Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Opel MERIVA - zkušenosti

neregistrovaný "koukol"
4. 8. 2005 16:30
Opel MERIVA - zkušenosti
Velmi se mi líbí vůz Opel MERIVA - podle prospektů to vypadá, že za relativně nízkou cenu člověk dostane malé velké MPV. Bohužel, těchto vozů jezdí v ČR hodně málo a ani v bazarech se zatím nevyskytuje, takže bych rád touto formou požádal majitele těchto vozů, jestli by se se mnou mohli podělit o zkušenosti s tímto vozem...

... koupi - nekoupit???
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "campagnolo"
4. 8. 2005 17:37
Bez nadpisu
Chtel jsem ji koupit zene, zvenku nadhera, ale po usedniti dovnitr jsem byl nemile prekvapen jak plastove vypada. Tak jsem ji koupil Golfa V a je spokojena. Navic byl ten Golf ve stejne vybave a s podobnym motorem levnejsi. Od roku 1994 jsem mel same Oply, ted uz jedine Audi a VW. Je to opravdu rozdil. Navic nevim kde Opel bere za polsedni 2 roky takovou cenovou sebejistotu. Tim ale v zadnem pripade nerikam ze Opel dela spatna auta. Pouze si jich nejak vic ceni.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "skdd1"
4. 8. 2005 21:36
Re: Re:
mrkni na novy interier, trosku sa to zlepsilo, najma ta "otocna" sranda v strede zmizla
neregistrovaný "Obrc"
5. 8. 2005 16:08
Bez nadpisu
Váhám mezi koupí Opelu Meriva (1.4 66 kW) a Seat Altea (1.6 75 kW). U obou aut uvažuji o přestavbě na verzi N1 příp. M1. Můžete prosím poradit? Díky
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "alfip"
18. 8. 2005 12:42
Re: Bez nadpisu
Mám merivu a proti Altee má dle mého názoru podstatně variabilnější zadní sedačky. Taky cenově vycházela v době koupě lépe, ale jak je to teď nevím.
neregistrovaný "Golman"
6. 8. 2005 13:05
Bez nadpisu
Měl jsem možnost jezdit tři dny v Merivě 1,6. Kdybych nepotřeboval větší auto, tak mě rozhodně překvapila a klidně bych si jí nechal. Docela mě překvapila také spotřeba, nemile, protože ve městě žrala kolem 10-12 litrů a to jsem jezdil s lehkou nohou - problém byl spíše v tom, že měla najeto asi 500km. Jinak pohodlné auto a velmi dobrý vnitřní prostor pro cestující a výborná variabilita interiéru.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Golman"
18. 8. 2005 13:15
Bez nadpisu
Přikláním se ještě jednou k té Merivě. Nyní má již motor 1,4 s 90 k a spotřeba je již na velmi dobré úrovni, né-li na výborné - 6,4 l. Nyní výbava za 30 000 Kč zdarma, takže tento model včetně klimi, airbagů, rádia ad. stojí kolem 420 000 Kč. Pokud budeš chtít, domluvím Ti jízdu u auto Štaiger, dělá tam kamarád šéfa prodeje.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Viktor1"
1. 9. 2005 11:07
Opel Meriva x Fiat Idea
Vlastním 9 měsíců Fiat Idea 1.4, na 3 dny jsem půjčenou Merivu - nejen podle mě to jsou přímí konkurenti na trhu. Meriva rozhodně není špatné auto, ve srovnání s Ideou mi Meriva přejde "nedotažená" v mnoha detailech. V mých očích vede Idea, celé mé subjektivní srovnání je na [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "koukol"
5. 9. 2005 17:10
Bez nadpisu
Je pravdou, že jsem o Fiatu Idea také uvažoval, ale marná sláva, velikost kufru hrála podstatnou roli při mém rozhodování, takže jsem Ideu zavrhl. Už i Meriva má na můj vkus malý kufr, mít ho ještě menší, rodinná zavazadla bych už do něj nenaskládal.

