Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Koupit MOndeo 2,0 TDCI ?

neregistrovaný "M.H."
22. 2. 2007 13:42
Koupit MOndeo 2,0 TDCI ?
Poradí mi někdo s nákupem auta, chtěl bych Mondeo 2,0 TDCi
Rozbalit vlákno
11
22. 2. 2007 13:48
Re: Koupit MOndeo 2,0 TDCI ?
A co bys jako od nás chtěl? A co bys chtěl od Forda? Nový, starý, červený, zelený...
neregistrovaný "M.H."
27. 2. 2007 07:20
Re: Koupit MOndeo 2,0 TDCI ?
DĚKUJI ZA PRVNÍ REAKCI,CHCI KOUPIT MONDEO R.V. 200-2003, ZAJÍMÁ MĚ JAK JE TO S PORUCHOVOSTÍ VSTŘIKOVÁNÍ PŘÍPADNĚ ČERPADLA, JE SPOUSTA NÁZORŮ ALE RADĚJI SI POSLECHNU NÁZOR MAJITELŮ TĚCHTO VOZÍTEK.NA BARVĚ NEZÁLEŽÍ
neregistrovaný "Jenyk1"
27. 2. 2007 09:54
Re: Koupit MOndeo 2,0 TDCI ?
Nemůžeš se dozvědět více, než už je tady v diskusi o 2,2 TDCi. Není třeba zakládat novou.
neregistrovaný "DIM1"
27. 2. 2007 11:08
Re: Koupit MOndeo 2,0 TDCI ?
Ano , není třeba zakládat novou...ale na tvou otázku v názvu diskuze je ode mě jasná odpověď : Nekoupit.
27. 2. 2007 11:13
Re: Koupit MOndeo 2,0 TDCI ?
Jestli se ti nechce to číst, shrnu to do věty, že bych do toho osobně nešel. Leda mít čas a peníze na důkladnou kontrolu v jednom ze dvou tří míst v republice a případné čištění, výměnu vstřikovačů příp. turba, bál bych se. Fordovi se nástup tohoto motoru nevydařil, řekl mi to člověk v autorizovaném servisu klidně na přepážce, že se ještě objevujou podělaný turba z roku 2002-3 od lidí, co málo najedou. Něco stihli povyměňovat, ale... buď se pořádně informovat (čti zde, jak již naznačeno) a připravit se na nestandardní péči před uvedením do provozu, nebo žít s rizikem. Nejde jen o prachy, přechod do nouzového režimu nebo totální zhasnutí auta mě dost děsí jako představa, třeba někde při předjíždění, nebo z kopce naráz bez posilovačů. Třeba jenom moc straším, ale nechtěl bych to.

Jsem totální laik, toto je můj dojem z četby fóra. Moje vstřiky i zbytek až na drobnost (čidlo teploty) po 50 tisicích OK (v provozu 20 měsíců).
neregistrovaný "DIM1"
27. 2. 2007 12:04
Re: Koupit MOndeo 2,0 TDCI ?
Taky to shrnu : koupíš levně , ale náklady na případné opravy toho TDCi tě mohou přijít na podstatné peníze, a plno nervů a zlosti. POdle mě to žádná přednákupní diagnostika neřeší...........
neregistrovaný "Jenyk1"
27. 2. 2007 14:37
Re: Koupit MOndeo 2,0 TDCI ?
Na druhou stranu, aut jako současné Mondeo moc není. Velké, robustní, (až na TDCi) spolehlivé, za hodně rozumné peníze, i pěkná zábava s nimi je. Jiné se těžko hledá. Kdybych chtěl manuál, šel bych ale do 6V benzínu, pak je to auto jak má být. A nákladů bych se nebál, tolik neprojezdíš, jako u dieselu jednou určitě proservisuješ.
neregistrovaný "Petr T."
27. 2. 2007 15:51
Re: Koupit MOndeo 2,0 TDCI ?
M.H.:

Tak, všichni opruzové známí z diskuze 2,2TDCi už se tady vyjádřili. >:D

Klidně kup, mám 2,0TDCi 130 koní 6kvalt 4/2003, 149000 km, bez poruchy, lépe řečeno zde je souhrn poruch:

15000 dvouhmoťák/garance

20000 EGR/garance

90000 senzor klikové hřídele/po garanci

Jinak nic.

Vstřiky jako nové, kontrolovány co 20000 km, tehdy výměna filtru paliva a oleje. Nešidit naftu, nevyměňovat filtry a 50000 km, tehdy máš problém.

Dávat dobrou naftu, semtam aditivovat nezaškodí.

Spotřeba průměr PP 6,5l. Jezdím 50% Praha, 30% ČR, 20% zahraničí, dlouhé cesty.

Zdravím Tě.
neregistrovaný "Jenyk1"
27. 2. 2007 15:56
Re: Koupit MOndeo 2,0 TDCI ?
Tak tak, naše sbírka začíná být kompletní. Bacha na něj, on je komerčně zaujatej, když se ti na vstřikování TDCi něco podělá, Petr bude mít business... :D
neregistrovaný "Petr T."
27. 2. 2007 16:37
Re: Koupit MOndeo 2,0 TDCI ?
Jenyk: >:-[]

Zaujatej nezaujatej, MNĚ SE VSTŘIKOVÁNÍ NEPODĚLALO !!!!!!!!! >:-[]

And the winner is....... Petr T.

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Prostě mám své Mondeo rád... :idea:
neregistrovaný "DIM1"
28. 2. 2007 12:07
Re: Koupit MOndeo 2,0 TDCI ?
Takže v průměru je to tak na půl. Já jsem se o obě auta staral, čepoval jsem jen to nejlepší, na garančky chodil raději dříve než po 20 tis............ a už vím své.

To není zaujatost, to je pouhý pragmatismus.
neregistrovaný "T.E.CH"
27. 2. 2007 15:23
Bez nadpisu
Naftu nekupuj, jdi do benzínu :!: ..teda pokud chceš Mondeo a tento ročník.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "T.E.CH"
28. 2. 2007 23:58
Bez nadpisu
2PETR T - on chce poradit, aby neudělal botu ...a ty tady fandíš jak na stadionu...motoru kterej se nepovedl. :roll:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Petr T."
1. 3. 2007 07:21
Nesouhlas
TECH:

S tím se nedá souhlasit.

Odděl prosím vstřikování od motoru. Můžeš si myslet o vstřikování co chceš (je demokracie) ale motor jako celek je dobrý, je to motor dělaný pro Transita, velice robustní. S turbem žádné zásadní problémy nejsou, s váhou vzduchu vůbec žádné !!! Sem tam EGR, nevybočuje z limitů.

Řekni konkrétně, co vidíš špatného na motoru, nebo neříkej nic.
Rozbalit vlákno
5
1. 3. 2007 08:28
Re: Nesouhlas
Řekni konkrétně, co vidíš špatného na motoru, nebo neříkej nic.

Nie je to trošku chytanie za slovíčka :?: Je predsa jasné že tie vstrekovače sú súčasťou toho motora. A je mi fuk či to je motor alebo to nie je motor ale istotne sa to poserie a bude ma to stáť kopu peňazí. Keby bola možnosť voľby vybrať si verziu toho istého motora s rôznymi vstrekovačmi tak by si sa mohol možno rozčuľovať ak ti niekto "siahne" na ten motor. TDCI min. do roku 2003 sú nespoľahlivé, to je fakt s ktorým nič neurobíš. Teraz som kupoval Transita a predavač sa iba uškŕňal keď som sa ho na to pýtal. Len povedal aby sme tankovali dobrú naftu.Chlapi dostali zákaz tankovať na malých a lacných pumpách. Uvidíme.

PS: Niekto tu na fórach spomínal že životnosť aj nových "dobrých" vstrekovačov je cca. 150 tis. km. Ak by to mala byť pravda tak ďakujem pekne za taký motor. Dúfam že je to blbosť.
neregistrovaný "vica"
1. 3. 2007 08:34
Re: Nesouhlas
TDCI min. do roku 2003 sú nespoľahlivé, to je fakt s ktorým nič neurobíš

S tím bych až tak nesouhlasil. Mám 11/02 od novoty a doufám že v březnu oslavím 250 000tis s origo vstřiky.

Určitě bych to nekupoval anonymně v bazaru.

Po těchto kilometrech se to pomalu začíná *, ložiska, uložení tlumičů, vodní pumpa, kladky to je ale přirozené. Ze životnosti vstřiků 150 tis. mi běhá mráz po zádech. :*)

Zas ty starý šunky nejsou tak špatný, už mám popsanou servisku a další razítko tam už nedám :roll:

Servis po 20tis. paliváč po 40tis.kvalitní nafta,0W50 a je klid přídavná aditiva jsem nepoužil ani jednou.

Jinak motor naprosto vpoho, mám tam ještě ty dvě jednotky s těma stříbrnejma kontaktama,taky to funguje i 5 kvalt dostačuje. Je to aspoň živý a točivý. ;-)

Neviděl bych to tak dramaticky.

