výrobcami vládne tvrdý konkurenčný boj, automobilky tlačia svojich dodavateľov k nízkym cenám ...
15. 11. 2006 15:44
Re: Re:
@Diamant: Spotrebni material za 3/4 melounu? Nejak nesouhlasim, neb za tu cenu by auto uz neco melo vydrzet...
15. 11. 2006 19:37
Re: Re:
Samozrejme, že to niečo vydrží, ale nejaká tá porucha určite postretne každého. Stačí si uvedomiť, že autá sú dnes podstatne zložitejšie, takže roziko poruchy je vyššie. Okrem toho je konkurencia veľká, takže na vývoj je kratší čas (aj vzhľadom na komplikovanosť) a ceny pre dodávateľov sú tlačené k zemi. Tak je snáď jasné, prečo sú autá také, aké sú. Snáď mimo ručne vyrábaných kusoviek to platí aj u luxusných áut, nie len u bežných.
20. 11. 2006 14:25
Re: Re:
@Diamant: Dovolim si nesouhlasit - pokud se podivam, jak dlouho se auta uz vyrabeji a hlavne jak se dneska vyrabeji (pres pulku prace delaji roboti), mela by byt bezporuchova!!!

A tlak konkurence by to mel jen podporit - vzdyt stejne motory jsou montovany do statisicu aut mesicne (myslim koncernove), tak snad musi uz mit vychytane vsechny chyby (to same plati u 99% ostatnich dilu). Vzdyt ukaz mne, kolik dilu je (krome karoserie) specifickych jen pro Skodovku.

Zkratka kdyz uz mlati tak velke serie a unifikuji cely koncern na vicemene stejna auta, tak at se to projevi na kvalite a vydrzi (a nejen na marzich a pridane hodnote).

Prave u rucne vyrobene kusovky bych nejaky ten prohresek odpustil (pokud by byl promptne vyresen)
neregistrovaný "Mitsi"
20. 11. 2006 18:58
Re: Re:
Problém je ovšem v tom, že když to někdo seká jako cvičky a někde se vyskytne nějaká chybička, tak se ta chybička prostě zreprodukuje do všech vyrobených kusů. Např. kolega měnil za zimu u nového vozu koupeného na podzim 3x nebo snad 4x čelní sklo: prasklo mu po každém ťuknutí kamínkem. Až mu jednou konečně ve značkovém servisu prozradili ono sladké tajemství: rozdíl úhlopříček "díry" činí díky špatně svařené karoserii téměř 2 cm, takže jinak, než se značným předpětím tam to sklo ani nejde vlepit. Ovšem takových zmetků je právě díky oné sériovosti nepočítané množství a třeba ani sám výrobce netuší, kolik přesně...
20. 11. 2006 20:58
Re: Re:
Myslím si, že viac ako 50% nerobia roboti snáď ani u Audi (kde aj čelné sklo lepí robot). Ale ak si bol na výrobneých linkách v MB, tak by si videl, že jednoznačne prevažuje manuálna práca. Auto ako celok sa poskladá v podstate komplet ručne (za pomoci náradia samozrejme). A jednotlivé celky sa skladajú tiež ručne, motory a prevodovky detto. Karosérie zvára stroj, to áno, ale opäť sa ručne dobrusujú, upravujú. Ani tie stroje to neurobia vždy úplne rovnako, lisy to nevylisujú totálne rovno. Ale samozrejme to nie je ako Trabant, ktorý bol v podstate každý jeden unikát a kľudne sa mohlo stať, že dvere z jednej karosérie nepasovali do druhej. Povedal by som, že stroje hlavne vyrábajú nejaké základné stavebné časti áut, ale potom to už skladajú zase ľudia. A samozrejme sa všade tlačí na zníženie ceny (ako vo forme zjednodušenia výroby, tak aj vo forme zmenšenia objemu použitého materiálu či vstupnej ceny materiálu). Takže sa kľudne môže stať, že sa vývojom nejaký nedostatok odstráni, ale zároveň nechtiac vznikne iný. A na ten sa príde neskôr.

