Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: JTD

neregistrovaný "Turek1"
22. 1. 2003 22:13
Názory na 1,9 JTD
Zdravim vsechny. Chci si koupit Stillo s motorem 1,9 JTD. Je nekdo, kdo ma s timto motorem nejake zkusenosti, at uz kladne ci zaporne. Diky za kazdou radu na co si davat pozor, ceho se vyvarovat.
Rozbalit vlákno
16
neregistrovaný "af"
23. 1. 2003 11:26
Re: Názory na 1,9 JTD
Di do toho, ale do verze 115, výborný motor.
neregistrovaný "Turek1"
24. 1. 2003 19:34
Re: Názory na 1,9 JTD
A co motor s výkonem 100k (74kW)?
neregistrovaný "af"
26. 1. 2003 14:39
Re: Názory na 1,9 JTD
Takový motor ve Stilu není...
neregistrovaný "Turek1"
26. 1. 2003 23:05
Re: Názory na 1,9 JTD
Já vím, ptal jsem se čistě teoreticky. Dává se například do Dobla 1,9 JTD a má 100k a kroutící moment 200nM při 1500 ot./min. To Doblo nevypadá špatně, je velice praktické, i když design - nevím nevím. Takové divné. Asi si člověk musí zvyknout. Když ho koupím, alespoň budu mít něco, co tady jen tak nejezdí. Partnera a Berlingo má každý ...
neregistrovaný "af"
27. 1. 2003 22:47
Re: Názory na 1,9 JTD
S tou vyjímečností Dobla to nebude tak horké, podle statistik se prodává líp než Kango a na silnicích je to vidět.Měl sem možnost ho zkusit a málokteré auto má tak obrovský vnitřní prostor a tak skvěle padne do ruky ( můj názor )
neregistrovaný "Jožka11"
29. 1. 2003 21:26
Re: Názory na 1,9 JTD
Zdravim vsechny. Ja jsem v Doblu JTD taky jel a musim souhlasit s Afem, ze fakt padne svele do ruky. Motor byl tichy a sel pekne od spodu. Jinak auto bylo cele OK jen ta zadni naprava byla vic hlucna, nez by bylo vhodne. Ona je tam totiz tuha naprava, ktera ma asi snest vyssi zatizeni. Jen pro upresneni pro Afa: Loni se prodalo cca 600 ks Dobel, ale Partneru a Berling bylo od kazdeho o cca 200 vice. Fiaty jsou sice rok od roku kvalitnejsi, ale neduvera ziskana z let minulych se tady porad drzi. Ja znam dva typy majitelu Fiatu: 1. Ti co jsou maximalne spokojeni a za 2. Ti co jsou totalne nespokojeni.
neregistrovaný "mfilip"
30. 1. 2003 09:13
Re: Názory na 1,9 JTD
Za rok 2002 se prodalo 1062 Berling, 831 Partneru, 586 Dobel. Celkem se prodalo 2867 Fiatu - 976 Punt, 61 Palio, 47 marea, 586 Stilo, 64 Brava, 501 Seicento, 586 Doblo, 45 Multipla, 1 Barchetta
neregistrovaný "DuchCleanera"
30. 1. 2003 09:44
Re: Názory na 1,9 JTD
Je naprosto zřejmé, že italské diesly jsou ze všech dieslů ty nejhorší............................
neregistrovaný "mfilip"
30. 1. 2003 12:52
Re: Názory na 1,9 JTD
Je naprosto zřejmé, že duchcleanera je ze všech cleaneru ten nejvetsi d....
neregistrovaný "af"
30. 1. 2003 18:26
Re: Názory na 1,9 JTD
Já sem psal že se jich prodalo víc než Renaultů Kangoo, což je myslím pravda. Ty typy majitelů jsou přesní, já sem naštěstí ten první a doufám že ještě dliuho budu... Co se týká kvality, ta šla prudce nahoru v od Punta první generace. Problém FIATu je v pověsti, což je ale nutí být lepší než jiní a na tom vydělají jedině zákazníci. Můj známý ma Clio, a ten s tím autem měl takové průsery, že bych to nikomu nepřál a tím nemyslím drobné poruchy, ale závady které neumožnovali další jízdu a tykový problém sem u svých dosavadních 5 FIATů a 2 Alf Romeo a 1 Lancie nikdy neměl.
neregistrovaný "Jožka11"
6. 2. 2003 21:09
Re: Názory na 1,9 JTD
Zrejme patris k te stastnejsi polovine. Ono dnes je situace zase jina a uz si nikdo nemuze dovolit prodavat nejake nekvalitni vozy. Ale cas od casu se stane, ze to nektere automobilce ulitne. Nemusime chodit daleko, vzdyt VW ma stahovat do servisu 850 tis. vozu a mezi nimi i Superby.