Pokud by to bylo jinak už bych to dávno hodil ze skály.

Mám měsíční proběh 5 000Km a už jsou ty km cítit,ale zatím se to drží - uvidíme ještě si to do konce roku nechám.
neregistrovaný "DIM1"
1. 3. 2007 10:56
Re: Nesouhlas
Petře : To už opravdu zavání demagogií , prostě buď to auto jede nebo nejede ! Co je mi pak platné, že některé díly se dokonce ani nekazí.........

Vica : 85 Kw varianty byly , pokud vím, bez problémů ve srovnání s 96 Kw.
1. 3. 2007 13:21
Re: Nesouhlas
kutil: Nevim jak Mondeo ale Focus ma servisni intervaly, jak u benzinu tak nafty stejne = 20000 km
neregistrovaný "vica"
1. 3. 2007 14:36
Re: Nesouhlas
kutil:

servisní intervaly jsou u vozů 02-03 stejné 20 000Km.U novějších benzínů je tomu jinak? :*)

Nepostřehl jsem nějakou revoluci, něco mi uniklo.?

DIM:

to je dobrá zpráva, ale myslím že v těch motorech zas tak moc rozdílů není. ;-)
Avatar - martin.z
1. 3. 2007 08:07
převodovka
To PetrT:

Nevíš také něco bližšího o tom automatu co se tam montuje? 5-ti rychlostí s možností manuální volby..
Rozbalit vlákno
0
1. 3. 2007 08:29
Shrnutí 2
M.H.:

Aby bylo jasno, my máme PetraT. moc rádi, on tomu rozumí. Pro tebe bych ale doplnil, že on na svoje auto může být pyšný taky proto, že ho má (nejspíš) od novoty a ví lépe než my, jak se o vstřiky starat.

Těžko ho budeš moct kopírovat, když

1. kupuješ starší auto a neznáš jeho dětství a pubertu (nebo jo?), a hlavně tatínka, který ho vychovával

2. budeš sledovat provozní náklady a zapomeneš tam lít aditivum a Shell apod.

Já aditivum neleju, ale

a. žiju v Belgii, kterou PetrT. zařadil do naftového ráje :)

b. jsem v záruce, je to jasně zapovězeno

Záruka v létě končí, pak na cesty po ČR Standu asi pořídím (Stanadyne Performance Formula, viz fórum TDCi 2,2). Tož tak, je to na tobě, ale pokud nemáš v plánu dálniční štreky ve stovkách kilometrů a nebo hodně desítek tisíc kiláků ročně, měl bys pouvažovat o tom benzínu. My ty auta jinak máme moc rádi.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kutil1"
1. 3. 2007 09:37
Bez nadpisu
Pokud tě zajímají celkové náklady, tak koukni na tohle:

Pokud je rozdíl ve spotřebě benzínu a nafty 2litry, je to cca 52hal/km. To je při 200tis.km 104tis.kč. Když vezmeš, že jsi za tu dobu byl 10x v servisu na kontrole a zaplatil jsi pokaždé 8000,- a s benzínem by jsi byl na kontrole 6x pokaždé za 6000,-, tak jsi za servis vydal cca 44tis. takže úspora je 60tis. To znamená, že tvoje auto v dieselu nesmělo být při pořízení dražší jak benzín o více jak 60tis aby bylo úspornější jak benzín.

A když vezmu, že nekvalitní benzín je levnější jak kvalitní nafta, tak se dá s benzínem ještě více ušetřit.

Když vezmu příklad Mondeo 2.0 benzín a 2.0TDCI, tak výkon obou motorů je přibližně stejný (oba 96kW) a spotřeba je u benzínu 8,1 a u dieselu 6,2. To je rozdíl cca 2litry. To znamená, že celkové náklady na diesel budou nižší až po ujetí 180tis.km. A to nepočítám s opravami vstřiků apod. To bys potom musel ujet ještě více a teprve po ujetí těchto km bude diesel výhodnější.

Takže si spočítej kolik ujedeš km ročně a zda se ti to vyplatí.

Měl jsem Mondeo 1.8 benzín a nadával jsem na spotřebu která byla 9,5 litru i když Ford uváděl 7,8. Motor jel super, ale když jsem dal na střechu kola nebo lyže, tak už nechtěl jet. Tak jsem koupil 2.2TDCI protože rozdíl mezi 2.0 96kW a 2.2 114kW byl jen 20tis a 2.2 měl lepší výbavu. Ale musím se přiznat, že prodej Mondea 1.8 benzín s 85kW a 150tis.km byl unáhlený a že chování a účelnost MK II v mnohém předčí mé nové MK V. Kdybych mohl, tak nové Mondeo vrátím a budu zase jezdit ve starém MK II protože je mnohem příjemnější a celkově pohodlnější. Je to tím, že MK II byl ještě americký Ford zatímco MK V je poněmčený hybrid, kde v interiéru je mix dílů od MK III do MK V a v některé dobré věci z MK II se do novějších Mondeí vůbec nedostali.

Pokud nechceš diesel, tak bych sháněl MK II 1.8benzín z roku 2000. Je to nejlepší Mondeo co znám.

MK III bylo vytvořeno v roce 2001 pod tlakem, že Ford nemá moderní vůz a že se Mondeo nezměnilo od roku 1993. Ale modernizace v roce 1996 udělala hodně i když to na první pohled není vidět. Mondeo MK III byl krám na kterém byla na všech částech vidět snaha ušetřit.

MK II není uvnitř tak přepychový jako MK V ale po ergonomické stránce i po stránce účelové je mnohem lepší.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "vica"
1. 3. 2007 10:09
Re: Re:
Právě si procházím faktury ze servisu.

Běžná prohlídka 4 000Kč, s výměnou paliváče 5 600Kč.

S výměnou destiček a sbíhavost po 60tis. 7 500Kč.

Z této ceny je 3 000Kč za 5l oleje Mobil 1 0W40 >:D

Servis po 200 tis mě přišel na 8 200Kč.
neregistrovaný "kutil1"
1. 3. 2007 20:15
Bez nadpisu
To vice: Nevím jak to děláš, já vždycky u Charouze platím za každou kontrolu tak 8-11tis.

A s ty pravidelné prohlídky jsem bral obecně a benzínové motory mají už běžně kontroly po 30tis.km. Je ale pravda, že i diesely TDI mají prohlídky po 50tis.km.

Pokud tedy u benzínu i dieselu jsou prohlídky po 20tis. tak pak je potřeba to přepočítat. Počítej tak 52hal/km. Pokud tedy jsou náklady na prohlídky benzínu i dieselu stejné a pokud neodejdou vstřiky u dieselu, tak se diesel vyplatí po 100tis.km
Rozbalit vlákno
1
1. 3. 2007 21:00
Re: Re:
Tiež tomu nerozumiem. Len olej ma stojí 2700 Sk a peľový filter 1000 Sk. Plus ďalšie "drobnosti" a robota. Cca 7000 Sk / 5500 CZK.A to som bol zatiaľ len na dvoch prehliadkach. Pri vyšších km toho asi pripudne :(

Prehliadky u dieslu sú drahšie ale nie až tak tragicky. Potvrdili mi to v servise a Toyota má cenník aj na webe. Mne by vychádzala návratnosť za 3 roky po cca. 140 tis. km. Najazdím za ten čas cca. 150 tis. takže úspora minimálna. Korunový rozdiel v cene paliva nehrá až takú rolu. Podstatný je rozdiel v cene a ten sa prenáša aj do vyššej ceny havarijnej poistky a leasingového navýšenia ak je to na leasing. 50 tis. Sk je ešte celkom rozumný cenový rozdiel benzín/nafta lebo dosť áut strednej triedy najazdí 50 tis. km za rok aby sa to finančne oplatilo. Ale nechápem dvôvod na kúpu diesla vo Fábii alebo Roomsteri kde je rozdiel takmer 100 tis. Sk. :!: :?: V autách ktoré zrovna nie sú primárne určené na dlhé trasy.
Avatar - martin.z
2. 3. 2007 08:12
diesel X benzin
to Josef035:

Prosim te Josef, je to stale dokolecka. Svuj nazor si nam uz vyjadril, tak se ted podivej na specifikace tech dvou dvoulitru ktere si srovnaval-tzn. ford 2,0 benzin a ford 2,0 tdci. Je tam krom vykonu jeste parametr zvany kroutici moment...

A az budes porovnavat cisla tak se taky podivej pri jakych otackach se ty vykony a momenty vyskytujou.

Jsou lidi jako treba ja, kteri jsou zvykli radit pri 2.500 ot/min a motor nevytacet takze motory, ktere maji max. monet ve 4.000 ot/min a vykon v 6.000 ot/min je jaksi nezajimaji.

Byl jsem takhle zvyklez z preplnovaneho benzinu a tady jsem svuj styl zmenit nemusel.

