Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Fiat Ducato

neregistrovaný "honza6"
31. 3. 2001 11:54
Bez nadpisu
Ahoj všichni. Rád bych se od Vás dozvěděl Vaše zkušenosti s vozy Fiat Ducato a to zejména s motorem 2.8TD.
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "Jožka11"
1. 4. 2001 21:50
Re: Re:
Nevim jak 2,8 TD či 2,8 JTD, ale meli jsme asi sest let 2,5TDI a celkem to slo. Motor po 300 tis km absolutně bezproblémový, bez jediné závady, nezral vůbec olej. Horsi to je s predni napravou a rizenim. Tam se to sralo pomerne casto, coz je podle me dan za pohon prednich kol. Kazdych 50-70 tis km tlumice, ulozeni tlumicu, svisle cepy, kulove cepy, po 150 tis. km ramena, po 250 tis. km loziska a poloosy atd atd. Neni to cenove nic hrozneho, ale otravuje to, kdyz mas jit porad do servisu. Jednu nespornou vyhodu pred ostatnima (co jsem teda jezdil) ma. Ma perfektne tvrdy (sice ne moc komfortni) podvozek, se kterym to muzes rezat jak s osobakem, mozna jeste vic. Ale pokud chces pohon na predek, vol jedine Ducato, moji kamosi maji Jumpery a Boxery, a k vyctu poruch predni napravy a rizeni se jim dost casto sere i motor.
Avatar - pallas
1. 4. 2001 23:46
Re: Re:
tak pokial ja viem, boxer/jumper/ducato schadza z tej istej vyrobnej linky v Taliansku. S tymi motormi byva jediny problem: tesnenie pod hlavou, pripadne hlava, a pricina je vzdy ta ista. Ked ides napr po D1 a po ceste ta predbiehaju nalozene dodavky ustalenou 150-kou, tak to bude asi v tom. Takemu 20 rocnemu soferovi je jedno, aku teplotu mu ukazuje teplomer na pristrojovke, pripadne ci mu svieti nejaka kontrolka... ved je to sluzobne...
neregistrovaný "VIP"
2. 4. 2001 21:01
Re: Re:
Máš pravdu až na jedno: Motory si každá automobilka dává svoje, Fiat dává svoje, a PSA (Peugeot, Citroen) také svůj. Jenže ten jejich nestojí za moc. Jinak podvozek, řízení apod jsou identické.
neregistrovaný "honza6"
3. 4. 2001 19:19
Re: Re:
Překvapuje mě jak často musíte měnit tlumičě.

Mám zkušenosti s 1.9 TD a tam vydrží několik set tisíc km. Jinak co se týče motoru tak i s 650 000 km jede stále celkem dobře a hlavně bez poruch.
neregistrovaný "VIP"
4. 4. 2001 21:08
Re: Re:
Jožka ví o čem mluví. My jsme před časem měli Ducato 2,5 TDI r.v.95 a měnili jsme tlumiče každých cca 90-100 tis.km. Fakt je, že nejsou zase tak drahé. Jeden stojí cca 2200,-Kč bez DPH. Stálo by za to zjistit, jestli by se nedali nahradit třema Monroe, Sachs apod. Budou dražší, ale víc vydrží. Pamatuji si, že ty "originál FIAT" jednou nemohli namontovat ani na auto, protože oba tekly ještě dřív, než auto vyjelo. Jezdili jsme ještě týden se starými, než přišli dobré.
Avatar - pallas
2. 6. 2001 00:00
Re: Re:
to VIP: zvlastne, ja pocuvam v mojom okoli zase opacne nazory, v prospech PSA, a varovania pred Fiatom.
neregistrovaný "VIP"
3. 6. 2001 10:50
Re: Re:
Koho chleba jíš, toho píseň zpívej ...
Avatar - pallas
3. 6. 2001 15:43
Re: Re:
VIP. posobim na teba dojmom ze ma zivi Citroen alebo PSA? Nie, nemas pravdu, nezivi. Nie som predajca, ani servisak, ani nedovazam auta zvonku. Jazdim Citroenom sukromne a v ramci vlastnej zivnosti, a som ich priaznivcom, ale moje zivobytie je ine.
Avatar - pallas
4. 6. 2001 01:26
Re: Re:
Prelistoval som nemecky web (po taliansky ani po francuzsky nerozumiem), ze co pisu Nemci na Ducato - sukromni uzivatelia (na podvozku Ducata sa predava dost vela obytnych aut). Viacmenej unisono tvrdia, ze radsej Peugeot alebo Citroen, jeden citat : "Anscheinend muß man Fiat TDI-Motoren nach 3 -5 Jahren wegwerfen. Im erstem Jahr sind fast alle elektrischen Teile ausgefallen. FIAT = sprich "Fehler in allen Teilen"!! Wünsche Dir viel Erfolg gegen Fiat." opisuje nejaky chlapik svoje skusenosti s obytakom na podvozku Ducata....
2. 6. 2001 16:54
Bez nadpisu
Nechci ti do toho kecat, ale originál Fiat je vlastně SACHS...