A o zamrzani motoru 1,4 od VW se take v minulem tydnu hodne mluvilo.
neregistrovaný "af"
7. 2. 2003 18:22
Re: Názory na 1,9 JTD
Ale jak je vidět tak VW to projde v pohodě a prohlášení škodovky, že oni stahovat nic nebudou mě dostalo do kolen. Taková neúcta k zákazníkovi, to je teda neco...
neregistrovaný "Jožka11"
8. 2. 2003 17:34
Re: Názory na 1,9 JTD
Tam hrají velkou roli "prachy","prachy","prachy","prachy","pra… no a VW si to může dovolit a Škodovka taktizuje. Proč to vyměňovat všem, když se to může vyměnit jen těm, kterým se to doopravdy posere (třeba ve dvě ráno, při -20 stupních celsia, za hustého sněžení, jen v polobotkách, bez zimní bundy, na opuštěné silnici, kde ani není signál GSM a do nejbližší vesnice je to 8 km). A všem se to přece neposere, takže vlastně ušetří a našinec zvyklý na totalitní servisní služby to nějak přežvýká a rozchodí.
neregistrovaný "Jožka11"
8. 2. 2003 17:35
Re: Názory na 1,9 JTD
Dobrá tak ještě jednou: Tam hrají velkou roli "prachy" a solidnost, no a VW si to může dovolit a Škodovka taktizuje. Proč to vyměňovat všem, když se to může vyměnit jen těm, kterým se to doopravdy posere (třeba ve dvě ráno, při -20 stupních celsia, za hustého sněžení, jen v polobotkách, bez zimní bundy, na opuštěné silnici, kde ani není signál GSM a do nejbližší vesnice je to 8 km). A všem se to přece neposere, takže vlastně ušetří a našinec zvyklý na totalitní servisní služby to nějak přežvýká a rozchodí.
neregistrovaný "af"
8. 2. 2003 18:22
Re: Názory na 1,9 JTD
Spíš by mě zajímalo, pokud to nebudou měnit preventivně, jak se budou chovat k těm, kterým se to posere třeba za 2 roky? Ty budou solit až se z toho ...
neregistrovaný "theo"
26. 1. 2003 15:02
Re: Názory na 1,9 JTD
Ten JTD 100 k / 200 Nm dával snad jen půl roku na sklonku Bravy (Brava Steel), ale dynamikou je prakticky shodnej jako 105 k / 200 Nm, navíc ale vyhoví už enmisím Euro 3 (nebo 4 ?)
neregistrovaný "d.r"
15. 2. 2003 08:55
Motor 1,9 JTD / 77kW
Ahoj, jsem cerstvym majitelem tohoto motoru a sveho diesela mam vubec poprve. Muzu se velice laicky zeptat, ceho se u techto motoru vyvarovat a naopak jak s touto jednotkou jezdit,tak aby vydrzela co nejdele. Napise mi nekdo jakou s jakou mam pocitat spotrebou?? A jak dosahnout co nejnizsi spotreby?? Filtry, olej, nafta, serizeni ridici jednotky ... ?? S dieslem nemam opravdu zadne dlouhodobe zkusenosti a tak uvitam kazdy nazor. Jinak motor je vsazen do auta Fiat Marea Weekend. Diky vsem.
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "af"
15. 2. 2003 15:49
Re: Motor 1,9 JTD / 77kW
takže je to marea 105 JTD? Hlavně nehonit za studena, měnit co 20.000km kvalitní olej, nejlépe Selenia Gold, nebo Racing a pokud si to koupil jako ojetinu tak navštívit FIAT servis a nechat přečíst paměť jednotky. Spotřeba by se měla pohybovat kolem 5.0 - 6.5 /100 km, podle toho co je tam za výbavu ( váha ) a co to má za sebou
neregistrovaný "d.r"
15. 2. 2003 17:56
Re: Motor 1,9 JTD / 77kW
Předem díky za názor. Jinak je to plná výbava, 105 JTD, Olej BP Visco 5000 5w-40. Ve Fiatu jsem samozřejmě byl, tam nenašly jedinou chybičku a dokonce auto dostalo pochvalu. :o) Má najeto 40.000 a je jeté (z určitých rodiných důvodů) pouze rok a pul a tu samou dobu stálo neježděné,pouze týden co týden startované a ponechané v chodu půl hodiny. Snad to neškodilo?! Jinak spotřebu teď v zimě jsem zatím počítal a vychází mi spíš k těm 6,5l/100km. Jezdím denně do práce 25km a chápu,že se ten motor sotva ohřeje.

Přivítám další rady a zkušenosti s tímto motorem,protože jsem o tomto motoru našel je pramálo informací.
neregistrovaný "af"
15. 2. 2003 18:09
Re: Motor 1,9 JTD / 77kW
Mrkni na forum k Bravě, psal sem ti nějaké rady. Co se týká startování uskladněného auta, tak podle mě je to to nejhorší, co můžeš udělat.Sám mám několik veteránů s kterými se vozím jen v létě a věc bezpečného uskladnění sem dlouho řešil a konzultoval. Když je motor nefunkční delší dobu, tak olejová náplň steče do vany a v podstatě je celý motor bez oleje. Tím že ho jednou za čas nastartuješ dojde po určitou dobu k běhu na sucho což motoru velmi škodí a je už pak jedno, jestli bylo nastartováno 5 min, nebo půl hodiny. Můj osobní recept na uskladnění je zalití válců naftou, podložení vozu dřevem, pootevření dvěří a vík, zakrytí prodyšnou plachtou, přehuštění pneumatik a jednou za měsíc dobití aku.