Ten fordi dvoulitr jsem nikdy nezkousel, pravda, ale nepreplnovany benzin kolem dvou litru objemu na dalnici kolem 120 a vic uz obvykle ztraci dost vyrazne komfort, podradit uz neni kam a treba pri predjizdeni aby ho clovek vytacel jak formuli 1.

Takze nekomu se proste za to pohodli vyplati priplatit-nekomu ne, tak se s tim prosim te uz smir a nezkousej hlavne presvedcit ty co jsou uz rozhodnuti....
Rozbalit vlákno
1
2. 3. 2007 10:19
Re: diesel X benzin
Bavil sa tu niekto o krútiacom momente :?: Debata bola o ekonomike a to s tým vôbec nesúvisí. :-( A neviem prečo máš takú fóbiu z toho krútiaceho momentu. Ten príklad s diaľnicou je totálny nezmysel.

nepreplnovany benzin kolem dvou litru objemu na dalnici kolem 120 a vic uz obvykle ztraci dost vyrazne komfort, podradit uz neni kam

Ja mám len 1,8 a nemám problém zrýchlovať a dokonca aj mám kam podradiť. Je to asi prekvapujúce ale pri 120 mám cca. 3250 ot. a keď podradím tak tam mám stále len okolo 4200. Ale potrebujem to fakt minimálne. To čo ty spomínaš pociťujem skôr pri malých rýchlostiach keď sa mi nechce radiť npr. 2 a pod. Áno, turbomotory majú plochejší priebeh KM čo robí jazdu príjemnejšou a dokonca turbobenzíny je možné aj vytočiť a užiť si radosť z jazdy a dokonca sú aj tiché. Takže ak sa máme baviť o komforte tak jedine turbobenzín. Ináč je to o kompromisoch. Spotreba/návratnosť/pružnosť motora/hluk.

Nechápem prečo sa nedokážeš zmieriť s tým že FINANČNÁ návratnosť diesla u Forda je min. od 40 tis. km ročne. S tým začal Kutil. Ja som pridal len to že v Škodováckych miniautách je to ešte podstatne viac. A upravil som jeho výpočty, dokonca v prospech diesla >:D A väčšina ľudí si kupuje diesel kvôli šetreniu. Keď si si ho kúpil pre niečo iné alebo najazdíš veľa km tak sa ťa to netýka. Miešať KM s ekonomikou je fakt nezmysel. To je vhodné do debaty čo je lepšie. Benzín/diesel. Ale tam jednoznačná odpoveď neexistuje. Každému vyhovuje niečo iné, každý ma iné priority a keď niekto pozerá na financie tak je dvôležité aj koľko km najazdí. Jedine tá finančná návratnosť pri výkonovo porovnateľných autách sa dá spočítať pomerne presne.
Avatar - martin.z
2. 3. 2007 19:12
Bez nadpisu
to Josef:

To ty vsem vnucujes ze si diesel koupili kvuli setreni, ja ho koupil kvuli automatu a naklady budu mit vetsi nez s benzinem treba kvuli povinnemu ruceni ale je mi to jedno.

Jo a abych jeste pichnil do vosiho hnizda tak najezdim uplny *, tedy cca 12-15kkm a je mi to taky jedno.

Zivot je sama ztrata a kdybych nad kazdou mel premyslet tak bych se musel uchlastat k smrti.

Proste jsem spokojenej a k nejakymu charouzovi na udrzbu s autem co neni v zaruce rozhodne jezdit nemusim. Nevim co to porad probiras o te udrzbe, meni se olej , filtry a navic se tady specialne proti benzinu meni palivovej filtr, stoji celejch 1.000,-kc !!!! To je vopravdu ohromnej naklad na udrzbu jednou za rok, zvlast kdyz kazdy tankovani stoji vic...

Posledni udrzba me stala cca 4,5kkc vcetne ceny palivoveho filtru kterej sem si po vymene oleje v moji dilne kam jezdim vymenil sam(nemeli ho skladem) a trvalo mi to cca 10 minut. Zadnej problem.

Tak prosimte skonci s tema poplasnejma zpravama, i kdyby se mi ***i vstriky tak me to nerozhazi, to je proste zivot a v nem nefunguje vsechno jenom idealne
Rozbalit vlákno
1
3. 3. 2007 12:12
Re: Re:
Ja niekomu niečo vnucujem :?: :'-( Jasne som napísal že tá debata ohľadom ekonomickej návratnosti diesla sa vzťahuje len na tých ktrorý kupuju diesel kvôli šetreniu. Keď sa ťa to netýka tak neviem načo sa urážaš. Že je celá reklama na diesel postavená na nižšej spotrebe je fakt, ale nie len v tom je výhoda diesla. Napísal som že servis na diesel je drahší ako na benzín ale nie tak moc ako písal Kutil. Písať že v garážovej dielni ťa stojí servis menej je takisto od veci. Je to pravda, ale nijako to nesúvisí so servisnými nákladmi na diesel alebo benzín. No a samozrejme že nemá význam sa baviť o ojazdených autách. Jednak je to lotéria a porovnávať sa dajú len dve konkrétne autá.Teraz je akcia na nejaké HDI (Peugeot ?) diesel za cenu benzínu. Zase nech sa niekto ozve že píšem nezmysly lebo diesel nie je drahší.
Avatar - martin.z
3. 3. 2007 12:25
Bez nadpisu
Ja se neurazim, spis mi pripada, ze musis mit vzdy posledni slovo a relevantni je v podstate jen to co napises ty.

Myslim si ze prohlidnout si cenik toho ktereho auta a znacky umi kazdej a ty pocty nejsou tak slozity aby si je kazdej zvladl bez problemu udelat sam.

Ten co to nepocita tak je mu to si jedno.

Vzdy je to vsechno na tom jaky je cenovy rozdil mezi dieselem a benzinem u konkretniho auta, nekdy je to hodne penez nekdy min, zase na drazsi auto ti daji vetsi slevu.

A taky mas pravdu ze u ojetych aut je to zase jine, ja preferuji zanovni auta, protoze nerad hazim penize do kanalu, jsou tam urcita rizika, ale vzdy vydam jen pomerne malou cast penez kterymi zrovna disponuji a proto si muzu dovolit i pripadne problemy, ale zatim jsem v pohode.
Rozbalit vlákno
9
3. 3. 2007 13:23
Re: Re:
No tak napíš čo "nerelevantne" som napísal. Bavili sme sa o Mondeu kde je rozdiel v cene cca. 50 tis. Sk. Aj v akcii po zľave. Spomenul som malé Škody kde je rozdiel v cene takmer 100 tis. Upresnil som že servis na diesel v porovnateľnom autorizovanom servise je o niečo drahší v prípade diesla. Opýtaj sa v autorizovanom servise alebo pozri na webe Toyoty. Ja uznávam že v prípade Mondea sa od cca. 40 - 45 tis. km ročne opláca nafta. Keby som jazdil len full naložený, ťahal k moru jachtu alebo príves, alebo jazdil aj menej ako 40 tis. km ale väčšinou po diaľnici tak by som tiež uvažoval nad dieslom. Ty si chcel automat ktorý má Ford 5 st. len v diesly tak si na výber nemal. Na výber nemá moc ani zákazník WV group. Buď drahé FSI na drahý benzín alebo rovnaké drahé TDI na lacnejšiu naftu s nižšou spotrebou. To sú ale všetko veci ktoré nesúvisia s tým čo som písal. Rovnako nemám dojem že by som kúpou nového auta hádzal peniaze do kanála. Keby som najazdil ročne 12 tis. km tak možno uvažujem o ojazdenom aute. Mohol by som mať lepšie, väčšie výkonnejšie auto. Alebo rovnaké ale lacnejšie. Spoľahlivosť by som pri tak malom nájazde riešiť nemusel. Ale netvrdil by som že niekto si napriek tomu kúpi nové auto hádže peniaze do kanála ak na to má. Nové je nové. >:D Lenže to by bola zase nekonečná diskusia čo je lepšie.
Avatar - martin.z
3. 3. 2007 13:43
Re: Re:
to Josef:

ja bych toho nechal, kazdy ma kus sve pravdy a myslim ze jsme mimo tema diskuze
neregistrovaný "Petr T."
3. 3. 2007 15:52
Re: Finanční stránka
martin.z:

Já už jsem to s Josefem vzdal dávno... Toho neukecáš... >:D

A teď jeden postřeh:

Diesel je vhodný svým průběhem, ne velikostí kroutícího momentu. Představ si ženskou, která nemá o autě ánung. Taková prostě neumí s benzínem správně zacházet, neumí ho správně vytáčet, přeřazovat, podřazovat... Prostě mu nerozumí. S dieselem je to jinak. Prakticky vždy je k dispozici krouťák pro předjetí a nemusí se vytáčet. Těmto osobám včetně chlapů, ketří se dopravují a každý den na silnici nezávodí, diesel vyhovuje více.