A čo kontrola? Samozrejme, že sa robí. Všetko sa ale kontrolovať nedá, takže kontroly sú pravidelné, námatkové. A napr. niektoré procesy sa kontrolujú povedzme každý deň. A ak napríklad zistia chybu, ktorá trvá už pol dňa, tak už v tom momente je vyrobených povedzme 1000 Fabií. A to si ani nechcem predstaviť, že sa objaví chyba na nejakom koncernovom dieli, ktorý sa používa v tisíckach každý deň a chyba sa prejaví až po určitom čase ...
neregistrovaný "Mitsi"
20. 11. 2006 22:52
Re: Re:
Přesně tak: čím větší sériovost, tím větší problémy s odhalením případných náhodných chyb, jelikož kontrolovat 100% vše na každé mezioperaci by bylo nerentabilní! Ten dělník navíc často ani netuší, že "vyrábí budoucí problém" (určitě to nedělá schválně)...
21. 11. 2006 10:34
Re: Re:
@Mitsi: Cim vetsi seriovost, tim vetsi problemy Vetsi nesmysl a blud uz jsem dlouho neslysel (timto popiras zaklad prumyslove vyroby 20. stoleti). Cos mozna chtel rict - kdyz se pri seriove vyrobe dela zmetek, pak mnohokrat (ovsem to je problem navrhu vyroby, ktery musi byt dostatecne otestovan).

@Diamant: Prave jen v tom Audi jsem nekolikrat byl a ver mi, ze pres 50% tam roboti delaji (napr. karoserie vcetne lakovani se clovek skoro nedotkne). A co se presnosti tyce, prave proto to delaji roboti, neb sami sebe okamzite kontroluji a zaruci takovou presnost, kterou by clovek nikdy nedosahl.

Lidi pak auto de facto jen sroubuji z predpripravenych dilu dohromady a na konci kazdeho auta je jeho test (bud mensi nebo nahodne vetsi). To vse se s vyrobou pred XY lety neda srovnat a kvalita a presnost MUSI byt logicky lepsi.

Dalsi otazkou je kvalita pouzitych materialu, kde se mozna nekdy az prilis setri a nekolikanasobne vetsi slozitost aut nez drive. Pokud mas X krat vice systemu a slozitejsich soucastek, pak pravdepodobnost chyby je vetsi nez u drivejsich "jednoduchych" aut - presto dle meho pocet poruch na pocet dilu oproti drivejsku rapidne klesl.

Ja osobne mam napr. teprve druhe nove auto a za ujetych 300 tkm me ani jedno nenechalo nekde stat ci nemelo nejaky "vetsi" problem. Myslim, ze driv bych musel pri stejnem prubehu vymenit pres pulku auta...

Proc se taky asi neustale zvetsuje zaruka??? A doufam, ze bude jeste lip, az se do toho Japonci a ostatni asijci tady v Evrope poradne pusti (napr. v USA uz vyhrali).
21. 11. 2006 18:14
Re: Re:
Howard - ale napr. Škoda nie je Audi. V CZ je cena práce nižšia, tak sa viac oplatí vykonáva? operácie ru?ne a nekupova? drahé stroje.

Ale samozrejme náro?né ?i zdraviu škodlivé práce vykonávajú stroje asi všade.

Ale stroj nestroj, vysvetli mi potom, pre?o sa musia povrchové diely vylisované z plechu strojom a pozinkované ešte ru?ne dobrusova?? A pre?o nie každá strojom zvarená karoséria úplne nepasuje na strojom zvarenú podlahu a neraz sa musí dopomôc? ve?kým kladivom ?i iným násilím?

A okrem toho aj stroj môže dosta? chybnú vstupnú surovinu, aj stroj sa môže opotrebi? ?i pokazi? a chybný diel je na svete.
21. 11. 2006 19:55
Re: Re:
@Diamant: Stroj ma takovou presnost, na jakou je sam vyroben (v pripade potreby az do mikrometru a dal) - tvuj priklad je tedy chybou kupujiciho. Jinak dobrusovani plechu jsem v Audi opravdu nevidel a to jsem si prosel linku od lisovani z "role" plechu do vicemene koncoveho stavu (rozumej zadna standardni navstevnicka prohlidka - mam Audi "Werksausweis" ;)

Moderni roboty se jiz serizuji samy v zavislosti na svem vlastnim opotrebeni a sve vlastni kontroly. Pokud jsou ve Skodovce takove stroje, ktere maji nevyhovujici presnost, je mi to lito (neb ve Skodovce sam jezdim ;)

Cena prace v CR ci Nemecku s tim nema co delat, jen ovlivnuje podil stroju a lidi. Ono lidskou praci na vyrobe auta nikde nenahradis (aspon zatim ne za "prijatelne" penize).
21. 11. 2006 22:06
Re: Re:
To samozrejme viem, že stroje sú schupné vyrába? tak malé veci, ktoré ?lovek ani vo?ným okom nevidí. Ale ja som len skonštatoval skutkový stav. A to dobrusovanie plechov (napr. dverí) som videl na vlastné o?i a práve to ma šokovalo, že dobrusujú vlastne výrobok z pozinkovaného plechu. Ale napokon aj zvary zinok likvidujú, takže asi tak je to s tým pozinkovaním karosérie.