Uvítal bych, pokud by někdo měl nějaké zkušenosti s uskladňováním aut a podělil se semnou, dík
neregistrovaný "d.r"
15. 2. 2003 19:48
Re: Motor 1,9 JTD / 77kW
No,servis přeměřil tlaky ve válcích, napíchl počítač, prošel důkladně celé auto a vyslovil se,že je v perfektním stavu,tak snad to poškození motoru tím startováním týden co týden neutrpěl nějakou vážnou újmu. Jinak jsem nadmíru spokojen,snad mi to vydrží. Co ten olej, četl jsem různá fóra o olejích a 5W40 jsem zvolil jako kompromis vzhledem k našim klimatickým podmínkám a vzhledem k tomu jaký jsem puntičkář. :o)Jo, taky jsem četl fórum ohledně BIO nafty (SETA Diesel) jak snášejí tyto motory tento druh paliva??
neregistrovaný "af"
16. 2. 2003 06:29
Re: Motor 1,9 JTD / 77kW
Já nechávám olej měnit v servisu a tam používají origo Selenia Racing, což je plná syntetika 0W-30, co se týká bionafty tak tu sem naposledy tankoval před mnoha lety do Regaty 1.9 DS, kde to myslím nemohlo ničemu ublížit, do moderního Comonn-railu bych to asi nelil, ale fakt nevím
neregistrovaný "d.r"
16. 2. 2003 09:52
Re: Motor 1,9 JTD / 77kW
Po dlouhé diskuzi v servisu a po tom co jsem si našel o olejích na netu jsme zvolili 5W40. Důvod pro 5W byl ten,že olej přišel do motoru,který má najeto 40tis. a po tom co jsem ti psal o startování,tak jsi sám řekl,že to není nejlepší. I když servisní prohlídka nic neprokázala. Ale zpátky. Teď je tam ta 5W aby jsme vyzkoušeli případné nětěsnosti. Pokud bude olej nějakým nadměrným způsobem ubývat,pak jsou tam netěsnosti a tím pádem by 0W ubývala ještě rychleji díky své řídkosti, ale za výrazně jiný peníz.Takže to byl první důvod. Druhý důvod byl, že minulý majitel jezdil na polosyntetiku 15W40 a prý už ta současná 5W by mohla rozpustit nějaké kaly... Přechod je prý dlohodobější záležitost, já jsem prý moc zbrklý,mi řekli. :o) Tak nevím co si o tom mám myslet. Jo, ještě, všude se srozumitelně píše o označení před W, ale o tom jak mám laicky rozumět teplotnímu zatížení motoru s tím číslem za W tomu moc nerozumím. Tak jak se teplotně zatíží motor u 30 a jak se zatíží třeba u 50, co je lepší??
neregistrovaný "af"
16. 2. 2003 11:06
Re: Motor 1,9 JTD / 77kW
no já nejsem odborník přes oleje, ale pokud vím tak číselný rozsah odpovídá vhodnosti oleje podle teplotních podmínek, tzn. čím nižší první číslo, tím je olej lepší v zimě, protože netuhne a čím vyšší číslo druhé tím lépe funguje zase ve vysokých teplotách, ale je možné že to říkám úplně blbě :-) U ojetiny, která fungovala na polosyntézu bych asi plnou už nedával, opravdu hrozí že by se projevilo odplavování nečistot a posléze ubývání oleje, ale na druhou stranu 40.000 km je jako nic. Co se týká možného poškození motoru od suchých startů, tak to je samozdřejmě věc na kterou se dá přijít pouze při rozebrání motoru, ale vliv to určitě má a následky se projeví až třeba mnohem později.Já sem to uváděl spíš v mých souvislostech s auty co mají pár desítek let za sebou, kde to může mít vliv drastický. Co se týká návodu tak se pokusím příští týden něco sehnat, návody bývají na víc typů, takže by tam měl být i tvůj JTD 105, přestože už se asi 3 roky nedělá.
neregistrovaný "d.r"
16. 2. 2003 11:27
Re: Motor 1,9 JTD / 77kW
To první číslo před W u olejů mi bylo zcela jasné,ale noc jsem nechápal to za tím W. Nevěděl jsem zda pro motor Common Rail je lepší 30 nebo spíše 50. Nevím jaká je teplotní zátěž u těchto motorů. Nevím zda je teplota vznícení vyšší než u klasických atmosférických motorů či naopak. Jinak motůrek jede jako blázen, teď lituji,že jsem na dieselový motor (typu common rail) nepřešel už dříve. Zrychlení, zátah, rychlost, hospodárnost a hlavně velice klidný a tichý chod. Už ze mě asi "benzíňák" nikdy nebude. A snad na tom svém autě najezdím minimálně 200.000 km aniž bych do toho musel vrážet nějaké větší peníze za opravy. (vyjma servisu, samozřejmě). Koukal jsem,že diskuse o motorech JTD tady začala a taky poměrně rychle ustala, že by bylo tak málo uživatelů tohoto agregátu?? :o)
neregistrovaný "af"
16. 2. 2003 12:31
Re: Motor 1,9 JTD / 77kW
teplotní zátěž je u techto motorů velká, motor má velkou tepelnou náročnost, o tom svědčí i velký chladič a objem chladící kapaliny. Bohužel je to trochu naškodu při ohřevu, kdy to trvá delší dobu a taky je pozdější nástup topení.Zvlášť markantní je to třeba u Ducata, kde je velký objem motoru a kde zahřátí motoru trvá opravdu dlouho.Teplota je vyšší, protože je větší účinnost a pod tlakem se vstřikuje víc paliva. Zase nadruhou stranu když takový motor ještě načipuješ....