A 2,8 JTD není zcela jistě od subdodavatele...2,8 TD jo, ale JTD nikoliv...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "mracek"
2. 6. 2001 16:58
Re: Re:
Takovy 2,8 HDI ma docela peknej odpich!
Avatar - pallas
4. 6. 2001 01:29
inac ten citovany prispevok je na:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
6. 6. 2001 22:17
Bez nadpisu
Pallas, nechtěl sem to tady psát, ale. Pokud vím tak dle TUV jsou Citroeny nejporuchovější auta (většina jich není ani uváděna v tabulkách, protože se tam ani nevlezou. Ale jiná věc. Sám sem viděl Xsaru týden starou s kterou její nešťastný majitel (to auto sem fakt viděl) vyjel s jako novým autem na chalupu. Co čert nechtěl, přišel vítr a déšť. Jaké bylo jeho překvapení, když ráno došel k autu a v tom autě prý (to sem teda neviděl) bylo 10 cm vody. Já to auto viděl jenom ve vniř mokrý (teda fest).

Promiň já uznávám, že se může stát hodně věcí, že si třeba u Fiatu stěžují tady lidé na tohle a na onohle (tady jsou mimo jiné lidé, kteří za a) buď bezmezně svoje auta obhajují a nebo za b) zase haní protože s ním mají nějaké problémy), ale kdyby se mělo na Fiatu stát něco podobného, tak si piš, že by to ve vedení odskákalo moc, moc lidí. (ale věř, že nic podobného se nestalo a nikdy nestane).