Ale pre?o je to dobrusovanie nutné, to už netuším ani náhodou. To by sná? mohli vypátra? ?udia, ?o majú k tomuto prístup.

Ale jasne, že ?udskú prácu na výrobe auta nahradi? na 100% nemožno. Ale v Nemecku je práca drahšia, tak sa roboty použijú na vä?šie percento prác. A o tom to je. A samozrejme predpokladám, že stroj má menšiu šancu uroby? chybu.
neregistrovaný "Mitsi"
24. 11. 2006 20:34
Re: Re:
Howard: (cit.) @Mitsi: citace:

Cim vetsi seriovost, tim vetsi problemy

Vetsi nesmysl a blud uz jsem dlouho neslysel (timto popiras zaklad prumyslove vyroby 20. stoleti). Cos mozna chtel rict - kdyz se pri seriove vyrobe dela zmetek, pak mnohokrat (ovsem to je problem navrhu vyroby, ktery musi byt dostatecne otestovan)."

Blud to je, pokud si pleteš "sériovost" s "automatizací", což si, jak vidno, nepochybně pleteš!

Abych to ozřejmil:

- Když se třeba při výrobě televizorů "velkosériově" a dokonce "automatizovaně" vyrobí špatná deska/segment se součástkami a nefunguje, tak se prostě vyhodí nebo šoupne do bazaru na součástky.

- Když chceš opravdu dobrý televizor, musíš si připlatit, ale ne za "značku" (vyjma Sony, kde na to dokanale prdí, neboť každý trouba si myslí, že Sony "je prostě značka"), nýbrž za to, že tu plně funkční desku ještě někdo ve fabrice i nastaví a sladí ze zbývajícími deskami (např. firma Loewe).

- Když výsledný výrobek/zde televizor blbě funguje, tak se prostě zahodí, prodá do bazaru či prodá pod "jinou značkou", tj. se značnou slevou pro zákazníka, ale pořád s menší ztrátou pro výrobce, než kdyby ten měl řešit, proč vlastně blbě funguje.

- Ale speciálně v automobilovém průmyslu se takovéto ztráty nepřipouštějí, takže např. dveře se do špatně svařené karoserie dopasovávají (viděl jsem to běžně u prémiových značek BMW, ale i u Mercedesu), čelní okna se rvou gumovým kladivem do díry o 2cm-rozdílu úhlopříček (Škoda) atd. atd. Tohle přece není "na první pohled vidět" (tedy ty dopasovávané dveře zrovna docela jo...) a na funkčnost to nemá vlastně žádný vliv. Ale přiletí první kamínek, a čelní okno hned prdne (a prdne i nekolikrát za zimu), Mercedes je služební, tedy dnes a denně na myčce, takže ty dopasovávané hrany jsou brzy sedřené od laku až na dopasováváním poškozené zinkování, takže začínají reznout atd. Samozřejmě, 2xpřelakovaná karoserie má dokonce lepší ochranu, než ta "standardní", ale to se často dovíte až v momentě, kdy chcete auto prodat, v bazaru změří tloušťku laku a oznámí vám výrazné snížení ceny, jelikož to bylo přelakováno, tedy podle nich nepochybně bouchlé...!

- A to už vůbec nemluvím o případech, kdy se testování koncového výrobku/auta vlastně zcela nedobrovolně zhostili sami první kupující, neboť na jejich praktických zkušenostech výrobce nejlépe pozná, co je třeba zlepšit.