Viktorovo srovnání obou aut na stránce odkazu bylo velmi zajímavé. Myslím ale, že podle autorádia si vybírá auto minimum lidí (apoň si myslím). Já osobně žádné rádio v autě mít nemusím a větší počet záslepek je to poslední, co mně u auta vadí.

Jelikož už jsem vlastníkem Merivy, dovolím si uvést ještě pár svých postřehů:

1) Na to, že je Meriva dlouhá jen 4 metry, je v ní překvapivě mnoho místa. Na první pohled to tak nevypadá (spíš naopak), ale jakmile do ní usednete nebo začnete nakládat zavazadla, nestačíte se divit. Jeden můj známý se se mnou sázel, že jeho Renault Scenic je uvnitř minimálně o 30 cm širší než Meriva. Metr ho však přesvědčil, že je to jen optický klam. Rozdíl nebyl ani 3 cm (ve prospěch Renaultu).

2) Velmi se mi líbí, jak se dají v čtyřmístném uspořádání zasunout zadní sedačky do kufru – pohodlí pro cestující vzadu a jejich nohy je vskutku královské. Horší je, že se téměř nedá zvětšovat kufr na úkor místa pro cestující. Sice to jde, ale místo v kufru se tak nezíská. Navíc mechanismus na hejbání se sedadly zabírá příliš místa a vzniká kolem něj až mnoho hluchého nevyužitelného prostoru. Myšlenka zaklapávat sedačky do podlahy je výborná, ale chtělo by to ještě trochu vypilovat.

3) Možná se málo zdůrazňuje, že zaklapnutí sedadel do podlahy je výborné pro převážení delších předmětů, ale bohužel je to omezení pro převážení vyšších nákladů. Prostě by nebylo na škodu, kdyby ty zadní sedadla šly nějak v případě potřeby vyndat. Jinak musím jako Viktor vyzdvihnout zarovnání podlahy s hranou kufru. Např. skládání nákupu do zpola vystrčených přepravek, které se pak jen lehce zašoupnou, je přímo geniální.

4) Odkládací prostor pod podlahou kufru je velmi praktický. Pohodlně tam schováte spousty drobných věcí, které by jinak překážely. Je ale trochu nešikovné, že se podlaha nedá vyndat z vozu, např. když potřebujete převézt nějaký vyšší předmět. Spousta místa k zaplnění je pak i u náhradního kola.

5) Velmi oceňuji přístrojovou desku. Žádné experimenty s barevnými digitálními číslicemi někde uprostřed auta; hezky uprostřed zorného pole nejdůležitější rychloměr se zakouslým otáčkoměrem, na okrajích budíky palivoměru a teploměru (mimochodem, je v dnešní době ještě tak důležité, aby teploměr byl ve formě budíku?). Líbí se mi také umístění zobrazování některých údajů do kapličky na přístrojové desce - je to velmi přehledné.

6) Jelikož auto nepoužívám na závodění, mám průměrnou spotřebu 6,5 litru (motor 1,6 - 76 kW, poloautomatická převodovka Easytronic, občasné používání klimatizace). To je myslím na benzíňák slušná hodnota.

7) V Merivě není palubní počítač, ale popravdě řečeno mi vůbec neschází. Nevím, jak ho kdo dokáže využít, snad jen funkce dojezdových km mi přijde smysluplná (tu nahrazuji tím, že vždy tankuji plnou nádrž a při tankování vynulovávám čítač denních km, takže při známém dojezdu na plnou nádrž lehce zjistím, jak daleko ještě dojedu, než budu muset znovu tankovat).

8 ) Velmi se mi líbil způsob montáže střešních nosičů - stačí jen odklopit krytky (nevyndávají se!) a lehce zaklapnout páčky u obou nosníků. Když to porovnám se systémem např. u škodovek, upřímně jejich majitele lituji.

9 ) Trochu mi vadí způsob přepínání dálkových světel (páčkou od sebe). Je to na můj vkus trochu krkolomné.

10) Zato oceňuji, že se zrcátko na sluneční cloně dá zakrýt krytkou. Vypadá to jako samozřejmost, ale přesvědčil jsem se, že i u dražších aut je spolujezdec při sklopené cloně nucen koukat sám na sebe (a je otázkou, jak příjemný pohled to může být).