Je také zajímavé, že v zemích, kde je vyšší životní úroveň (nejvyšší je v LUX a také je tam prodáno v dieselu přes 80% aut) je sklon k nákupu dieselů vyšší. Tito lidé tam totiž neřeší vyšší kupní cenu a auto si koupují po důkladném zvážení všech paramerů. Na západ od nás se také najede mnohem více km v průměru.

V LUX, kde je hromada bank a daňový ráj, by lidé spotřebu benzínu nemuseli řešit. Přesto kupují diesely.....
neregistrovaný "Jenyk1"
3. 3. 2007 22:18
Re: Finanční stránka
Hm, krouťák dostupný vždy...a šestikvalty. Takový diesel, který slušně táhne v rozmezí 2000 otáček bych rád viděl. Začínají u 1800 a končí u 3500, kdy řvou a netáhnou. Slušný benzín jede od 2000 do 5000 nejméně. Přesně naopak, u dieselu musíš přece pořád řadit (tedy pokud nemáš automat jako my yntelygenťy . >:D >:D >:D ).
neregistrovaný "T.E.CH"
3. 3. 2007 23:03
Re: Finanční stránka
2Jenyk: Hondí 2,2iCTDi táhne od cca 1500 do 4500...jede to jak benzín. :D
neregistrovaný "Jenyk1"
3. 3. 2007 23:16
Re: Finanční stránka
No...motor to byl svého času výborný, ale mohu přece jen lehce pochybovat? Proč má potom šestikvalt? Já měl auto se šetikvaltem jen jednou a zařekl jsem se, že to mi už domů nesmí.
4. 3. 2007 12:28
Re: Finanční stránka
Já už jsem to s Josefem vzdal dávno... Toho neukecáš...

Napíš konkrétnu vec v čom som nemal podľa teba pravdu. Matematika nepustí >:D

S dieselem je to jinak. Prakticky vždy je k dispozici krouťák pro předjetí a nemusí se vytáčet. Těmto osobám včetně chlapů, ketří se dopravují a každý den na silnici nezávodí, diesel vyhovuje více.

S tým predbiehaním to nie je celkom pravda ale s ostatným súhlasím aj ja. >:D Keď mám čas a priestor predbieham kľudne na 5 pri 2000 ot. Keď nie tak radím 3 ale s dieslom musíš takisto podradiť niekedy. Jediný rozdiel je že namiesto 3 radíš možno 4. Ten KM nie je taký brutálny ale je pravda že na kľudnú jazdu je diesel pohodlnejší.

Je také zajímavé, že v zemích, kde je vyšší životní úroveň (nejvyšší je v LUX a také je tam prodáno v dieselu přes 80% aut) je sklon k nákupu dieselů vyšší. Tito lidé tam totiž neřeší vyšší kupní cenu a auto si koupují po důkladném zvážení všech paramerů.

A čo Japonsko a USA :?: Hlavne USA. Tam si vedia predstaviť diesel iba ak na poli >:D . A myslím že v Amerike sa najazdí podstatne viac km ako v Európe. Japonci takisto len pomaly zavádzajú diesle do osobných áut. Je jasné že sa tomu trendu v európe musia prispôsobiť. Proti prúdu sa plávať nedá. Navyše keď môžu predať drahšie auto a ešte zarobiť viac aj na servise, prečo by to nerobili? Koľko minie zákazník na palivo ide mimo nich.
neregistrovaný "DIM1"
5. 3. 2007 10:30
Re: Finanční stránka
Jozefe pokud bys použil čistě pragmaticky matematiku, tak si auto nekoupíš žádné :-)
5. 3. 2007 10:40
Re: Finanční stránka
Chodil by som peši :?: Je pravda že by mi to na škodu nebolo :D
neregistrovaný "Petr T."
3. 3. 2007 15:44
Naftové ráje
impaler:

:*)

Máš smůlu, Belgie je až na 2. místě.

1. Rakousko 80% v dieselu

2. Belgie, LUX cca 75%

3. Francie 65%

4. Itálie 65%

5. Španělsko 60%

..........................

X. Česká Republika (leden 2007) 47,5% na úrovni Německa a Spojeného Království

Celkem EU 2. rokem něco přse 50%
Rozbalit vlákno
0
Avatar - martin.z
3. 3. 2007 21:28
Bez nadpisu
Petr T:

Vic mi vadi, kdyz neukecam pritelkyni.. :-) No nic..
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kutil1"
8. 3. 2007 22:34
Bez nadpisu
To martin.z: Možná bych to mohl shrnout. U každého motoru je důležitá plocha momentu. Ani maximální výkon ani maximální moment nevypovídá o chování motoru. Výkon je násobek momentu a otáček.

Benzínový motor má plošší křivku momentu a maximem okolo 4000ot. a max výkonem v 6000ot.

Naftový motor má úplně plochou křivku momentu, ale moment je malý.

Naftový turbomotor má velký moment v nízkých otáčkách 1700-2000ot. Pak ale moment rychle klesá. Maximální výkon je už v 3500-4000ot.

Benzín se musí točit aby jel, turbodiesel se musí často řadit, aby se otáčky udržely v nízkých otáčkách. Tím je diesel vhodný na dlouhé cesty stálou rychlostí. Naopak benzín je vhodný pro pružnou jízdu po silnicích s proměnlivou rychlostí.

Chybou majitelů benzínových motorů je to, že dusí v nízkých otáčkách, kde motory nemají moment ale mají větší spotřebu. Takže pokud jde o celkové provozní náklady a auto nenajede víc jak 40000km ročně, tak je lepší benzín. Pokud auto najede více jak 40000km za rok nebo pokud majitel jezdí rád v nízkých otáčkách, tak je vhodný diesel.

Určitě ale už neplatí, že benzín je ve vyšších otáčkách hlučnější. Kamarád má Renault Scenic s benzínovým 2.0 s 6ti kvaltem a motor běhá v plném rozsahu otáček i když to vůbec není slyšet.

Měl jsem Mondeo 1.8 benzín a většinou jsem jezdil mezi 2000-3000ot. Je pokud bylo potřeba jsem podřadil a vytočil motor až na 6000ot. Bylo to mnohem příjemnější jak 2.2TDCI, které při předjíždění s rostoucími otáčkami klesá rychle moment a auto místo zrychlování přestane zrychlovat a je nutno přeřadit.
Rozbalit vlákno
10
9. 3. 2007 13:01
Re: Re:
Mne tiež benzín zaberá od 2000 ot. (75 km/h) celkom v pohode. Mal som milnú predstavu že benzín má priebeh momentu ako siuleta Lomnického štítu. Ale keď som teraz videl zopár kriviek nových motorov tak mám dojem že majú vhodnejší priebeh ako turbodiesle. Problém je ešte tá nižšia hodnota. Ani sprevodovaním sa nedosiahne rovnaký krútiaci moment na kolesách ako v prípade diesla. Ale je tu TSI od VW a ak sa to uchytí a ceny ostanú na podobnej úrovni ako sú teraz tak je to silná "konkurencia" dieslu. Ešte aby sa chytili aj ostatní výrobcovia.
Avatar - martin.z
9. 3. 2007 18:12
Re: Tah Tdci ve vyssich otackach
To: Kutil, Jenyk

Tak panove, hlavne Kutil ted jsem si precetl v tematu 2,2tdci tu tabulku kolik vam to toci ve 200km/h, ve 220 apod + ze od 3 tis. ot. na 5ku coz je 180km/h, ti to netahne.. Dobry no, ale asi mate trochu jiny problemy nez ja kterej takovejma rychlostma nejel uz asi 10 let !

To je jako k necemu potreba aby to od! 180km/h nahoru tahlo?? Kde a k cemu proboha?

To sis asi mel koupit jiny auto, ne? Me zajima zejmena jak se to chova v predpisovejch rychlostech a jednou jsem se s mondeem rozjel na chvilku na 150 az 160 kam to tlacilo naprosto suverene, ale hned jsem zase zklidnil hormon a vam bych doporucil to samy..
neregistrovaný "DIM1"
12. 3. 2007 11:23
Re: Tah Tdci ve vyssich otackach
Martine, teď jsem jezdil pár dní po Německu a tam když si najedeš do rychlého pruhu, tak potřebuješ někdy i ten zátah v těch 180km/h . Ale s mým šestikvaltem to je úplně v pohodě, to auto je tam na těch dálnicích jako doma. Shodou okolností jsem taky jezdil 1,8 T ( v Octávii ) a taky jsem byl párkrát v tom Německu......... motoricky byla Octávia s 1,8T více zábavná, z kopce se s ní dalo jet i 250km/h, ale to už byl člověk napružený a spocený............S Mondeem se dá jet na půl plynu 200, poslouchat rádio a řídit jednou rukou....... otáčkoměr někde v polovině......
neregistrovaný "DIM1"
12. 3. 2007 11:32
Re: Tah Tdci ve vyssich otackach
.......zpocený........, selbstverstandlich :-)
neregistrovaný "kutil1"
13. 3. 2007 16:22
Re: Tah Tdci ve vyssich otackach
To martin.z: Jezdím od roku 1984 a nikdy jsem nejezdil výrazně rychle. Začínal jsem s Žiguli, pak Passat 1.6D 4x4 který jel maximálně 140km/h.

