Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: 2,0 TDCI 96 kw, pocit pri jazde, zvuky, vibracie

neregistrovaný "gpat69"
31. 3. 2007 12:23
2,0 TDCI 96 kw, pocit pri jazde, zvuky, vibracie
Kupil som ojazdene Mondeo kombi, 96 kW. Pri jazde mi pri 1600 - 1800 otackach po zahriati motora vydava auto drncivy zvuk, toto drncanie sa prenasa aj do volantu a pedalov, po prekroceni tejto hranice otacok je vsetko znova OK. Najviac je to citit pri zaradeni 6 - tky a jemnej jazde okolo 100 km/ hod. Zatial to riesim tak, ze otacky udrzujem pri jazde okolo 2000 ale zacina mi to dost vadit. Podla specifikacii niekde okolo 1750 ot/min sa zapina turbo takze dufam ze to nie je ono. Nikto mi nevie povedat co to je a tak sa skusim opytat vas ci nemate podobnu skusenost

Este by som sa chcel opytat aku skusenost mate s mondeom 6 rychl. s radenim rychlostnych stupnov alebo v akych otackach udrzujete motor pri beznej jazde (kvoli spotrebe, zatahu, atd)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Krkovicka"
2. 4. 2007 09:44
Vibrace
Mam ten samy problem uz 35tis km..Zatim jsem se bohuzel nedopatral kloudne odpovedi co by mohlo byt zdrojem toho vrceni. Me osobne by se nejvice libilo, kdyby to byly svody nebo oplechovani vyfukoveho potrubi, coz nekteri tvrdi, ale taky to muze byt neco jineho. Mam 05/2003 a ty?

Jinak k jizde na 6- na okreskach ji neradim, jednak kvuli tomu vrceni a jednak proto, ze solidne tahne az od 120km/h. Otacky je dobry drzet kolem 2000, ale kazdymu vyhovuje neco jineho.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "gpat69"
2. 4. 2007 16:47
Re: Vibrace
Ja mam 04/2006 130k TDCi, pozeral som vsetko a vobec neviem co by to mohlo byt, najhorsie co to moze byt je NEOPTIMALNY privod paliva tryskami pri nizkych otackach / vykone (to dufam nemoze byt lebo to by bolo financne zle), alebo turbo nabeh - mne to robi v tych otackach kedy by malo startovat turbo (co je tiez draha oprava) . Samozrejme neexistuje mechanik, ktory by to vedel diagnostikovat skonstatuju ze to robi ale nevedia ze co je pricina.

zacal som jazdit okolo 2000 ot/min a da sa to vydrzat ale niekedy ked treba trocha ubrat (zakruta a pod.) tak to zadrnci co mi lezie na nervy.

Je este mozne ze tieto motory su 16 V (treba viac vytacat) a pod 2000 ot/min su to ventily ale neviem vobec ci sa daju stelovat alebo su samonastavovacie

Predtym som mal renault megane 2004 td a ten siel od 1500 ot ale zas je to slaby vykon len 60 kw.
neregistrovaný "Petr T."
2. 4. 2007 17:10
Zapni klimatizaci...
gpat69:

... a sleduj, jesli se "vibrační" otáčky někam posunou či ne.

Dej vědět!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "DIM1"
3. 4. 2007 11:40
Re: Zapni klimatizaci...
Petře , ty vibrace od napínacích kladek , které souvisí s klimou, ale rachotí jen navolnoběhu, pokud já vím....

Zkus v okamžiku, kdy to je slyšet, potlačit na řadící páku dopředu nebo do boku. Mě to v 2,0 96 kw pomáhalo, ale nic to samozřejmě neřeší, jak se ta páka pustí, je to zpátky :-(

Ty kladky má údajně ford nějaké nové a že už snad konečně nerachotí. Víte o tom něco ??
neregistrovaný "Jolly"
3. 4. 2007 12:42
Bez nadpisu
vobec neviem co by to mohlo byt, najhorsie co to moze byt je NEOPTIMALNY privod paliva tryskami pri nizkych otackach / vykone (to dufam nemoze byt lebo to by bolo financne zle), alebo turbo nabeh - mne to robi v tych otackach kedy by malo startovat turbo (co je tiez draha oprava)

Diagnostikovat něco takhle je pitomost, od toho se servis a mechanici v něm.