11) Stejně jako u jiných aut je nevhodně řešeno osvětlení kufru, které lze snadno zakrýt zavazadly, takže nic není vidět. Opravdu nepochopím, proč výrobci nedávají to světýlko někam, kde by se nedalo zakrýt (např. do vyklopených dveří kufru).

12) Každému zájemci o Merivu vřele doporučuji parkovací senzory! Já bohužel zrovna na nich šetřil a při parkování pak člověk musí mít velký řidičský um, aby zaparkoval do řady stojících vozidel. Problém při parkování je i vpředu, neboť člověk ani při předklonění nevidí předek vozu, takže vzdálenost musí odhadovat poslepu (přiznávám, že zpočátku jsem parkoval půl metru od zdi, ač se mi zdálo, že už jsem čumákem na ní nalepenej).

13) Pokud máte u Merivy Easytronic, velmi by se hodila automatická parkovací brzda, aby pohodlí bylo dokonalé. Tady majitelům Renaultů upřímně závidím.

Doplněno: K Easytronicu si ale rozhodně pořiďte loketní opěrku. Je hezky široká a měkká – pro pravou ruku, která nemusí řadit, je to pravé pohodlíčko!

14) Elektrické stahování oken vzadu mi přišlo jako zbytečnost, ale pokud vozíte v autě děti, dávejte pozor - stačí lehce zavadit o kličku stahování a okýnko zůstane pootevřené. Škoda, že k okýnkům není něco jako dětská pojistka pro otevírání dveří (takhle člověk musí věčně kontrolovat okýnka nebo odmontovat kličky).

15) Při pohledu do ceníku je Meriva dost drahá, ale chce to hodně smlouvat, protože není problém si na prodejcích vyhádat značné slevy (já např. klima a Easytronic zdarma + 5% sleva na celý vůz). Rozhodně se vyplatí popřemýšlet, za co si připlatit a co raději oželet.

Upřímně ale přiznávám, že kdyby MAZDA 5 měla poloautomatickou převodovku, zřejmě bych si pár korun na ní připlatil (stojí 550 000 Kč). Kromě většího kufru má totiž 7 sedadel, což může být někdy k nezaplacení (aspoň u mé velké rodiny).
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Viktor1"
5. 9. 2005 21:20
Re: Bez nadpisu
Díky za pochvalu ohledně mého textu:-)

Abych zde zdůraznil - Meriva rozhodně není špatné auto, Ideu jsem rozhodně nevybíral podle rádia, záslepky v Merivě podle mě jen dokreslují můj dojem - totiž, že to je dobře navržené auto, ale designérům nedovolili to dotáhnout v detailech. Základní kufr Idey je sice menší, ale ten rozdíl není tak velký a i na 14denní dovolenou jsem se vešel "pod plato" - trénink rovnání zavazadel ze Š130GL je k nezaplacení:-). Ale k jednotlivým bodům:

1. Ano, obě auta mají cca 4 metry, ale vyšší výška o 15 až 20 cm přidají uvnitř mnoho prostoru - pro lidi i zavazadla.

2. U 4místného uspořádání Merivy se mi líbí hlavně prostor pro ramena, i když místo pro nohy je taky fajn. Nelíbí se mi vyčnívající střední sedák dopředu. Idea má ten systém zadních sedadel vyřešen trochu jinak, nevyužité prostory tam nejsou.

3. Ano, souhlas. Rovná podlaha kufru je fajn.

4. Také souhlas. I když, v některých zemích je nutné mít vestu, trojúhelník a lékárnu v kabině, takže toto mám radši pod spolujezdcem.

5. Nevím. Mě vadilo, že se v noci mi u Merivy vše zrcadlí v bočním okně. Na středové uspořádání jsem si rychle zvykl, nemusím přeostřovat (údaje jsou dál od očí), mám vše na jednom místě.

6. Se spotřebou jsme na tom zhruba stejně (1.4, 70 kW, poloautomatická převodovka Dualogic, aut. klima, která jede podle počasí, teplota nastavena na max. 5C pod okolím). Jsi bez spojky stejně spokojen jako já?