Všeobecně je vždycky lepší mít u oleje větší rozsah.Uživatelé JTD sou asi spokojení, tak nic neřeší :-)))
neregistrovaný "d.r"
16. 2. 2003 12:46
Re: Motor 1,9 JTD / 77kW
Mimochodem,když jsi se zmínil o chiptuningu,četl jsem o tom taky pár věcí,o tom mém motoru mám zjištěno,že z 77kW to má pak kolem 82-83kW. Je oněch 5 kW znát?? Vyplatí se investice do chipu mezi 16-20.000,- Kč. Všude píšou,že to motor neničí,ale ten servisák u kterého jsem byl (mimochodem bývalý technik škodovky na octavia WRC, říkal) tvrdil,že pokud to člověk s chipem honí,tak se dočká akorát brzkého odchodu poloos, brzd. kotoučů, destiček, tlumičů atd... Tak s tím chipem nevím,i když mě to v prvních chvílích lákalo. Vždyť motor co mam já je teď již z výroby (bez motorových úprav) nastaven na asi 81kW. Tak fakt nevím.
neregistrovaný "d.r"
16. 2. 2003 12:55
Re: Motor 1,9 JTD / 77kW
Af: A ještě doplněk, pořád jsi mi neodpověděl jestli je při té tepelně náročnější verzi common rail lepší označení oleje 30 nebo 50 (40 beru samozřejmě jako kompromis mezi "nejlepším" a "nejhorším").
neregistrovaný "af"
16. 2. 2003 15:25
Re: Motor 1,9 JTD / 77kW
olej: jak sem psal, všeobecně je lepší větší rozsah, tzn 50

čip:nevím jaký čip si viděl, ale 105JTD má můj známý čiplé na 110 kW a asi 300nm krouťáku, nevím to přesně, ale nějak tak to je a cena byla asi 25.000,- Jediná součástka o kterou bych měl obavy je spojka , ta jediná dostává zabrat kvůli krouťáku, co se týká ostatního tak záleží jak s tím jezdíš.
neregistrovaný "RV11"
17. 2. 2003 13:42
Re: Motor 1,9 JTD / 77kW
K tomu čipu:Motoru se nic nestane,ale třeba pro Alfy 85kW Novitec dodává čip současně s chladičem oleje.Spojka i převodovka jsou navrhovaný s velkou rezervou, ty ostatní díly co uvádíš záleží na zacházení.Čip z 77kW je u Novitecu na 92 kW.
neregistrovaný "theo"
17. 2. 2003 21:43
Bitpower
Co se týká přečipování, tak třeba Bitpower dělá přeprogramování řídící jednotky a výkon jde z 77 kW na tuším 96 kW a krouťák z 200 Nm na nějakejch 260 Nm. Za 15 tisíc. Myslím, že nejvíc trpí spojka a převodovka, přenést takovej krouťák se možná projeví i na podvozku.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "RV11"
18. 2. 2003 13:55
Re: Bitpower
Koukal jsem na jejich web a moc mě to nevzalo.Je tam třeba graf Alfy 147/1.6/88kW po čiptuningu údajně 120 kW. Nejsem padlej na hlavu, abych tomu věřil.Tak nejvíc 92,s turbem možná.
neregistrovaný "Pavel_KR5"
18. 2. 2003 12:03
Bitpower
Cau "d.r.". Ja jsem kupoval pred 2 mesici totez auto s 2.4JTD, r.v.2001, najeto oficialne 20.000 km (realne spis 40.000km), takze jsme na tom skoro stejne. V cem muze byt to moje auto horsi je to, ze se jedna o opravenou bouracku. Nejaky hlubsi zkusenosti s JTD nemam, ale doufam, ze budou prevazne pozitivni. Rozhodne zatah, zvuk a kultivovanost meho milacka mne bere za srdce :-))) A moji rodinu za zaludky, takze mam obvykle zakaz na to slapat :-(((

Co se tyce oleju, rozhodl jsem se pro syntetiku Selenia WR Diesel (SAE 5W-40, API CF).

Docela mne prekvapilo, ze ti servis tak lehce premeril tlaky ve valcich (kolik byly?). Kdyz ja to chtel zmerit pred koupi, tak se k tomu moc nemeli, ze pry je to u common-railu slozite.

Vykon 1.9JTD po chiptuningu jsem taky vzdycky videl spis okolo 100 kW a ne nejakych +5 kW. Co ale vim, tak Novitec nedela skutecny "chip-tuning", ale montaz "power-boxu", k cemuz se i jejich partneri stavi dost rezervovane (napr. Imofa). Imofa dela pro nektere motory boxy Novitec a pro nektere skutecny chip-tuning (nove mapy do ridici jednotky) z nejaky italsky firmy. Cena toho druheho je tusim 15.000 Kc vcetne DPH.