Do roku 2000 se jezdilo přibližně stejně. Od roku 2001 jsem měl Mondeo 1.8 benzín s 85kW které bylo schopné jet 160km/h a v případě potřeby i 180km/h. Ale ani tyto rychlosti nestačily na udržení tempa na českých i zahraničních dálnicích. Mondeu bylo ve 160km/h dobře, ale při více lidech a boxu na střeše již nedokázala tak rychle jet. Byl jsem nucen stále řadit mezi 4 a 5 a i při tomto stylu byla jízda hlučná. Navíc byl problém v tom, že v pravém pruhu jely auta a kamióny 100km/h a v levém i při rychlosti 160km/h na mne občas někdo blikal.

Proto jsem současné auto volil s výkonem výrazně větším s možností načipovat motor na 460Nm/1750. Vnitřně doufám, že bude na dálnicích schválena 160km/h a že naopak ve městech bude větší kontrola rychlosti, ale že také přibude obchvatů a rychlostních silnic.

Bohužel jsou naše silnice plné aut se slabými motory a s důchodci v kloboucích, kteří jedou ještě o 20km/h rychlostí menší než je předepsaná a tak si příště také koupím slabé a pomalé auto, protože silnice budou tak plné aut a kamiónů, že stejně rychle jezdit nepůjde.

Problém českých silnic a dálnic je v jejich špatné kvalitě a ve velké různorodosti aut, od nových vozů se silnými motory ( zrychlení z 0-100km/h pod 10sec.) splňujícími EURO IV až po více jak 13let staré vraky (škodovky) se zrychlením více jak 20sec z 0-100km/h a nesplňujícími zádné emise.
14. 3. 2007 08:29
Re: Tah Tdci ve vyssich otackach
Nie si ty ten Kutil Tim z tej komédie ? >:D Neviem kde žiješ keď máš dojem že pri 160 - 180 km/h zavadzáš. Na našich diaľniciach rýchlosť 140 už začína byť nepríjemná lebo každú chvíľu ťa niekto pribrzdí. 130 - 140 môžeš ísť v pohode na tempomat. V Česku je to podobné. Aj keď je pravda že sa tam jazdí, resp. jazdilo >:D , o niečo rýchlejšie a agresívnejšie. Teraz sa chodíte vybúriť k nám >:D
neregistrovaný "kutil1"
16. 3. 2007 11:31
Re: Tah Tdci ve vyssich otackach
To Jozef035: Na tempomat se většinou po dálnici jezdit nedá, protože pravý pruh jede okolo 100km/h a levý přes 160km/h. Takže jet 140km/h znamená stále zrychlovat a pustit, protože když jedeš v pravém, tak musíš jet těch 100km/h a pokud chceš jet rychleji, tak musíš do levého, ale tam se na tebe tlačí auta jedoucí přes 160km/h. A do toho někdo z pravého začne 110km/h rychlostí předjíždět kamión jedoucí 100km/h. Takže se levý pruh prudce zpomalí na 110km/h. Takže na tempomat zapomeň.

Do toho je u nas stále více "oprsklých" kamiónů z Čech, Slovenska, Polska a Maďarska, kteří se předjíždějí rozdílem rychlostí do 5km/h nebo blokují levý pruh a jedou stejně rychle jako pravý a nebo předjíždějí tak, že tě vytlačí nebo jedou jeden na druhém v pravé pruhu a nedovolí ti odbočit z dálnice.

A pak jsou ještě ti samozvaní ochránci, kteří jedou v levém pruhu 130km/h a nepustí tě předjet.

Možná je to u Vás jiné.
neregistrovaný "Jenyk1"
16. 3. 2007 11:58
Re: Tah Tdci ve vyssich otackach
kutil: Asi žiješ někde jinde, nebo je to z těch 160 vidět jinak. Já jezdím do 140 podle GPS, podle tacha je to do 145. Na plné dálnici skutečně jedno auto z dvaceti jede ještě rychleji, ale výrazně (odhadem přes 150) mne už dlouho nikdo nepředjel. Většina jede vlevo 130 - 140. Na prázdnější dálnici je to už úplně v pohodě. Já tempomat nemám, ale hodil by se.
16. 3. 2007 12:05
Re: Tah Tdci ve vyssich otackach
No ja som mal predstavu že tempomat je zbytočný ale odkedy ho mám tak by som auto bez neho nechcel. U nás chodím v pohode po diaľnici 130 - 140 na tempomat. Viac je to nepohodlné lebo treba často brzdiť. Cestou na dovolenku cez Rakúsko a Slovinsko patrím pri 130 k tým rýchlejším. >:D Je pravda že diaľnica Brno - Pha je prepchatejšia ale bol som minulý rok 2 x v Prahe ešte pred platnosťou bodového zákona >:D , raz cez týždeň, raz sviatok - 1 máj, a dalo sa v pohode. Dovtedy sa u vás jazdilo rýchlejšie a agresívnejšie aj po obyčajných cestách oproti tomu ako je to na Slovensku. Teraz neviem. Údajne ste si už na tie body zvykli a vracia sa to do starých koľají :D
neregistrovaný "DR"
25. 3. 2007 12:12
Re: Tempomat
kutil: I na D1 se dá na tempomat jezdit naprosto v pohodě. Optimální podle mě je 140km/h tachometrových, což je lehce přes 130 reálně. Většinu času bez problémů můžeš jet v levém pruhu. Chce to sledovat provoz a reagovat předvídavě, což bys snad měl dělat i bez tempomatu. Když třeba vidím, že kus přede mnou začal předjíždět kamion, tak tempomat vypnu a nechám auto zvolna zpomalovat, takže dojedu ke kamiounu v okamžiku, kdy už se řadí zpět do pravého pruhu a já zase zapnu tempomat a frčím dál. Stejně tak když mě někdo dojíždí, tak mu podle situace buď uhnu, nebo přidám, nebo když ho moc zajímá, co mám v kufru, tak nepřidám a uhnu až když je vpravo opravdu dost prostotu, abych nemusel zpomalit. Snažím se nikomu nepřekážet a jen zcela výjmečně někdo překáží mě - a pár vteřin zdržení mě nezabije.

Tímhle způsobem se dá i D1 projet od začátku do konce bez toho, abych musel dát nohu na plynový pedál. A čas od času stisknout tlačítko na volantu mi nepřipadá nijak únavné, zvlášť když ten volant můžu pohodlně držet tak, že na tom tlačíku mám prst praticky trvale.

Já už tempomat mám ve třetím autě, do STčka jsemo si ho musel sám domontovat, ale stálo mi to za to. Nemusím hlídat, jestli nejedu moc rychle nebo moc pomalu (úžasná výhoda) a pravá noha si může odpočívat. Auto bez tempomatu už bych nechtěl.
Avatar - martin.z
9. 3. 2007 17:59
Bez nadpisu
to kutil:

Neco na tom co rikas je a ja navic nemuzu hodnotit 2,2tdci protoze ho vubec neznam, vlastnim 2,0 tdci viz. podpis, ale pripada mi ze jste nejaky hnidopichove.

Me osobni srovnani je-predchozi auto: passat 1,8Turbo benzin manual 110kw, moment od 1.780 ot. az nekam do vysin pres 4.000 ot. konstantni 210 NM (jsem si naprosto jistej ze urcite nabizel vic nez 1,8 atmosferickej v mondeu)

dojmy-parada, dodnes proti nemu ani slovo, tichej, kultivovanej i za studena-po meste doslova raketa, kdyz se mi chtelo zavodit. Ale na dalnici to k pruznymu zrychlovani aby me nehrnuly nejaky tdi to vytaceni vyzadovalo.

Celkove spokojenost a spotreba kombinovana kolem 7,8

Soucasne auto: viz. podpis, dojmy jsou takove ze za studena je proste snizeny akusticky komfort nez se to ohreje, ale zadna traga. Celkove pri pokusu o ostrou jitdu nebo zavodeni po meste to samozrejme neni takovej dravec, ale tahne to bez citelneho uvadani az k 4.000 otacek!! Specielne kvuli vam remcalum jsem to vyzkousel, Jenyk se stejnou motorizaci tvrdi to stejne, takze pokud mate nejaky problem tak to neni problem dieselu obecne, ale spis naladeni toho vaseho 2,2 tdci...na dalnici nad 100km/h me to zrychluje znatelne pohodlneji-tedy bez nutnosti vytaci jak u F1.

Celkove spokojenost, proste byl jsem spokojenej predtim, jsem i ted.