7. Palubní počítač - záleží na jeho funkcích. Idea ho má na dost dobré úrovni, nechybí např. nastavení max. rychlosti, měření spotřeby je velmi přesné. Ale jinak věc názoru.

8. U Idey se střešní nosiče šroubují do navařených závitů - nebojím se, že stratím rakev někde po cestě. Rakev i s nosiči mám na autě za 20 minut, u Merivy jsem to nedělal.

9. Věc zvyku. Brava to tak měla, Idea má jiný systém (k sobě).

10. Která auta mají zrcátka na clonách ještě nekrytá? To měla snad i Brava r.v. 1997, pokud se pamatuji (pravda, nemaluji se a takový detail si už nepamatuji).

11. Idea svítí na kufr zeshora z pravé strany, takže světlo zastíní až poslední taška. Ve dveřích by musel být možná reflektor, aby osvítil no :-)

12. Parkovací senzory doporučiji každému. Předek Idey se odhaduje dobře, Meriva ho má vyšší a jde to hůř.

13. a 14. Souhlas

15. Smlouvat je nutné vždy. Když se dívám na fakturu, mám stejnou slevu.
neregistrovaný "koukol"
6. 9. 2005 09:11
Bez nadpisu
Je zajímavé, jak o koupi auta může rozhodnout pár centimetrů. Pro naši rodinu měla totiž velikost zavazadlového prostoru zásadní význam, neboť se nám do něj musel vejít kočárek. Zatímco do Merivy se vešel jen taktak, do Idei jsme ho nedostali. Což v podstatě rozhodlo.

Využitelnost kufru v autě se prostě nedá měřit podle litrů, ale musí se koukat na rozměry a tvarování zavazadlového prostoru. Už jsem měl možnost si ověřit, že do papírově stejně velkých kufrů (objem v litrech) se naskládalo různé množství zavazadel.

U MERIVY je ten kufr trochu zrádný, protože v půdorysu to není obdélník a navíc je jinak tvarovaný vlevo a jinak vpravo, takže při skládání zavazadel je to tak trochu puzzle a člověk musí přemýšlet i na kterou stranu umístí to které zavazadlo.

K osvětlení kufru mám jednu úsměvnou historku. Před Merivou jsem měl ŠKODU Forman, které měla to osvělení kufru úplně katastrofální, a tak jsem si na vnitřní stranu víka zavazadlového prostoru přidělal lampičku (stejnou, jakou měla škodovka pro osvětlení kabiny). Svítilo to úplně nádherně a člověk pěkně viděl, i když byl kufr zarovnaný až po střechu. Jednou, když jsem takhle v kempu navečer skládal do auta věci, přišel ke mně pán a povídá: "Škodovky jako auto stojí za hov.o, ale to osvětlení kufru mají vymyšlený fakt geniálně, to se musí nechat". Nechtěně jsem tak dělal škodovce reklamu…

Každému, kdo se rozhodne pro MERIVU vřele doporučuji – připlaťte si pár korun za Easytronic. Dostane se vám tak pohodlí, o jakém se vám v normálním autě se spojkou ani nesnilo. Je to stejný rozdíl v pohodlí, jako byste startovali auto klikou, a pak vám dal někdo do auta startér.

MERIVA s poloautomatickou převodovkou jezdí velmi dobře, snad jen v horských serpentýnách je lepší řadit manuálně (samozřejmě bez spojky). Používání manuálního řazení v běžném provozu je možné, ale brzy člověk zjistí, že i zbytečné – automat řadí často přesněji a spolehlivěji, než řidič. (A pokud náhodou ne, je lehké "přeřadit plynem".)

Nechápu dost dobře, proč se tolik řidičů brání automatu jako čert kříži. Troufám si tvrdit, že většina jich řadí hůř, než automat, a i kdyby ne, tak to pohodlí stojí rozhodně za to. Myšlení našich řidičů je ale veskrze takové, že si raději připlatí za dešťový senzor, aby nemuseli zapínat stěrače a dál kvedlají pákou na podlaze.