Jinak nektery svoje zkusenosti z koupi ojetinky jsem popisoval v tematu "Ojetiny - vse o nich".
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "d.r"
18. 2. 2003 13:34
Re: Bitpower
Ahoj, 2,4JTD je pětiválec,vid?! Asi ta kultivovanost motoru musí být daleko lepší než u mého 4válce. Prohlídka v servisu bylo to jediné co jsem se zařekl,že hned po koupi a před úplným doplacením vozu udělám. O nic zvláštního jsem je nežádal, podle mě dělali co vždy a o těch tlacích mi řekl vedoucí při vyúčtování,kdy mi přeříkával co vše dělali. A řekl, že jsou v pořádku. Asi jde o přístup a o to jestli se jim chce dělat či ne. Kolik máš spotřebu??
neregistrovaný "d.r"
18. 2. 2003 13:37
Re: Bitpower
Ještě jedna věc, teď v těch mrazech mi napadá, že cokoliv jiného než chiptuning, bych zainvestoval nějaké nezávislé topení,nebo nějaký pomocné přitápění motoru. Nemá někdo zkušenosti s tímto problémem?? Ceny topení, přitápění atd...
neregistrovaný "Pavel_KR5"
18. 2. 2003 16:22
Re: Bitpower
Nezavisly ohrev motoru (pred jizdou i ev. pri jizde, naftove/benzinove nezavisle topeni) dela napr. firma Webasto (www.webasto.cz). Dena pro auto velikosti Marey je cca 25-30.000 Kc (lacinejsi je s casovacem, drazsi je s DO). BTW, k nezavislym topenim tu "zila" pred zimou samostatna rubrika.

2.4JTD je radovej petivalec a navic ma vyvazovaci hridel, takze kultivovanost chodu je zajistena v jakychkoliv otackach (ono to u 1.9JTD taky asi neni spatny - hodne dokaze sama elektronika ridici vstrikovani). Navic kdyz se na to slape, tak ma 2.4JTD dost sportovni zvuk, coz se u petivalcu "stava dost casto". Napada mne, jestli to neni delsimi svody vyfukoveno potrubi (?). Obecne dost casto potkavam nazor, ze radove petivalce maji zvuk hezci nez V6. Ze se podobaji spis velkoobjemovym V8 (made in US).

Spotreba mam zatim neco malo pres 7 litru - pri delsich jizdach to zacina sestkou, pri prevazne prazskym provozu osmickou. V prumeru by to melo byt asi o litr vic nez 1.9JTD (tabulkova prumerna je u 2.4JTD 6.8 l/100 oproti 5.7 l/100 u 1.9JTD).

Kolik te stala ta prohlidka v servisu?
neregistrovaný "d.r"
19. 2. 2003 11:27
Re: Bitpower
Kompl. prohlídka vozu + diagnostika motoru + výměna brzd. kapaliny + výměna vzduch filtru = 2400,- Kč. Dnes jsem zjistil,že mám v autě nějaké svíčky na ohřev vody v oběhu. To pro mě bylo zjištění,že mám v autě 7ks svíček!! :o)) No, je vidět,že je to opravdu můj první diesel.
neregistrovaný "Pavel_KR5"
19. 2. 2003 12:04
Re: Bitpower
to d.r. Ja tam asi zadny svicky (el. prihrivani) nemam, ale i tak netrva ohrev motoru dlouho a slusne to topi. Pravda, pokud clovek nejede z hor, kde je prvnich 30 km z kopce.

Jo, jak jsi se tady pred casem ptal, jak se chovat k JTD motoru, tak tady nezaznela jedna veledulezita rada platici pro vsechny turbo motory: nevypinat motor po plne zatezi!!! . Pokud to znas, tak se nebudu rozepisovat, pokud ne, dej echo a ja nebo nekdo jinej to vysvetli.

BTW, odkud jsi, pokud z Prahy nebo okoli, mohli bychom nekdy dat sraz a protahnout svoje ctyrkolovy milacky.
neregistrovaný "d.r"
19. 2. 2003 12:26
Re: Bitpower
O vypínání motoru po plné zátěži nevím,jen jsem slyšel něco o tom, že praskají hlavy, když něco ... A teď právě nevím co. Jinak já bydlím od Prahy cca 80km. Jinak si rád názor o vypínání motoru po zátěži přečtu!!! Tak dej brzy vědět. Díky.
neregistrovaný "bob_1"
19. 2. 2003 15:21
Re: Bitpower
d.r: Halvy praskaji, kdyz to honis za studena.

A s tim nevypinanim motoru je to mysleno tak, ze

se ti jizdou zahriva turbo a nemel bys ho najednou

zastavit, protoze se ti po zastaveni pres nej nezene

olej, ktery ho maze a chladi a muze se ti pak pridrit, ci se

snizuje jeho zivotnost. Mel bys ho tedy nechat

oddychnout pri mensich otackach.