Niceho nelituju a oba motory bych doporucil, ale ja jsem klidnej jezdec.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Jenyk1"
9. 3. 2007 18:04
Re: Re:
Souhlas. Dnes jsem na dálnici několikrát přidržel plyn na podlaze, abych rozhýbal rozváděcí lopatky turba. Táhne to bez zaváhání přes 4000, pak je cítit uvadání a vzápětí při 4400 to řadí nahoru. Při 3000 a výš je to v nejlepší kondici. Auto má najeto 68000 a filtr K&N v airboxu.
Avatar - martin.z
13. 3. 2007 21:20
rychlost
To Kutil:

tak tohle mi silne pripomnelo to co nam rikali ucitele jeste nekde na zakladce na nase vymluvy "kdyz ti ostatni reknou ze mas skocit z okna tak taky skocis?"

To jak rychle se zene stado me vubec nezajima protoze nejsem vul-tedy ted to myslim obrazne a zejmena tehdy pokud to je za hranici predpisu, nasledky v podobe pokuty, bodu a jeste hure pripadne nehody(ktera by se treba stala i pri predpisove rychlosti, ale pri nepredpisove by ve me hlodalo ze jsem mel jet pomaleji) si totiz nese kazdy sam a nikoho (policii, soud atd.) pak nebude zajimat ze ostatni jeli preci taky tak rychle...

Krom toho nechapu jak na tebe muze nekdo blikat pokud jedes co nejvice napravo a levejsi pruh vyuzil jen napr. na predjeti kamionu atd.

Ja jezdim po D1 100km/h byt jen kratky usek Praha-Mirosovice a nikdo na me neblika ani netroubi, neseru se do leveho.

Ted jsem jel po D8 az z nemecka porad v pravem a taky jsem nikomu neprekazel.

Mimochodem ve svedsku zvedaji rychlost ze 110 na 120 a to jeste snad jen tam kde maji vic nez 3 pruhy :-) ale tady v cz samozrejme mame asi lepsi silnice, lepsi a zodpovednejsi ridice a v neposledni rade hlavne novejsi vozovy park a v lepsim stavu takze my si muzem holt dovolit jinou ligu....

Jinak mam najeto pracovne stovky tisic km, jezdil jsem denodenne celou pracovni dobu a je mi 30 takze k jogurtovejm brejlim a hucce na hlave mam jeste hodne daleko.

Mysli si co chces ale taky nekdo muze zareagovat tak jak necekas a to ze si to ty vysvetlis jako jeho chybu muze byt dost neobjektivni pohled pokud jedes 160 nekde kde je povolenych 130...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "cartmanxv"
15. 3. 2007 20:01
ad vstřikování
[Tak jsem si přečetl celou Vaši diskuzi a je to tak půl na půl.Potřeboval bych poradit-chtěl bych si koupit Mondeo kombi 2.0, ale váhám mezi TDDi a TDCi, četl jsem, že TDDi má sice větší spotřebu, ale vůbec žádné potíže se vstřiky.Naopak TDCi je velmi citlivé na kvalitu a čistotu nafty, vstřikovače stojí až 15.tis. jeden. Benzínu bych nse raději vyhnul, mám naftovou Sierru a zvykl jsem si na klidnější průběh jízdy, nikam nechvátám. Máte někdo negativní zkušenosti s TDCi? Dík >:D
Rozbalit vlákno
3
16. 3. 2007 08:19
Re: ad vstřikování
Karle, přečti si ještě vedle tu delší (2,2). Tam je zkušeností habakuk. TDCi má svoje rizika, podrobněji to rozepisovat nemá cenu, je to tam.

TDDi nevím, ale nezjednodušoval bych to zas tak moc na černé a bílé.
neregistrovaný "DIM1"
16. 3. 2007 11:33
Re: ad vstřikování
Pokud vím, TDDi problémy - nějaké chronické - s motorem v podstatě nemělo, což se o TDCi říct nedá......
neregistrovaný "DR"
25. 3. 2007 12:19
Re: ad vstřikování
Karel Moc: na výběr motoru a jeslti naftu, nebo bezín má dost velký vliv taky to, jak moc jezdíš a jakým stylem. Jestli by ti stačilo 85kW, tak kup TDDi a jsi v klidu, pokud potřebuješ TDCi, tak o vstřikovačích si můžeš přečíst tady [odkaz] je to trochu kratší, než zdejší téma o 2.2 TDCi (nic proti němu).

Ale obecně, u TDCi je základ kvalitní nafta a pokud možnou auto, které na žádnou jinou (než kvalitní) naftu nikdy nejezdilo. Což je u nás trochu problém. TDDi je v tomto ohledu podstantně méně citlivý motor (nemá vysokotlaké vstřikování), takže podle zkušeností jeho majitelů se tam jenom leje nafta a mění olej a ono to jezdí a jezdí a jezdí. Samozřejmě, i TDDi se může porouchat, ale to platí o jakémkoliv motoru a opravy TDDi nijak cenově nevyčnívají (jako že když už se na tom něco vysype, tak oprava nespolkne půlku ceny auta). Ale i tady je potřeba vybírat a nekoupit auto s motorem těsně před smrtí.
neregistrovaný "Petr T."
25. 3. 2007 13:26
TDDi versus TDCi
Karel Moc:

TDDi bych se vyhnul, je opravdu dost hlučné. Také komplikované čerpadlo VP44, když se podělá, tak jsou náklady na opravu vyšší než u TDCi. A to ješně nemluvím o mechanických vstřikovačích, které také potřebují seřídit a zrepasovat. Jejich cena jako nového dílu je pak prakticky shodná se vstřikovači common rail.

Když si budeš dávat u TDCi pozor na naftu, případně budeš semtam přidávat kvalitní aditiva, nemáš problém. Auto se Ti pak odmění vysokou ovladatelností a dynamikou.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kutil1"
25. 3. 2007 21:26
Tempomat
To DR053: No, jet na tempomat, znaená nevypínat ho. >:D

Najezdil jsem dost po USA a tam opravdu tempomat na dálnicích měl smysl. Když jsem jel přes Mohave, tak jsem nastavil 50mil a několik hodin jsem drandil.

Ale pokud mám tempomat pořád vypínat a zapínat, tak ztrácí smysl, protože když tempomat zapnu a pustím plyn tak začne auto nejprve zpomalovat a potom až přidá na zvolenou rychlost.

Ještě horší je to když stisknu SET, auto začne zpomalovat. Když pak znovu nastavím tempomat pomocí SET, tak auto začne prudce zrychlovat na zvolenou rychlost, mnohem rychleji než bych to udělal nohou a hlavně si vezme více nafty.

To taky byl jediný problém tempomatu v USA, auto s tempomatem si vzalo výrazně více benzínu než bez tempomatu. :?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "DR"
25. 3. 2007 23:16
Re: Tempomat
kutil: Jestli si myslíš, že se všechny tempomaty ve všech autech chovají stejně debilně, jako ten, který sis vyzkoušel v nějaké káře v USA ..... tak asi nemá smysl ti navrhovat, aby sis nejdřív vyzkoušel tempomat v mondeu, než prohlásíš, že na tempomat se na dálnic většinou jezdit nedá. Já už jsem s ním po našich dálnicích pár desítek tisíc km najezdil.

Ale jestli tvá představa používání tempomatu znamená v praze ho zapnou a až do brna na něj nesáhnout, tak souhlasím, to u nás kutečně nejde - i když v noci se občas může zadařit. Ale ujet 200 km v kuse na tempomat se ti asi normálně nepodaří nikde v evropě, tady se to od USA trochu liší, jak silnice, tak i auta. To asi nemá smysl dál rozebírat.
26. 3. 2007 08:18
Re: Tempomat
DR053:

Už dlouho za mě někdo tak pěkně neřek, co se mi tlačí z huby :).

kutil: ty jsi snad provokatér nebo co...pro tvoji informaci, můj automat se chová způsobněji a nejspíš i ekonomičtěji než já. Co mu dám, to drží, o nějakém kolísání nemůže být řeč. Na GPS po rovině se projevují výkyvy odhadem tak 1-3 km/h.

Jediné, co tento přístrojek ještě neumí, je předvídat stoupání a přidat včas, ev. neubírat v předchozím klesání. Tímto zdravím soudruhy z Forda a Mercedesu jako inovátora, aby hledali řešení. :-) No radši možná ne, už tak je to trochu divoký, samo si to šlape na plyn...ale využívám hojně a spokojeně. V USA jsem byl taky a kdo to srovnává s Evropou, je asi línej přemejšlet, zato pseudomoudro má vždycky po ruce. Howgh.
neregistrovaný "kutil1"
26. 3. 2007 09:54
Bez nadpisu
To impaler, DR053: To co jsem popisoval je chování tempomatu u Mondea. Dnes jsem zkusil použít tempomat na cestě z Prahy do Kralup na dálnici a musel jsem ho víc jak 10x zapnout a vypnout. Pokaždé když jsem ho zapnul, tak prudce přidal aby dosáhl požadované rychlosti. Oproti jízdě bez tempomatu byla spotřeba o 0,5litru vyšší. Už třeba jen proto, že na rozdíl od tempomatu poznám kde je kopec a uberu nebo podřadím a z kopce že vyřazuju.