A zde se dostáváme k mnou snad již až příliš obehranému problému "tupých řidičů" a "nekritických příznivců (nějaké) značky", kteří se ani nijak zvlášť nepodivují nad tím, že museli za zimu několikrát měnit čelní sklo, že se jim vysypalo zadní sklo při sebeméně neopatrném zavírání, že se jim nějak divně sjíždějí zadní gumy atd. atd. Oni to prostě berou tak, že "tohle se přece může stát každému", vždyť "je to jenom stroj", aniž by si vůbec byli ochotni a schopni připustit, že základ jejich problému (tedy pokud ho vůbec jako problém vnímají) byl položen už třeba v konstrukci, o výrobě ve fabrice ani nemluvě.
27. 11. 2006 12:59
Bez nadpisu
Tak to Mitsi teda vlastně je nejlepší nic nového nekupovat >:D Ono dnes je vše podřízeno trhu a na přílišnou trvanlivost se asi nedbá. To aby člověk se bál koupit vůbec nové auto a všechno. Ještě že jsem student a na nový auto ani nemám :D
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Mitsi"
27. 11. 2006 13:54
Re: Re:
Bohužel, "má-li cosi tendenci směřovat od deseti k pěti, proces se obvykle opakuje" a v automobilovém průmyslu to, myslím, platí dvojnásob (dovedeno ad absurdum).
27. 11. 2006 17:16
Re: Re:
@Misti: Te nejak nechapu - to mi chces rict, ze auta koupena pred 20 lety byla spolehlivejsi nez dnesni a ze jsi na nich bez poruch mohl nahrkat vic kilometru?

Rozdil mezi seriovosti a automatizaci vyroby znam, neb jsem ho napr. mj. studoval na VS (pokud ovsem nechces zpochybnovat skolni osnovy - tak daleko me znalosti nesahaji, na to zkratka nemam ;) Tvoji definici "velkoseriovosti" jsem jaksi nepochopil. Ona ta seriovost se totiz dela ze dvou zakladnich duvodu: snizit naklady a standardizovat kvalitu (at uz na jakoukoliv chtenou uroven). To, co si pod tim predstavujes ty, je (sory) blabol - zamenujes totiz definici pojmu a udajnou spatnou praxi u tebou uvadenych firem, ktera ovsem s pojmem samotnym koresponduje, pouze vsak ukazuje na spatna manazerska rozhodnuti...
neregistrovaný "Mitsi"
27. 11. 2006 18:01
Re: Re:
(cit.) "Ona ta seriovost se totiz dela ze dvou zakladnich duvodu: snizit naklady a standardizovat kvalitu (at uz na jakoukoliv chtenou uroven). To, co si pod tim predstavujes ty, je (sory) blabol - zamenujes totiz definici pojmu a udajnou spatnou praxi u tebou uvadenych firem, ktera ovsem s pojmem samotnym koresponduje, pouze vsak ukazuje na spatna manazerska rozhodnuti..."

S tímhle problém nemám. Naopak mám problém s automatizací nedovedenou do zdárného konce, totiž např. že kastli sice z větší části svařují automaty, nicméně chybí třeba laserová kontrola referenčních bodů v prostoru u 100% výrobků, přičemž další automat klidně rve silou čelní sklo do úplně křivé kastle a trvá děsně dlouho, než si toho vůbec někdo všimne. Obdobně jiná mašina utahuje např. hlavu motoru na předepsaný moment a je jí úplně jedno, že jeden šroub je sice dotažen správným momentem, nicméně jaksi neplní svůj účel, jelikož závit na protikusu/bloku motoru nebyl vyříznut v patřičné délce/hloubce.

Zpět k věci: Chtěl jsem jenom říct, že když "sériovost" pojmeme izolovaně od "plné automatizace", což je bohužel příklad většiny automobilek, tak dospějeme do stadia, kdy se nám nějaká chyba ve výrobním procesu mnohonásobně "zreprodukuje", přičemž pokud se nejedná o chybu "překážející běžnému používání" vozu, nejenže nám nikdo nedá slevu při nákupu vadného výrobku, ale pokud možno ji výrobce před námi zatají!

Pokud vím, tak jsou automobilky, kde má každý dělník na pásu právo zastavit jeho pohyb, jestliže zaregistruje jakoukoli nesrovnalost. V MB jsem sice na exkurzi byl, nicméně právě tohle (což já osobně považuji za dosti podstatné) tam nezaznělo.

K Tvému dotazu (cit.: "Te nejak nechapu - to mi chces rict, ze auta koupena pred 20 lety byla spolehlivejsi nez dnesni a ze jsi na nich bez poruch mohl nahrkat vic kilometru?") bych řekl asi tolik: Můj příbuzný, který dělal (blahé paměti) v MB šéfa repasní dílny motorů, o mně prohlásil, že "takovým lidem prostě nelze prodávat sériově vyráběné vozy". Abych Ti to přeložil: To, s čím je naprostá většina zákazníků spokojena, mně prostě nestačí, jelikož na tom najdu (zdůrazňuji, že rozhodně ne záměrně) každou sebemenší chybičku, takže mě pak ten výrobek jako celek silně neuspokojuje (slušně řečeno) a výrobce má problém, jak se mne zbavit...

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57