Situace, na kterou to plati, je jizda po dalnici

a zajeti k pumpe. Pak mas turbo do ruda a pri zastaveni

se ti i turbo prestane tocit (ochlazovat) a olejove

cerpadlo prestane honit olej. Pak se ti trebas

olej v turbu spali a muze se pridrit...
neregistrovaný "Pavel_KR5"
19. 2. 2003 15:25
Re: Bitpower
Takze zasadu c.1 pro majitele turbomotoru: Po jizde v plne zatezi (jizda po dalnici 150 km/h a vic kopec-nekopec, sportovni jizda po mensich silnicich apod.) nevypinat motor, ale nechat ho to chvili "vydejchat" pri mirnejsi jizde nebo na volnobeh (cca 5 minut).


Jde o to, ze po plny zatezi je rozzhaveny turbo a pokud by jsi v teto situaci vypnul motor, tak v nem dochazi ke karbonizaci oleje, ktery jinak slouzi pro jeho mazani. Po nejaky dobe by ti pak turbo odeslo do vecnych lovist.
neregistrovaný "Pavel_KR5"
19. 2. 2003 15:27
Re: Bitpower
to d.r.: Koukam, ze to tu mas hned dvakrat :-)))
neregistrovaný "d.r"
19. 2. 2003 15:54
Re: Bitpower
Super,díky za rady. Konečně rady,které zužitkuji. Jinak s tím dohříváním vody.... Dnes jsem byl velmi překvapen,že mám v autě 7ks svíček,ale to už jsem psal níže. Teď: Jak to přesně funguje?? Našel jsem si v archivu nějaké články o nezávislém topení a tak někdo psal i o tom,že nezávislé topení v dnešních moderních motorech není až tak potřebná věc. Psal tam o tom,že když nastartujeme "naše diesely" a vypneme veškerá el. zařízení jako světla, větrák, vyh. sedaček, autoradio a necháme tak max. el. energie pro svíčky které ohřívají vodu kolem motoru,tak se nám teplota rapidně zvýší již během několika minut. Cca 5min. Pravda je,že po této době se opravdu teplota motoru zvýšila o dost rychleji než při zapnuté aut. klimatizaci a zapnutém oh. sedaček. (můj dnešní pokus!! :o)) a to vše pouze na volnoběh. Takže po ujetí cca 6km jsem měl již měl provozní teplotu vody. Vím, samozřejmě,že olej zdaleka nedosahuje svých optimálních teplot,ale i tak je to asi pro motor pomoc. Po ujetí oněch 6km jsem zapnul klima na aut. a musím říct,že kabina se vytopila během chvilinky. A těch 6km, jsem rozhodně nezmrzl. Jinak studený motor točím tak kolem 2000 ot. za min. Snad to není moc. :o) Těším se na debatu o tomto tématu.
neregistrovaný "Jožka11"
25. 2. 2003 20:40
1,9 JTD 16V v Alfě 156 - ďábelský motor
Tak pánové, dneska jsem byl v Hradci a poprvý jel v Alfě 156 1,9 JTD 16V 103kW a můžu se podělit s dojmy, že to auto snad nejede, ale létá (podotknu, že bylo surové, mělo jen 770 km). Brutální zátah od cca 1700 otáček, ticho jak v hrobě, ani jsem nedutal. To je opravdu to pravé kladivo na VW! Předstírejte zájemce o koupi a nechte si udelat zkusebni jizdu. Stoji to fakt za to.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "RV11"
26. 2. 2003 07:20
Re: 1,9 JTD 16V v Alfě 156 - ďábelský motor
No,já už jsem se byl svýzt v Hradci v AR147 a pochybuju, že mě budou chtít vozit ještě jednou.Na druhou stranu o koupi skutečně uvažuju.Nevíš kolik tenhle motor bude stát ve 147 ? Jo a vozil Tě p.Franc ?
neregistrovaný "Jožka11"
26. 2. 2003 10:20
Re: 1,9 JTD 16V v Alfě 156 - ďábelský motor
Jo to nevím. Ale že ji do 147 budou dávat, to si myslím, že je skoro jisté. To ale není můj problém, protože já si ji tak koupím maximálně po 6 letech, protože milion na novou 156 nemám. A kdo mě vozil? To tedy nevím, já jsem dělal potencionálního zájemce, vzal jsem si svatební oblek, od kámoše kožený kufřík, navoněl jsem se a vyrazil. To bys nevěřil, jak kolem mě létali. To bylo pořád: pane sem, pane tam, posaďte se, služebník atd. Byl jsem z nich pif. Pak jsme najezdili tak 40 km a já jsem jim slíbil, že se ozvu. Nedopověděl jsem jim však, že až vyhraji ve Sportce první cenu! Přivolali mě taxíka, já ujel 1 kilomentr, za rohem vystoupil a smál jsem se až do večera. To byl den! Příští týden mám v plánu návštěvu VW. Porovnám jejich 1,9 TDI 96kW v Passatu. Pak dám vědět, jak jsem dopadl. Zatím čau!
neregistrovaný "Pavel_KR5"
26. 2. 2003 12:52
Re: 1,9 JTD 16V v Alfě 156 - ďábelský motor
to jozka>:-)))))))))))
neregistrovaný "Jožka11"
27. 2. 2003 21:15
Re: 1,9 JTD 16V v Alfě 156 - ďábelský motor
Díky.
neregistrovaný "Jožka11"
4. 3. 2003 22:10
Tak jsem vyzkoušel toho Passata 1,9 TDI
Tak to mám za sebou. Byl jsem dnes zase v Hradci a sel jsem do VW vyzkoušet toho Passata 1,9 TDI 96 kW. Stav tachometru 9970 km. Tentokrát jsem změnil image a šel jsem za takového obyčejného sportovně vyhlížejícího muže středního věku se zájmem o ten vůz. Nejdříve se mě nikdo asi tak 15 minut nevěnoval, ale pak byli stejně jako u Alfy minulý týden na roztrhání. Předváděcího Passata měli zrovna pěkně umytého až mě bylo líto ho do těch sraček vytahovat. Nicméně chlapci z prodejny trvali na zkušební jízdě, tak jsem nemohl odmítnout. Jeli jsme směrem na Holice a zpět. Jízda byla příjemná, motor tichý (i když o proti Alfě 1,9 JTD 16V přece jen trochu hlučnější). Překvapil mě však jeho zátah od spodu. Myslel jsem, že zátah motoru v Alfě je maximum možného, ale motor v Passatu mile překvapil. Byl takový dravější až sportovní, naproti tomu u Alfy byl v spíše měkčí, byť kultivovanější (může to být i tím, že motor v Alfě byl nezajetý). Jako by ty motory měly být přesně naopak - měl jsem co se týče motoru větší sportovnější dojem kupodivu z Passatu (čekal jsem opak). Jakmile se však motor dostal do pásma středních otáček (2000-3000 ot.) rozdíly mezi motory pominuly a řekl bych, že vykazovaly stejné dynamické vlastnoti. Podvozek jsem nemohl srovnávat s Alfou, bylo moc mokro a navíc pan "prodavač" poněkud opatrný (to bylo pořád: opatrně, tam bude zatáčka, jede tam auto, z prava je to dobrý ...)až mě trochu kazil požitek z jinak skvělé jízdy. Co se týče brzd, vyšla mě lépe Alfa, nástup brzd u Passatu byl takový pozvolnější, nebylo to zkrátka ono.