Takže takovejhle mám pohled na citroeny. I když musím uznat, že některý se mi zatraceně líbí, ale, ale....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pallas
7. 6. 2001 03:04
Re: Wolff, to bola perla
wolff, no ja sa ta zastavam pred Hufom, ze nech ti da pokoj a nerype do teba, a ty sa prejavis ako takyto znalec :-) Tak za prve - precitaj si tie statistiky TUV poriadne, a napis mi v ktorej triede je Citroen posledny? Neverim totiz ze si tie statistiky niekedy cital (vies o tom ze napriklad Mondeo a Laguna je v hodnoteni spolahlivosti az za Xantiou, a Xantia na rovnakej priecke, alebo na nasledujucej za Passatom? Takisto je Brava az za Xsarou.) Inac moj nazor na tie statistiky je stale rovnaky, a uz som ho pisal xkrat, najdi si vo vyhladavani (takze to, ci je Citroen na piatej ci siedmej priecke je mi uplne egal, tie udaje maju skor komercnu hodnotu, nez informacnu). Za druhe: nebudem polemizovat o tom, ci za prienik vody do interieru Xsary mozu zle zavrete dvere (co vzhladom k tomu, ze majitel mal auto tyzden, nie je vylucene - ak nema centralne zamykanie, nemusel na to prist) alebo zle osadene tesnenie. Navyse, cez tesnenie dveri zateka do takmer kazdeho auta (ktore nema odkvapove zliabky ako mala kedysi S120 - take, akm sa montovala autozahradka), ak ho postavis na svahu do vacsieho bocneho naklonu. Chyba sa vsak moze stat hocikde a hocikedy - na to je predsa zaruka.. ja sam som sa cudoval, ked mi pri 180 km/h na uplne novom BMW 320i automat v roku 1994 - vtedy to auto predstavovalo pre mna vrchol techniky - odletel cely spodny kryt celneho skla, taka plastova lista, ktora je na skle nalepena. Zrejme to sklo nebolo dobre odmastene pri montazi. Napriek tomu si myslim, ze vo vedeni BMW to vtedy nikto neodskakal, hoci som to reklamoval :-) A tie tvoje zavery typu "kdyby se mělo na Fiatu stát něco podobného, tak si piš, že by to ve vedení odskákalo moc, moc lidí. (ale věř, že nic podobného se nestalo a nikdy nestane)" - tak na to ti dam uplne cerstvy priklad: vies o tom ze v Nemecku maju prave teraz zvolavacku na Punta? U Punt vyrobenych od 13.2.2001 do 21.5. 2001 su totiz problemy s riadenim (neviem presne kolko 1,2,3?? aut sa stalo za jazdy neovladatelnymi po tom ako sa riadenie zablokovalo v urcitej polohe - pricinou su zle namontovane stlpiky riadenia), co je myslim si vacsia hrozba pre vodica a posadku, nez nejake zatekanie cez tesnenie dveri (naviac nie je iste, ci to nebolo len nedovretim dveri). O zvolavacej akcii boli nemecki dealeri Fiatu oboznameni 30.5.2001, a akcia sa tyka priblizne 4000 aut. To som teda zvedavy kolko "moc a moc lidi" si to teraz vo Fiate odskakuje. Rada do buducnosti: nikdy nevynasaj ABSOLUTNE PRAVDY, typu nikdy, vzdy, nejporuchovejsi, pretoze takymi recami sa sam deklasujes na, nazvime to trebars, nedelneho sofera.
Avatar - pallas
7. 6. 2001 03:32
Re: Wolff, to bola perla
Wolff, a este som zabudol: keby to bola typicka zla vlastnost Xsary, tak by uz na to bola davno nejaka zvolavacka. Pokial mi je zname, posledna taka akcia u Citroenu bola kratko po nabehu vyroby Picassa, kontrolovali na autach z prvych 14 dni vyroby nieco suvisiace so stabilizatorom prednej napravy, a tykalo sa to snad 10 aut v CR a SR dokopy. Napriek tomu, netvrdim, ze su Fiaty smejdy, sam som predsa doporucoval kupit namiesto Fabie Peugeota 206 alebo Punto. Chyba sa moze stat vzdy a vsade, nezavisle na tom, aky image ma ta ktora znacka, alebo z ktorej krajiny auto prichadza. Ze sa to nevyhyba ani japoncom, dokazuje minulorocna blamaz Mitsubishi (ti okrem toho, ze o zavaznych chybach vedeli, ich dokonca v zaujme zachovania dobreho mena viac nez dva roky tajili, preto tolko negativneho ohlasu u Necov). A ze sa to nevyhyba ani naozaj drahym autam, dokazuje sucasna zvolavacia akcia Mercedesu S-klasse a CL kupe (26.000 aut vyrobenych v 1/2001 az 5/2001, prehrievanie regulatora ventilatora klimatizacie vinou nespravneho materialu, ktore v lepsom pripade vedie k zapachu vo vozidle, v horsom az k poziaru vozidla). A neveril by si, ale nevyhyba sa to ani naozaj naj-naj-najluxusnejsim autam: "Rolls Royce ruft Luxusautos zurück. Das klingt richtig gefährlich: Wegen Explosionsgefahr beim Tanken ruft der britische Autohersteller Rolls Royce seine Luxuswagens zurück. In den USA ist eines der Fahrzeuge beim Betanken in die Luft geflogen.

Eine Sprecherin von Rolls-Royce & Bentley Motor Cars bestätigte am Freitag, betroffen seien die Typen Corniche, Azure und Continental" (clanok je na dve strany)