Když si přečteš jakoukoliv odbornou literaturu, tak se dočteš, že tempomat zlepší komfort jízdy, ale zvýší spotřebu. A co se týče inovací tak Ford nabízí inteligentní tempomat, který hlídá vzdálenost od auta před tebou. Dobrý, jen je trochu dražší (cca 50tis.).

A ještě k tomu používání tempomatu na českých dálnicích. Pokud budou jezdit v Čechách takový hov*da, který se na poslední chvíli snaží ostatní očůr*t a ukázat jim jaký jsou kingové a jak na ně ostatní nemají a který když je zůžení do jednoho pruhu, tak se snaží do poslední chvíle předjet a tam kde je 80km/h, tak jede 120km/h, tak není možné jezdit plynule a s tempomatem.

Totéž platí i o kamiónech z Polska, Slovenska, Maďarska apod, kdy jeden předjíždí druhý s rozdílem rychlosti 0,5km/h nebo kdy blokují levý pruh, aby je náhodou nepředjelo nějaké osobní auto.

Mám zkušenost na sjezdu z teplické dálnice na Proseku směr Průmyslová, kdy dříve jezdili kamióny v pravém pruhu a osobní v levém, protože kamióny se rozjíždějí pomalejí a tak jich nestihne projet tolik co osobních aut. V poslední době se kamióny řadí do obou pruhů a tím blokují dopravu a způsobují dlouhé fronty.

Jsem pro zákaz ježdění kamiónu v pruhu nejvíce vlevo a v období pátek večer a o víkendu. Kamióny nejsou nutné, jsou jen produktem matiriálního zaměření obyvatel ČR a Evropy. Jen vysoké poplatky za provoz kamiónů umožní využívat železnici pro dopravu zboží.

Včera jsem narazil na kamióny i ve Zbraslavi a Dolních Břežanech kudy si zkracují cestu na D1. Ale to už je jiné téma.
Rozbalit vlákno
2
26. 3. 2007 22:50
Re: Re:
kutil:

Nějak si asi nerozumíme. K tempomatu:

Nerozumím - nastavuji tak, že dám + a set (nebo jak to je), což je pro tempomat pokyn k držení aktuální rychlosti. Nepřidává, proč taky. Předpokládám samozřejmě, že jsem v odpovídajících otáčkách, tj. mám vhodný kvalt. Tedy jedu na šestku 130 a zapnu to a dál můžu dát nohu z plynu, aniž by si kdokoli, kdo mi nekouká na ruce a na nohy, musel nutně všimnou, že stroj převzal autopilot.

K dojíždění na konec pruhu, který bude končit:

Nekomentuju konkrétní situaci, to je samozřejmě potřeba znát přesně. Ovšem obecně jsem se naučil nebýt vůl a neřadit se způsobně příliš brzy do pruhu, který pokračuje - zákon jasně říká, že na konci je pravidlo zipu, za druhé to zbytečně zdržuje - každé auto předčasně zařazené brzdí vše za sebou, protože se tam různě vmačkávají a tak podobně. Pak to má mnohem dřív efekt brždění souvislé řady aut před semaforem. Taky by se dalo říct, že na zelenou se celá řada může stejně rozjet a nezdržovat se, ale v praxi to tak nechodí a poskakuje se a zdržuje navzájem. Čím víc těchto impulsů předčasně, tím hůř - moje teorie může mít trhliny, ale prostě nějakou dobu už jezdím na konec a vydělávám na tom a kašlu na někoho, kdo nezná zákon zipu a myslí si, že má morální právo na mě troubit a nadávat. Samozřejmě to nijak schválně nepřeháním, jak se mně podobní pomalu zařazují, necpu se ještě víc dopředu a jedu taky do pruhu, který pokračuje.
neregistrovaný "Jenyk1"
26. 3. 2007 22:59
Re: Re:
Řekl bych že nejlepší rada je ta nebýt vůl.

Jinak se zipem bacha, máš sice při zařazování přednost, ale nesmíš si ji vynucovat. Pokud by ses přitom s někým srazil, asi bys byl viníkem. Řekl bych, že je lepší raději slušně počkat než někdo udělá mezeru, násilně se do pruhu rvát vyvolá většinou obrannou reakci. A blbce nepředěláš.
neregistrovaný "kutil1"
27. 3. 2007 10:32
Bez nadpisu
To impaler: Hm, nerozumíme. V jiných vozech je totiž tempomat jako 2 tlačítka + a -. Když jedeš a stiskneš +, tak se zapne tempomat a drží rychlost za tebe. Mačkáním + a - měníš rychlost. Když vyřadíš nebo šlápneš na brzdu, tak se vypne. Když znovu stiskneš +, tak zase udržuje rychlost kterou jedeš. Ale když nemáš zapnutý tempomat a stiskneš - tak se snaží tempomat nastavit rychlost, kteru jsi jel předtím. A to se právě snaží prudkým přidáním.

Tento jednoduchý tempomat o 2 tlačítkách dokázal Ford rozšířit v Mondeu na 5 ?!?!?

+(SET),-,RESUME,ON,OFF

Většina je jich k ničemu a zase používáš + nebo - a SET. A právě když chceš znovu zapnout tempomat a chceš jet stejnou rychlostí jakou jsi jel s tempomatem předtím, tak stiskneš SET a auto prudce zrychlý aby dosáhlo původní rychlosti. Podle FMC je ON a OFF jen proto, že je tempomat samostatná nezávislá šoučást domontovávaná do auta. Prostě je Mondeo poskládané z toho co dům dal v období 2001-2007.

A k tomu řazení před zůžením. Pokud by fungoval ZIP při kterém by se plynule řadili auta z obou pruhů tak v pohodě. Ale teď to vypadá tak, že při zůžení do pravého pruhu se většina aut z levého postupně zařadí plynule do pravého. Pak se ale najdou tací, kteří jedou na plný pecky v levém až skoro k zůžení, vecpou se do pravého a tam to zašlápnou. Tento postup automaticky způsobí, že musí přibrzdit celá řada jedoucí vpravo. Takže kvůli jednomu bl*ci který má radost jak nad všema vyzrál, musí všichni brzdit. Ono holt je dnes doba taková, že všichni myslí jen na sebe a co ostatní je jim ukradené. Vidím to denně všude kolem sebe a na silnici se to projeví nejvíce. :shock:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - martin.z
27. 3. 2007 11:35
tempomat
to Kutil:

mas v tom popisu vecne chyby. Skutecna tlacitka tam jsou:

nalevo ON, OFF

napravo RESUME, +(SET), -

tlacitka ON a OFF jsou jasna, ON-vzdy po nastartovani nutno pouzit k aktivaci moznosti funkce (nikolv funkce samotne)

OFF - slouzi k vypnuti moznosti vyuziti tempomatu - ja jsem to jeste nikdy nepouzil, taky nechapu na co to tam vlastne dali ale je sto stejne jak u volva.

RESUME slouzi k tomu o cem ty tvrdis ze k tomu slouzi + (SET) a tedy k obnove puvodne nastavene rychlosti

+ (SET) pri jednorazovem zmacknuti slouzi k nastaveni aktualni rychlosti kterou se zrovna jede - po te co uz je tempomat nastaven zvysuje plynule nebo krokove rychlost

- slouzi take jako SET a nebo po te co uz je tempomat nastaven snizuje plynule nebo krokove rychlost.

Takze pokud chces neco a mackas neco jineho tak je chyba tzv. mezi klavesnici a zidli a jinak je problem v tom ze jsi moc narocnej protoze temito 3 funkcemi napravo volantu , tedy resume + a - pricemz dve posledni fungujou jako SET disponujou vsechny tempomaty co jsem videl jen maji treba jinak udelane jejich voleni-viz. koncern vw kde to byva na blinkrove pacce.

Co se tyce ON a OFF nalevo, ty bych osobne taky zrusil a nechal proste moznost tempomatu zapnutou stale a nebo na tlacitku co ma pevne polohy jako treba to vw. To zapinani po kazdem staru mi nesedne.

Jedine
Rozbalit vlákno
2
27. 3. 2007 19:14
Re: Bez nadpisu
No ostalo im na ľavej strane voľné miesto tak tam dali tlačítka ON a OFF >:D Radšej ich mohli ušetriť a tie tri potrebné mohli podsvietiť :?
Avatar - martin.z
27. 3. 2007 20:24
Bez nadpisu
To Josef035:

presne tak!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "cartmanxv"
29. 3. 2007 19:23
TDDi versus TDCi
Petr T.