Nu co dodat. Slíbil jsem porovnání obou vozů. Kdybych opravdu stál před "problémem" (jako že je to jen utopie) těžko, těžko bych se rozhodoval. Alfa má sportovní střih, vynikající motor od kterého jsem ale čekal větší dravost. Naopak motor z Passatu byl takový jisknější, byť o něco málo hlučnější. Cenově vyšel Passat podle ceníku srovnatelné výbavy asi o 215000,-Kč dráž. Má však větším kufr, čímž získává více jako rodinné vozidlo. Tak těm vyvoleným co na to mají, přeji "šťastnou ruku"!

PS: Chystám se na BMW 320d. Ale až za nějaký čas, neboť to vyžádá větší přípravu (svatební oblek asi neobstojí). Přece jen jde o BMW.
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "bob_1"
5. 3. 2003 08:06
Re: Tak jsem vyzkoušel toho Passata 1,9 TDI
jozka: Aby ta priprava nezahrnovala take naplanovani

navstevy dealera v jinem okrese (kraji) -- abys tam

"u vas" nebyl zaveden jako ten "kdo obchazi

ve svatebnim obleku a stejne nic nekoupi" :-)

Pripadne by meli prodejci tve fotografie a rovnou te

vyhazovali pri vstupu do salonu :-)


Jinak dobre zazitky. Hlavne napis, jak jsi dopadl u BMW.

Muj bratr take takhle jednou sel k Audi -- v nejlepsim

obleku, s kufrikem...
neregistrovaný "Jožka11"
5. 3. 2003 21:55
Re: Tak jsem vyzkoušel toho Passata 1,9 TDI
Mysliš něco jako když prodavači v samožce umístí na výlohu fotografie s titulkem: "Tito byli přistiženi při krádeži"? Mám pocit, že by za chvíli nebylo do autosalónu vidět. Oni totiž těžko odliší skutečného zájemce od toho domnělého. Z toho těžím. Až budu mít zase práci, nebudu mít na něco podobného asi čas.
neregistrovaný "bob_1"
6. 3. 2003 07:26
Re: Tak jsem vyzkoušel toho Passata 1,9 TDI
jozka: Ne, budou mit nad vchodem kameru s rozlisovanim

tvari a dealerum se na display PC (prenosneho PDA)

obvjevi udaj z centralni databaze, ze jsi "chronicky navstevovac".

Tuto databazi budou mit vsichni prodejci vsech znacek

sdilenou :-) Takze vzdy, kdyz prijdes, te budou zvysoka ignorovat (ani se nezvednou)... A az si konecne prijdes koupit

auto, rovnou te vyhodi :-)