- teda, v USA tankoval dealer benzin do uplne noveho kabrioletu Rolls Royce Corniche. Pri tankovani sa vznietili benzinove vypary (chybna funkcia odvetravacieho filtra palivovej nadrze - zatial nevedia presnu pricinu), auto vyletelo do vzduchu a zahynuli dvaja ludia. Rolls teraz zvolava vsetky modely Corniche, Azure a Continental, rocnik 2000-2001, na prehliadku do servisu . Keby som chcel byt teraz frajer a "desnej znalec" tak ti napisem , ze som este nepocul o Citroene, ktory by pri tankovani vybuchol :-)) Ale nie som fanatik, chyba sa moze stat hocikedy, a kazdemu vyrobcovi. Co sa mi zda nemoralne, je velkohuba reklama typu Skodovky, pritom ich mottom je pytat stale viac a viac penazi za auto s konstrukcnymi chybami a "nedodelkami" (Fabia), a zdovodnovat to dristami typu "rast ceny palladia na svetovych trhoch" prave v dobe, ked palladium dosiahlo na svetovych komoditnych burzach historicky najnizsie ceny. To uz je na mna silne kafe :-(
13. 6. 2001 19:59
Bez nadpisu
Ale jo, jo odskákal. Věř mi. No u té Xsary šlo samozřejmě o blbě nasazené těsnění. Já s Fiatem takhle blbé zkušenosti nemá, i když se teď ke mě dostaly informace podobně otřesné, ale za ty bohužel nemůže Fiat jako takový, ale prodejce v Brně (nejmenovaný, prý se uvažuje o odebrání licnece na prodej, neboť stížností bylo víc. (nakonec to stejně odskáče Fiat). Co se týká té statistiky opravdu si teď nevybavuji, kde tam citroen je(snad jsem ho přehlídl) a je dobře, že jsi pozorný.

O problému s Puntem sem slyšel, neboj (mimochodem je to 2. případ, kdy Fiat musel svolávat auta do servisu), VW těchto případů měl daleko víc a i PSA už auta svolávala (ale takhle z hlavy to nevysypu). U toho Punta to bylo zjištěno, ale u 10 aut, že by mohlo dojít k defektu...pokud vím k žádnému nedošlo. Byla v tom chyba subdodavatel, který už ovšem subdodavatelem není (byl použitý chybný výrobní postup).

Jinak mír?, ale netvrď, že Ducto, či Ulyssé je horší než Evasion, či Jumper. Není tomu tak. Mimochodem motor 2,8 JTD Citroen nemá a asi ještě dlouho mít nebude. A nevím jestli by si pak dovolil servisní interval 30000 km...Ciao
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pallas
14. 6. 2001 09:48
Re: Bez nadpisu
wolff, ja viem ze aj PSA malo zvolavacku, o tej na Picasso viem. Tykala sa vsak skor francuzskeho trhu, k nam sa dostalo z tej prvej serie naozaj iba par aut. Co sa tyka motora 2.8, Peugeot a Citroen naozaj nikdy nebudu mat 2.8 JTD, pretoze to je oznacenie Fiata, PSA nazyva motory Common Rail skratkou HDi, a 2.8 litrove HDi je v ponuke uz dost dlho - vid [odkaz]
neregistrovaný "akfarko"
14. 6. 2001 17:09
statistiky
rad by som sa pripojil k teme, citujete tu nemecke statistiky a suhlasim (nezapamatal som si kto to pisal) su viac komercne ako by mali mat nejaku obrovsku vypovednu hodnotu, som presvedceny ze nemecke statistiky su robene pre nemecky trh, priemerny nemec odsudzuje zahranicny vyrobok a ked si je aj vedomy ze nemecky vyrobok nedosahuje az taku kvality, kupi si ho lebo podpori svoju ekonomiku a tym aj seba, spomeniem len jeden priklad asi pred rokom som cital v ams ze uvedenim golfu IV vw vyhlasil ze dosahuje uz poruchovost ako toyota corolla, caf
Rozbalit vlákno
0
14. 6. 2001 19:43
Bez nadpisu
Vzhledem k tomu, že prohlídka se dělá po 3 letech je to dost dobé jasnovidectví, ne?

Jo pokud jde o JTD a HDi, tak máš ovšem pravdu, jenže obecně technologii common rail rozpracoval jako první Mercedes Fiat a Bosch ve vzájemné spolupráci, takže to co vyrábí PSA je vlastně to co jim tihle tři dovolí vyrábět...Z toho vyplývající výkon např u 307 z 2,0 HDI 66 kW...naproti tomu Fiat má neslabší JTD 1,9 74 kW a pod. Totéž platí o 2,8 JTD a 2,8 HDI. Já v těch autech nikdy nejel, ale papírově by měl JTD vykazovat lepší parametry než HDI...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pallas
20. 6. 2001 02:01
Re: HDI 2.0
noo, lenze to HDi sa vyraba v dvoch verziach: 90 PS a 110 PS. 90 konove je v P 206/P307/Partner/