DR053:Díky za názor, diskusi na Club Ford jsem přečetl celou, velmi zajímavé..Osobně se spíše přikláním k TDCi, je to přece jen novější typ motoru.Možná je to pitomost, ale nesnížilo by citlivost TDCi na kvalitu nafty přidání ještě jednoho palivového filtru na potrubí přívodu? Mazivost by to asi nevyřešilo, ale byl bych klidnější, co se týče mikronečistot.Volil bych filtr ze Sierry i s pumpičkou.Ale možná je to zbytečné....?

Zatím budu šetřit many a sbírat cenné informace.

Karel

Ford Sierra 1.8 TD Ghia
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "DR"
31. 3. 2007 12:42
Re: TDDi versus TDCi
Karel Moc: další palivový filtr si tam samozřejmě dát můžeš, třeba i 3 ;-), ale jednou z reakcí Forda na problémy s TDCi bylo zavedení jemnějšího palivového filtr. Takže když budeš dávat originál filtr, případně ho jako někteří zde diskutující měnit ve zkráceném intervalu, děláš IMHO maximum možného. Filtr ze Sierry asi zdaleka tak jemný nebude - a k čemu by ti byla ta pumpička? TDCi i TDDi mají u nádrže elektrické podávací čerpadlo.

Základ pro bezproblémový provoz TDCi je kvalitní nafta. I když tady spousta lidí přísahá na dodatečná aditiva, osobně je považuju jenom za nouzové řešení a připadá mi to stejné, jako když se pro dvoutakty musel míchat benzín s olejem - taky bylo potřeba dodržet předepsaný poměr, jinak to buď kouřilo a mizerně jelo, nebo hrozilo zadření motoru. U TDCi je to to samé, jen je ten motor podstatně choulostivější a je potřeba být při dávkování opravdu přesný a pečlivý. Když se k tomu přidá možnost nějaké reakce dodatečných aditiv s aditivy už obsaženými v palivu, nevidím žádný důvod k jásotu. BTW, olej pro dvoutakty se kvůli lepšímů smíchání měl míchat s benzínem buď v kanystru, nebo ve zvláštní nádobě, ono zadřit kvůli špatně promíchanému palivu motor ... 8-s

TDDi a TDCi jsou konstrukčně shodné motory, liší se jenom systémem vstřikování - zbytek je shodný. V podstatě se dá říct, že TDCi je motor TDDi s common railem.
neregistrovaný "ozawa"
31. 3. 2007 16:07
Ford
Mám služební mondeo - r.v.2005. Najeto 112 000. Za celou tu dobu,co mu dávám za uši(je přeci jen služební, že), tak se vyskytl jen jeden problém se vstřikem - začal rosit okolo) - vyměněno v záruce. Pokud chceš uživatelské reference - vynikající podvozek - s ESP poměrně blbuvzdorný. Nepodceňovat dodržování pravidelných servisních intervalů a bude vše v pohodě. Jenom na to neobouvej barumky - ty se sjíždí jako divé - pirellky vydrží víc ;-) . Zkrátka - velmi dobré rodinné či služební auto.
Rozbalit vlákno
2
1. 4. 2007 20:15
Re: Ford
Jenom na to neobouvej barumky - ty se sjíždí jako divé - pirellky vydrží víc

Pirelli nebrať :!: Mám ich zimné aj letné a hučia odnova. Teraz som prezul letné a hučí to ako keby som mal namiesto kolies pásy. Radšej zoderiem gumy po 30 tis. km ak budú tiché, ako sa mám voziť na gumách ktoré by vydržali 50 tis. km ale aj tak ich po 30 tis. vyhodím lebo hučia. So zimnými Barumami mám z predchádzajúceho auta dobré skúsenosti. Boli tiché mal som ich 50 tis. km a po tretej sezóne som ich vymenil len preto že na zimných je lepšie mať hlbší dezén. Neboli ešte total zodraté. Mal som ich 2 x. Ale letné Barumy hučali ako terajšie Pirelli. To je fakt. Vymenil som ich po jednej sezóne.
neregistrovaný "DR"
2. 4. 2007 10:29
Re: Ford
Jenom na to neobouvej barumky - ty se sjíždí jako divé - pirellky vydrží víc

Pirelli nebrať Mám ich zimné aj letné a hučia odnova.

Nic proti, ale podobné obecné "rady" jsou na ho*no. Uvědomujete si, kolik různých typů pneu dělá Pirelli a konec konců i Barum? A že se každý ten typ gumy většinou každý rok vylepšuje, takže guma, která jeden rok v testech propadne v nich druhý rok může excelovat (např. teď Bridgestone Turanza ER300)? Momentálně mám na svých autech pneu značek GoodYear, Dunlop, Pirelli, Continental, Semperit, Bridgestone, a zbytek si nepamatuju. Na barumkách (Bravura) jsem toho taky dost najezdil. Co jsem měl problémy, tak obvykle s pneu, které měly moc vysokou životnost - protože na mokru stály za prd (a to citelně :-(). Shodou okolností to byly Micheliny a Klebery - mám snad kvůli tomu tvrdit, že Micheliny a Klebery nestojí za nic? A přitom třeba zmíněné bravury na mokru neměly problémy ani jako hodně ojeté. Pokud to chcete tak moc prožívat, projděte si testy pneu, samozřejmě v rozměru, který je co nejbližší tomu vašemu a samozřejmě současné testy, ne 10 let staré. Co vám kdo doporučí na netu berte ale s hodně velkou rezervou.Protože málokdo jezdí současné na víc než jednom typu pneu, takže težko může jakkoliv objektivně srovnávat. V tomhle směru mají hromadné testy mnohem větší vypovídací hodnotu.
neregistrovaný "cartmanxv"
31. 3. 2007 20:12
TDDi versus TDCi
to:DR053

S tím podávacím čerpadlem jsem to nevěděl, Sierra nic takového nemá.....Myslel jsem pumpičku kvůli odvzdušňování systému po výměně filtru, ale el. čerpadlo to tedy řeší.

S nutností tankovat kvalitní naftu pochopitelně souhlasím, sice je trochu dražší než u neznačkových pump, ale náklady se podle mě vrátí na opravách a výměně vstřiků.

Karel

--------------------------------

Ford Sierra 1.8 TD Ghia
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "cartmanxv"
31. 3. 2007 20:35
TDDi
Ještě mě zarazila jedna věc-našel jsem v inzerátech TDDi z roku 2004, myslel jsem si, že se tyto motory přestaly montovat již dříve. Ale třeba z r.2005 jsem neobjevil žádný. Nevíte, v kterém roce se tedy přestaly montovat?

Dík Karel

-------------------------------------

Ford Sierra 1.8 TD Ghia
Rozbalit vlákno
0
2. 4. 2007 10:55
Tlačítka tempomatu
Osobně mi vyhovuje, že se aktivace musí potvrdit druhým stisknutím - beru to jako bezpečnostní prvek tam, kde může jít o velmi nebezpečnou věc. Akorát sem musel tady položit dotaz, jak se to pouští. :)

Podsvícení by bylo gut, aspoň je tam ten hmatový proužek.

Tlačítko OFF používám a připadá mi fajn - na dálnici potřebuju zpomalovat bez plynu a není pohodlné pro mě ani pro cestující brzdit nebo dokonce jinak zbytečně ťukat do spojky. Prostě na takové to doklouzání za někým pomalejším.

RESUME moc nechápu, čím se řídí - málokdy zafunguje, nepamatuje si to moc dlouho, ale úplně konsistentní chování jsem zatím nerozpoznal. Často neudělá nic, musím to znovu nastavit pomocí SET. Mačkám předtím ON, nebo nemačkám, chová se to všelijak. Ale byl jsem líný študovat návod, zas tak často to nevyužiju.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "DR"
2. 4. 2007 11:13
RE: Tlačítka tempomatu
Tempomat se IMHO ovládá jednoduše. Na tvůj styl jízdy je ideální tlačítko "=". tím se tempomat dočasně deaktivuje, opětovným stiskem se vrací na posledně nastavenou rychlost. Jinak se tempomat vypíná(deaktivuje) při poklesu nebo zvýšení rychlosti o nějakou hodnotu, tuším 10-20km/h).

Takže místo tlačítka "OFF", po jehož použití tempmat zapomene veškeré nastavení, používej tlačítko "=" a ušetříš si nastavování. Někdy opravdu není od věci si ten návod přečíst ;-).

[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mazo"
5. 4. 2007 09:34
návod
DR053 diky, pomohol si aj mne.

Vcera som do noci hladal nejake zmienky o navode na Mondeo a neuspesne, zrejme ste to tu uz preberali - existuje nieco take na webe? Kludne aj English, v aute som nemal samozrejme ziaden...ani ten francuzky :-(

Okrem vyhnutiu sa nejakym chybam pri pouzivani (vid tempomat) som chcel zistit aj zakladne technicke udaje ako je hustenie pneumatik a pod. - to som uz vsetko nasiel, ale ten navod nie...
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57