Ne, delam si srandu... Alespon se "hosi" na place nenudi

a maji praci.
neregistrovaný "Mig"
6. 3. 2003 10:53
Re: Tak jsem vyzkoušel toho Passata 1,9 TDI
Jozka> tak toto je vynikajuce citanie. Spaja uzitocne informacie so zabavnym citanim. Ja sa takto chystam uz nejaku dobu na skusnu jazdu Imprezou WRX, ale stale cakam, kym mi zacnu poriadne rast brada a fuzy, aby som nevyzeral za pubertaka...:o)
neregistrovaný "imaxim"
6. 3. 2003 12:20
Re: Tak jsem vyzkoušel toho Passata 1,9 TDI
O předváděcích jízdách - je to o konkrétním prodejci, jeden starší pán od Subaru mi vyprávěl, jak za ním přišel asi čtrnáctiletý kluk, že ho zajímá Subaru, byl perfektně teoreticky vybavený, tak ho nechal prolézt auta a dal mu prospekty, tužku, kalendář atd. Potom si říkal, že když se kluk tak zajímá tak ho svezu a vzal ho Foresterem do terénu. Kluk byl samozřejmě nadšenej. Za dva týdny přišel znovu, s kamarádem a jestli by ho taky nesvez, tak si říkal no jo, mám sedět na place nebo dělat kluků radost a zase je provez. Za měsíc kluci přivedli otce, ten vysázel milion a odjel v novým SUV. Poučení? Nepodceňuj cesty k zákazníkovi. Takže mi potom říkal, že nesnáší ty převleky, když někdo zaparkuje Fáčko za rohem a boty čistí ve vstupní hale o lýtka, prostě na rovinu, to auto se mi fakt líbí, teď na něj nemám, ale rád bych poznal. Zkušební jízda - proč ne, vždyť je to reklama jako každá jiná, aspoň o tom ten člověk bude nadšeně mluvit.
neregistrovaný "Jožka11"
6. 3. 2003 21:49
Re: Tak jsem vyzkoušel toho Passata 1,9 TDI
To imaxim: No to hezký příběh s happyendem. Ale na takového narazíš jednou za pět let. Já si myslím, že ochota těchto rádoby prodejců se zvyšuje právě imagem, se kterým přicházíš. Myslíš si, že kdybych přišel do VW se školní taškou na zádech, s nálepkou: můj otec vlastní hotel Continental na náměstí, že by mě svezli v těch sračkách co byl na silnici s Passatem, kterého právě naleštili? O Alfě to platí také. Už to vidím. Kroutili by se, vytáčeli a kdoví co ještě. Nakonec by mě pro tatínka dali vizitku s tím, že se těší na jeho návštěvu. Nemůžu se s tím příběhem ztotožnit. A ještě něco. Můj kamarád měl opravdový zájem o Peugeot Partner. Ale nebyl o jeho koupi tak úplně přesvědčen, chtěl vyzkoušet i jiné podobné značky. Dal jim telefon a e-mail, a že se ozve sám. Každý druhý den ho bombardovali telefonáty, nabídkami, e-maily, byl z toho tak otrávený, že nakonec NEKOUPIL vůbec nic a jezdí dodnes ojetým Scudem s 263 tis. km.
neregistrovaný "theo"
6. 3. 2003 22:30
Re: Tak jsem vyzkoušel toho Passata 1,9 TDI
To mistr převleků (jožka): s jakým image vyrazíš příště ? :-) Co takhle rozevlátý umělec?

To ten co čeká na fousy: zkus nalepovací. Neboj se a jdi rovnou do plnovousu

To JTD 16v: to jsem přequapenej, v anglickým originálu Autocaru nad tímto motorem jen chrochtali a tvrdili, že právě v pružnosti a zátahu od nízkých otáček nemá konkurenci, jestli mě paměť neklame popisovali kterak ochotně vyráželi na předjížděčku když točili 1500 otáček na 6ku
neregistrovaný "Jožka11"
13. 3. 2003 21:37
Re: Tak jsem vyzkoušel toho Passata 1,9 TDI
To Theo: Nezapomeň, že šlo o totálně surový motor s nějakými, tuším 700 km! Co motor dokáže, tedy hlavně ten naftový, to poznáš až nejdříve po 10000 km. Jezdil jsme s novým naftovým motorem u mého bývalého zaměstnavatele (Vito s 2,2 CDI) a ten motor byl do 15 tis. km tak líný, že jsem myslel, že snad zapoměli namontovat turbo. Ale pak se rozjel a létal jak šíp. No a jak mě propustili pro "nadbytečnost" za 14 dnů ho můj bývalý vedoucí roztřískal na ***...
neregistrovaný "theo"
13. 3. 2003 21:46
Re: Tak jsem vyzkoušel toho Passata 1,9 TDI
Já vím, co je kouzlo syrovýho motoru. Když jsem před asi 5 lety seděl jako jeden z prvních v testovací Bravě JTD, tak jsem byl dost rozčarován nad lenivostí toho agregátu - měl taky najeto jen asi 500 km. A pak jsem jezdil v těžší Multiple se stejným ale už "zajetým" JTD a bylo to úplně jiný kafe, tem vliv nevyzrálosti motoru bude asi hodně velkej. BTW: dobře že jsi sevedoucímu tak pohrabal v tom autě, že je zrušil :-))
neregistrovaný "oddie"
6. 3. 2003 12:34
Re: Tak jsem vyzkoušel toho Passata 1,9 TDI
Mig: všechno má svůj čas. Ty netrpělivě čekáš na vousy, a mně už nějakou dobu docela vaděj :))))Imaxim: Hm, to je dobré. Já, když o tom tak přemýšlím, jsem vlastně vůbec nikdy na žádné předváděcí jízdě nebyl. Ale než se někdy vypravím, zavolám ti o radu :))))

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57