Xsara/Picasso/Berlingo, 110 konove je vyhradene pre Xantia/P406/Evasion a 806 (marketingova strategia)

Viacej koni z toho asi zmykat nebudu, ved maju novy 2.2 HDi so 136 PS.
Avatar - pallas
20. 6. 2001 02:08
HDI
"jenže obecně technologii common rail rozpracoval jako první Mercedes Fiat a Bosch ve vzájemné spolupráci, takže to co vyrábí PSA je vlastně to co jim tihle tři dovolí vyrábět..." - nehnevaj sa, ale tato veta postrada akukolvek logiku, dalo by sa povedat, ze je to priam blbost. Svetom vladne komercia, snad mi nechces povedat ze nad vyvojom noveho HDi PSA/Ford drzali ochrannu ruku Mercedes Fiat a Bosch? Pneumatiky kedysi vymyslel Dunlop, myslis ze dodnes velkodusne udeluju pravo napr. Michelinu na vyrobu pneumatik??
Rozbalit vlákno
0
23. 6. 2001 17:03
Bez nadpisu
No řekl bych, že když něco vymyslíš a stojí tě to spoustu času a peněz, tak si to jistě necháš patentovat, necháš si práva, a jistě si necháš některé věci jen pro sebe. Z toho by se časem měl u Fiatu vyvinout MultiJet a pod. Další vývojové stupně by měli mít opět jako první Fiat a Mercedes, čemuž odpovídají např již teď avizovaný 103 kW JTD atd... To víš, že ne všechno trvá věčně, ale myslím, že zrovna ten Dunlop z toho, že byl první těžil hodně dlouho.

Tak ještě jinak...HDI 66 kW stojí v 307 600 000. JTD v Bravě 500 000. Fakt je ten, že 307 je nová...no co chci říct je, že si všimni, že JTD u Fiata je levnější než u PSA, stejně tak jako tyto motory jsou levnější u Mercedesu než u BMW. Proč asi?
Rozbalit vlákno
0
23. 6. 2001 17:06
Bez nadpisu
Prostě ochranou ruku nedrželi, jen jim prodali 1. vývojový stupeň. Co s tím pak udělali, je jen a jen jejich věc. No a stěma 66 kW se nepřetrhli.A co se týká motoru 2,2 HDI tak je sice fajn, ale opět bych dal přednost raději 2,4 JTD...
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Caveman"
21. 11. 2003 21:12
Re: Common-Rail
Abych to trošku upřesnil:

V roce 1998 se představil Common-Rail. Jeho vynálezci jsou FIAT a MAGNETTI-MARELLI a firma Bosch se podílela na doladění tohoto systému. A ostatní firmy ( Mercedes, Peugeot atd...) používají tento systém, ale sami ho nevytvořili takže jde o licenci.
Avatar - pallas
22. 11. 2003 02:44
Re: Common-Rail
Trosku nepresne si to napisal... Fiat sice vymyslel princip CR, ale bolo nad ich sily vyrobit fungujuci prototyp. Bosch kupil myslienku, a nie technologiu, a az oni ho dorobili do pouzitelnej podoby.

Podrobnejsie napr. tu:
Common-Rail wurde von einem Forschungsunternehmen der Fiat-Gruppe namens Elasis in Neapel entwickelt. 1993 hatten sie den Prototyp ihrer neuen Einspritzung fertig. Probleme mit den Toleranzen der Injektoren vereitelten jedoch eine geplante Serienfertigung. Bosch kaufte Ende 1993 die Patente und entwickelte das Common-Rail-System zur Serienreife weiter. Fiat durfte als 1. im Oktober 1997, mit dem zur Fiat-Gruppe gehörenden Alfa 156, mit der Common-Rail auf den Markt kommen. Mercedes führte 1998 mit dem 220 CDI als deutscher Hersteller das neue System ein.
neregistrovaný "Caveman"
22. 11. 2003 10:26
Re: Common-Rail
Dík za upřesnění :-))

Ale jak je známo, první CR byl v Alfě, tedy ve Fiat skupině, takže Fiat má z toho, že Cr vymyslel jisté výhody :-)) Třeba, že bylo u něj první použito, nebo dnes vyráběné multijety...
Avatar - pallas
21. 11. 2003 13:07
FIAT sa kyve
wollf, s odstupom dvoch rokov, ako to teraz vidis?
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57