Ale možná jste ve výčtu možných závad zapomněli ještě na jednu drahou srandu - zničený dvouhmotový setrvačník, ale 100 % nevím, jestli ho zrovna tohle Mondeo má. Příznaky by ale zhruba odpovídaly - tím samozřejmě nechci někoho strašit, doufejte že je to nějaká prkotina.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Petr T."
3. 4. 2007 14:03
Re: Dvouhmoťák
Jolly:

Ten to není, je trochu slyšet pouze při chcípání když máš neutrál. Potom to zacvaká, to je vše.
neregistrovaný "Petr T."
3. 4. 2007 14:02
Vibrace
DIM:

Ne, není to tak, Dime, ty máš 2,2 a tam to bude jinak.

U mne je volnoběh zcela OK a vibrace se dostavují kolem 1200 otáček 1. spektrum a kolem 1450 ot 2. spektrum.

Po zapnutí klimy se to posouvá, teď nevím jestli výše, či níže ale posouvá. U Fordu mi řekli ať si pouštím rádio tak to dělám.

Ale i bez rádia jsem se to naučil ignorovat.

Příští auto to dělat nesmí ale na druhou stranu mi z Mondea nejdou ŽÁDNÉ pazvuky, nic, kromě těchto vibrací. Už je nevnímám.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "DIM1"
3. 4. 2007 16:38
Re: Vibrace
Petře čau, mě to ale dělalo na volnoběhu i u toho 2,0 TDCi. Po výměně se to tak na pár měsíců uklidní a pak znovu..........
neregistrovaný "gpat69"
3. 4. 2007 16:56
Re: Vibrace
ked zapnem klimu nic sa nezmen i vibracie su pritomne okolo 1600 - 1800 otacok, je to ZVUK EFEKT + VIBRACIE DO VOLANTU A PEDALOV

riesim to tak ze rychlo pridam a tak to zacitim len kratko :-)

Ad mechanici - Vobec netusia, niekedy mam pocit ze na mna pozeraju s vyvalenymi ocami ako keby som im nehovoril o autach ale o jadrovej fyzike

rychlostnou pakou som hybal - nepomohlo

Rozmyslam este v akych otackach jazdite - okresky, dialnica myslim tym kedy preradujete - nepotrebuje ten fordacky TDCi tocit nad 2000 / min ???

Ja uz dva tyzden (2000 km) jazdim nad 2000 ot/min a spotreba OK ta ista ako predtym (cca 6,5) len subjektivne som si musel zvyknut na pocit ze viac motor pri beznej jazde vytacam (50 v meste na 3 rychl. stupen jazdieval som na 4)
neregistrovaný "DIM1"
4. 4. 2007 11:21
Re: Vibrace
Vibrace do pedálů a volantu ? To je něco nevyváženého a nebo uvolněného ! Občas byly problémy se silentbloky upevnění motoru. Buď odešla ta guma úplně a nebo potřebovaly kousek přitáhnout. Ať se na to podívají tam.
neregistrovaný "Jolly"
3. 4. 2007 15:01
Bez nadpisu
Ten to není, je trochu slyšet pouze při chcípání když máš neutrál. Potom to zacvaká, to je vše.

Aha...díky za vysvětlení.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - martin.z
4. 4. 2007 11:34
Bez nadpisu
to DIM:

ja tu trojkombinaci (kladky) menil pred par mesici a zatim se to nevratilo. Ale nenajel jsem moc, nejake jednotky kkm. Bylo to u Charouze a tvrdili mi vyslovne ze ty nahradni dily za ktere to meni jsou prepracovane a cili jine nez puvodni a ze uz by se to nemelo objevit. Problem byl pry v tom ze u tech puvodnich byl remen prilis napnuty.

Pry na tu trojkombinaci meli nejakej oficialni obeznik nebo jak tomu rikal..
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "DIM1"
4. 4. 2007 11:53
Re: Re:
Díky, Martine, zkusím si to taky vyžádat . Nazývali to trojkombinací ? Nevíš, jak dlouho to mají k dispozici ?
Avatar - martin.z
4. 4. 2007 12:20
Bez nadpisu
to DIM:

Nazyvali to tak ano, ale kdyz jsem tam s tim prijel tak jsem to jeste nevedel a bylo videt ze to je pro ne znamej problem. Diagnostikovali to hned sami, neprijemne je ze to stalo s praci kolem 8kkc.

Jak dlouho maji byt v obehu ty nove dily nevim presne, ptal jsem se na to a technik myslim rikal ze je to uz delsi dobu, presne se nepamatuju.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Batman"
21. 5. 2007 09:04
Setrvačník
Mam naprosto stejnej motor naprosot stejny priznaky... verdikt setrvacnik a vzhledem k tomu ze mam nalitano 155tkm tak to mam nechat vymenit i se spojkou. odhadovana cena 27 000,- ale zapomnel jsem se zeptat jeslti nemyslel cenu bez DPH ale doufam ze ne.. takze pomalu uz setrim.
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57