Kdoví, možná se to časem obrátí. (Není to tak dávno, co klimatizace v autě byla zbytečným luxusem – dnes je auto bez klimatizace vpodstatě neprodejné.)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Viktor1"
6. 9. 2005 09:48
Re: Re:
Argumentu s kočárkem rozumím, naštěstí moje děti už vyrostly, takže tento velký krám už vozit nemusím. Zato miliony jiných menších :-)

MERIVA s poloautomatickou převodovkou jezdí velmi dobře, snad jen v horských serpentýnách je lepší řadit manuálně (samozřejmě bez spojky). Používání manuálního řazení v běžném provozu je možné, ale brzy člověk zjistí, že i zbytečné – automat řadí často přesněji a spolehlivěji, než řidič. (A pokud náhodou ne, je lehké "přeřadit plynem".)

pákou na podlaze.

V tomto případě je na tom Dualogic o trochu líp - může řadit ve dvou režimech (komfort a ekonomický). Standardně jezdím na ekon., v kopcích na komfort. Ruční řazení používám výjimečně, v podstatě jen tehdy, když nechci, aby to auto řadilo (třeba s řetězy). Původní firmware nebyl optimální, nový už řadí takřka dokonale (resp. tak, jak mi zcela vyhovuje).

Nechápu dost dobře, proč se tolik řidičů brání automatu jako čert kříži. Troufám si tvrdit, že většina jich řadí hůř, než automat, a i kdyby ne, tak to pohodlí stojí rozhodně za to. Myšlení našich řidičů je ale veskrze takové, že si raději připlatí za dešťový senzor, aby nemuseli zapínat stěrače a dál kvedlají

Protože to není "cool" a lidi se bojí toho, že to je poruchové. Původně jsem automat taky nechtěl, ale před lety se objevila velmi slušná nabídka na mírně jedou Bravu s automatem, tak jsem to zkusil. Sice se mi značně omezil výběr auta, protože těch aut bez spojky u nás zase tolik není, ale nelituji. A automat poruchový není - jen chce včas a pořádně vyměňovat náplň, nic víc.
neregistrovaný "fahrman"
6. 9. 2005 12:17
Corolla
Mam Corollu combi 1,4 D4D MMT a taky muzu doporucit (jen cena uz je o chlup vyssi)...

Prevodovka funguje v rezimu easy a easy sport - pouzivam je stejne jako viktor - easy sport pri castem predjizdeni a v kopcich... Ovsem manualni rezim DOPORUCUJI pouzivat k podrazovani pri brzdeni motorem (primo je to zmineno v manualu k autu)

Hodne o Corollach je napsano i tady v diskuzi na cafe.auto.cz pod sekci - prekvapive - Toyota Corolla :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "alfip"
11. 9. 2005 20:22
Meriva
Právě jsme se vrátili z krátké dovči ze Slovenska. Jen pro zajímavost - máme Merivu 1,6 16V, jeli jsme na pohodu, dálnice tak 120kmh okresky dle předpisů. Celková spotřeba za nějakých 700km měřeno od plné do plné nádrže cca 5,9l/100km.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TURBO1"
11. 9. 2005 20:48
Bez nadpisu
neviem ci to tu niekoho zaujma ale podla jedneho testu ma Meriva najhorsi vyhlad z vozidla okolo A stlpikov v teste boli auta bezne jazdiace v europe
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "alfip"
13. 9. 2005 18:36
Pojištění
Kolik kdo zhruba platíte ročně za Merivy havarijní + povinný ručení?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Mirek61"
30. 11. 2006 16:02
Nádrž
Nevíte náhodou někdo kolik litrů nebo kolik km je rezerva v merivě
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "makorider"
30. 11. 2006 19:50
Bez nadpisu
to by zaujímalo aj mňa.jedna skúsenosť: zasvietila mi rezerva,potom som šiel na pumpu cca 4 km a natankoval som 43 aj nejaké drobné.nádrž má 45 l. ale rezerva 2 litre asi nebude.tá pumpa bola esso :?
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57